Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 7815
Jeg føler selv at jeg har ekstremt random og til tider fornøyelige drømmer, så jeg tenkte jeg kunne starte en tråd for å dele de random drømmene som folk her på NFF drømmer. Jeg starter (merk at dette er direkte avskrift av det jeg noterte med en gang jeg våknet. Jeg kan ikke garantere at det er sammenhengende. Husk at jeg var trøtt når jeg skrev dette. Jeg skjønner ofte ikke hva jeg selv har skrevet, og jeg bruker ord og uttrykk jeg aldri bruker ellers. Tenker heller ikke særlig klart når jeg er trøtt):

Natt til torsdag 30.12.2010:
Var på vei hjem fra et sted hvor jeg hadde diskutert skatter, spesielt importskatter, og hvordan man kunne unngå dem. Et eksempel var noe med å donere det du skulle importere til en barnehage. Veien hjem var langs en fjellside helt nede ved vannet. Jeg så Nesodden på den andre siden av vannet. Veien var farlig med mange "hull" og steder man kunne falle uti, men jeg gikk der bekymringsløst og dypt i tanker om et nytt buisnessprosjekt. Da jeg hadde kommet nesten hjem ("hjem" var et sted med en mur rundt og åpen port. Utenfor porten var det en mølle på venstre side fra der jeg kom fra og et hus med stråtak på høyre side, med et tre foran) så jeg at jeg måtte over på en liten landbit som stakk ut av fjellet med vann rundt, slik (sett ovenfra):

http://i56.tinypic.com/1nxuro.png

På landtungen lå en baby som krabbet stadig nærmere kanten, mot vannet. Jeg skjønte at jeg måtte redde den, men det var langt til landtungen. Før jeg hoppet var Charmander (den ene katten min) plutselig der på landtungen også. Han drakk fra vannet. Jeg hoppet over og fikk stoppet ungen (merkelig ordføring? Vetta faen, var sykt søvning ). Så plukket jeg opp både unge og katt og skulle videre over på land igjen. Jeg hoppet igjen, og plutselig hadde jeg bare katten med meg, men allikevel måtte jeg til huset med stråtak for å levere ungen. Charmander begynte plutselig å sprelle som en annen sprellemann (faen for en humor jeg har når jeg er søvnig ass...) og klorte og bet. Jeg holdt taket. Så våknet jeg.

Natt til onsdag 29.12.2010:
Begynte med at jeg og moren min sto i en båt jeg hadde kjøpt for 6.7 millioner kroner. Med båten fulgte det en fyr som var skipper, bestyrer og mye rart i båten. Jeg spurte ham hvor mange sengeplasser det var i båten (jeg sto i kabinen med mamma, som hadde langt hår igjen (hun har nylig klippet håret kort, tidligere var det langt)). Fyren begynte å fyke rundt i "fast forward"-stil og telte plasser. "Minst 33" proklamerte han etter en stund ("Proklamerte"? Hva faen?). Båten var stor og fin med flybridge og det hele. Vi gikk av båten (fyren ble igjen) og befant oss i en slags La Rochelle mutant som lignet La Rochelle, men som ikke var helt det samme. Det er umulig å legge til der vi hadde lagt til i Port Vieux (kjente stedet) foran porten til gamlebyen. Så gikk vi rundt i byen. Jeg hadde party i båten på kvelden. Da var moren min borte, men ingen gadd å lete etter henne.

Natt til tirsdag 28.12.2010:
Var på en eiendom i Holmenkollen som jeg hadde sett for noen måneder siden. Den var gigantisk med masse skog rundt. Skulle drepe fyren som bodde der, eller gjøre noe annet mistenkelig. En del folk var med for å hjelpe til, blant annet Ziva fra NCIS (hva faen for noe random greier). Vi snek oss innpå gjennom skogen. Da kom mannens personlige vakter over en bakketopp og begynte å skyte på oss. Ziva drepte alle sammen, men pistol og kastekniv. Hvordan attentatet gikk er uvisst (fryktelig så formell jeg er når jeg skriver notater gitt).

Natt til mandag 27.12.2010:
Drøm 1:
Var på volleyballcup. Tynne vegger + sprekk øverst mellom rom, så snakka med Rakel (gammel klassekamerat som ikke har noe med volleyball å gjøre) om natten.
Drøm 2:
Hjemme igjen, men hadde nettopp kommet fra cup for faren min var der (han er treneren vår). Spiste potet sticks og mista to tenner fra underkjeven. Det var loft over rommet mitt. Pappa lå der. Han var veldig høy (han er 2 meter i virkeligheten, men det er jeg også, så han virker vanligvis ikke så fryktelig høy. I drømmen var han minst 2 meter og 50).
Drøm 3:
Var ved Kiwi i Sønsterudveien (Kolbotn). Plutselig var det en lang (10-15 meter) kø til Pamparius (en kjent pizzasjappe). Det viste seg at de skulle melde seg på til sandvolleyballturnering. 3 sandvolleyballbaner dukket opp fra ingensteds langs parkeringsplassen ved Pamparius (søk på Sønsterudveien 2A på Gule Sider kart for å se). Jeg ble med på turneringen. Sivert (en fyr jeg spiller volleyball med) oppførte seg rart og virket forvirret.

Natt til søndag 26.12.2010:
Var på et Boeing 747. De fra cockpiten visste ikke hvor de skulle når de gikk ut av cockpiten (faen for et notat? Hva mener jeg her?). Da vi gikk ombord var det masse kaos og jeg snakket med Deacon og Kelly fra Kongen av Queens (blir bare verre og verre. Har vel aldri klart å lide meg gjennom en eneste episode av Kongen av Queens) som om de var livslange venner av meg. Vi hadde to store kister av sort metall med gullutsmykning. Flyet var i luften og svevde ved en slags brygge når vi skulle gå på. Vi måtte passe oss for ikke å falle ned i hullet mellom flyet og brygga.

Natt til lørdag 25.12.2010:
Drøm 1:
Kjørte buss gjennom England. Kjente igjen et sted på ruten. Pappa og Ove (onkelen min) var med. (Jævla kort drøm?)

Drøm 2:
Kjørte bil gjennom Sverige. Hadde med 2 duder som tulla og prata, men jeg kjenner dem ikke. Stoppa et sted hvor det var en annen bil med en dame og en mann i dress. Vi var først vennlige med dama, men så gikk den ene av de to dudene og satte seg bak rattet (de satt i baksetet i begynnelsen, men gikk ut av bilen samtidig med meg). Så la vi dama i bakken så hun nesten falt utfor et stup langs veien og stakk av før mannen i dress klarte å stoppe oss. Han måtte jo selvfølgelig redde dama, så vi kom oss unna. En av dudene hadde da fått tak i en merkelig dings fra dama, og vi var veldig glade for at han hadde fått tak i den. Begge dudene hadde afro. (Merk hvordan jeg konsekvent kaller dem "duder" i dette notatet).

