Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4635
Hei!

Hvilket program bruker dere til og laste ned musikk til?

Jeg er totalt avhengig av og ha et bra og oppegående program, det programmet jeg har benyttet meg av i noen år har noen problemer.

Der fant jeg alt, fra ukjente til kjente sanger og artister.

Sleng gjerne inn det programmet du bruker

HEARTslava
Når jeg skal laste ned 1 og 1 sang, så er det youtube, bruker youtube downloader.
Når det er album, så er det TPB.
Og filmer og serier er det fordelt utover TPB og eztv. Thats it!

selvfølgelig så er det µTorrent som p2p program.
Sist endret av kandetfixes; 29. august 2012 kl. 00:24.
Å laste ned musikk er såå 2000 liksom :P "Spotify premium" kunne jeg ikke klart meg uten.
Sitat av Dempsey83 Vis innlegg
Å laste ned musikk er såå 2000 liksom :P "Spotify premium" kunne jeg ikke klart meg uten.
Vis hele sitatet...
Vel, du har kanskje ikke kommet deg så langt at du skal ha musikk ut i bilen på en USB, eller kanskje du ikke har merket hvor dårlig lydoverføringen er i en AUX kabel i forhold til da f.eks en usb, en cd og lignende?
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Vel, du har kanskje ikke kommet deg så langt at du skal ha musikk ut i bilen på en USB, eller kanskje du ikke har merket hvor dårlig lydoverføringen er i en AUX kabel i forhold til da f.eks en usb, en cd og lignende?
Vis hele sitatet...
Funker bra nok for meg. Hver gang jeg er ute og kjører putter jeg tlf i AUXen og hører på favorittmusikken min på en helt grei kvalitet. Den er ikke superbra, men heller ikke dårlig.
Sist endret av Xernox; 29. august 2012 kl. 00:31.
SongR funker fint for meg.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Funker bra nok for meg. Hver gang jeg er ute og kjører putter jeg tlf i AUXen og hører på favorittmusikken min på en helt grei kvalitet. Den er ikke superbra, men heller ikke dårlig.
Vis hele sitatet...
Da har du enkelt å greit ikke spilt høyt nok, og med nok trøkk 4 6x9 1 2x12" sub, da merker man veldig fort hvor dårlig lydkvaliteten på en AUX kabel er..
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Da har du enkelt å greit ikke spilt høyt nok, og med nok trøkk 4 6x9 1 2x12" sub, da merker man veldig fort hvor dårlig lydkvaliteten på en AUX kabel er..
Vis hele sitatet...
Så deilig at jeg ikke er kresen da. Får jeg høre på musikk uten å klage over kvaliteten. Livet er herlig
Sitat av Xernox Vis innlegg
Så deilig at jeg ikke er kresen da. Får jeg høre på musikk uten å klage over kvaliteten. Livet er herlig
Vis hele sitatet...
Syntes nå heller litt synd på deg, fordi musikk er noe som nytes, hører på favoritt sangen sin, så er man begrenset til at det "skurrer" for mye i høytalerene til å kunne vrenge opp og synge for full hals, høres ikke mye tillatende ut for meg igrunn.
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Da har du enkelt å greit ikke spilt høyt nok, og med nok trøkk 4 6x9 1 2x12" sub, da merker man veldig fort hvor dårlig lydkvaliteten på en AUX kabel er..
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt an på hvor mange Kbps sangen er i og hvor bra kabelen er...
Sist endret av TheWaveable; 29. august 2012 kl. 00:38.
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Da har du enkelt å greit ikke spilt høyt nok, og med nok trøkk 4 6x9 1 2x12" sub, da merker man veldig fort hvor dårlig lydkvaliteten på en AUX kabel er..
Vis hele sitatet...
Kommer og litt ann på kabelen og på kvalitet, gjekk i frå ein kabel eg fant liggande, te ein ny belkin blei kvalitet betydlig bedre! ( spiller og på megt høyt i bilen! )

Men noen av sangen på CD og USB er og dårliger enn AUX, kommer jo og ann på kor bra lydfil eg finner, og spotify premium med download på Extrem Quality finner eg dei sangen med bedre kvalitet!

Så det går jo frem og tilbake på kvalitet !

OT; Bruker Youtube downloader for og finne sanger som ikkje eg finner på spotify, TPB for album å filmer, Tvtorrent for serier. µTorrent som P2P program!
Sitat av TheWaveable Vis innlegg
Det kommer jo helt an på hvor mange Kbps sangen er i og hvor bra kabelen er...
Vis hele sitatet...
Ikke så altfor mye som en forhandler skal ha en til å tro, tapet i utgangen på både spiller, avspiller, pluggene, og distansen på kabelen er det som utgjør den aller værste forskjellen der gitt.

