Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5251
(advarsel : Lang og tung post, tviler noen gidder å lese gjennom alt ;-)

Etter å ha vært medlem av dette forumet en stund føler jeg tiden er kommet for å fortelle min historie om psykadelika, og hvordan det har påvirket min tilværelse til det positive.

På grunn av den livssituasjonen jeg var i når jeg begynte og eksperimentere tok jeg ikke hensyn til et par grunnleggende regler ved bruk av psykadelika, vil derfor komme med et par "disclaimers" før jeg fortsetter :

- Psykadelika burde ikke bli benyttet av personer som er deprimerte.
- Ved bruk av psykadelikaer som fører til at man mister kontroll er en sitter et MUST!

At det gikk bra når jeg trosset disse reglene vil jeg i utgangspunktet regne som ren flaks.

-----

Vi starter sommer '08 :
Etter halvannet år med en rekke hendelser som hadde brutt meg mer og mer ned var min psyke i ferd med å gå i fullstendig oppløsning. Jeg var i ferd med å bli utbrent i jobben jeg hadde, forholdet jeg var i besto stortsett av krangling og et par andre elementer i hverdagen min bidro til å dra meg enda lengre ned.
Frem til dette punktet hadde jeg klart å holde meg på bena, men maktet ikke mer så jeg brøt fullstendig sammen over en periode på noen uker. I august hadde jeg kommet til et punkt der jeg aller helst ønsket meg selv død.

Jeg er en person som alltid har tenkt veldig mye over saker og ting, og selv om jeg brukte mestparten av tiden min på å tenke på metoder jeg kunne benytte meg for å avslutte livet på tenkte jeg også en del over hvorfor jeg ønsket å dø. Konklusjonen ble til at jeg ikke nødvendigvis ønsket å forbli død, men da heller var ute etter selve opplevelsen med å dø.
Det var nok også en del urasjonelle og fullstendig tåpelige hevntanker inne i bildet av type : "Du har behandlet meg som en dritt, nå skal jeg drepe meg selv i ditt navn slik at du skal få dårlig samvittighet resten av ditt liv".

Jeg fortalte min daværende kjæreste om at jeg ikke hadde det noe greit i livet, i stedet for støtte fikk jeg beskjed om å oppsøke terapeut. Rådet var kan hende godt, men ikke det jeg forventet fra en kjæreste. En klem og litt kake alene hadde hjulpet mye.

---

Jeg oppsøkte aldri terapeut, jeg oppsøkte psykadelika.
Husker ikke alt for godt hvorfor psykadelika var noe jeg ønsket å forsøke. Tror det har en sammenheng med at jeg tidligere hadde lest en del tripp-rapporter på diverse stoffer som hadde gjort meg smått nyskjerrig, og kom frem til at hvis jeg allikevel skulle dø så kunne jeg forsøke noe jeg aldri hadde prøvd før. Håpte kanskje også at en ego-død opplevelse på psykadelika kunne være nok til å gi meg min etterlengtede død.

Jeg hadde overhodet ingen kontakter som kunne skaffe meg noe og var fullstendig fersk innen dette, så pga tilgjengelighet endte jeg opp med muskatt som min første erfaring.
Muskatt får mye refs som rusmiddel pga negative virkninger, men for mitt vedkommende var jeg relativt heldig sånnsett. Selve turen var en behagelig opplevelse der jeg lå lettere euforisk i sengen min og nøt tilværelsen min samtidig som jeg hørte på musikk som var vakrere enn noen gang før. Eneste nevneverdige ubehaget jeg hadde var når jeg våknet opp på natten og kastet opp, i tillegg til at kroppen føltes lettere overkjørt de første morgentimene.
http://www.freakforum.nu/forum/showt...76#post1216176 (min rapport fra opplevelsen)
Det mest interessante for meg var at jeg i dagene etter nøt tilværelsen mye mer enn jeg hadde gjort på lenge, dette og selve den positive delen av turen ga meg mersmak på å eksperimentere mer.

