Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2543
hei.jeg har et alarmsystem som går trådløst 2,4ghz.jeg har lenge følt att noen driver og "kødder" med meg....så fant jeg just ut av at kontrollboksen jeg har for alarmsystemet som har kontakt med alarmselskapet.går på gsm systemet og jeg har funnet ut at det au ner latterlig lett å jamme.nå jeg har fått fikset det litt med at jeg har koblet kontrollboksen opp til bredband sånn at alarmselskapet motar signaler fra boksen.men jeg lurer på at hvis det er muluig å jaamme 2,4ghz så vil jo ikke alarmen fungere??hvis du slår på en jammer med 10-20m radius så vil jo ikke noen av komponentene ha kontakt med kontrollboksen.som da betyr at om noen blir tatt av en bildesensor el åpner et vindu som det er sensor på vil ikke dette bli sent til kontrolboksen som igjewn da skal sende det videre til alqrmsentralen...håper noen kan gi meg svar her for det er jo en vits å ha et alartmsystem hvis dette er tilfelle....
Bruk Word om du ikke skjønner hvor punktum og stor bokstav skal være, dette var slitsomt å lese.
En jammer kan jamme det den er designet for som fks. dette ja.
Det er en grunn til at det er ulovlig.
Sist endret av TylerDurden; 6. september 2013 kl. 23:59.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Bruk Word om du ikke skjønner hvor punktum og stor bokstav skal være, dette var slitsomt å lese.
En jammer kan jamme det den er designet for som fks. dette ja.
Det er en grunn til at det er ulovlig.
Vis hele sitatet...
jeg skjønner jo dette. En jammer er designet for det.Og jeg er fulstendig klar over den er ulovelig.men siden du vet noe om dette,Vet du om det er noe en kan kjøpe for åjamme, Jammeren. Hvis du skjønner??
Nei, har ikke peiling. Logikken min tilsier "Google 'anti-jammer'", men er for trøtt, prøv du :-P
Hvis jammeren først har jammet radiosignalene, er det nok ikke mulig å oppheve jammingen, nei..

Men du vil jo også merke at du kanskje ikke har trådløst nett/mobildekning hjemme om det er en jammer som står et eller annet sted og jobber.
Det er vel mulig å konsentrere jammeren på kun alarmboksen, men dette tror jeg blir såpass komplisert at ingen gidder å gjøre det for å kødde med deg.
En wifi jammer vil kun jamme frekvensen wifi kjører på.
Mobilnett har ikke samme frekvens.
Alle alarmselskap vil uansett polle alarmsystemet ved jevne mellomrom og oppdage at den ikke har kontakt med sentralt.
Jeg så du kunne kjøpe en jammer som tok wifi, Bluetooth flere gsm frekvenser.tror bare en kunne stille det inn og så var det et par ting til.tok 3g 0g 4g au.Ang at jeg merker det på tlf.Det har jeg gjort når jeg har satt på mobilnettet.plutselig så har jeg ikke nett, Og her får jeg g4..så jeg er ikke i tvil om at noen gjør noe,men at det var så simpelt trodde jeg ikke.
Du får regne på om alarm er løsningen.
Selv satser jeg på solide dører og vinduer.
For meg blir det billigere i lengden.
Innvandrerbutikker bruker rullegardiner i stål.
Det er billigere i lengden.
De fleste alarmsystemer er bygd slik at alarmen går om noen prøver å jamme signalene.
Sist endret av 0xFF; 7. september 2013 kl. 01:45.
Det ville overraske meg dersom ett skikkelig alarmsystem ikke har overvåking av egne sensorer. Dvs at dersom sentralen mister kontakten med en eller flere sensorer så skal det oppdages, og varsles. Samme gjelder kontakt med bemannet alarmsentral.

For meg høres dette mer ut som om du er paranoid. Har du overhode noen grunn til at noen skulle kaste bort tid på å kødde sånn med deg? Det er mer naturlig å tro at noen gjør dette for å faktisk sabotere alarmen for å bryte seg inn, men da bør du ha noe de virkelig vil ha. Og da ville de ikke brukt såpass lang tid at du ville hatt tid til å oppdage små hint og tegn.

Det du opplever kan like godt ha en naturlig forklaring med dårlig dekning, naturlige(og unaturlige) støykilder der du oppholder deg, dårlig antenne i mobilen og evnt driftsproblemer hos operatøren din.
Sitat av nomore Vis innlegg
Det ville overraske meg dersom ett skikkelig alarmsystem ikke har overvåking av egne sensorer. Dvs at dersom sentralen mister kontakten med en eller flere sensorer så skal det oppdages, og varsles. Samme gjelder kontakt med bemannet alarmsentral.