For de som fortsatt sitter å har feil, gå ut å mål litt
Sist endret av kandetfixes; 29. august 2012 kl. 00:40.
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Vel, du har kanskje ikke kommet deg så langt at du skal ha musikk ut i bilen på en USB, eller kanskje du ikke har merket hvor dårlig lydoverføringen er i en AUX kabel i forhold til da f.eks en usb, en cd og lignende?
Vis hele sitatet...
Nevnte ingenting om cd`er. Favorittmusikken har jeg på cd og litt div på vinyl.

Får ikke så ille lyd via ipaden i bilen heller. Usb går det lite i, men har rippet mye av musikken min og brennt på dvd plater.

Aux problemet kan forøvrig løses med en Dac konverter.
[sarkasme]

Er man kresen på lyd og over normalen opptatt av at lyden skal være god,
kjøper man da ikke musikken på CD slik at man da er sikret det beste utgangspunkt for bra lyd ?

Neida

[/sarkasme]
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Syntes nå heller litt synd på deg, fordi musikk er noe som nytes, hører på favoritt sangen sin, så er man begrenset til at det "skurrer" for mye i høytalerene til å kunne vrenge opp og synge for full hals, høres ikke mye tillatende ut for meg igrunn.
Vis hele sitatet...
Det skurrer ikke. Jeg nyter sangen. Det er ingen problemer for meg. Hvorfor skal jeg da kreve høyere kvalitet slik at jeg kan hate denne kvaliteten? Greit at det sikkert er fantastisk å høre musikken sin i "full HD", men ikke alle har penger til det. Og når jeg koser meg med det jeg har, hvorfor kaste bort mer penger?
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Ikke så altfor mye som en forhandler skal ha en til å tro, tapet i utgangen på både spiller, avspiller, pluggene, og distansen på kabelen er det som utgjør den aller værste forskjellen der gitt.

For de som fortsatt sitter å har feil, gå ut å mål litt
Vis hele sitatet...
Har du en bra kabel og en bra spiller, samt spiller lydfiler i minimum 320kbps så er lyden god nok for de fleste.
Sitat av TheWaveable Vis innlegg
Har du en bra kabel og en bra spiller, samt spiller lydfiler i minimum 320kbps så er lyden god nok for de fleste.
Vis hele sitatet...
"For de fleste"
Og forresten, jeg er ikke spesielt kresen på lyden, men når lydkvaliteten med spotify premium, a.k.a. 320Kbps vrenger 2 diskantelementer pga kvalitetsdrop på ett høydepunkt i en sang, da er det ikke greit nok syntes nå jeg men..

Og problemet med kvalitetsdrop forsvant med bytte til USB cd spiller og spille av musikk fra USB brikke, selv om kvaliteten t.o.m. var lavere.
Sist endret av kandetfixes; 29. august 2012 kl. 00:51.
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
"For de fleste"
Og forresten, jeg er ikke spesielt kresen på lyden, men når lydkvaliteten med spotify premium, a.k.a. 320Kbps vrenger 2 diskantelementer pga kvalitetsdrop på ett høydepunkt i en sang, da er det ikke greit nok syntes nå jeg men..

Og problemet med kvalitetsdrop forsvant med bytte til USB cd spiller og spille av musikk fra USB brikke, selv om kvaliteten t.o.m. var lavere.
Vis hele sitatet...
Det er det jo ikke sikkert at det var Spotify og med dens 320Kbps kvalitet som var problemet, du sa jo at du byttet CD spiller, da har du jo skaffet deg en ny og bedre spiller som har en helt annen DSP & DA konverter enn det den gamle hadde, så da er det kanskje ikke så rart at lyden faktisk ble bedre ?
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
"For de fleste"
Og forresten, jeg er ikke spesielt kresen på lyden, men når lydkvaliteten med spotify premium, a.k.a. 320Kbps vrenger 2 diskantelementer pga kvalitetsdrop på ett høydepunkt i en sang, da er det ikke greit nok syntes nå jeg men..