Plutselig hadde jeg fått meg en hobby som tok vekk litt av oppmerksomheten jeg ofret til mine negative tanker.

---

Selv om muskatt ga meg en overall positive opplevelse ønsket jeg å forsøke noe med litt bedre rykte. Jeg vil si jeg i hvert fall delvis lyktes med dette når jeg kom over salvia. Salvia gir som kjent en rimelig intens rus, og i begynnelsen var dette mer skremmmende enn noe annet. Etterhvert ble jeg mer kjent med rusen og hadde noen gode turer på det.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=114966 (etter denne sluttet jeg å skrive ned rapporter da jeg i en negativ sak om salvia i Dagbladet ble quotet fra akkurat denne rapporten).
Det som var mest interessant med salvia for mitt vedkommende var afterglowen jeg hadde i dagene etterpå, psyken min ble rett og slett rock solid for en liten stund. I forsøk på en metafor (som jeg har benyttet meg av tidligere i en diskusjon) vil jeg sammenligne det med en datamaskin som har stått litt for lenge på og kjørt en del uheldige programmer med den følge at maskinen har begynt å lugge og gå tregt, salvia ble for meg en restart av denne maskinen noe som ga meg friskt mot for en stund. Men det ga meg ikke en permanent løsning, etter en en uke eller to begynte de negative tankene å stacke seg opp igjen.
Ønsket ikke å bli regelmessig bruker av noe rusmiddel så jeg vandret videre på reisen min.

---

Jeg hadde etterhvert blitt kjent med steder der jeg kunne få tak i en god del forskjellige stoffer og turte etterhvert å bestille saker og ting som potensielt kunne bli stoppet i tollen.

Utover høsten '08 eksperimenterte jeg en del. Forsøkte meg på LSA (hwbr) som ga meg en hyggelig nok tur, musikk var virkelig en nytelse å høre på under LSA rus (bedre enn muskatt og musikk). Forsøkte meg også på 2c-c som ga meg et par gode opplevelser men ingenting nevneverdig.
På dette tidspunktet var jeg ute etter rusmidler som ga meg et midlertidig eller permanent løft av livsglede og forståelse.
Hverken LSA eller 2c-c ga meg det jeg var ute etter.

---

I samme omgang som jeg skaffet meg hwbr-frø skaffet jeg meg også en del tørket peruvian torch (meskalin). Jeg hadde lenge nølt med å prøve dette da jeg rett og slett ikke følte meg klar en plass til å forsøke noe slikt. Ikke før desember '08.
Jeg begynte en kveld med å knuse opp den tørkede kaktusen til pulver som jeg så mikset sammen med appelsinjuice i en blender. Jeg drakk kanskje rundt 5% av elendigheta før jeg ikke klarte mer, jeg taklet overhodet ikke smaken. Når det er sagt så var det lille jeg fikk i meg nok til at jeg følte meg litt annerledes utover kvelden med små euforiske bølger som kom over meg.
Kom frem til at jeg måtte finne en bedre inntaksmetode, noe jeg gjorde allerede neste kveld. Knuste opp mer kaktus til pulver, blandet inn litt vann og lagde små kuler som jeg pakket inn i sigarettpapir. Disse gikk greit nedpå, ca 25g pulver totalt. Skal ikke skrive en fullstendig rapport her da denne tråden blir lang nok allerede, men det var definitivt en tur som forandret meg til det bedre - til tross for at det ble en fryktelig lang og slitsom tur.

Det tok noen timer før jeg begynte å kjenne effekter, noe jeg de første timene koste meg veldig med. Jeg smilte rett og slett som en sol der jeg merket jeg ble mer og mer påvirket. Problemet kom først når jeg ble såpass trøtt at jeg ønsket å sove.
Jeg la meg og lukket øynene, jeg så mange rare ikke spesielt nevneverdige closed eye visuals - men sove fikk jeg ikke. Følte en halv liten evighet gikk forbi der jeg lå, noe som ikke var tilfelle. Når jeg så på klokken hadde det gått 2 minutter. Dette gjentok seg noen ganger og tiden gikk saktere for hver gang.