Drøm 3:
Jeg og dudene var der, men nå fikk jeg inntrykk av at de var familiemedlemmer. Vi var i hæren, den amerikanske etter uniformen til sersjanten å dømme. Han var den eneste som hadde uniform. Resten var utrente og hadde lite i hæren å gjøre. Vi ble en "motstandsstyrke" som gjemte oss i blokkene nedenfor huset mitt, og vi låste sersjanten inn i et skap. Så kom en annen sersjant og krevde at vi ble med ham, selv om vi var motstandsstyrke mot ham. Alle gikk umiddelbart med på det, bortsett fra dudene og jeg. Vi begynte å gå opp bakken til huset mitt. Da vi kom fram var det midt på natten, selv om det var dag når vi gikk fra blokkene. I tillegg hadde vi skaffet oss en bil som vi hadde kjørt opp. Vi hadde masse tjenere i huset. Dudene ble etterhvert hentet av hæren og tvunget til å bli med dem, men jeg unnslapp. De (tror jeg mener dudene her) kom tilbake litt senere med en politimotorsykkel som de hadde stjålet. Det var fortsatt svarte natta (for et uttrykk). Bak dem kom en motorsykkelforhandler med en annen sykkel på lastebil. Han så politimotorsykkelen, som når jeg tenker meg om var et F-16 når den kom, men forvandlet seg plutselig, og vi mistenkte av han ville varsle politiet. Vi kjørte derfor politimotorsykkelen vekk etter at han hadde dratt og lot den nye motorsykkelen stå igjen, så når politiet kom, så de bare den.

Middagslur 25.12.2010:
Hadde to telefoner. Den ene var HTC HD2 (er den jeg har i virkeligheten, med Android på) og den andre var mer lik den første Nokia-mobilen min (kan ikke huske den nå, men jeg husket den åpenbart da). HD2 var for å snakke med menn og Nokia for å snakke med damer. En hvit kanin var borte og jeg mistenkte at det var Balto (en kanin jeg hadde når jeg var liten). Jeg lette etter den på stedet jeg alltid leter etter forsvunnende dyr i drømmer, hvor det er en kanal med en grønn plen på den ene siden med noen trær langs vannet og en grusvei, og skog på den andre siden. Minner litt om Cambridge, England, langs elven Cam.

Før det med kaninen gikk jeg forbi grusbanen ved parken i Pauline Halls vei og så en masse folk der. Min venn Olav var der. Jeg forhørte meg og fant ut at det hadde noe med VGS å gjøre (jaha?), men aldri noe mer. Læreren fra Blanke Ark (serien på TV Norge) var der som en slags leder. Dagbladet ringte mens jeg var der (jeg hadde nummeret lagret, så det sto at det var Dagbladet som ringte), men selv om DE ringte MEG kom til en automatisk telefonsvarer. Jeg la på av en eller annen grunn. Så lette jeg etter kaninen.

Så... noen som har noe mer random? :P
Sist endret av BjørnHarrier; 31. desember 2010 kl. 04:16.
jeg ble spist av en penguin i en drøm for 2 dager siden, værste drømmen jeg har hadd. Jeg skulle passe på en flokk på 30 pengiunbarn. Så kom det en nabopenguin å hugde meg i fillebiter med nebbet sitt.
Jeg er 17 år

Min far har stjålet Grusomme Gabriels skatt, Kaptein Sabeltann og Maga Kahn har slått seg sammen for å ta Gabriels skatt tilbake, vi løper inn i skogen hvor min far blir drept.

Jeg våkner og har akkurat opplevd det verste marerittet noen sinne.

Heldigvis har hyppigheten av dette marerittet dabbet kraftig av men det hender seg fortsatt fra tid til annen. Sært.
Sist endret av Oransje; 31. desember 2010 kl. 05:41.
Vell...ganske random.
Jeg så min beste venninde vise puppene sine fra en alder av 14-20 ca. Og vedsiden av sto moren med en slags fløyte og smilte. Det var en ganske fiffig drøm, jeg hoppet på Facebook tvert jeg våknet for å se bilde av henne x)
Anbefaler deg å se
http://www.liveleak.com/view?i=9e4_1201487439
og
http://www.liveleak.com/view?i=c9a_1201488802

Personlig synes jeg det er noe av det mest geniale og morsommeste tingen som finnes
Haha, er sykt hva man kan finne på i drømmeland!

Husker omtrent bare den drømmen jeg nettopp hadde.

Den begynte med at jeg skulle smugle våpen i en tankbåt, jeg gjemte alle våpene under en trapp på dekk.
Nede i båten var det et stort tankrom, som det var strengt forbudt og nerme seg, oppe i tankbåten var alle utestedene jeg bruker og være på.
På utestedene møtte jeg mange personer jeg ikke har sett på mange år.
Når vi hadde det som best begynte tydligvis båten og synke og ruste, jeg var mest sint fordi jeg ikke fikk drikke opp 0,5L min med jeger.

Når jeg kom ned på dekk i tankbåten oppdaget jeg at det var en klassetur med alle jeg kjente(?)
Og noen hadde åpnet det forbudte rommet, dette rommet var fyllt med zombies.
De bet mange av passasjerene som også ble til zombier.
Jeg fant plutselig en M16 som jeg brukte til og skyte dem i hodet med.
Jeg så en fra ungdomsskolen som jeg ikke likte og skjøt han mest på gøy, viste seg at han faktisk var zombie og jeg måtte skyte han i hodet.

jeg gikk fri for ammo, men fikk ny om jeg ropte etter et nytt magasin til noen army karer.
Etter en stund mista jeg tydligvis M16 min og måtte bruke en hammer (som jeg stjal fra en liten jente).

Etter en stund kom jeg på at jeg hadde smuglervåpnene mine, så jeg henta en AK47 med trommemagasin.
Men jeg gikk fort fri for ammo, så jeg dro på leting etter mer ammo inne i tankromme der zombiene egentlig kom fra, når jeg kom inn dit begynte kraniet mitt og deles i to (i en rett linje fra nakken til midt i underkjeven) jeg kunne føle at kraniet delte seg - så våknet jeg


Bruker også å drømme at underkjeven og overkjeven låser seg, slik at tennene mine knuses av trykke fra over og underkjeven, eller at de slites løs av at jeg prøve å gape.

Ble sikkert mye rot, men drømmen er rykende fersk.
Ikke random drøm, dette er måten jeg kommer til å dø på.
Hver gang jeg hadde et mareritt når jeg var liten, så var det hele tiden denne drømmen jeg drømte.
Jeg var i et helt svart rom, når jeg kommer inn i dette rommet så starter det hele tiden med at jeg løper, å det som kommer rullende bak meg er jorden. Endte hele tiden med at jeg enten ble knust av jorden å jeg da våknet eller så ble jeg så redd når jeg prøvde å løpe ifra jorden at jeg bare våknet.