For meg høres dette mer ut som om du er paranoid. Har du overhode noen grunn til at noen skulle kaste bort tid på å kødde sånn med deg? Det er mer naturlig å tro at noen gjør dette for å faktisk sabotere alarmen for å bryte seg inn, men da bør du ha noe de virkelig vil ha. Og da ville de ikke brukt såpass lang tid at du ville hatt tid til å oppdage små hint og tegn.

Det du opplever kan like godt ha en naturlig forklaring med dårlig dekning, naturlige(og unaturlige) støykilder der du oppholder deg, dårlig antenne i mobilen og evnt driftsproblemer hos operatøren din.
Vis hele sitatet...
jeg har hatt aalarmsystem fra en kjent leverandør i 5 år og fikk just beskjed om at jeg burde koble det til internetten el ruteren for da kunne ikke signale jammes fra med til alarmselskapet.men har hatt mange tegn på at det har vært jammer her både på tlf og på wifi. Men så lenge jeg bare har hatt gsm for det ikke var koblet til bredbandet mitt er jeg fortvilet.det har ikke noe med paranoid å gjøre,men at jeg kan ta alarmselskapet for å ikke fortelle meg om åssen ting fungerer.det står ingenting om dette i papirene jeg fikk av de, Så når jeg ringer og sier det jeg opplever burde de ha fortalt meg ting for lenge siden
Sitat av rayray007 Vis innlegg
jeg har hatt aalarmsystem fra en kjent leverandør i 5 år og fikk just beskjed om at jeg burde koble det til internetten el ruteren for da kunne ikke signale jammes fra med til alarmselskapet.men har hatt mange tegn på at det har vært jammer her både på tlf og på wifi. Men så lenge jeg bare har hatt gsm for det ikke var koblet til bredbandet mitt er jeg fortvilet.det har ikke noe med paranoid å gjøre,men at jeg kan ta alarmselskapet for å ikke fortelle meg om åssen ting fungerer.det står ingenting om dette i papirene jeg fikk av de, Så når jeg ringer og sier det jeg opplever burde de ha fortalt meg ting for lenge siden
Vis hele sitatet...
Høres mer ut som du har dårlige dekningsforhold der du bor og lider av et klassisk tilfelle av harsjnarkotikasprøytehelveteparanoia.

Ville også anbefale kveldstudier på norsk selv om du har discolysi, jeg har aldri måtte lese så grusom tekst.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg syns personlig at teoriene dine om at folk jammer signalene dine virker som tull, og at det høres ut som du VELGER å tenke at dette er situasjonen, istedenfor å tenke rasjonelt.

Forøvrig, er det standard(ok, sunn fornuft, ikke lovlig standard) praksis at alarmsystemer aktiveres ved endringer av motstand i krets, frafall av signaler eller liknende. Dvs at alarmen skal gå hvis noen jammer signalene mellom enhetene og sentralen. (I det minste varsle/loggføre at signalet var borte)
Hvis noen virkelig jammer mobilnettet nær deg(noe jeg ikke tror på), har du forsikret deg ved å koble deg via modemet. OBS: Det er faktisk mulig alarmen IKKE går ved brudd på signalet mellom enheter og modem, dette kan du finne ut ved å lese manualen eller ringe leverandøren. Isåfall kan du spørre om det er mulig å bytte til et system som gir alarm ved brudd av signal.

Kan visst ikke endre meldinger etter 5 min her, håper freak.no har automerge.
Sitat av rayray007 Vis innlegg
det har ikke noe med paranoid å gjøre,men at jeg kan ta alarmselskapet for å ikke fortelle meg om åssen ting fungerer.det står ingenting om dette i papirene jeg fikk av de, Så når jeg ringer og sier det jeg opplever burde de ha fortalt meg ting for lenge siden
Vis hele sitatet...
Du har ingenting å tjene på å "ta" alarmselskapet ditt. Jamming av signalene til innbruddsalarmer er virkelig ikke en vanlig bekymring.
Sist endret av Rawhn; 15. september 2013 kl. 00:40.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Høres mer ut som du har dårlige dekningsforhold der du bor og lider av et klassisk tilfelle av harsjnarkotikasprøytehelveteparanoia.

Ville også anbefale kveldstudier på norsk selv om du har discolysi, jeg har aldri måtte lese så grusom tekst.
Vis hele sitatet...
Altså. Nå beklaget jeg for at jeg manglet noen store bokstaver og punktum. Skjønner ikke helt hvorfor du orker å lese når det er så tungt. Siden du mener jeg er så paranoid så gå inn på jamming.com(tror det var det siden het) og les hva folk bruker jammeren de kjøpte til. Det meste går ut på å plage naboen el lignende.men nå skal jeg ta noe hasj og narkotika i ei sprøyte og og føle at jeg er i helvete og paranoid som F... takk for hjelpen