Jeg bestemte meg for å stå opp for å få tiden til å gå raskere, det ville den ikke. Ting ble mer og mer uforståelige, jeg forsto ikke ett plukk av det som ble sagt på tv - det var bare mumling alt sammen. Jeg forsøkte å lese for å gjøre noe men klarte ikke se sammenhengen i mer enn ett ord av gangen. Det var som et sort hull i bakhodet mitt som sugde til seg all informasjonen jeg forsøkte å ta til meg så alt ble komplett uforståelig. Det tok 6 timer før jeg klarte å få noe ut av det som skjedde på TV'n og tiden begynte og gå igjen. Det var 6 timer som føltes som et helt år.

Jeg sovnet i 8-9 tiden på morgenen og våknet igjen rundt kl 13. Det første jeg la merke til var at jeg følte meg fullstendig uthvilt, som om jeg hadde sovet mye lenger. Jeg gikk opp for å ta meg en kopp kaffe og til min store glede smakte kaffen så utrolig mye bedre enn den hadde gjort på veldig lenge, som om det jeg hadde drukket før var vann med papp. Jeg ble stående og kose meg med kaffen samtidig som jeg så ut av vinduet og beundret verdenen jeg så. Det var som om jeg var født på ny.
All negativiteten, all bitterheten, alt hatet, og all annen elendighet var vasket bort. Om salvia var som en restart av en sliten maskin vil jeg si at den meskalin-turen jeg hadde vært igjennom var en virus/spyware scan, defragmentering, og fullstendig opprydning av systemet.

Jeg følte meg fantastisk og i harmoni med meg selv for første gang på et par år. Denne følelsen var like sterk i en hel uke før det skjedde noe som gjorde at jeg ble dradd rimelig godt ned igjen (ønsker ikke gå ytterligere inn på hva som skjedde men det var ikke rusrelatert).
Til tross for at jeg ble dradd ned igjen så var psyken min i betydelig bedre form enn den var før, og etterhvert som tiden har gått siden desember har jeg følt meg bedre og bedre for hver dag som har gått. Jeg begynte rett og slett å leve en dag om gangen og nyte livet i mye større grad. Begynte å bruke energi på å tenke positive tanker i stedet for å grave meg selv en grav av bitterhet og negativitet.

---

Siden desember så er det eneste jeg har eksperimentert med ved noen anledninger 5-meo-dmt, noe som har gitt meg noen interessante og positive opplevelser. Som en liten bi-effekt kan jeg nevne at eventuell uren hud i ansiktet (kviser og lignende) har hatt en tendens til å trekke seg fullstendig eller helt tilbake etter en tur på 5-meo-dmt, dette har skjedd ved 4 tilfeller så langt så føler meg snart trygg på å si at det har en sammenheng for mitt vedkommende. Jeg føler meg generelt mer harmonisk etter en tur på 5-meo-dmt så det kan rett og slett være hormonene kommer mer i balanse, ikke vet jeg (^^)

-----

Min reise innen psykadelika ble min reise tilbake til livet, det å faktisk leve. Det å ønske å leve!
Det finnes kanskje mer anerkjente veier å gå om man er deprimert, men jeg angrer ikke et sekund på den veien jeg tok.

