Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 8113
Har noen spørsmål jeg har vanskeligheter med å klare å google.
1. Er det en "lovlig" måte å bare åpne telefonen for andre opperatører en den telefonen ble kjøpt med, BORTSETT fra å ringe den forbanna kunde"servicen" dem ( NetCom) ?
2. Vil dette medføre at jeg ikke har rett på repp, eller noe annet tull??


Har pratet med NetCom i 3 dager nå, og de klare ikke få fingern ut av ræva. I kveld, for ca en time siden, ringte jeg ENDA en gang, og møtte en fyr som tydeligvis hadde en sinnsvakt dårlig dag, og tok det ut på meg....

Orker ikke ringe mer, vil bare låse opp telefonen min!!!

Takk på forhånd, kjære freaker!
Sist endret av Jazzin; 4. oktober 2010 kl. 20:09.
Når det kommer til iPhone, så mener jeg at eneste løsning er kundeservice. Hvis ikke så må du gå til fysisk verk å bruke slikke simkort du setter under ditt eget.
Hehe, dette som skal være SÅ enkelt å gjøre for de i andre enden av røret hos Netcom. Du må jo ha vært utrolig uheldig.

Har iPhonen din 4.01 firmware kan du unlocke den via jailbreak hvis du har 4.02 eller 4.1 så får du ikke gjort noen ting bortsett fra å kjøpe disse jalla greiene fra DealExtreme. Det er ikke noe jeg anbefaler hvertfall. Kan også ta utrolig lang tid å motta derfra.
Vell, ifølge netcom sin FØRSTE kundebehandler, så er det bestillt opplåsning hos Apple. Dette skjedde Søndag morgen, klokken 0815.
Ergo, jeg burde vell ha fått den åpnet nå?!

Anyways, ja. NetCom virker IKKE blide når det gjelder å unlocke telefoner.. De burde skjerpe seg.
Slik jeg har erfart det må man gjøre en gjenoppretting av telefonen for at opplåsningen skal tre i kraft. Om du har backup (noe iTunes tar automatisk) mister du ingenting på telefonen.
Tror dette kun gjelder Telenor?

+
Vanskelig å miste noe jeg ikke har.

Men jeg har jo microsim fra NetCom, hva skjer om jeg setter inn det isteden for onecall sitt?
Bare for å aktivere liksom, for så å bytte sim? Ødelegger/ låser det noe permanent?
Mine erfaringer er med NetCom. Det skal ikke skade å aktivere med NetCom-kort.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Slik jeg har erfart det må man gjøre en gjenoppretting av telefonen for at opplåsningen skal tre i kraft. Om du har backup (noe iTunes tar automatisk) mister du ingenting på telefonen.
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Koble til iTunes og velg gjenopprett.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg bare koblet den til iTunes og slo av og på Iphonen og det virket!
Kanskje ikke virker på deg, men det virket på meg )))
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jailbreak -> Unlock

Ganske fin side her http://jailbreak.me/