Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 10287
somnium: Det var vel Hafrsfjord som startet tråden =)
mentalmelt: Jepp, men det mo3 sin argumentasjon kunne likne på Hafrsfjord (tøffe nicket) sin, dog kanskje en smule mer opplyst. Og da mener jeg selvfølgelig ikke noe vondt om Hafrsfjord. Det kunne uansett være fare for misforståelse.

Det ble fryktelig rotete (takk mentalmelt). La meg reformulere.

@mentalmelt: Jeg tror folk forveksler mo3 med Hafrsfjord, da argumentasjonen kan fremstå som ganske lik. Selv om mo3 kanskje fremstår som hakket mer reflektert.
Sist endret av Ivellios; 26. april 2009 kl. 02:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
så fint for deg at du har et liv som fungerer bra!
det er det ikke alle som har. når du har opplevd masse dritt med seg selv, familie og alt rundt det, så er det lett å ville komme seg vekk. hvis du lurer på hvorfor folk ruser seg?
sett deg ned og tenk godt over hva det verste som kan skje med deg. så om det skjer, vil du ikke da komme deg vekk? vanskelig å forklare med mindre du er oppi det.

det er også folk som ikke skjønner åssen det går ann å leve et liv UTEN RUS
Jeg røyker fordi jeg reagerer så negativt på alkohol. Selv om jeg kan drikke og være i godt humør, skal det lite til for å få meg ned i et veldig dypt, mørkt hull.
Da synes jeg det er bedre å ta noen trekk brunt, ha latterkrampe i en halvtime, spise litt og ellers være fornøyd og glad. Jeg skader INGEN!
Alkoholen henter bare fram de mest negative tankene og sidene hos meg, og jeg har skadet en del folk i alkoholpåvirket tilstand.

Er det da så ille av meg å ville røyke i stedet for å drikke?
Sitat av pÝv Vis innlegg
Er det da så ille av meg å ville røyke i stedet for å drikke?
Vis hele sitatet...
Nei, Period.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Apeloff: Jeg ser du går fort i forsvars-posisjon, og forsvarer ofte ditt bruk av rusmidler. Føler du deg kanskje usikker? Hvis du er sikker på at du har ett kontrollert forhold til rus, så trenger du jo ikke og forsvare ditt egent bruk hele tiden her på forumet, samtidig som du søker positive svar fra andre angående ditt forbruk.

Det lønner seg forresten også og lese over posten sin en gang før man trykker send. Forhåndsvisning er digg + Firefox stavekontroll!
Sist endret av Quetzalcoatl; 4. mai 2009 kl. 14:53.
Sitat av Tias Vis innlegg
Nok krangling nå, dere får værsågod holde det på et saklig nivå.
Vis hele sitatet...
Diskusjoner om rusmidler på nFF er stort sett subjektive og fjåsete. Bare en skjelden gang glimter enkelte brukere til med gode argumenter både for og mot narkotikabruk.

Det er jo litt synd egentlig. For selv om rusmidler nærmest er varemerket til nFF, burde kanskje rusmiddelforumet være et litt mer lukket forum, både for å "kvalitetssikre" innleggene, samt unngå frustrasjon over tåpelige innlegg- det være seg fra 14 år gamle hasjkids eller 20 år gamle lykkejegere.
Hvis alle kunne akseptert hverandre slik som de er, hadde ikke denne debatten funnet sted.
Sitat av Bonggass Vis innlegg
Hvis alle kunne akseptert hverandre slik som de er, hadde ikke denne debatten funnet sted.
Vis hele sitatet...
Uenig. En debatt kan være lærerik, viktig og verdifull- sålenge man forholder seg på et saklig nivå. Risikoen er at nFF blir en eneste stor fjåsete database med innlegg fra "partiske" brukere som ikke klarer å se svart-hvit i det heletatt.
Ja, klart en debatt kan være lærerik, viktig og verdifull, men hvorfor skal det være nødvendig å kritisere andre hvor hva de putter i sin egen kropp, akkurat som om noen har noe med det?
Jeg mener ikke å ødelegge stemningen her, men er det flere som har merket seg at Hafrsfjord kun har skrevet ETT innlegg her?
han har ikke svart på våre "henvendelser" og vi burde vel egentlig ha sett det nå, at det mest sannsynlig er en som liker å trigge.
så hvorfor svarer vi?
uansett hvor mye man diskuterer rusmidler, og spess når noen kritiserer hasjisj, så velger vi å ta frem våre kunnskaper om temaet.
men noen folk vil aldri høre, og legger kun inn slike innlegg for å provosere mot "forkjemperne" for legalisering (noe denne tråden også begynte og spore over til.)