På min reise har jeg lært mye som jeg har og vil få glede av. Om meg selv, mennesker og verdenen.
Jeg vil ikke utelukke at jeg kommer til å benytte meg av psykadelika igjen, rett og slett fordi jeg opplever det er noe som tilfører meg som person veldig mye. Skal jeg ture igjen så blir det også i utgangspunktet sammen med noen andre da jeg rett og slett opplevde det til tider var ensomt å ture alene :-)



Takk for oppmerksomheten, føltes godt å få skrevet ned alt dette ;-)
Sist endret av Zendelum; 27. mars 2009 kl. 14:42.
Interessant å lese. Godt å høre at det hjalp deg med psyken din, når man egentlig ikke skal tukle så mye med psykedeliske stoffer med en ustabil psyke.
Zendelum's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tortia Vis innlegg
Interessant å lese. Godt å høre at det hjalp deg med psyken din, når man egentlig ikke skal tukle så mye med psykedeliske stoffer med en ustabil psyke.
Vis hele sitatet...
Takk takk :-)

Det kunne like godt gå ille som det gikk bra med meg, så var definitivt litt terningkast å holde på med - noe jeg ikke tok hensyn til (som jeg burde). Men, det gikk nå bra og jeg klager ikke ;-)
Jeg vil ikke utelukke at jeg kommer til å benytte meg av psykadelika igjen, rett og slett fordi jeg opplever det er noe som tilfører meg som person veldig mye. Skal jeg ture igjen så blir det også i utgangspunktet sammen med noen andre da jeg rett og slett opplevde det til tider var ensomt å ture alene
Vis hele sitatet...
Det kunne like godt gå ille som det gikk bra med meg, så var definitivt litt terningkast å holde på med - noe jeg ikke tok hensyn til (som jeg burde). Men, det gikk nå bra og jeg klager ikke ;-)
Vis hele sitatet...
Bra skrevet, men du sier at ikke utelukker at du kommer til å prøve det igjen, hva med å nøye seg men denne turen som faktisk gikk bra ? det er jo ikke sikkert det går like bra neste gang.
Zendelum's Avatar
Trådstarter
Sitat av xhacktly Vis innlegg
Bra skrevet, men du sier at ikke utelukker at du kommer til å prøve det igjen, hva med å nøye seg men denne turen som faktisk gikk bra ? det er jo ikke sikkert det går like bra neste gang.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg en livsglad person, det er noe jeg ikke var når jeg forsøkte det den gangen :-)
Med tanke på det jeg gjorde den gangen så vil jeg si det var uansvarlig i forhold til min egen psykiske helse, per dags dato er status en helt annen - takk og pris ;-)
Sitat av Zendelum Vis innlegg
Det som var mest interessant med salvia for mitt vedkommende var afterglowen jeg hadde i dagene etterpå, psyken min ble rett og slett rock solid for en liten stund. I forsøk på en metafor (som jeg har benyttet meg av tidligere i en diskusjon) vil jeg sammenligne det med en datamaskin som har stått litt for lenge på og kjørt en del uheldige programmer med den følge at maskinen har begynt å lugge og gå tregt, salvia ble for meg en restart av denne maskinen noe som ga meg friskt mot for en stund.
Vis hele sitatet...
Sitat av Zendelum Vis innlegg
Om salvia var som en restart av en sliten maskin vil jeg si at den meskalin-turen jeg hadde vært igjennom var en virus/spyware scan, defragmentering, og fullstendig opprydning av systemet.
Vis hele sitatet...
Du vet ihvertfall hvordan du skal ordlegge deg riktig her på forumet.
Positiv og interesant historie som jeg delvis kan kjenne meg igjen i, har ikke testet ut noe mer enn salvia, men det kan gjøre underverker for psyken din.

Uansett, høres ut som du har utviklet et bra forhold til psykadelika og har en god evne til å reflektere over det. Lykker til videre.
Zendelum's Avatar
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
Du vet ihvertfall hvordan du skal ordlegge deg riktig her på forumet.
Positiv og interesant historie som jeg delvis kan kjenne meg igjen i, har ikke testet ut noe mer enn salvia, men det kan gjøre underverker for psyken din.

Uansett, høres ut som du har utviklet et bra forhold til psykadelika og har en god evne til å reflektere over det. Lykker til videre.
Vis hele sitatet...
Takk og takker :-)
Psykadelika brukt riktig kan være et fantastisk verktøy for egenutvikling og forståelse, det er det ikke tvil om.