Husker lite ifra denne drømmen, men tror det var så enkelt som at det var en som holdt en pistol imot hodet mitt.
å akkurat med det samme som denne personen skal til å skyte meg, så våkner jeg veldig bråt pluss at jeg brøler "neeeeei".
Har alltid trodd at brøling med det samme som du våkner av mareritt bare var noe som skjedde i film.
var helt for jævlig.
Hvorfor får vi disse random drømmene tenker sikkert en del her nå? aight?

Fordi under den såkalte REM søvnen (drømmefasen) er den sofistikerte delen av hjernen helt inaktiv mens den primitive og mindre rasjonelle delen av hjernen står for disse randome drømmene vi har
Sitat av JohnKimble Vis innlegg
Haha, er sykt hva man kan finne på i drømmeland!

Husker omtrent bare den drømmen jeg nettopp hadde.

Den begynte med at jeg skulle smugle våpen i en tankbåt, jeg gjemte alle våpene under en trapp på dekk.
Nede i båten var det et stort tankrom, som det var strengt forbudt og nerme seg, oppe i tankbåten var alle utestedene jeg bruker og være på.
På utestedene møtte jeg mange personer jeg ikke har sett på mange år.
Når vi hadde det som best begynte tydligvis båten og synke og ruste, jeg var mest sint fordi jeg ikke fikk drikke opp 0,5L min med jeger.

Når jeg kom ned på dekk i tankbåten oppdaget jeg at det var en klassetur med alle jeg kjente(?)
Og noen hadde åpnet det forbudte rommet, dette rommet var fyllt med zombies.
De bet mange av passasjerene som også ble til zombier.
Jeg fant plutselig en M16 som jeg brukte til og skyte dem i hodet med.
Jeg så en fra ungdomsskolen som jeg ikke likte og skjøt han mest på gøy, viste seg at han faktisk var zombie og jeg måtte skyte han i hodet.

jeg gikk fri for ammo, men fikk ny om jeg ropte etter et nytt magasin til noen army karer.
Etter en stund mista jeg tydligvis M16 min og måtte bruke en hammer (som jeg stjal fra en liten jente).

Etter en stund kom jeg på at jeg hadde smuglervåpnene mine, så jeg henta en AK47 med trommemagasin.
Men jeg gikk fort fri for ammo, så jeg dro på leting etter mer ammo inne i tankromme der zombiene egentlig kom fra, når jeg kom inn dit begynte kraniet mitt og deles i to (i en rett linje fra nakken til midt i underkjeven) jeg kunne føle at kraniet delte seg - så våknet jeg


Bruker også å drømme at underkjeven og overkjeven låser seg, slik at tennene mine knuses av trykke fra over og underkjeven, eller at de slites løs av at jeg prøve å gape.

Ble sikkert mye rot, men drømmen er rykende fersk.
Vis hele sitatet...
Har hørt at det der med tenner veldig ofte har noe med stress å gjøre... Flott drøm forresten :P

Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Hvorfor får vi disse random drømmene tenker sikkert en del her nå? aight?

Fordi under den såkalte REM søvnen (drømmefasen) er den sofistikerte delen av hjernen helt inaktiv mens den primitive og mindre rasjonelle delen av hjernen står for disse randome drømmene vi har
Vis hele sitatet...
Det visste jeg faktisk... har prøvd å lese meg opp på lucid dreaming (leste det du sa der), jeg kan huske at jeg klarte det når jeg var liten men jeg har ikke klart det på mange år nå. Husker at jeg synes det var så sykt fett, for jeg kunne drømme om hva jeg ville når jeg ville :P
Sist endret av BjørnHarrier; 31. desember 2010 kl. 06:21.
Mener og ha lest at REM søvn også har noe med at hjernen utløser små mengder DMT ut i systemet?
Opplevde en gang at faren min løp etter meg og skøt meg med stor hagle i WW2. Gjorde faktisk bra vondt også, husker jeg.
Kom på en drøm jeg hadde mens jeg tok en lur i stad...

Jeg har tenkt å holde tråden oppdatert på nye drømmer jeg får etterhvert, hva tror dere er den beste måten å gjøre dette på? Oppdatere første posten eller lage nye posts? Uansett, her kommer drømmen (dessverre hadde jeg ikke åndsnærvær nok til å ta notater med en gang, så jeg husker ikke så mye):

Lur 30.12.2010:
Jeg var hjemme i huset mitt. Utenfor var det noen dyr som het møne (altså, en dyrerase som het møne, ikke et dyr som hadde Møne som egennavn). Dette var naturlig nok en blanding av en hest og en ku. Det var ganske mange utenfor vinduet, og de var jo svære (da kuer og hester har en viss størrelse). Stefaren min kom på besøk, og dette syntes han ikke noe om. Istedenfor å snakke blåste han i en fløyte og pekte og gestikulerte. Til slutt skjønte jeg at han ville at vi skulle fjerne mønene. Vi gikk ut og begynte å bære vekk dyrene (de var naturligvis lette som fjær) og plassere de midt i Kolbotn sentrum. Vi gikk fram om tilbake og bar et og et dyr. Da vi hadde bært alle sammen til Kolbotn sentrum, våknet jeg.
Sist endret av BjørnHarrier; 31. desember 2010 kl. 07:21.
Dröm 1: Jeg tellte fingrene i en dröm og jeg hadde 7 fingre.
Jeg skjönte at det var en dröm, så jeg ville kysse en jente.
Jeg bare hoppet opp i lufta så kom jeg til henne, men det var liksom som å kysse en papp plate :P

Dröm 2: Jeg svevde rundt på en maglite mens jeg sang: Here comes the sun - Beatles.
vært en jævel på å drømme om dinosaurer, leker hide and seek med en t-rex ufrivillig.
drømt om å være i andre verdenskrig, hvor hele verden ser rød/orange ut, og jeg sitter i toppen av et grantre med min familie.
drømmer ofte om at jeg dytter på ett gigantisk teppe mens jeg blir piska oog skreket til.
drømmer om en usynlig mann som skal drepe meg, tryner i grus og holder på å bli kvalt av steinene jeg får i munnen.


random u say?
Drømte inatt at jeg prøvde å overbevise 3 andre folk at vi var i en drøm, og at jeg skulle bevise dette ved å sende en sms til alle 3 når jeg våknet for å se om de også husket at vi drømte.... Synd jeg ikke husker hvem de 3 var :-\
Drøm 1: Jeg var på fjordline båten, og de som har vært på den vet at det den lager noen syke ''bølger'' bak den. så det jeg drømte var at jeg hoppet inn i en av disse. Jeg ble lansert helt til Finland hvor jeg møtte Mr.Hitler fra the dudesons. Vi skulle til å spille Wii sports resorts men han fant ikke nunchuken så det ble ikke noe. Da våknet jeg

Drøm 2: Jeg var på skolen, det var en helt vanlig dag da legen kom og hentet meg. Vi satt oss i bilen hennes og kjørte til et stort kjøpesenter hvor det var en sånn gameshow, vi kunne vinne en romantisk middag for to. Heldigvis så vant jeg ikke! Etter det, så reiste vi bort til Toys'R'Us, der kjørte jeg rundt på de elektriske bilene, mens hun prøvde og spille badminton med seg selv fordi dette hadde hun sett på Mr.Bean!

