Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 169613
Herlig! Jeg fant mitt første helikopter gjemt langt inni skogen. Stjal det, prøvde å fly litt, kræsjet, døde og mistet alt. <3
Sitat av Flue Vis innlegg
Herlig! Jeg fant mitt første helikopter gjemt langt inni skogen. Stjal det, prøvde å fly litt, kræsjet, døde og mistet alt. <3
Vis hele sitatet...
Lær deg å fly _før_ du setter deg inni et helikopter på Day Z.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Lær deg å fly _før_ du setter deg inni et helikopter på Day Z.
Vis hele sitatet...
Så når du kommer over et heli er det bare å disconnecte på stedet og fly masse i bootcamp? No ty, da foretrekker jeg heller learning by doing.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Så når du kommer over et heli er det bare å disconnecte på stedet og fly masse i bootcamp? No ty, da foretrekker jeg heller learning by doing.
Vis hele sitatet...
Prøv heller en uke før du finner helikopteret.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Prøv heller en uke før du finner helikopteret.
Vis hele sitatet...
Where's the fun in that?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Where's the fun in that?
Vis hele sitatet...
Du vet, det er ganske kult å ha ett helikopter som ennå kan fly.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Lær deg å fly _før_ du setter deg inni et helikopter på Day Z.
Vis hele sitatet...
Jeg tok faktisk en runde i armory før jeg tok det. Gikk ganske greit i armory, men på dayz ville helikopteret tydeligvis bare fly opp ned...
overnatter på NWAF i natt
finni noe bra gear, men er vel bare til det kommer en drittunge å skyter meg >_<
Idag kan dere forvente en ny gjeng med scriptere,[COLOR="DarkOrchid"] darky.hax [/COLOR]har igjen kommet med en ny Battleye bypass, samt en enkel script executer.

http://www.unknowncheats.me/forum/ar...ecuter-v3.html
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
Jeg skulle springe ned en trapp og brakk uheldigvis benet mitt. En kamerat av meg, derimot, ble kastet ut av et hus. Bug much?

En fan-made trailer av DayZ som jeg fant på YouTube. Klikk her for å se traileren.
Sist endret av Gulosten; 8. august 2012 kl. 09:00. Grunn: Skrivefeil.
Hacker på Norway 15, teleporter og dreper alle!
Sitat av Benjy Vis innlegg
standalone blir super billig for folk som spillte/spiller i alfa
Vis hele sitatet...
Har du link til dette eller?
Sitat av jal23 Vis innlegg
Hacker på Norway 15, teleporter og dreper alle!
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke at folket fremdeles gidder å spille på Norway serverene..
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Skjønner ikke at folket fremdeles gidder å spille på Norway serverene..
Vis hele sitatet...
Gøy å campe rundt i elektro å plaffe ned folk, og starte skikkelig fight
Sitat av jal23 Vis innlegg
Gøy å campe rundt i elektro å plaffe ned folk, og starte skikkelig fight
Vis hele sitatet...
Jada, sikkert festlig det, men ser ikke helt hvordan det stopper deg fra å bli teleportert og drept av hackere som tydligvis har satt sin elsk på Norway serverene.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jada, sikkert festlig det, men ser ikke helt hvordan det stopper deg fra å bli teleportert og drept av hackere som tydligvis har satt sin elsk på Norway serverene.
Vis hele sitatet...
25 Har hvert hackerfri imens vi har spillt (heldigvis) men så fort vi begynner å hoppe rundt (18 & 15 osv) da kommer dem ! :P
Jeg har akkurat begynt å spille, og skjønner ikke så mye. Hvor finner jeg våpen, og er det noe spesielt jeg bør anskaffe/gjøre når jeg akkurat har spawnet?
Sitat av Xaviuz Vis innlegg
Jeg har akkurat begynt å spille, og skjønner ikke så mye. Hvor finner jeg våpen, og er det noe spesielt jeg bør anskaffe/gjøre når jeg akkurat har spawnet?
Vis hele sitatet...
Våpen finner du inni diverse hus.
Husene du kan gå inn i har vinduer du kan se igjennom.