Reisen har gitt meg en stor respekt for psykadelika og brukere - generelt en større respekt for alt jeg har rundt meg. Ville ikke vært foruten.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Godt skrevet absolutt.

Var det bare jeg som fikk et lite flashback til Bill Hicks og "you never hear about a positive LSD experience"?

Jeg tror psykedelia kan hjelpe mange, men tror også at problemet ligger i at folk flest ikke kan nok om dosering og hva det kan gjøre med deg. Hvis du går inn i psykedelians verden uten nok grunnleggende informasjon farger nok det opplevelsen din mer negativt enn positivt. Jeg sier ikke at du skal være en fullverdig shaman, men å lese om eventuelle bivirkninger/skadevirkinger og positive virkninger bør være et must før du legger deg ut på tokt.

Det er nok mange som har lignende opplevelser som din rundt om i landet, men dessverre brukes nok psykedelia av de aller fleste "for the lulz", selv om potensiale dens er mye høyere enn en latterkrampe på gutterommet. Jeg personlig skulle ønske at legestanden hadde brukt en del forskingskroner på dette feltet, men det er nok altfor tabubelagt fortsatt. En dag kanskje..
Zendelum's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Godt skrevet absolutt.

Var det bare jeg som fikk et lite flashback til Bill Hicks og "you never hear about a positive LSD experience"?

Jeg tror psykedelia kan hjelpe mange, men tror også at problemet ligger i at folk flest ikke kan nok om dosering og hva det kan gjøre med deg. Hvis du går inn i psykedelians verden uten nok grunnleggende informasjon farger nok det opplevelsen din mer negativt enn positivt. Jeg sier ikke at du skal være en fullverdig shaman, men å lese om eventuelle bivirkninger/skadevirkinger og positive virkninger bør være et must før du legger deg ut på tokt.

Det er nok mange som har lignende opplevelser som din rundt om i landet, men dessverre brukes nok psykedelia av de aller fleste "for the lulz", selv om potensiale dens er mye høyere enn en latterkrampe på gutterommet. Jeg personlig skulle ønske at legestanden hadde brukt en del forskingskroner på dette feltet, men det er nok altfor tabubelagt fortsatt. En dag kanskje..
Vis hele sitatet...
Fullstendig enig i det du skriver der!
Til tross for at jeg i utgangspunktet benyttet meg av psykadelika på helt feil grunnlag så brukte jeg flere dager i forveien på å lese om hvert enkelt stoff jeg puttet i meg. Leste hundrevis av tripp-rapporter.

Kunnskap er viktig.
Sist endret av Zendelum; 29. mars 2009 kl. 16:25.
Virker veldig som om du og mange andre her på forumet tror at timevis med lesing av tripprapport og andre forhåndsregler er grunnlag nokk for å hive seg inn i en tripp, jeg kan forsikre deg om at du kommer til å bli tatt med buksene nede viss du fortsetter slik, husk andres efaringer med forskjellige stoff vil ha et helt annet utfall på deg.
Zendelum's Avatar
Trådstarter
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Virker veldig som om du og mange andre her på forumet tror at timevis med lesing av tripprapport og andre forhåndsregler er grunnlag nokk for å hive seg inn i en tripp, jeg kan forsikre deg om at du kommer til å bli tatt med buksene nede viss du fortsetter slik, husk andres efaringer med forskjellige stoff vil ha et helt annet utfall på deg.
Vis hele sitatet...
Hmm, tror du misforstår meg og mine opplevelser grundig her.
Jeg skal være den første til å innrømme og flame meg selv for at den opprinnelige motivasjonen jeg hadde for å forsøke psykadelika overhodet ikke var et sunt eller godt utgangspunkt. Men med de erfaringene jeg har fått på veien så har jeg fått en mye større respekt for disse stoffene og det som de gjør med kropp og psyke. De erfaringene jeg hadde ga meg nytt liv.