Og problemet med kvalitetsdrop forsvant med bytte til USB cd spiller og spille av musikk fra USB brikke, selv om kvaliteten t.o.m. var lavere.
Vis hele sitatet...
Da var det nok forsterkeren i den gamle spilleren din det var noe galt med. Kommer jo også an på lydkortet i enheten du spiller fra.
Sitat av Mantuz Vis innlegg
people dont bother reading twice
Vis hele sitatet...
Helt feil, kvaliteten på spillerne var forskjellige, men den nyere var dårligere i forhold, det eneste som var den gjeldende forskjellen m.h.t. oppgradering var bare USB port, forsterkeren i selve spilleren var dårligere, og rett og slett billigere, kjøpt samme året, fra forhandler så tviler på at den nye spilleren var bedre, mye mer sannsynligvis dårligere med tanke på prisen på den.
Sist endret av kandetfixes; 29. august 2012 kl. 00:58.
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Helt feil, kvaliteten på spillerne var forskjellige, men den nyere var dårligere i forhold, det eneste som var den gjeldende forskjellen m.h.t. oppgradering var bare USB port, forsterkeren i selve spilleren var dårligere, og rett og slett billigere, kjøpt samme året, fra forhandler så tviler på at den nye spilleren var bedre, mye mer sannsynligvis dårligere med tanke på prisen på den.
Vis hele sitatet...
Høres jo ut som magi..
Ved å bruke den innebygde forsterkeren i en bilstereo reciever så vil man aldri få optimal lydkvalitet uansett. Før man i det hele tatt kan diskutere kbps eller slikt så må man tenke på isolasjon, kondensatorer, kabelverk, justeringer og jord.

Det er forskjell på MYE lyd og GOD lyd.
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Når jeg skal laste ned 1 og 1 sang, så er det youtube, bruker youtube downloader.
Når det er album, så er det TPB.
Og filmer og serier er det fordelt utover TPB og eztv. Thats it!

selvfølgelig så er det µTorrent som p2p program.
Vis hele sitatet...
Er mye stress har jeg erfart. Brukte en slags app (som forhåpentligvis er oppe igjen snart) og der lastet jeg sanger på raaask tid.. men er jo alltid en mulighet
O
Tror det at en mere avgjørende faktor er hvilken DSP & DA konverter som er brukt i avspillingsenheten om det da er en iPhone eller CD-Spiller.

Det er jo disse som avgjør hvilket signal som går inn i forsterkeren, så er DSP & DA Konverter "rompe" så er jo det klart at forsterkeren sender "forsterket rompe" ut.

Nå har ikke akkurat det vært så stor variasjon innen hvordan en forsterker fungerer og hvordan man lager disse di siste 20 år, men nå forandrer jo DSP & DA konvertere seg like ofte som det kommer ny codecs og lydformater på markedet. Så da kanskje det er viktigere at det er gode DSP & DA-konvertere som er brukt.

Men selvsagt har jo kabler litt å si på kvalitet og slikt. Aux er jo analog signal, så å sette denne på en Aux inngang på CD-spiller/forsterker så blir jo alt avgjort hvor bra DSP & DA-konverteren i den enheten som sender dette AUX signalet til CD-spiller/forsterker. Sender den "rompe" til CD-spiller/forsterker så er det jo klart at CD-spiller/forsterker "forsterker rompe".

Er vel kanskje ikke så rart da at man da har bedre lyd med td. vist en CD-spiller som har USB inngang og kan lese data fra td. en minnepenn enn en random mobil/mp3 spiller med "rompe" DSP & DA-konverter via AUX analog.
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Vel, du har kanskje ikke kommet deg så langt at du skal ha musikk ut i bilen på en USB, eller kanskje du ikke har merket hvor dårlig lydoverføringen er i en AUX kabel i forhold til da f.eks en usb, en cd og lignende?
Vis hele sitatet...
Og du har vel ikke kommet så langt at mobilen din / iPoden din spiller via USB til Bilen? Spotify spiller meget fint over USB til bilen min i såfall. Har et helt originalt 11 stk høyttaler -anlegg i bilen min, med USB og Aux i midtarmlenet, og kan ikke si det skorter på lydkvaliteten over USB vertfall. Spiller faktisk utrolig bra over Bluetooth også.

Så her er det nok du som må komme videre.
The pirate app! Beste musikknedlastings programmet jeg har brukt. Lett å bruke, og har så og si alle sanger.

https://www.facebook.com/pirateapp
Sitat av Xaviuz Vis innlegg
The pirate app! Beste musikknedlastings programmet jeg har brukt. Lett å bruke, og har så og si alle sanger.

https://www.facebook.com/pirateapp
Vis hele sitatet...
Ja enig der, brukt programmet og forgjenferen i lang tid. Problemet er at dt ik funker og få opp søkeresultater. Kan være tilbake i dag, skal sjekke etter endt arbeidsdag!
Største problemet med Spotify/etc er at man langt fra finner alt av musikk der, tror jeg har en 40-50 sanger i lista mi som faktisk er fra Spotify, resten har jeg lagt til selv...