Du burde også skaffe deg litt medical supplies i form av morfin og bandasjer.
Bandasjer stopper blødninger og morfin fikser benbrudd.

Litt mat og drikke skader ikke det heller. Ikke kult å dø av tørst eller sult.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Våpen kan du finne nesten overalt, men låver, supermarkeder og militærbaser er bra steder å lete. Pistoler finner du nesten overalt.
Prøv å skaffe deg et kompass, hunting knife, box of matches og hatchet, så kan du drepe dyr, gut'e de(skjære ut kjøttstykker) og lage et bål og steke de på. En water bottle er også bra og ha, siden du kan fylle den opp veldig mange steder (i tjern og ved vannpumper inne i byer)
Ellers foreslår jeg at du begynner å gå nordover (tryggere og bedre loot der oppe) . Sjekk også ut dayzwiki.com, mye fint å lese der.
Sist endret av FatMan; 8. august 2012 kl. 15:27.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Skjønner ikke at folket fremdeles gidder å spille på Norway serverene..
Vis hele sitatet...
Scriptingen foregår da minst like mye på andre servere, tro meg. Tipper at grunnen til at vi merker det så godt på Norway serverene er fordi vi ikkje har så mange under dette navnet, og de norske som prøver og scripte holder seg til disse, da er det ikkje mye som skal til før det virker ille. USA har langt over 1000 servere, like mye scripting der, men mindre sjangs for og møte på dem mtp. antall servere.
Hackeren på 15 var ganske grei med meg da, fikk en gullrevolver å leke meg med :P
Sitat av EoN Vis innlegg
Hackeren på 15 var ganske grei med meg da, fikk en gullrevolver å leke meg med :P
Vis hele sitatet...
Inv-wipe in 5... 4...
Det er sant at du ikke kan bli bannet for å bruke hackede items men våpen som ikke engang skal være i DayZ blir slått ned på, jeg ville kvittet meg med den.
Igår var skikkelig stas. Fant et halvt ødelagt helikopter, etter vi skøyt han som prøvde å starte det etter han gjemte seg når vi ba han å vise seg, vi skulle ikke skyte han. Vi voktet helikopteret i noen minutter, og så kommer det to biler. Den ene stopper langt unna og venter mens den andre forsetter, og han hopper ut. Jeg og kompisen tar fram 50 caliber og løper bak han og skriker skikkelig truende i micen "Legg deg ned nå og ikke snu deg" og vi kunne høre på stemmen hans at han var redd for å miste stuffet. Vi skulle bare skremme han, så vi sa han skulle legge ned våpenet sitt og 1 canned beans, og gå framover 50 meter og stoppe. Så kunne han komme tilbake etter 1 minutt, og ta tilbake våpenet etter vi hadde stikket. Han ble redd, og spurte i panikk om han kunne få tilbake FN FAL'en etterpå. Haha, han var ganske redd. Vi gjentok det samme med kompisen hans, som var på Skype med venner eller noe sånt, så han ble også redd og sa unnskyld til oss og ba oss å vente litt for folk pratet til han. Haha, etterpå kjørte de bare bort som helvete og så aldri tilbake.
Ganske kjedeleg å spele aleine, gamer-kompisen min ifra Irland skulle joine eit anna spel med ein klan.

Noken her som kunne tenke seg å joine meg? Kan ikkje kalle meg ein 'veteran' akkurat, men har spelt dayz en god stund, har også nokre taktikkar for å skaffe ein del bra loot. (Kan dele, / hjelpe.)


