Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4742
Heisann!
Var i går en diskusjon rundt gullstemplet svarting, altså hasj.
Kompis mente at mye av dette var fake svarting. Dårlig hasj som er mørk, myk og plata er stempla med gull.
Jeg har alltid trodd at gullstemplet er kvalitetsmerke deluxe, men blir usikker da kompis er veldig sikker i sin sak.

Er det noen her på forumet som har meninger, eventuelt fakta, om dette?
Hvem som helst kan "gullstemple" hasj, så noe kvalitetsmerke er det vel ikke. Allikevel har all sortings jeg har fått tak i vært god i kanskje 8 av 10 tilfeller eller noe sånt. Sikreste kvalitetstegn er selvsagt å røyke det selv.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 17. august 2011 kl. 12:52.
Det finnes mye falsk hasj i all slags typer og former.
Gjelder forsåvidt all slags narkotika. Sånn er det når det er på ett illegalt marked.

Har selv sett mye rart som ikke fungerer og ser ut som topp kvalitets vare.
er ofte både bra å dårlig svarting ute å går, men har dere i det heletatt prøvd den a?
Jada, vi prøvde den. Lukta ganske lite, men var veldig seig og mørk. Funken var så som så, vi var alle ganske innrøyka så det var vanskelig å dømme, men den var bedre enn veldig god standard+ tørr hasj, og smakte godt/lite. Det jeg har røyka som jeg VET var falsk svarting, hadde en sær plastikk lukt og smak.
Men funken var fortsatt ikke på høyde med bedre svarting jeg har hatt, men betyr vel ikke dermed at den er "fake"?
Var forøvrig stempla Kabul 2010 og masse koder.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Jada, vi prøvde den. Lukta ganske lite, men var veldig seig og mørk. Funken var så som så, vi var alle ganske innrøyka så det var vanskelig å dømme, men den var bedre enn veldig god standard+ tørr hasj, og smakte godt/lite. Det jeg har røyka som jeg VET var falsk svarting, hadde en sær plastikk lukt og smak.
Men funken var fortsatt ikke på høyde med bedre svarting jeg har hatt, men betyr vel ikke dermed at den er "fake"?
Var forøvrig stempla Kabul 2010 og masse koder.
Vis hele sitatet...
Utifra mine erfaringer blir man fort "innrøyka" på sortings, så la det gå en uke eller no uten røyking (om det er en mulighet for deg ) og prøv den igjen etter det.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Svarting er mykt og mørkt og lukter litt stramt krydra, nesten pepper-aktig i min nese.
Det er umulig å si noe for sikkert, men jeg blir skeptisk når folk prater om gull-stempla plater og super-hia osv.
Det var sikkert et kvalitetsmerke en gang, men mange bruker det som salgstriks. Så smak på shitn, ikke regn med at den er knall fordi den er gullstempla. For alt vi veit ble den gullstempla i 1979 og har ligget på et loft og tørka siden da.

Falsk svarting:
http://www.colorlines.com/archival_images/blackface.jpg
Sist endret av Bothrops; 17. august 2011 kl. 13:16.
Sitat av EoT Vis innlegg
Utifra mine erfaringer blir man fort "innrøyka" på sortings, så la det gå en uke eller no uten røyking (om det er en mulighet for deg ) og prøv den igjen etter det.
Vis hele sitatet...
det er helt riktig at man blir innrøyka fort på svarting ja.
Back in the days, så var gullstempel et kvalitetsmerke ihvertfall, nå er det bare noe folk stempler alt med for å selge unna fortest og dyrest mulig.
Gull stempla svarting også kjent som afghan kommer i flere kvalits nivåer. Dette smugler ekstreme mengder av gjennom europa og går på alle coffeeshops i Amsterdam til en billig penge. Ett kilo ligger på rundt 750-1500 euro og jeg så haugevis av den overalt i Nederland.

Den gir deg som regel en veldig rask og kortvarig høy og tolleransen bygges opp veldig raskt. Røyker dere mye kan det være at dere har fått en av lavere kvalitet. Disse smaker som regel lite, hvor de gode har en veldig sterk weed smak og lukt.

Og de som sier at afgahn eller svarting er høy kvalitets hasj, vet ikke hva hasj er.


EDIT: Kabul 2010 er Afghan hasj
Sist endret av Sigurd4u; 17. august 2011 kl. 15:57.
Har selv opplevd at en kompis kjøpte en gullstemplet plate med noe som skulle være svarting. Det var ikke akkurat soap-bar, men den var sinnsykt lite potent, og et helvete å mekke. Klumpet seg bare opp og blandet seg ikke med tobakken. Derfor kan jeg godt forstå kompisen din sitt syn. Skjønner ikke helt greia med å merke den med gull heller. Høres og ser bare temmelig jalla ut..
Helt siden vinteren har det gått mye veldig dårlig svarting rundt i Oslo. Den ser bra ut, lukter godt og er myk som fy. Men rusen er svak, og ikke minst utrolig kjedelig.
Hvordan hasjen ser ut kommer ann på hvordan den lages.
Svarting er vel i de fleste tilfeller laget ved å bruke butan, alkohol eller lignende.
Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
Helt siden vinteren har det gått mye veldig dårlig svarting rundt i Oslo. Den ser bra ut, lukter godt og er myk som fy. Men rusen er svak, og ikke minst utrolig kjedelig.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke sånn at du blir hva du røyker. Canabis er ikke som salvia, eller syre, som tar deg med på en reise. Med canabis må man ofte starte turen selv. Setter man seg forran tv'n med en gang, blir det fort sløvt å kjipt. Gjør noe anerledes, noe sosialt, en tur i skogen med grill og venner, fiske.. Eller min favoritt: Spill "Fantasi" der du KUN har lov til å mime

Edit: Beklager at dette ikke var helt topic..
Sist endret av random42099; 17. august 2011 kl. 16:20.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Jeg har alltid trodd at gullstemplet er kvalitetsmerke deluxe, men blir usikker da kompis er veldig sikker i sin sak.