For å melde meg på diskusjon nr 2 også så har jeg både spotify og winamp/flac på spilleren i bilen, merker egentlig ikke store forskjellen, men jeg er heller ikke noen stor stereonerd. Har et bra anlegg, selvfølgelig langt fra de der 100.000-kroners byggene på gatebil, reell verdi på høyttalere/forsterker lå vel på en 12.000 + frakt/mva fra USA. Kjører da kun frontsett da jeg er en av de som mener at "surround" i musikk er og blir feil.. :P
Hvorfor maser dere om spotify og lydkvalitet når TS lurer på noe helt annet?

Tilbake til topic: Selv bruker jeg SongR.
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
iTunes!

Neida myTorrent + bukta er vel bra?
Sist endret av halliballi; 29. august 2012 kl. 22:52.
Bruker denne:
http://code.google.com/p/thepirateap...6.exe&can=2&q=

"MP3 Music Download from Internet can be done in various ways. Pirate is a tiny app and extremely lightweight which finds out the song you want and download them directly at full speed. Pirate indexes almost all popular websites offering Direct downloads and offers user a choice to select from various sources."
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Vel, du har kanskje ikke kommet deg så langt at du skal ha musikk ut i bilen på en USB, eller kanskje du ikke har merket hvor dårlig lydoverføringen er i en AUX kabel i forhold til da f.eks en usb, en cd og lignende?
Vis hele sitatet...
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Da har du enkelt å greit ikke spilt høyt nok, og med nok trøkk 4 6x9 1 2x12" sub, da merker man veldig fort hvor dårlig lydkvaliteten på en AUX kabel er..
Vis hele sitatet...
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Syntes nå heller litt synd på deg, fordi musikk er noe som nytes, hører på favoritt sangen sin, så er man begrenset til at det "skurrer" for mye i høytalerene til å kunne vrenge opp og synge for full hals, høres ikke mye tillatende ut for meg igrunn.
Vis hele sitatet...
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
"For de fleste"
Og forresten, jeg er ikke spesielt kresen på lyden, men når lydkvaliteten med spotify premium, a.k.a. 320Kbps vrenger 2 diskantelementer pga kvalitetsdrop på ett høydepunkt i en sang, da er det ikke greit nok syntes nå jeg men..

Og problemet med kvalitetsdrop forsvant med bytte til USB cd spiller og spille av musikk fra USB brikke, selv om kvaliteten t.o.m. var lavere.
Vis hele sitatet...
Tihi
Du har gitt meg dagens porsjon med latter

Om lydoverføringen til spilleren skjer digitalt (les USB) eller analogt (les AUX) har ca ingenting å si. Og hadde det hatt noe å si, så ville du ikke fått slike problemer som "kandetfixes" beskriver. Problemene vil også eventuelt blitt like på lavt volum som høyt volum.

Det at det vrenger hos deg høres mer ut som om at du spiller mer enn det forsterkerene dine klarer. Skru litt ned blir da mitt råd. Okke som om du spiller over usb, eller analogt...

<fjasemodus>
"Da har du enkelt å greit ikke spilt høyt nok, og med nok trøkk 4 6x9 1 2x12" sub"
Jeg har spillt på et anlegg med 52 stk 2,5", 104 stk 4", 52 stk 12", 40 stk 10" og 40stk 19". Dersom antall elementer (og størrelsen på disse) fremhever svakhetene med slike tynne fæle kabler som folk bruker på bilstereoen sin, så må jeg si at jeg ikke legger merke til vreng og styr pga for tynn kabel. Og vi spillte med _MYE_ trøkk med det anlegget...
</fjasemodus>
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Vel, du har kanskje ikke kommet deg så langt at du skal ha musikk ut i bilen på en USB, eller kanskje du ikke har merket hvor dårlig lydoverføringen er i en AUX kabel i forhold til da f.eks en usb, en cd og lignende?
Vis hele sitatet...
Du sier du laster ned sanger fra youtube av alle steder, og samtidig klager du over kvaliteten til AUX kabelen? En minijack klarer og overføre langdt bedre lyd enn en youtubevideo.
MYE tap i kvalitet når du laster ned youtube sanger. Conversions :S
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har ordnet seg med programmet, var en enkel løsning The pirate app anbefales til resten av mine medfreaks. Det er lynraskt, "ukjent" og trolig finner det alle sangene du måtte ønske.

Direct download: http://www.blogsolute.com/pirate-dow...h-speed/11878/ (denne skal funke, står litt om programmet også)

Hvis den nevnte over ikke funker så søk bare opp: the pirate app på din eventuelle facebook-konto. Der står det også hva du kan gjøre hvis det ikke funker.

Skikkelig bra program og blir oppdatert fort! Sanger fra hvor som helst og når som helst