// Kan også lære opp noken som er nye, send meg en PM so skal eg ta deg under vingane.
Skjønner meg ikke på server restart tidene til Norway 18, står når man logger inn at den skal restarte hver 4. time, men den restarter alltid uten forvarsel, og til helt sporadiske tider? noen som vet hvor man kan kontakte admin å få de til å ordne opp i sakene sine? lei av å miste ting pga server restart feks midt i en kjøretur!
Tips til dere nye: i starten, når dere ikke har våpen enda og du får zombier etter deg, bare gå inn i en stor busk så ser de deg ikke. Du kan også springe inn i en bygning så ut en annen utgang for ca. samme effekt. ^^

Antar at de fleste her vet dette men ganske annoying når man er noob og ikke aner hvordan man rister av seg zombiene.
Sitat av Leikeland Vis innlegg
Skjønner meg ikke på server restart tidene til Norway 18, står når man logger inn at den skal restarte hver 4. time, men den restarter alltid uten forvarsel, og til helt sporadiske tider? noen som vet hvor man kan kontakte admin å få de til å ordne opp i sakene sine? lei av å miste ting pga server restart feks midt i en kjøretur!
Vis hele sitatet...
haha... Det er faktisk klanen min som styrer servern (Plox). Skal snakke til han som styrer med servern...
Hey, noen som vet om en bra beginner guide/tutorial eller har noen tips n tricks? Er ganske ny i spillet. Har ikke spilt det for å si det slik.
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
haha... Det er faktisk klanen min som styrer servern (Plox). Skal snakke til han som styrer med servern...
Vis hele sitatet...
ja vennligst restartet 00:05 i går, men 01:30 dagen før, litt forvarsel hadde vært kjekt mistet Hvit pickup på det full av gear ^^
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
Sitat av Pumper Vis innlegg
Hey, noen som vet om en bra beginner guide/tutorial eller har noen tips n tricks? Er ganske ny i spillet. Har ikke spilt det for å si det slik.
Vis hele sitatet...
Steg 1: [COLOR="Red"]Få oversikt[/COLOR]
Steg 2: [COLOR="Red"]Drep[/COLOR]
Steg 3: [COLOR="Red"]Overlev
[/COLOR]
[COLOR="Red"]This is Day Z. This is your story. [/COLOR]

Enkelt og greit forklart.

Sitat av Brightbull Vis innlegg
Igår var skikkelig stas. Fant et halvt ødelagt helikopter, etter vi skøyt han som prøvde å starte det etter han gjemte seg når vi ba han å vise seg, vi skulle ikke skyte han. Vi voktet helikopteret i noen minutter, og så kommer det to biler. Den ene stopper langt unna og venter mens den andre forsetter, og han hopper ut. Jeg og kompisen tar fram 50 caliber og løper bak han og skriker skikkelig truende i micen "Legg deg ned nå og ikke snu deg" og vi kunne høre på stemmen hans at han var redd for å miste stuffet. Vi skulle bare skremme han, så vi sa han skulle legge ned våpenet sitt og 1 canned beans, og gå framover 50 meter og stoppe. Så kunne han komme tilbake etter 1 minutt, og ta tilbake våpenet etter vi hadde stikket. Han ble redd, og spurte i panikk om han kunne få tilbake FN FAL'en etterpå. Haha, han var ganske redd. Vi gjentok det samme med kompisen hans, som var på Skype med venner eller noe sånt, så han ble også redd og sa unnskyld til oss og ba oss å vente litt for folk pratet til han. Haha, etterpå kjørte de bare bort som helvete og så aldri tilbake.
Vis hele sitatet...
Hahah, respekt til deg. Jeg og en venn var på Norway 14 igår, der vi skulle ta alt av våpen, medisin og mat. Plustelig dukket et par andre spillere opp, som også var norske og som var der av same grunn som oss. Vi avtalte at vi ikke skulle drepe hverandre, helt til en idiot av en venn som ikke hadde fått med seg avtalen over Skype, bestemte seg for å gå amok med AK-47. Han drepe alle, inkludert meg ved en feiltakelse. Han trodde jeg var en fiend med andre ord.