nyt midlene deres gutter \ jenter. jeg blir fortsatt i dag sjokkert over hvor mange av mine tidligere venner som var "real" har begynt med hasjisj \ annet. Og de blir flere.

de som dømte meg for dette for 5 år siden, er nå selv dømt av andre på samme grunnlag. jeg ser det i øynene deres i det jeg passerer dem på byen i helgene. men de sa aldri unnskyld for å ha "sammenlignet deg med en drapsmann og pedofil" nå når de selv har fått ryktene etter seg.

et forum er ikke rette sted for å "slåss" over tastene. de som i det hele tatt tar seg bryet her inne med å klage på at "nark er teit" osv, er egentlig nysgjerrige selv (som jeg også var i mine yngre dager, med politiet på skolen som sendte nark rundt og forklarte) (red.anm. tidlig rekruttering? :P )
de kommer mest sannsynlig til å ha \ få venner som en gang prøver selv, og kanskje selv ser på de hvordan de "endrer seg" så mye, for så å prøve selv evt.
og sirkelen er komplett.

it will all work out


så slapp av, å stresse mot legalisering er teit


- T
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Bonggass Vis innlegg
men hvorfor skal det være nødvendig å kritisere andre hvor hva de putter i sin egen kropp, akkurat som om noen har noe med det?
Vis hele sitatet...
Staten og skattebetalerne kan kritisere det. For det er de som må betale hvis du blir innlagt på institusjon eller på sykehus pga rusmisbruk.

Men så er det forskjell på en tung rusmisbruker og en person som tar seg en joint i ny og ne.
Skal man klage på alle som driver med ekstremsport også da for di kan slå seg å havne på sykehus.
Eller di som kjører for fort med bil å kansje havner på sundaas resten av livet.
Hva med di som drikker seg dritings vær helg å går rundt å slår ned folk.
Listen er lengere men alikevel er det rusbrukere som blir framstilt som di værste.
Det synes jeg er feil.
Sitat av Clutchwire Vis innlegg
Eller di som kjører for fort med bil å kansje havner på sundaas resten av livet.
Hva med di som drikker seg dritings vær helg å går rundt å slår ned folk.
Listen er lengere men alikevel er det rusbrukere som blir framstilt som di værste.
Det synes jeg er feil.
Vis hele sitatet...
Både de som kjører for fort, og de som utøver vold, blir kraftig kritisert. Jeg føler ikke rusmisbrukere blir fremstilt som de største utgiftene for staten og skattebetalerne.
Jeg vil si at det er mer akseptert av samfunnet å kjøre for fort og utøve vold til en vis grad en å bruke dop.
Sitat av zenzen0 Vis innlegg
Både de som kjører for fort, og de som utøver vold, blir kraftig kritisert. Jeg føler ikke rusmisbrukere blir fremstilt som de største utgiftene for staten og skattebetalerne.
Vis hele sitatet...
Hverken en bilkjører eller en rusmiddelbruker er en utgift for staten før han gjør noe galt, f.eks kræsjer eller blir avhengig. Allikevel er forsvarlig bilkjøring lovlig, mens forsvarlig bruk av rusmidler er forbudt. Jeg har ikke sett noe sted at folk som kjører forsvarlig eller drikker forsvarlige mengder alkohol blir kraftig kritisert.
Sist endret av Slaktern; 5. mai 2009 kl. 17:04.
Sitat av Slaktern Vis innlegg
Hverken en bilkjører eller en rusmiddelbruker er en utgift for staten før han gjør noe galt, f.eks kræsjer eller blir avhengig. Allikevel er forsvarlig bilkjøring lovlig, mens forsvarlig bruk av rusmidler er forbudt. Jeg har ikke sett noe sted at folk som kjører forsvarlig eller drikker forsvarlige mengder alkohol blir kraftig kritisert.
Vis hele sitatet...
Det du her glemmer, er at narkotika er ulovlig, uansett hvilke mengder du tar, uansett hvor ofte du tar det. Å kjøre bil i forsvarlig fart er ikke ulovlig, det samme gjelder alkohol.
Sitat av obskøn Vis innlegg
Det du her glemmer, er at narkotika er ulovlig, uansett hvilke mengder du tar, uansett hvor ofte du tar det. Å kjøre bil i forsvarlig fart er ikke ulovlig, det samme gjelder alkohol.
Vis hele sitatet...
Som også var poenget mitt...
Sist endret av Slaktern; 5. mai 2009 kl. 17:24.
Det er ikke vanskelig å se at folk heller vil at du kjører bil en ruser deg. Det er også VELDIG lett og skjønne hvorfor det ikke er ulovlig å kjøre bil. Det er rett og slett for nyttig for samfunnet.
Sammenlikningen med extremsport er mer passende. Da det, i likhet med hasj, kun belønner utøveren.

