Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 4559
Hei.
Jeg administrerer en stor Facebook-gruppe, og vi har strenge regler.

Jeg vurderer å begynne med et prosjekt; Opprette en egen brukerkonto som så blir medlem av gruppa. Jeg tenkte å sette opp en egen PC / server til den, slik at den konstant refresher gruppa.

Den skal også søke etter noen spesifikke søkeord, og dersom den finner noen søkeord, skal den ta screenshot av området der den fant søkeordet, åpne en chat, legge inn screenshot i den. Kanskje vi kan få den til å trykke på "kast ut medlem" også? Noen forslag til hvordan jeg kan gå frem her? Har noen programmeringskunnskaper, men tenkte mer på marcoer som installeres i nettleseren blant annet, eller whatever.

Kom med innspill.
I see you...
NAPse's Avatar
Det virker litt som du tenker å automatisere dette på en "manuell" måte. Som i at du skal ha en profil som "trykker" F5 -> CTRL-F -> Søkeord -> Print Screen osv.. Det er nok den vanskelige måten å gjøre det på.

Facebook har egne API-er for å automatisere slike ting. Du trenger heller ikke en ekstra brukerkonto.
Den har dog neppe funksjonalitet til å ta en "skjermdump" og sende det på chat. Er det nødvendig?

Du kan begynne med å lese om facebook's gruppe API.
Få data fra feeden til gruppa.
Kaste ut medlemmer.