Følte at disse drømmene var ganske random!
I dag drømte jeg at jeg satt og snakka med 3 venner. Plutselig er jeg alene i huset, går og pusser tennene og legger meg. Dette har jeg drømt mange ganger
drømte at jeg ble tatt til fange av terrorister og rett før de detonerter bomba så våkner jeg opp av den jævla ringeklokka >_< Hvorfor er det sånt egentlig? Er det noe som sitter langt igjen i hjernen og våkner deg i akkurat de mest spennende tinga? tenker på ringeklokka vs spenningspunktet
Det sjukeste var når jeg fjellklatret med en gris for ca. en uke siden. Grisen kom opp før meg, og når jeg kikka oppover var det et fly over oss som hadde et sånt "banner" hengende etter seg hvor det sto at jeg var dritdårlig på klatring.

Så våknet jeg....forbanner meg enda over tanken om jeg hadde klart og kommet meg opp fjellet :S
Nja.. Det mest "random" jeg har drømt må vel være dette:

En natt for mange år siden drømte jeg at jeg hadde sex med en temmelig flott dame.
Plutselig ser jeg at døren til rommet vi befinner oss i gå opp.
En av mine daværende beste venner smyger hodet sitt forsiktig inn i døren og sier " Det er meg du puler på! "

.....
For noen dager siden drømte jeg at jeg var hos legen og hadde akkurat fått vite at jeg har tuberkulose. Legen sa at jeg hadde 1 til 7 år igjen å leve. Disse hørte jeg mange ganger gjennom drømmen. Etter dette utviklet drømmen seg mer til et forferdelig mareritt og jeg ble utrolig deppa over å vite at jeg aldri kom til å få barn og barnebarn f. eks.

Da gjorde jeg noe lurt! Jeg skrev dette som en status på facebook: "Hva gjør man når man bare har 1-7 år igjen å leve?" og da fikk jeg som svar: "Wake up from bad dream." Dette fikk meg til å tenke at hvis det bare var en drøm så hadde jeg vært overlykkelig og sånt. Og vips så skjønte jeg at det faktisk VAR en drøm. Akkurat når jeg innså det så våkna jeg.

Heldigvis skal jeg lever mer en 1-7 år til!
For noen dager siden drømte jeg at noen store, råtne fisker var ute etter meg. Jeg måtte løpe over snøen med en venninne, for å flykte fra de løpende fiskene... Da vi løp over et jorde falt venninnen min og blødde ihjel på sekundet. Jeg fortsatte til en hytte og gjemte meg bak et hjørne. Jeg ser fiskene nerme seg, så jeg tar luftgeværet opp fra baklomma og skyter dem.

haha
Dette drømte jeg i natt:
Midt i en forelesning løp en student frem og truet en annen på livet med en lekepistol. Foreleseren brast ut i gråt og løp ut av salen. Da kom det på musikk og de to elevene pluss en labassistent brøt ut i en syk koreografert dans.
Jeg har ofte helt absurde drømmer som jeg husker, faktisk slik at det er hver kveld/morgen (drømmefasen er gjerne om morgenen). "Intervaldrømming" som jeg kaller det er en finfin måte å drømme flere forskjellige ting om morgenen.
Jeg tror kanskje jeg bør begynne å skrive ned drømmene mine, fordi det skjer så fantastisk mye rart i dem. Det vil være mitt nyttårsforsett.

En av de merklige drømmene jeg har hatt, som har bitt seg skikkelig fast i hukommelsen er en jeg hadde for et halvårstid siden.

Jeg hadde noen folk etter meg og satte meg i min mors bil. Kjørte avgårde opp en bakke som ble brattere og brattere, bilen gikk treigere og treigere. Til slutt måtte jeg strekke armen ut av sidevinduet og holde fast i siden på veien for at bilen ikke skulle tippe bakover, i en foroverbevegende bevegesle for å også dra bilen oppover denne bakken. Når jeg kom til toppen så var det et enslig hus der med et tre ved siden og et fjell i bakgrunn. Inni huset var det en kake med en lapp hvor det sto: "Gratulerer med Mikke mus"

I tillegg vil jeg legge fram en helt syk drøm jeg hadde for ikke lenge siden. Dette var midt på dagen, under en middagslur, et mareritt - i ordets rette forstand. Lå og hørte på musikk, og denne var jeg bevisst på i drømmen noe som gjorde det enda virkligere. Sangen som var i drømmen - og som jeg hørte da jeg våknet opp var Dub Kult - The Fly.

Jeg lå i sengen og fikk ikke sove, så jeg tenkte fuckit, jeg står opp. Reiv av meg dyna og la merke til noe i venstre øyevike - en floater. Irriterende! tenkte jeg, men denne "floateren" vokste fort til fæl og skummel svart sky. I tillegg var det noe som holdt meg nede (En mare? derav: Mareritt). Kroppen kjentes syk tung ut, og jeg lurte et øyeblikk på om jeg hadde spist HBWR frø, og at erginet i disse hadde blitt omgjort til skopolamin og atropin. Klarte plutselig å vrikke meg løs og opp av senga, men ingenting latet til å være konsumert.

Bestemte meg for å prøve å komme meg til badet og sjekke pupillene i speilet (noe som ville kunne bekrefte om jeg hadde inntatt noe). Hele veien til badet var i gråtoner og hadde et skummelt, spøkelsesaktig skjær over seg. Gikk sakte (sidelengs) inn på badet, og så i speilet at klærne mine var ødelagte og fillete. Når jeg hadde beveget meg nok til å se hele fjeset så jeg at jeg var vansiret, et monster! Løp så med tunge skritt inn på rommet og la meg igjen, lukte øyene.
Når jeg lukket dem opp igjen kunne jeg bevge meg fritt og var våken.

Dette er den mest realistiske drømmen jeg noensinne har hatt. Jeg var i en slags delirisk form og kunne kjenne hele kroppen slik en gjør når man faktisk er våken. Som nevnt så hørte jeg også progresjonen i "The Fly" under hele drømmen, noe som gjorde det hele enda mer ekte.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
faller og faller, treffer marken. knærne passerer hue. våkner :/
Genial tråd!

