Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 5146
Hei freaks!
Denne tråden er for alle som har sanger innen elektronika de vil dele.
Kommer selv til å oppdatere ofte, med nye sanger jeg finner.
Skriv navn på artist og sang. Ha helst med link til youtube eller lignende.

Hovedsjangrene som går under elektronisk musikk er house, trance, breakbeat, hip hop, techno, jungle, hardcore og downtempo (alle har sine undersjangrer).

Da begynner jeg med noen av mine favoritt låter for tiden.

Tim Berg - Bromance (Avicii Arena Mix) Kansje årets house sang
Dirty South feat rudy - Phazing Original Mix Epic Dirty South sang med elskbar vokal.
John Dahlbäck - Blink I've been hurt, our love makes you unsure time to Blink.
Dizzee Rascal - Flex (Dave Spoon Remix) En sinnsyk remix av Dave Spoon.
Gio Di Leva, Christian Cheval & Nello Simioli - Kick The Small (Happy Noise Mix) En av de mest spilte sangene på spotifyen min
Adrian Lux - Teenage Crime (Axwell Remix) Den beste remixen jeg har hørt av Teenage Crime.
Mark Knight & Wolfgang Gartner - Conscindo (Original Club Mix) En av de beste sangene fra [COLOR="Magenta"]Sensation[/COLOR] 2010 København.
Avicii & Sebastien Drums - My Feelings For You Veldig koselig sang fra de svenske house kongene.
Helvetic Nerds - Mistaken Identity (KhoMha Sunrise Remix) Tøff remix av KhoMha.
Jean Elan - Shake me Elan's club mix Rå tøff house fra Elan.

Håper dere liker tråden, og at alle på forumet som liker elektronika. Poster sine favoritter
Mye bra house og elektronika på denne spillelisten:

http://open.spotify.com/user/fremad/...G0YweAsGJJNYic

Spesielt mye old school funky house!
Linus Loves er en relativt lite kjent gruppe som har laget mye kult. Jeg ville beskrevet det som en slags funky house-musikk. Hør Prom Night og Night Music.
Ochre lager IDM. Hør Circadies og Infotain Me
Chill IDM: Isan - Betty's Lament og Boards of Canada - Roygbiv. Sjekk denne playlisten for mer IDM.
Litt trance: Tom Glass - She Shines. Nydelig avslappende musikk med lange synther.
Ambient: Susumu Yokota - Saku

Ellers er jeg fan av minimal (jeg liker å tro det kalles for det, men jeg er usikker): Vector Lovers - Late Shift
Sist endret av Ozma; 31. oktober 2010 kl. 21:52.
@Ozma - She sines av Tom glass var awsome, digger chill trance!

Hør denne Andrew Bayer - The Taxi Driver

Hei!
Tenkte jeg skulle poste noe av Deadmau5. De aller fleste har hørt om han, men det er en grunn til det. Han er i eliten når det kommer til electro house. Og personelig mener jeg, han fortjener all den æren han har fått!

Deadmau5 - Not Exactly
Deadmau5 - Strobe En av tidenes elktro sang etter min mening
Deadmau5 - Faxing Berlin enda en chill Deadmau5 sang.
deadmau5 - The Reward is Cheese (Original Mix)
Melleefresh & Deadmau5 - Hey Baby (Original Mix) Bare for og quote den første kommentaren, jeg så på youtube videoen. "Better than retube".
Deadmau5 feat. Rob Swire - Ghosts N Stuff

Fant også disse syke remixene
Example - Kickstarts (Afrojack Remix)
Nadia Ali - Rapture (Avicii New Generation Extended Mix) Enda en ufattelig bra remix av Avicii!

På tide med søvn. Godt og se at det hvertfall er noen som er med

God morgen.
Her har dere en bra sang fra røyksopp!
Röyksopp - Vision One
Må nesten anbefale denne perlen her!
We Are Terrorists - Western Spaghetti - French house i en deilig stil som henter inspirasjon fra Daft Punk, Justice og annet. Rett og slett snadder!
http://www.youtube.com/watch?v=XMzs_3NxEEI
Fred Falke - Golden Gage.

Min favoritt. Den eneste jeg har behov for å anbefale, rett og slett superkul.
Bloc Party - Ares (Villains Remix) /spotify

Vet strengt tatt ikke om dette faller under elektronika, men det er en vanvittig remix. Tar av etter ca 1 minutt.
Younger Brother - Psychic Gibbon
Herlig låt!
Sist endret av MexiGüt; 1. november 2010 kl. 14:04. Grunn: litt for snar på avtrekkeren
Massive Attack - Paradise Circus (Gui Boratto Remix)
Rett og slett ett mesterverk og balsam for ørene.
http://www.youtube.com/watch?v=_p_MvePxC4w
Hører på en god del elektronisk musikk. Liker å ha et bredt spekter, men foretrekker generell EDM, tech house/deep house, electro house, minimal, og DnB.