Men at hasj er utsatt for en utstrakt og nesten organisert stigmatisering i samfunnet er det lite tvil om. Men loven er slik den er. Er du uenig burde du heller gjøre noe for og endre loven. Eller akseptere at du blir straffet for brudd på den. Ja eller du kan selvsagt flytte til et annet land.

Jeg mener det er rett at vi har en lov som forhindrer en mann på 30 å ha samleie med ei jente på 14. Eller omvendt, eller av samme kjønn. Men om dette er ønsket av begge parter så er det vel lov? Nei, jeg mener ikke det, de aller fleste andre mener nok ikke det. Men sett fra ståstedet til de som eventuelt er i en slik situasjon er nok denne loven like banal for dem, som hasj forbud er for oss.

Og når de som skal lage lover kun har et bilde av de som slenger på gata og tigger penger. Samt alle "seriøse" forsøk på å legalisere hasj. Ja da skjønner jeg utmerket godt at det er ulovlig.
Når en 30 år gammel mann forgriper seg på en på fjorten er det jo et offer, jenta som får ødelagt livet sitt, Men når en person selger hasj til en annen er det en offer løs kriminel handling så synes det er en dårlig sammenligning.
Sitat av Hafrsfjord Vis innlegg
Hver gang jeg kjører innom Freak Forum ser jeg alltid flere hasj og narkotika tråder på framsiden. Jeg har aldri tatt hasj eller narkotika osv. Drikker kun alkohol et par ganger i måneden når det er fest eller en bra fotballkamp på tv etc. Har kun røyket vanlige sigaretter et par ganger på fest.

Jeg er opptatt av å ha god helse og jeg trener mye og gjør ting som jeg liker og er veldig lykkelig.

Jeg kan ikke skjønne hva som er så fun med å ta hasj og slike ting, jeg kan liksom ikke forstå tankegangen til folk som gjør det. Folk må få gjøre hva de vil men jeg føler at det å sløve seg vekk fra virkeligheten er et bortkastet liv. Å drive på med hasj og slik har en dead end, det er ikke noe framtid i det.

Jeg er ikke kristen eller noe slikt, jeg er imot religion, jeg vil bare menneskets beste. Istedenfor å sløve seg vekk med hasj og slikt, gjør det du vil mest i livet ditt, jeg tviler på at å ruse seg er det du egentlig vil.