En av gjengangerne hos meg er at jeg er i andre verdenskrig, men liksom ikke ved fronten eller noe, jeg er i et rom som minner om noe jeg har spilt på Ratchet and Clank (spillet der du er ute i verdensrommet) med mange slags plattformer og slikt. Såvidt jeg kan huske er det rommet der tyskerne er i drømmen møter jeg på hitler, han finner ut at jeg er jøde, så jeg må springe som faen Idet hitler finner meg, så er drømmen over.

Og det som er mest random? Hele familien min er ikke med. Ingen av oss er jøder heller, sånn forresten.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
For noen år siden drømte jeg at parkeringsplassen på min gamle ungdomsskole hadde blitt svømmebasseng. What the fuck.

Det er lenge siden nå, og jeg er ikke spesielt flink til å huske drømmer, men... random? Joda.
Molykun:
Når jeg leser innlegget ditt kommer jeg på et par drømmer jeg har hatt det siste året som har virket helt virkelige!

Drøm 1: jeg sovnet på sofan. i drømmen min er jeg også på sofaen, jeg er helt lammet og kan ikke bevege meg.
Jeg ser ei jente som går rundt meg, men jeg kan bare se henne bakfra, men jeg vet at hun er dritfin.
jeg lukker øya (i drømmen min) og hører på at hun med en myk stemme sier fine ting til meg mens hun går rundt meg.
Dette hører jeg i surround (ala virtual barbershop).
Når hun kommer framfor meg og skal gi meg en smask på munnen våkner jeg, jeg sitter tildels oppreist slik jeg gjorde i drømmen, men jeg er tydligvis ikke helt våken fordi jeg ser en skyggefigur (så ut som skyggen til en fillete liten mann).
Som er på tur inn i munnen min, men han forsvinner inn i skyggen bak sofaen min.

Drøm 2: igjen sovnet jeg av på sofaen.
Denen gangen drømmer jeg at en gjeng med skyggefigurer står og hopper oppå meg mens jeg ligger på sofaen, jeg prøver og komme meg vekk, men det er så utrolig vanskelig og bevege seg - det er som om jeg veier flere tonn.
De hopper på meg helt til jeg forsvinner inn i sofaen og deres skyggeverden, der jeg hører at de ler, mens jeg bare faller i et mørkt rom, helt til jeg kan se mitt eget rom nederst i det mørke rommet.
Så våkner jeg.

Drøm 3: Den gangen er jeg ikke sikker på om jeg sovnet på sofaen eller i sengen min, men i drømmen min er jeg i alle fall på sofan.
Denne gangen kommer det en stor skygge (som ser ut som en stor fille) og tar tak i det ene benet mitt å drar meg ut av huset mitt, jeg klarer og holde meg fast i takrenna.
Skyggen prøver og dra meg opp i nattehimmelen.
Når jeg våknet så trappa og himmelen akkurat ut slik den gjorde i drømmen.

Alle disse drømmene har virket like klare som om når jeg er våken.
Flotte drømmer dere kommer med folkens! Jeg ser at dette kan bli en fin tråd etterhvert.

Sitat av t_ben Vis innlegg
Dröm 1: Jeg tellte fingrene i en dröm og jeg hadde 7 fingre.
Jeg skjönte at det var en dröm, så jeg ville kysse en jente.
Jeg bare hoppet opp i lufta så kom jeg til henne, men det var liksom som å kysse en papp plate :P

Dröm 2: Jeg svevde rundt på en maglite mens jeg sang: Here comes the sun - Beatles.
Vis hele sitatet...
Hører noen likheter mellom din drøm 1 og noen drømmer jeg har innimellom. Noen ganger drømmer jeg at jeg har sex (det er det vel ingen andre som gjør ), men jeg kjenner ingenting "der nede". Jeg har følelser i hender, føtter osv men det føles omtrent som å knulle ei papplate som du sier :P

Sitat av x1co Vis innlegg
Drømte inatt at jeg prøvde å overbevise 3 andre folk at vi var i en drøm, og at jeg skulle bevise dette ved å sende en sms til alle 3 når jeg våknet for å se om de også husket at vi drømte.... Synd jeg ikke husker hvem de 3 var :-\
Vis hele sitatet...
Det er vel statistisk sett tilnærmet umulig at 2 personer drømmer det samme på en gang... sjansen er så liten at jeg tviler sterkt på om jeg hadde klart å si den engang, så jeg tror nok ikke de hadde husket det selv hvis du hadde husket hvem de var :P

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Nja.. Det mest "random" jeg har drømt må vel være dette:

En natt for mange år siden drømte jeg at jeg hadde sex med en temmelig flott dame.
Plutselig ser jeg at døren til rommet vi befinner oss i gå opp.
En av mine daværende beste venner smyger hodet sitt forsiktig inn i døren og sier " Det er meg du puler på! "

.....
Vis hele sitatet...
En kompis fortalte at han drømte noe lignende på leirskolen i Kragerø i sjette klasse, men da var det ei jente som kom inn, og hun bare dukket opp, og jeg mener hun sa "Det er meg du knuller." Det ville jo da forsåvidt vært greit, men jenta var ei som var kjent for å være stygg og kompisen min fikk litt noia etterpå.

Sitat av skateward Vis innlegg
For noen dager siden drømte jeg at jeg var hos legen og hadde akkurat fått vite at jeg har tuberkulose. Legen sa at jeg hadde 1 til 7 år igjen å leve. Disse hørte jeg mange ganger gjennom drømmen. Etter dette utviklet drømmen seg mer til et forferdelig mareritt og jeg ble utrolig deppa over å vite at jeg aldri kom til å få barn og barnebarn f. eks.

Da gjorde jeg noe lurt! Jeg skrev dette som en status på facebook: "Hva gjør man når man bare har 1-7 år igjen å leve?" og da fikk jeg som svar: "Wake up from bad dream." Dette fikk meg til å tenke at hvis det bare var en drøm så hadde jeg vært overlykkelig og sånt. Og vips så skjønte jeg at det faktisk VAR en drøm. Akkurat når jeg innså det så våkna jeg.

Heldigvis skal jeg lever mer en 1-7 år til!
Vis hele sitatet...
Det å skjønne at man drømmer er faktisk første skritt på vei mot lucid dreaming (lux = lys på latin, lucid dreaming = opplyst drømming. Er forøvrig også derfra jentenavnet "Lucy" kommer fra), men hver gang jeg skjønner at jeg drømmer så våkner jeg, akkurat som du gjorde der.

Sitat av Molykun Vis innlegg
Jeg har ofte helt absurde drømmer som jeg husker, faktisk slik at det er hver kveld/morgen (drømmefasen er gjerne om morgenen). "Intervaldrømming" som jeg kaller det er en finfin måte å drømme flere forskjellige ting om morgenen.
Jeg tror kanskje jeg bør begynne å skrive ned drømmene mine, fordi det skjer så fantastisk mye rart i dem. Det vil være mitt nyttårsforsett.
Vis hele sitatet...
Du er velkommen til å slenge deg på og poste alle de absurde drømmene dine du også! Jo flere jo bedre!