Sitat av Gulosten Vis innlegg
Steg 1: [COLOR="Red"]Få oversikt[/COLOR]
Steg 2: [COLOR="Red"]Drep[/COLOR]
Steg 3: [COLOR="Red"]Overlev
[/COLOR]
[COLOR="Red"]This is Day Z. This is your story. [/COLOR]

Enkelt og greit forklart.



Hahah, respekt til deg. Jeg og en venn var på Norway 14 igår, der vi skulle ta alt av våpen, medisin og mat. Plustelig dukket et par andre spillere opp, som også var norske og som var der av same grunn som oss. Vi avtalte at vi ikke skulle drepe hverandre, helt til en idiot av en venn som ikke hadde fått med seg avtalen over Skype, bestemte seg for å gå amok med AK-47. Han drepe alle, inkludert meg ved en feiltakelse. Han trodde jeg var en fiend med andre ord.
Vis hele sitatet...
Vi la også merke til en enorm og satan så kraftig eksplosjon i skogen?! Hack?

Beklager for eventuele skrivefeil. Morgendysleksi.
Sist endret av Gulosten; 9. august 2012 kl. 08:27. Grunn: Skrivefeil.
Sitat av Leikeland Vis innlegg
Skjønner meg ikke på server restart tidene til Norway 18, står når man logger inn at den skal restarte hver 4. time, men den restarter alltid uten forvarsel, og til helt sporadiske tider? noen som vet hvor man kan kontakte admin å få de til å ordne opp i sakene sine? lei av å miste ting pga server restart feks midt i en kjøretur!
Vis hele sitatet...
Høres veldig ut som den er hostet av Multigamer.
Har selv en server derfra (Norway 21), og der kan vi velge mellom server restart tider, og hver 4 time er en del av valgene. Har selv satt 1 gang pr døgn, men den sier aldri ifra om restarts osv, det er litt synd. Har snakket med Multigamer om det, og dem sier at dem jobber med og få laget et bedre interface, så admins får styrt serveren bedre.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Noen som kjenner admin/er admin på norway 2? Skulle gjerne hatt en restart. Har en bil som ble borte fra spawnpointet i server-restart nå klokken 12. Den var savet men ble borte uansett. Fant bug'en her http://www.dayzwiki.com/wiki/Known_Bugs og der står det " Tents and Vehicles Re-appear after a second crash/restart"
Sist endret av FatMan; 9. august 2012 kl. 12:23.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Noen som kjenner admin/er admin på norway 2? Skulle gjerne hatt en restart. Har en bil som ble borte fra spawnpointet i server-restart nå klokken 12. Den var savet men ble borte uansett. Fant bug'en her http://www.dayzwiki.com/wiki/Known_Bugs og der står det " Tents and Vehicles Re-appear after a second crash/restart"
Vis hele sitatet...
Det er Silentspy som har den serveren der, du kan se om han er online på voip.silentspy.net , selv om eg tviler på at han resterter serveren av en sånn grunn. Du får heller stå på spawnpointet og vente ved neste restart. (18:00)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Takk, jeg sendte en PM til "Silentkick@nFF" på teamspeaken. Vet ikke om det er silentspy himself, men uansett ordner det seg nok. Vi har som en løsning å logge på i 6tiden ja, men litt kjedelig ettersom vi mistet den klokka 12
Sitat av FatMan Vis innlegg
Takk, jeg sendte en PM til "Silentkick@nFF" på teamspeaken. Vet ikke om det er silentspy himself, men uansett ordner det seg nok. Vi har som en løsning å logge på i 6tiden ja, men litt kjedelig ettersom vi mistet den klokka 12
Vis hele sitatet...
Det er en annen kar, han er her på freakforum han Silentspy kaller seg aldri for noe annet enn det.
Ja, den fine mopeden vår, bilen og teltet er nå borte på helt magisk vis, er det noen sjangs at jeg får se de igjen?