Er det noen her på forumet som har meninger, eventuelt fakta, om dette?
Vis hele sitatet...

Gullstemple skal være kvalitetsmerke. Men har aldrig hørt om gullstempel på svarting. Bare marrokk.
Det som er dumt i Norge er når folk sier dem selger forskjellige strains og typer hasj.
Det er veldig få i Norge som faktisk vet hva dem får, så lenge du ikke dyrker det selv.

Så mitt tips er og aldri høre på ossen fabelaktige navn dealern har på hasjen sin. Prøv det ut, det er den letteste måten
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Heisann!
Var i går en diskusjon rundt gullstemplet svarting, altså hasj.
Kompis mente at mye av dette var fake svarting. Dårlig hasj som er mørk, myk og plata er stempla med gull.
Jeg har alltid trodd at gullstemplet er kvalitetsmerke deluxe, men blir usikker da kompis er veldig sikker i sin sak.

Er det noen her på forumet som har meninger, eventuelt fakta, om dette?
Vis hele sitatet...
Jeg har vært borti begge deler, men som nevnt av andre, 7 av 10 ganger er sorting bra beis, men den veier jo alltid en gjeng, og man blir fort innrøkt..
Har opplevd mange ganger at beisen har en plast-lukt når man fetter fyr på den. Kvaliteten er elendig om ikke null funk.

Det jeg lurer på er; hva er det som mest sannsynlig blir brukt til å lage denne hasjen? Der det ser ut som vanlig vare, bortsett fra at den er mye hardere enn normalt og at det lukter kortslutning som fan?
Sitat av amber Vis innlegg
Har opplevd mange ganger at beisen har en plast-lukt når man fetter fyr på den. Kvaliteten er elendig om ikke null funk.

Det jeg lurer på er; hva er det som mest sannsynlig blir brukt til å lage denne hasjen? Der det ser ut som vanlig vare, bortsett fra at den er mye hardere enn normalt og at det lukter kortslutning som fan?
Vis hele sitatet...
det er ofte innpakka i plast, som kan være vanskelig å se. Det kan være en grunn til at du har luktet plast.
Erfaringsmessig er ikke sorting i Norge noe særlig å trakte etter. Det smaker mer enn ofte frø og eventuelt høy.
Men, man kan selvfølgelig komme over noe knall, men det er heller sjeldent.

De som har prøvd sort fra enten Christiania eller Amster vet hvordan det _egentlig_ skal funke, og jeg har til dags dato ikke hatt noe i nærheten her i Norge.
Det er så mye Bøff, Puck og JWH blanda hasj og pot på markedet i Norge nå at jeg har lagt pipa på hylla, rett og slett fordi det er helseskadelig. Kjøper sortings til 150,- spenn grammet og blir ikke i nærheten av fjern engang.. Tørr ikke tenke på hva alt bøffet består av en gang. Men det er smak og behag, man blir stein som en drage av å røyke standardplatene som florerer i Norge nå. Ja lurer på hvorfor?? Det finnes selvfølgelig ordentlige greier som ikke har vært innom mafiaen i Spania for å bli knust opp, Buffa og klemt sammen igjen. Men da må man ha vært i game ganske lenge og det blir bare gjetting fra min side da mesteparten av hasjen som lukter PØKK i dag faktisk funker. Tvilsomt spørr du meg med prisene på JWH kontra hasj. Plant selv. Det er så JÆVLIG værdt det. Både prismessig og helsemessig. Peace.
All sortingen jeg har røyka i norge har både smakt og funka bra.
- men for en god stund siden var jeg borti "falsk" sorting. Den både så ut og lukta som sorting, men delte du den i 2 kunne du se at det var noe humbugg.
En kompis av meg hadde en plate som var stempla med en nøkkel eller noe, noen som vet hva det betyr? Har bilde om noen vil se
God sorting lukter veldig søtt og starter mye spyttproduksjon i munnen once you take a hit.
At enkelte ting er vanskelig å mekke var ett kvalitetstegn før i tida, men nå pensler de med noe fett sånn at alle
typene får litt sticky overflate og kan klumpe seg litt ekstra.

Er det av den sorte typen jeg fikk i går så funker den som fjellheimen, bare varm den lenge på svak varme før du gnir den ut.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Og de som sier at afgahn eller svarting er høy kvalitets hasj, vet ikke hva hasj er.
Vis hele sitatet...
Da jeg var på Ozora-festivalen i år fikk jeg endelig testet ut ordentlig afghan slik den var da jeg begynte å røyke, og jo, jeg husket riktig. Ekstremt bra shit. Afghan-dritten som har vært i Norge de siste to årene derimot, er ikke noe særlig å skryte av.