Sitat av Molykun Vis innlegg
En av de merklige drømmene jeg har hatt, som har bitt seg skikkelig fast i hukommelsen er en jeg hadde for et halvårstid siden.

Jeg hadde noen folk etter meg og satte meg i min mors bil. Kjørte avgårde opp en bakke som ble brattere og brattere, bilen gikk treigere og treigere. Til slutt måtte jeg strekke armen ut av sidevinduet og holde fast i siden på veien for at bilen ikke skulle tippe bakover, i en foroverbevegende bevegesle for å også dra bilen oppover denne bakken. Når jeg kom til toppen så var det et enslig hus der med et tre ved siden og et fjell i bakgrunn. Inni huset var det en kake med en lapp hvor det sto: "Gratulerer med Mikke mus"

I tillegg vil jeg legge fram en helt syk drøm jeg hadde for ikke lenge siden. Dette var midt på dagen, under en middagslur, et mareritt - i ordets rette forstand. Lå og hørte på musikk, og denne var jeg bevisst på i drømmen noe som gjorde det enda virkligere. Sangen som var i drømmen - og som jeg hørte da jeg våknet opp var Dub Kult - The Fly.

Jeg lå i sengen og fikk ikke sove, så jeg tenkte fuckit, jeg står opp. Reiv av meg dyna og la merke til noe i venstre øyevike - en floater. Irriterende! tenkte jeg, men denne "floateren" vokste fort til fæl og skummel svart sky. I tillegg var det noe som holdt meg nede (En mare? derav: Mareritt). Kroppen kjentes syk tung ut, og jeg lurte et øyeblikk på om jeg hadde spist HBWR frø, og at erginet i disse hadde blitt omgjort til skopolamin og atropin. Klarte plutselig å vrikke meg løs og opp av senga, men ingenting latet til å være konsumert.

Bestemte meg for å prøve å komme meg til badet og sjekke pupillene i speilet (noe som ville kunne bekrefte om jeg hadde inntatt noe). Hele veien til badet var i gråtoner og hadde et skummelt, spøkelsesaktig skjær over seg. Gikk sakte (sidelengs) inn på badet, og så i speilet at klærne mine var ødelagte og fillete. Når jeg hadde beveget meg nok til å se hele fjeset så jeg at jeg var vansiret, et monster! Løp så med tunge skritt inn på rommet og la meg igjen, lukte øyene.
Når jeg lukket dem opp igjen kunne jeg bevge meg fritt og var våken.

Dette er den mest realistiske drømmen jeg noensinne har hatt. Jeg var i en slags delirisk form og kunne kjenne hele kroppen slik en gjør når man faktisk er våken. Som nevnt så hørte jeg også progresjonen i "The Fly" under hele drømmen, noe som gjorde det hele enda mer ekte.
Vis hele sitatet...
Jeg har også drømt at jeg har våknet og ikke kunnet bevege meg, men det ga seg plutselig. Så skulle jeg stå opp, og rev av meg dynen. Oppdaget så at huden min var dekket av noe som lignet skabb, hele kroppen. Jeg fikk jo noia og dro til legen med det, som sa at det var på grunn av et edderkoppbitt og ville gi seg innen et par dager.

Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Genial tråd!

En av gjengangerne hos meg er at jeg er i andre verdenskrig, men liksom ikke ved fronten eller noe, jeg er i et rom som minner om noe jeg har spilt på Ratchet and Clank (spillet der du er ute i verdensrommet) med mange slags plattformer og slikt. Såvidt jeg kan huske er det rommet der tyskerne er i drømmen møter jeg på hitler, han finner ut at jeg er jøde, så jeg må springe som faen Idet hitler finner meg, så er drømmen over.

Og det som er mest random? Hele familien min er ikke med. Ingen av oss er jøder heller, sånn forresten.
Vis hele sitatet...
Takker

Ratchet and Clank er forøvrig et genialt spill, ihvertfall de to første.

Her kommer nattens "fangst" av drømmer (jeg sier natten, men jeg sov fra ca. 10 AM til 19 PM så det var vel strengt tatt dagen):

Merkelig nok handler også denne drømmen, i likhet med JohnKimbles tre drømmer, om at jeg ligger på sofaen.

Natt til 31.12.2010:
Lå på sofaen i stua mi, bak en sånn skillevegg med pels på som brukes i kontorlandskap. Plutselig våknet jeg og falt ut av sofaen og rullet noen meter bortover gulvet. Bak kontorskilleveggen [i notatet har jeg av en eller annen grunn skrevet "lenestol" over "kontorskilleveggen", men jeg klarer ikke gjøre mening av dette...] sto to blonde jenter og tok på hverandre. Jeg oppdaget at jeg hadde på meg en ganske avslørende svart lærkjole og falske pupper [HVA?! er jeg transvestitt i drømmene mine?!]. Puppene så helt ekte ut, selv om det var stor utringning. Damene så rart på meg og eksploderte i en sky av puffet ris. Jeg våknet etter å ha smakt på et puffet riskorn.

Kom også på en drøm som faren min har fortalt at han har hatt flere ganger:
Han er på en slags båt, og har på seg hvit dress med svart skjorte under. I tillegg har han en off-white hatt. Han føler seg som en slags spion eller lignende. Noen menn løper etter ham og skyter på ham over dekket på båten, og han snubler i en taukveil som ligger på dekk. Akkurat når han treffer dekket våkner han, og han rykker til og setter seg opp i omtrent den stillingen han ville hatt når han traff dekket, bare opp-ned hvis dere skjønner.
Jeg husker jeg hadde verdens særeste drøm, det handlet om noe ala. at jeg var et ekorn, eller at vennene mine var det eller noe. /confuzzledface

Anyways, delen jeg husker godt var at jeg og mine to ekornvenner hadde akkurat unsluppet en eller annen bad guy, og at vi fløt ute på det åpne hav på en vinkork av et slag. Så dukket det opp en sigøynerdame fra havet og solgte meg en mobiltelefon for tre kjeks som jeg tydeligvis hadde på meg. Så våknet jeg.

Jeg var veldig forvirret av den drømmen.

Jeg har også snakket i søvne, der folk har vitnet at jeg sa "Ikke knus egget, flyet må lande."

Hurra for sær drømmefase, eh?
Haha, vell.
Er et par dager siden.