Det lå 12 FAL magasiner og 2 Mk48 og noe annet stash i teltet.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Det er en annen kar, han er her på freakforum han Silentspy kaller seg aldri for noe annet enn det.
Vis hele sitatet...
Ah, da så Jaja, verdt et forsøk da. Får vel bare vente i et par timer og heller hente litt bensin i mellomtiden.

Fiksa seg ved restart!
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Høres veldig ut som den er hostet av Multigamer.
Har selv en server derfra (Norway 21), og der kan vi velge mellom server restart tider, og hver 4 time er en del av valgene. Har selv satt 1 gang pr døgn, men den sier aldri ifra om restarts osv, det er litt synd. Har snakket med Multigamer om det, og dem sier at dem jobber med og få laget et bedre interface, så admins får styrt serveren bedre.
Vis hele sitatet...
burde vel gå ann, siden de fleste andre servere har det er jo bare for Multigamer å kopiere?
byr på en del problemer når de skal drive å restarte helt random som det her holder meg unna enn så lenge nok servere å ta av heldigvis
Om det er noen som ikke har fått det med seg, så kommer det snart ut et DayZ lignende spill (merk at dette er et spill og ikke en buginfisert mod) som heter The WarZ. Om du ikke har gjort det ennå så burde du ta en titt på hjemmesiden demmes og melde deg opp til closed beta som de launcher i slutten av sommeren. Spillet skal vist komme ut denne høsten en eller annen gang.
Sitat av Drue Vis innlegg
Om det er noen som ikke har fått det med seg, så kommer det snart ut et DayZ lignende spill (merk at dette er et spill og ikke en buginfisert mod) som heter The WarZ. Om du ikke har gjort det ennå så burde du ta en titt på hjemmesiden demmes og melde deg opp til closed beta som de launcher i slutten av sommeren. Spillet skal vist komme ut denne høsten en eller annen gang.
Vis hele sitatet...
1. Det ser ut som en latterlig kopi av DayZ.
2. DayZ skal også bli et stand-alone spill før nyttår.
3. The WarZ har snart closed beta, det vil si at det kommer til og være minst like bugget som DayZ.
4. Etter en kjapp Googling av "Hammerpoint Interactive", som er utvikleren av WarZ så ser det ut som at dette er det eneste dem har produsert, så "Bohemia Interactive" har nok MYE mer og stille med når det kommer til support og bug fixes.

Så nei, dette kommer nok ikkje til og bli noen annet enn en diger flause.

God helg!
Sist endret av JVMyhre; 10. august 2012 kl. 11:30.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er langt fra alle beta-spill som er like bugget som DayZ. Det er faktisk langt fra alle spill som har blitt kastet sammen av stupfulle og heroinrusede aper med Downs og har vært utviklet i 1 dag som er fullt så overkjørt med bugs. Det betyr ikke at jeg ikke liker DayZ, det må bare påpekes.

Hvis WarZ kommer med et kontroll-scheme og et grensesnitt som likner litt mindre på helvete selv, har det allerede en gigantisk fordel.
Sist endret av robhol; 10. august 2012 kl. 12:11.
En annen ting er at WarZ bruker game-enginen til War Inc. Battlezone, et Free-2-Play spill som ikkje akkurat ser noe særlig ut. DayZ bruker per dags dato samme engine som Arma2, og kommer til og gå over til Arma3 engine når den blir tilgjengelig ifølge Rocket.