Selvsagt reagerer mennesker forskjellig, det er det ikke tvil om. Har aldri og vil heller aldri forvente at min tripp vil være lik noen andre sin. Mener allikevel det er uhyre viktig å vite hva man putter i seg og ha innsikt i hva slags erfaringer andre har gjort på stoffet.

Sunn fornuft må til.
Kanskje jeg en dag kommer til å bli tatt med buksene nede, og da kan du si : "I told you so" ;-) Men... jeg føler meg trygg på at den dagen ikke kommer :-) Rett og slett med det grunnlag at jeg kjenner mine hensikter og innsikter bedre enn det du gjør ;-)
Sist endret av Zendelum; 29. mars 2009 kl. 17:08.
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Sunn fornuft må til.
Kanskje jeg en dag kommer til å bli tatt med buksene nede, og da kan du si : "I told you so" ;-) Men... jeg føler meg trygg på at den dagen ikke kommer :-) Rett og slett med det grunnlag at jeg kjenner mine hensikter og innsikter bedre enn det du gjør "

Interresant og positiv lesning.

Jeg kan kjenne meg noe igjen i det du skriver. Om man har kjørt seg litt fast. Og synes at hverdagen er noe trist og grå - kan faktisk psykedelika ha en postiv effekt. Selv om jeg egentlig ikke vil anbefale noen som er deprimerte å trippe (da depresjon og psykedelika fort kan gå galt om man ikke har de rette intensjonene og respekt for hva man putter i seg). Jeg husker jeg var litt utkjørt og lei på høsten ifjor. Og jeg dro ut i skogen tidlig tidlig en november morgen da det var fint vær sammen med en kamerat. Der spiste vi fleinsopp samt noen hawai-sopp. Da effekten started merket jeg at alle de tunge tankene forsvant. Man ble nesten tvunget til å være tilstede i nuet. Naturen og alt rundt var så levende. Lufta jeg pusta så frisk. All "forurensingen" (altså noe tunge tanker og en generell mellomfornøyd følelse) som var imellom meg og skaperverket var blåst bort. Her var man som et barn igjen som Adam som oppdager verden for første gang...



Effekten av denne turen var med meg i flere uker etterpå. Den gjorde meg også mer lysten på å være sosial og hukke opp med mennesker som jeg ikke hadde hengt med på lenge.

Sjøl om jeg ikke var helt i kjelleren og tenkte på å dø osv. - men kanskje bare litt høst-deprimert og lei av å jobbe og leve i samme tralten - så kan jeg absoultt relatere til det du skriver om psykedelika og at det kan gi den effekten at det hjelper en ut av en depresjon, tyngre eller lettere (sjøl om jeg som deg må påpeke at man skal være forsiktig og ha respekt).

Albert Hoffmann skal etter sigende ha tatt en liten dose LSD hver dag i årevis. Liten nok til at det ikke blir noe psykedelisk effekt (en ca 20ug), men at det funker som et slags antideppresiva - at tankene går noe raskere og at man tenker klarere og føler seg bra. Det hadde vært spennende om legevitenskapen hadde forsket på slike typer "antideppresiva" og effekt av dem. Hoffmann ble jo over 100år og struttet av sunnhet helt til sin død - så sånn sett lover det godt iallefall for den fysiske helse.

▼ ... over en uke senere ... ▼
Veldig interessant lesning!
(Leste faktisk hele).
Ønsker deg lykke til med alt.
Håper du slipper å bli deppa/lei av livet igjen.

-Init
perfekt lesning for en kjedelig onsdags morgen
Takker for flere hyggelig tilbakemeldinger :-)

Kan oppdatere min situasjon med at livet skinner som aldri før, etter jeg skrev denne posten har jeg hatt en flott opplevelse på 2c-e som ga meg veldig mye positivt. Men aller mest skinner livet mitt nå fordi jeg har blitt kjent med ei jente som gir meg uendelig mye mer glede enn noe stoff noen gang har gjort ;-)
Fin historie her.