Takk.
Vis hele sitatet...
Hvorfor drikke? drikke er farligt som faen. det er 450,000 som dør av alkohol i USA kvart år.
Det er ALDRIG noen som har dødd av hasj (cannabis) før.
Kilder: http://www.cannabis.se/2007/06/08/the-union-movie/
http://www.medicinskmarijuana.com/medvalue.html
Hvorfor drikke? drikker du så kan du ikke kontrolere hva du sier og gjer du oppfører deg som en forbanna drittsek og skriker og hyler.
da er det bedre att du røyker litt hasj så du kan kontrolere deg selv.
Eneste som sjer når du røyker er att du blir glad og ler mye
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Ganjasinder Vis innlegg
Hvorfor drikke? drikke er farligt som faen. det er 450,000 som dør av alkohol i USA kvart år.
Det er ALDRIG noen som har dødd av hasj (cannabis) før.
Kilder: http://www.cannabis.se/2007/06/08/the-union-movie/
http://www.medicinskmarijuana.com/medvalue.html
Hvorfor drikke? drikker du så kan du ikke kontrolere hva du sier og gjer du oppfører deg som en forbanna drittsek og skriker og hyler.
da er det bedre att du røyker litt hasj så du kan kontrolere deg selv.
Eneste som sjer når du røyker er att du blir glad og ler mye
Vis hele sitatet...
Jeg vil si det er ganske idiotisk å generalisere brukerne av forskjellige rusmidler på den måten. Jeg kjenner en _god_ del folk som både kan nyte et par liter øl, eller noen jointer avhengig av situasjonen. Det skal sies at de fleste jeg kjenner (les: så godt som alle) liker å drikke, mens det er noen færre som røyker hasj. Fellesnevneren for ca. alle vennene mine er at de er mot vold og så godt som aldri havner i slåsskamp. Den eneste bekjente jeg kommer på som er veldig flink til å havne i bråk er en som røyker daglig og har gjort det en stund.

Alkohol kan nytes med måte, akkurat som hasj.
Sitat av Slaktern Vis innlegg
Hverken en bilkjører eller en rusmiddelbruker er en utgift for staten før han gjør noe galt, f.eks kræsjer eller blir avhengig. Allikevel er forsvarlig bilkjøring lovlig, mens forsvarlig bruk av rusmidler er forbudt. Jeg har ikke sett noe sted at folk som kjører forsvarlig eller drikker forsvarlige mengder alkohol blir kraftig kritisert.
Vis hele sitatet...
Jeg brukte forøvrig ordet "rusmisbruker" noe jeg gjorde konsekvent. Det er fordi rusbrukere blir sjelden nevnt før de er avhengige eller gjør noe galt. Da spesielt av media. Fra mitt synspunkt skal alle som skader andre bli hjulpet eller straffet. Hva enn som synes passende fra et profesjonelt synspunkt.

Hvorfor skal mennesker som bruker alkohol og bilen forsvarlig og uten å skade andre bli kritisert?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lurer på om hovedinnlegger noen ganger drikker seg full?

Da burde han vite hva som er vitsen med rusmidler i alle fall....
Sitat av Helga Vis innlegg
Lurer på om hovedinnlegger noen ganger drikker seg full?

Da burde han vite hva som er vitsen med rusmidler i alle fall....
Vis hele sitatet...
Så er ikke det å bare bli rusa vitsen for alle ved å ta psykoaktive stoffer heller =)
Hvis du ikke skjønner det så er vel det greit for deg... og bare la være å prøve det...? :P
Sitat av Muradi Vis innlegg
Staten og skattebetalerne kan kritisere det. For det er de som må betale hvis du blir innlagt på institusjon eller på sykehus pga rusmisbruk.

Men så er det forskjell på en tung rusmisbruker og en person som tar seg en joint i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Jepp, men mange skattebetalere er igrunnen idioter da de tror forbud er helt uten kostnader...
Jeje, alt for å føle seg bedre, hvorfor ikke betale stat for å føle seg hevet over andre. Yahoo!
Alle mennesker har en autonomisk beslutningsevne siden de er nettopp, mennesker. In the Words of Robert Nesta Marley; Every man gotta rigth to decide his, own destiny..