Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1818
Hei, jeg har en Iphone 6 som har ligget i skoffen de siste månedene ettersom den sluttet og lade og jeg orket ikke å reparere den. men idag så prøvde jeg å lade den, og jeg fikk litt strøm på den. jeg gikk da inn på den, alt var som normalt, jeg så på albumet og på bildene mine og alt så greit ut. jeg la telefonen fra meg, satt den i laderen også ville dama se på dark web mysterybox unboxing... dette ble da om til creepypasta om dark web... og nå nettop så skulle jeg bare sjekke om telefonen var på og om den ladet, men da la jeg merke til at det var en Nedtelling fra idag, til om 48år, altså 426181 timer har blitt startet. og etter å ha sett på kalenderen er telefonen også satt tilbake til 1. januar 1970, som er for 48 år siden...

altså telefonen var grei helt først. også la jeg den ifra meg, også var det satt opp en nedtelling og den er satt tilbake til 1970.

jeg er litt på kanten ettersom jeg ikke har gjort en drit, heller ikke dama mi, også er det ikke svar på nett så da spør jeg hær..

håper noen har noe fornuftig, takk.
Unix-tid teller antall sekunder siden 1. januar 1970. "0" i Unix-tid er derfor 1. januar 1970 nøyaktig. Hvis du har en nedtelling som er satt til f.eks. 5 minutter i fremtiden, og så blir klokka stilt tilbake så mange år, så vil den fortsette å telle fram mot det originale tidspunktet.

Mulig at mobilen har lada helt ut og derfor mista begrep om tiden. Ikke så unormalt det du ser med andre ord.
det jeg syntes er rart er at jeg skrudde jo på telefonen først, og da var det ingen nedtelling... eller feil dato.. men etter en time'ish så ble det slikt..
Dette er ett relativt vanlig problem når det er batteriproblemer eller andre feil. Jeg opplevde det en del når jeg drev mobilverksted tidligere.
Prøv en soft reset eller koble den til iTunes.
Det finnes en del informasjon på nettet også https://www.google.no/search?q=iphon...illion+minutes
Sist endret av random105675; 3. november 2018 kl. 23:46.
har hard resetta den ca 10 ganger ettersom jeg måtte holde den avskrudd for å få lada den litt.. men timeren og datoen er det samme.
Sitat av elektriskboms Vis innlegg
har hard resetta den ca 10 ganger ettersom jeg måtte holde den avskrudd for å få lada den litt.. men timeren og datoen er det samme.
Vis hele sitatet...
Da må du koble til iTunes på en pc/Mac for å låse den opp.
I verste fall kan det løses med å installere ios på nytt via iTunes.
Samme skjedde med min Iphone X, typ 10 dager siden.