Skjønner dog at jenta får deg til skinne mer enn noe annet. Er somregel sånn.
Sitat av Mnd~ Vis innlegg
Fin historie her.

Skjønner dog at jenta får deg til skinne mer enn noe annet. Er somregel sånn.
Vis hele sitatet...
Oh yes! :-)

Regner med jeg kommer til å parkere psykonauten i meg hvis det utvikler seg til å bli et skikkelig forhold med henne, ville hatt mer enn nok glede med henne alene =)
Sitat av Zendelum Vis innlegg
Regner med jeg kommer til å parkere psykonauten i meg hvis det utvikler seg til å bli et skikkelig forhold med henne
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Hvorfor det?
Vis hele sitatet...
Fordi psykadelika ikke er noe som er så viktig for meg at jeg er villig til å risikere et forhold pga. det. Verdsetter menneskelige relasjoner høyere =)
Skjønner Men slutter du for hennes skyld eller for din egen?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Skjønner Men slutter du for hennes skyld eller for din egen?
Vis hele sitatet...
For hennes skyld da jeg er menneskekjenner god nok til å skjønne at det er noe hun ikke setter pris på, for min egen skyld da det gir meg mulighet til å få et bedre forhold til henne. Og på eget iniativ, selv om hun også etter en stund helt sikkert ville spurt meg pent om jeg kunne sluttet ;-)
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Kjenner meg 100% igjen i din situasjon fra i fjor minus selvmordstankene. Jeg kan ha de jeg og, men veldig mildt, og langt fra handling i såfall.

Har også interessert meg mye for psykedeliske stoffer, men sliter litt med samme som deg. Tilgjengelighet osv. Er ihvertfall klar for å prøve det føler jeg, da det er noe jeg har hatt lyst til lenge, og jeg ikke helt kan se hvordan ting kan bli noe særlig værre ^^

Var moro å lese ihvertfall, for en gangs skyld så er det andre enn meg som er utbrent i jobben og sliter med kvinnemennesket...
herlig, godt å lese på en onsdags morgen.
flott ordlagt underveis !
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Kjenner meg 100% igjen i din situasjon fra i fjor minus selvmordstankene. Jeg kan ha de jeg og, men veldig mildt, og langt fra handling i såfall.

Har også interessert meg mye for psykedeliske stoffer, men sliter litt med samme som deg. Tilgjengelighet osv. Er ihvertfall klar for å prøve det føler jeg, da det er noe jeg har hatt lyst til lenge, og jeg ikke helt kan se hvordan ting kan bli noe særlig værre ^^

Var moro å lese ihvertfall, for en gangs skyld så er det andre enn meg som er utbrent i jobben og sliter med kvinnemennesket...
Vis hele sitatet...
Jeg hadde i utgangspunktet et veldig solid fundament i livet mitt og i forhold til mine følelser - men 2 år med en rekke negative hendelser som ble intensivert mot "slutten" var nok til å knekke meg. På slutten var jeg selv like skyldig i at jeg hadde det vondt da jeg ga næring til all negativiteten med en bitter og urasjonell tankegang som ikke hører hjemme noe sted.

Som nevnt så ble altså psykadelika for meg uvurderelig i å finne tilbake til harmonien med meg selv og omgivelsene :-)

Jeg hadde også den innstillingen at ting ikke kunne bli noe verre når jeg var på bunnen, jeg vet ikke om de kunne blitt verre men det gikk nå i hvert fall veldig bra for meg med den veien jeg tok :-)

Håper du finner ut av dine utfordringer :-)

Sitat av feinOne Vis innlegg
herlig, godt å lese på en onsdags morgen.
flott ordlagt underveis !
Vis hele sitatet...
Tnx ;-) Gledelig å kunne bidra med god lesing ^^