Først var jeg og noen kompiser på vei til en annen kompis. Så møtte jeg på en pakkis, og han begynte og snakke med oss. Plutselig ble jeg voldtatt, også løp jeg hjem igjen. Så løp vi opp til kompisen min, og meg og dama sov der. Så løp jeg hjem , og der begynte jeg og se varhunder (Nei, ikke varulver. Er 99% sikker på at det var en varhund.), og andre ting, som jeg kunne ta gjennom. Så våknet jeg.
Rar drøm spør du meg.

Det hender også at min mormor snakker/skriker i søvne.
Hun har faktisk sunget også. 17 mai sang.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Jeg husker jeg hadde verdens særeste drøm, det handlet om noe ala. at jeg var et ekorn, eller at vennene mine var det eller noe. /confuzzledface

Anyways, delen jeg husker godt var at jeg og mine to ekornvenner hadde akkurat unsluppet en eller annen bad guy, og at vi fløt ute på det åpne hav på en vinkork av et slag. Så dukket det opp en sigøynerdame fra havet og solgte meg en mobiltelefon for tre kjeks som jeg tydeligvis hadde på meg. Så våknet jeg.

Jeg var veldig forvirret av den drømmen.

Jeg har også snakket i søvne, der folk har vitnet at jeg sa "Ikke knus egget, flyet må lande."

Hurra for sær drømmefase, eh?
Vis hele sitatet...
Haha ja jeg sier også absurde ting når jeg våkner noen ganger... en gang for lenge siden ble jeg vekket av mor, og sa visstnok:

Jeg: "Kom og stø butikken!"
Mor: "Hva?"
Jeg: "Kom og stø butikken!!!"
Mor: "Unnskyld?"
Jeg (roper): "Kom og STØ BUTIKKEN!"
Mor: "Ja, hva mener du med det da?"
Jeg (roper): "Jeg veit vel ikke jeg, det er det som står!"
Vis hele sitatet...
Og en annen gang, på tysklandstur med klassen, ble jeg vekket av min tidligere nevnte venn Olav:

Olav: "Nå må du våkne, Fæsken (mitt kallenavn), det er frokost."
Jeg: "Det vil jeg ikke si noe spesielt om."
Olav: "Hva sa du?"
Jeg (roper): "Det vil jeg ikke si noe SPESIELT OM!"
Olav: "Nei vel."
*Olav forlater lugaren og går til frokosten*
Vis hele sitatet...
Dette er episoder som jeg ikke er i nærheten av å huske selv, men de har blitt fortalt meg senere.
Sist endret av BjørnHarrier; 31. desember 2010 kl. 21:46.
Sov over hos en kompiss for endel år siden, jeg sov på en madrass rett vedsiden av senga hans.
Jeg lå våken å venta på at han skulle våkne.
Plutseligt så reiser han seg opp (han lå på ryggen, og reiser over kroppen opp), jeg sier "Markus?", han støkker og detter nedi sengen igjen. Så våkner han å sier god morgen, han huska ikke at han hadde reist seg opp, eller at jeg sa navnet hans.
Forresten, folkens: Godt nyttår!

Har vel glemt å nevne at jeg veldig ofte drømmer på engelsk... men dette har nok med at jeg synes norsk er et teit og ordfattig språk i forhold til engelsk.
Sist endret av BjørnHarrier; 1. januar 2011 kl. 01:39.
Må bare dele en til drøm !

Etter å ha fått Skins sesong 1 og 2 til jul, så drømte jeg i går at jeg var inni en episode. Hvis det er noen som har sett på skins, det er den episoden der Chris har tatt viagra og går rundt på fest med ståpikk. Jeg drømte at jeg var der sammen med Sid, jeg var helt betatt av lua hans, men han nektet å ta den av. Jeg ble utrolig sur og vi begynte å krangle, så slo jeg til han og kom borti i t-skjorta hans. Den som sier 'Megadog to the rescue! vof vof vof' så klikka det helt for meg og jeg tok lua hans, og satt fyr på den. Så gikk jeg ut, så kom det en helt syk sang på, jeg begynte å danse på en merkelig måte. Så ble jeg påkjørt av en buss og drømmen slutta!
Det som også var morsomt er at jeg snakka engelsk hele tida!

Dette var en god drøm!
Sitat av BjørnHarrier Vis innlegg
Forresten, folkens: Godt nyttår!

Har vel glemt å nevne at jeg veldig ofte drømmer på engelsk... men dette har nok med at jeg synes norsk er et teit og ordfattig språk i forhold til engelsk.
Vis hele sitatet...
Det var en periode jeg satt og snakket med britiske venner på Skype i flere timer (Ofte mer enn 10 timer) om gangen, og det endte med at jeg TENKTE på Engelsk i en periode som varte i ca. en måned.

EDIT: Woo, innlegg 888
Sist endret av Deadlock Radium; 1. januar 2011 kl. 01:56.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Det var en periode jeg satt og snakket med britiske venner på Skype i flere timer (Ofte mer enn 10 timer) om gangen, og det endte med at jeg TENKTE på Engelsk i en periode som varte i ca. en måned.

EDIT: Woo, innlegg 888
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tenker på engelsk sjøl jeg når jeg er i England, og en periode etterpå

Merkelig hvordan hjernen oppfører seg. Snakker også engelsk med meg selv (?).
Sist endret av BjørnHarrier; 1. januar 2011 kl. 01:59.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Har mye rart gående i hjernen om natten, men har noen helt absurde ting, har et sitat som jeg skrev med en gang om morgenen, som jeg selfølgelig undret meg over senere
-"Jeg er ikke noe skudd uten deg"
Synes faktisk det hadde passet fint i en film
Har også lært å kaste snøball med backspin så de spratt tilbake i ansiktet mitt, av britiske 11-åringer...(?) De s det skulle kastes som om man holdt et gevær(?)

Ble også veldig overasket over underbevistheten vår, jeg drømte at jeg seilet i en liten seilbåt(sånn enmanns) med en venn fra klassen, fylt med smirnoff. Det morsomme er da at senere på dagen kom jeg på at han tidligere jadde seilet en sånn liten seilbåt (tenkte ikke på det i drømmen), hadde heller aldri sett han gjøre det, han bare hadde fortalt det...