Men nei, mener ikkje at WarZ kommer til og bli et dårlig spill, helt klart ikkje, men har store tvil på at det kan overgå DayZ, enda så bugget som det er nå. Nei, kommer nok til og holde meg til DayZ, og ser veldig frem til det er ferdig utviklet.
Sist endret av JVMyhre; 10. august 2012 kl. 12:23.
Noen som vet hvordan man får tilbake sikte? Den har blitt borte..
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
1. Det ser ut som en latterlig kopi av DayZ.
2. DayZ skal også bli et stand-alone spill før nyttår.
3. The WarZ har snart closed beta, det vil si at det kommer til og være minst like bugget som DayZ.
4. Etter en kjapp Googling av "Hammerpoint Interactive", som er utvikleren av WarZ så ser det ut som at dette er det eneste dem har produsert, så "Bohemia Interactive" har nok MYE mer og stille med når det kommer til support og bug fixes.

Så nei, dette kommer nok ikkje til og bli noen annet enn en diger flause.

God helg!
Vis hele sitatet...
Vell.

1. WarZ begynte på spillet en gang ifjor noe som sier at de begynte å lage spillet før DayZ kom ut. Men selvfølgelig fikk de inspirasjon.

2. Jeg vet det kommer som standalone, men det kommer ikke ut før slutten av året, så hvorfor ikke spille en ferdigutviklet zombie survival som WarZ i mellomtiden?

3. Og? Spillet kommer jo ikke før i høst, closed beta er jo bare en smakebit, og jeg tipper betaen til WarZ vil tilogmed ha færre bugs og glitcher enn DayZ mod.

4. Selv om Hammerpoint Interactive ikke har lansert noen andre spill betyr det jo ikke at de ikke har erfarne designere? Jeg er enig i at Bohemia Interactive vil ha mye mere å stille med, men når WarZ bare vil koste 29$ som tilsvarer 172 kroner så tror jeg det er mer en verdt å kjøpe det.

Jeg liker DayZ, og jeg ser frem til å spille standalone spillet demmes. Men etter det jeg har lest om WarZ så virker det som en bedre versjon av DayZ mod. Men om DayZ standalone vil knuse WarZ sier jeg ikke noe imot.

En annen ting er vel at DayZ mod er infisert av hackere, og ifølge Hammerpoint så vil WarZ ha lik mekanisme som WoW, LoL etc har når det gjelder anti cheat.
Sist endret av Mulatten; 10. august 2012 kl. 16:58.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
WarZ ble allerede påtenkt for ca to år siden. Det er ikke en direkte kopi av dayz.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Noen som vet hvordan man får tilbake sikte? Den har blitt borte..
Vis hele sitatet...
Jeg antar at du mener det grønne siktet midt på skjermen, som går bort når du løper(Altså det man kaller Crosshair).
Dette er noe som kun er tilgjengelig hvis du er på en server med vanskelighetsgraden Recruit eller Regular, når du er på servere med høyere vanskelighetsgrad så vil ikke dette siktet lengre være tilgjengelig.

På disse serverne så må du enten bruke øyemål for å finne ut ca hvor midt på skjermen er, eller så trykker du én gang på høyre musetast slik at du bruker siktet på våpenet ditt.

Her er en side hvor du kan se hva som er tilgjengelig på de forskjellige vanskelighetsgradene: http://guides.gamepressure.com/dayz/guide.asp?ID=15601
Sitat av Quakecry Vis innlegg
WarZ ble allerede påtenkt for ca to år siden. Det er ikke en direkte kopi av dayz.
Vis hele sitatet...
Sant - men dem ahr tatt alt for mange elementer fra DayZ og puttet inn, til og med navnet
Har spilt DayZ i to dager nå, og syns det er ganske fett. Eneste er at det er veldig knotete å bruke inventory og å loote. Faktisk så knotete at jeg blir forbanna noen ganger.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Har spilt DayZ i to dager nå, og syns det er ganske fett. Eneste er at det er veldig knotete å bruke inventory og å loote. Faktisk så knotete at jeg blir forbanna noen ganger.
Vis hele sitatet...
Du går lei etter et par dager til
Sitat av Drue Vis innlegg
Du går lei etter et par dager til
Vis hele sitatet...
Sier du ja?
Jeg har spilt DayZ altfor mye gjennom sommeren uten å gå lei.