Husket mamma vekket meg en gang for lenge siden, og jeg sa noe sånt "jeg vil ha donuts!" mamma skjønte ikke noe, og jeg sa det flere ganger. Jeg kjente faktisk at jeg ble rasende over at hun ikke forsto meg, fikk vondt i brystet og alt. Fikk ikke donut da.
På soverommet mitt har jeg en litt stor rund lyskuppel, som jeg i sommer drømte att var en edderkopp som satt venta på rette tidspunktet til å dette ned på meg. Det som skjer er att jeg brått våkner å løper ut av soverommet, gjennom gangen og inn på stuen.
Der tror jeg att jeg begynner å våkne, men tør nesten ikke gå inn å legge meg igjen. Så er egentlig litt usikker på når\om jeg våkner.
Men siden jeg husker det så godt har jeg vel begynt å skjønt det når jeg løp, att det var bare en drøm. Men jeg ha drømt lignende drømmer flere ganger etter den episoden, da våkner jeg som regel når jeg er på tur ut av sengen
Pleier å drømme at jeg står foran ett hundehus, jeg prøver å klatre opp og greier det halvveis. Så begynner det å spinne fort rundt og jeg faller av, det gjentar seg igjen og igjen til jeg våkner.
Jeg har en drøm som har forfulgt meg lenge, den kommer stadig vekk når jeg er veldig utslitt etter f eks en sykdom;

Pappa skal kjøpe bildekk, han skal bare ha 4 stykker, men så på en eller annen finulig måte legger bildekk selgeren dekkene oppå hverandre i en ring rundt oss (han mener vi skal kjøpe alle disse dekkene). Ringen blir fort høyere og høyere, og i takt med denne dekk-veggen som blir høyere, blir også pappa sitt avvisende NEI-BRØL stadig mer og mer intenst og u-utholdlig.

Utenom det så har jeg drømt flere ganger ay jeg møter politimestren i mumidalen. Vi sier ingenting, men bare ser på hverandre.
Natt til 01.01.2011:

Var på et fly som styrtet i havet rett utenfor en brygge. Verden "lagget", slik at når jeg svømte i land og så meg tilbake på der flyet hadde styrtet, så jeg "avtrykk" av flyet i luften, som en slags cursortrailing for de som vet hva det er. Merkelig nok var det også et avtrykk som var det samme som flyets avtrykk, bare speilvendt og opp-ned. Alle som var i flyet overlevde.

Vi hevet flyet fra havet. En random fyr som la til kompisen min Kristian på facebook lå mellom trykkabinen og skroget øverst i flyet, og hadde ikke druknet. Vi reddet ham og sa "Way to go!" til ham, som om han hadde gjort noe av stor historisk betydning. Jeg begynte å gå opp en bakke til et sted der jeg visste at stefaren min hadde hus [i virkeligheten har han hus på Hurum], og når jeg kom fram så jeg en liten katt som krøp under en gitterdør, sånn som brukes i fengsler, med en spiraltrapp bak. Jeg fikk det for meg at det var Charmander (i motsetning til den generelle mening, katten jeg har nevnt tidligere. Jeg plukket opp katten og gikk ned trappen. Nederst lå stefaren min sitt hus. Der inne var den ekte Charmander, og stefaren min forklarte at han hadde fått seg ny katt, altså den jeg så krype under gitterdøren. Huset hans forvandlet seg plutselig til en minimalistisk leilighet. Våknet når alle vinduene plutselig knuste.
Husker iallefall godt at jeg snakket i søvne på leirskolen.

Lå og skreik "faen, faen, FAEN!".

Kompisene mine fikk seg en god latter iallefall :P
Dette er kanskje litt tabu, men jeg har brukt morfin preparater før. Ved større doser kommer du i en tilstand som heter nod. Du er våken å sover samtidig det er helt fatastisk.
vedder en tier på at du så Happy feet i romjula!!
drømte at jeg så to fyrstikker og en tampong. Tror det må ha vært mens jeg hadde feber og noe, det er temmelig random spør du meg..
Jeg drømte en gang da jeg gikk på ungdomsskolen at jeg våknet, og gikk på skolen, og måtte ta eksamen i hvert eneste fag... hvilket jeg gjorde, det føltes som jeg var 1 uke på skolen, jeg skrev essays i hvert eneste fag og regnet 10 sider matteoppgaver, og når jeg skal levere hele bunken med alle mine fullførte eksamener til læreren, BANG! Der tror du søren meg ikke vekkerklokken ringer, jeg våkner og innser at jeg skal på skolen.

.. that hurted.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Må bare forklare at drømmene mine ser utrolig falske ut, selv når jeg er i drømmen. Jeg vet ALLTID at jeg drømmer når jeg drømmer, men jeg klarer ikke komme meg til det stadiet der hvor jeg klarer å kontrollere drømmene mine. Drømmene mine består aldri av farger, og jeg har problemer med å fokusere under drømmer. Kan godt hende det er slik for flere, men jaja.

Kan vel fortelle om en passe forvirrende drøm jeg hadde:

Det hele startet med at jeg befant meg i barndomsrommet mitt, som bestod av diverse skap / to pulter og en køyeseng. Jeg hadde evnen til å hoppe utrolig høyt, men kun hvis jeg ikke tenkte på at jeg kunne hoppe høyt, det var så frustrerende at jeg mistet en maglite på lilletåe (hvor magliten kom fra, vet jeg ikke).

Deretter befant jeg meg i hagen hvor jeg snakket med noen gamle kompiser jeg ikke husker hva het eller hvor jeg hadde møtt, jeg snur meg rundt av en eller annen grunn jeg ikke husker. Når jeg snur meg tilbake ligger det et likt antall med medium store steiner der istedet for kompisene mine. Så våknet jeg.


Jeg har hatt et par andre drømmer som jeg husker utrolig lite av, men diverse ting fortsetter å dukke opp i drømmene mine av og til:

Personer blir til steiner når jeg ikke ser på
Jeg mister en maglite på lilletåa (Har aldri gjort dette i virkeligheten.)
Jeg har superevner jeg ikke får lov til å bruke.

Har veldig lyst til å finne ut hvorfor jeg drømmer det jeg drømmer, spesielt disse tre hendelsene som gjentar seg.

edit; typo

Forslag til hvorfor jeg har disse merkelige hendelsene i drømmene mine mottas med takk
Sist endret av Grimmy; 2. januar 2011 kl. 06:02.
Sitat av Podcastern Vis innlegg
vedder en tier på at du så Happy feet i romjula!!
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Det er verdt å nevne at jeg aldri har sett filmen, men så vidt jeg vet gikk den på en eller annen kanal jeg var innom. Jeg var ikke på kanalen i mer enn 2-3 sekunder, bare lenge nok til at informasjonen om hva som gikk kom opp på skjermen, så det er lite trolig at filmen påvirket drømmene mine.

EDIT: Latterlig. Oppdaget en usannsynlig feil i den forrige posten min.

Det står:
Jeg fikk det for meg at det var Charmander (i motsetning til den generelle mening, katten jeg har nevnt tidligere
Vis hele sitatet...
Det skal stå:
Jeg fikk det for meg at det var Charmander (i motsetning til den generelle mening er den ikke oppkalt etter noen Pokemon; navnet er avledet av det franske ordet charmant: sjarmerende, og er tilfeldigvis det samme som navnet på en Pokemon), katten jeg har nevnt tidligere
Vis hele sitatet...
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hadde et mareritt om at dollarkursen gikk opp til 13 kr. Det var grusomt. Aldri mer eBay?
Sist endret av BomberMan; 2. januar 2011 kl. 08:28.