Noen saftige låter:
Nathan Fake - The Sky Was Pink (Holden Remix): Låta som satte meg inn på de dypere delene av elektronisk musikk.
Dan Curtin - Mr. Bean Do An E (DJ Madskillz Remix): Fet å dra igang på fest!
Drama Nui vs Butch - Mushroom man comes around: Fet mashup av to kongelåter!
The Field - Everyday: Slapp minimalistisk låt
Afrojack - Take Over Control (feat. Eva Simons): Skjult perle

Legger også ved en lenke til Minimal/deep/IDM-lista mi, hvis det er noen andre her som liker den slags
Sitat av Molykun Vis innlegg
Hører på en god del elektronisk musikk. Liker å ha et bredt spekter, men foretrekker generell EDM, tech house/deep house, electro house, minimal, og DnB.

Noen saftige låter:
Nathan Fake - The Sky Was Pink (Holden Remix): Låta som satte meg inn på de dypere delene av elektronisk musikk.
Dan Curtin - Mr. Bean Do An E (DJ Madskillz Remix): Fet å dra igang på fest!
Drama Nui vs Butch - Mushroom man comes around: Fet mashup av to kongelåter!
The Field - Everyday: Slapp minimalistisk låt
Afrojack - Take Over Control (feat. Eva Simons): Skjult perle

Legger også ved en lenke til Minimal/deep/IDM-lista mi, hvis det er noen andre her som liker den slags
Vis hele sitatet...
Subscribe!! På den profilen der vil jeg finne mye snadder!
Kan varmt anbefale Skrillex, bla. hans remix av Lady Gagas Alejandro, ligger på spotify. Remixen av Casiox sin seventeen er også ganske fet. Ellers finner du mye bra på youtube, og hans siste EP, Scary Monsters & Nice Sprites, inneholder flere bra låter, favoritten her er Skrillex - Kill Everybody In The World. GOGOGO
...............
Sist endret av Wisternoff; 1. november 2010 kl. 22:32.
Fantastisk musikk sjanger! Spesielt progressive house! Vil anbefale livingelectro.com. Masse rå mixer av diverse låter, og endel kickass "amatør" låter! Blir bare mer og mer glad i house musikken!
Electrohouse
Wolfgang Gartner - Firepower
Justice - Stress
Feed Me - The Spell
Feed Me - Raw Chicken

Elektronisk...
Jean Michel Jarre - Chronologie 4
The Prodigy - Omen Reprise
Sitat av MannY Vis innlegg
Kan varmt anbefale Skrillex, bla. hans remix av Lady Gagas Alejandro, ligger på spotify. Remixen av Casiox sin seventeen er også ganske fet. Ellers finner du mye bra på youtube, og hans siste EP, Scary Monsters & Nice Sprites, inneholder flere bra låter, favoritten her er Skrillex - Kill Everybody In The World. GOGOGO
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=FMdXOqq3WL4
Beste remixen hans.
Whelan & di scala - imagine the possibilities
Pryda - viro (erik prydz faktisk)
Swedish house mafia - one
Midfield general - the road (fukkk offf mix)
Fukkk offf - the bottom

Sorry for at det ikke ble noen YouTube linker. Skriver fra mobilen
Nå begynner det og komme en del forskjellig musikk her

Eric Prydz - Shadows Min favoritt av Eric Prydz, en ufattelig fin sang!
Steve Angello - Tivoli

Michael Woods - Nitro (Original Club Mix)
Bruno Mars - Just The Way You Are (Carl Louis & Martin Danielle Club Mix) Norsk superduo, denne gang med nydelig vokal!
deadmau5 - Sofi Needs a Ladder Ny sinnsyk sang av deadmau5!
Wolfgang Gartner - Undertaker [COLOR="black"][COLOR="black"]Dagens sang! Digget den med engang, hardtslående house med et bredt lydspekter.[/COLOR][/COLOR]
Super Flu - Oktavlachs

Foruten å være en særdeles spesiell musikkvideo, er det også en ganske så nytbar sang
Egbert - Open Veldig bra prog techno!
Sist endret av MiniMee; 6. november 2010 kl. 15:34.
Går vell mye (MYYYEEE!!!) i Shpongle og Infected Mushroom om dagen. Her er i hvertfall det har hørt på det siste halve året: http://open.spotify.com/user/sondreb...pZh1ZFGqeQ409I
Skymarshall Arts går det vel mest i når det gjelder elektronisk.
http://skymarshallarts.com/
tips til dritbra norsk elektronika:

Kim Hiorthøy - bare se på fyren. han er best.
Captain Credible - lager sine egne rare instrumenter, selger noen av dem gjør han også.
Munn Til Munn Metoden
morfar
Sirka Ragnar
Phonat - Intimate Confessions Utrolig deilig sang. Avslappende elektro, som er dødsdigg. Anbefales!
Spotify link her: http://open.spotify.com/track/5qXBbo3Ppw5yanizalztvn

Sjekk forøvrig ut Aviccii's remiv av låta hans Set Me Free - http://open.spotify.com/track/6FwWTbTuLc245AIAjZpl5y
Sist endret av Revbatim; 10. november 2010 kl. 17:01.
Sitat av MiniMee Vis innlegg
@Ozma - She sines av Tom glass var awsome, digger chill trance!

Hør denne Andrew Bayer - The Taxi Driver

Hei!
Tenkte jeg skulle poste noe av Deadmau5. De aller fleste har hørt om han, men det er en grunn til det. Han er i eliten når det kommer til electro house. Og personelig mener jeg, han fortjener all den æren han har fått!

Deadmau5 - Not Exactly
Deadmau5 - Strobe En av tidenes elktro sang etter min mening
Deadmau5 - Faxing Berlin enda en chill Deadmau5 sang.
deadmau5 - The Reward is Cheese (Original Mix)
Melleefresh & Deadmau5 - Hey Baby (Original Mix) Bare for og quote den første kommentaren, jeg så på youtube videoen. "Better than retube".
Deadmau5 feat. Rob Swire - Ghosts N Stuff

Fant også disse syke remixene
Example - Kickstarts (Afrojack Remix)
Nadia Ali - Rapture (Avicii New Generation Extended Mix) Enda en ufattelig bra remix av Avicii!

På tide med søvn. Godt og se at det hvertfall er noen som er med

God morgen.
Her har dere en bra sang fra røyksopp!
Röyksopp - Vision One
Vis hele sitatet...
Her er en youtube- link til en fantastisk dubstep- remix av Deadmau5 - Strobe. Var forresten på Treasure Island Music Festival for 3 uker siden og så han live, EPISK!

http://www.youtube.com/watch?v=kRBIdGMMcnc

Sincerely,
Cicero
Sist endret av Cicero; 10. november 2010 kl. 17:25. Grunn: glemte link, hehe...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Way Out West - The Gift (Gui Boratto's Fallopian Mix) Sykt chill remix av Way Out West`s The gift.
Kan anbefale denne gruppa om man er ute etter tips eller vil dele tips til house musikk

http://www.facebook.com/group.php?gid=356325763162
▼ ... over en uke senere ... ▼
@MiniMee Digger Wolgang Gartner.

Fukkk Offf - Rock, paper, scissors Digger Fukkk Offf. Bra tråd, fant mye kult
@lfcFTW
Ja! Wolfgang Gartner er noe for seg selv.
Fukkk Offf har sykt kul stil. Takk for at du liker tråden! kom gjerne med flere sanger

Er lenge siden jeg har oppdatert ordentlig nå, har vært opptatt med andre ting.
Men jeg har funnet mye spennende musikk den siste tiden. Her er noen av de sangene jeg har hørt mest på

Dimitri Vegas And Like Mike - Salinas (Tim Berg Remix) Tim Berg aka [COLOR="Plum"]Avicii[/COLOR] slutter aldri å imponere meg. Denne remixen er rett og slett AWSOME!

Tiesto and Sneaky Sound System - I Will Be Here (Wolfgang Gartner Remix)
Også en vakker sang! Nydelige lyder satt sammen perfekt! elsker vokalen

David Guetta feat. Lil Wayne - Lollipop (David Guetta remix) Liker egentlig ikke Lil Wayne, og har altid hatet sangen Lollipop. Men noe med denne remixen får meg til å elske den. Bra jobb av Guetta!

Sebastien Leger - Majuro (Original Mix) Sinnsykt deilig sang. Enorm produksjon av Leger nærmest perfekt etter min mening!

D.O.N.S. feat. Terri B - You Used to Hold Me ([COLOR="Plum"]Avicii[/COLOR] Remember Remix) En gammel men bra remix av [COLOR="Plum"]Avicii[/COLOR]

MOBY - DiSCO LiES (Spencer & Hill Remix) Sinnsykt tøff remix!

Eric Prydz - Pjanoo En av mine favoritt sanger fra legenden Eric Prydz.

Planet Funk - Lemonade [Benny Benassi Remix] Kul Benassi remix!

Lovers Electric - Honey (Sam La More Remix) Avslappende remix, veldig fin vokal.

Phillip Alpha - Sudden Changes (Alex Lamb Remix) Litt progressiv trance, sykt chill sang.

Chrizz Luvly - Infected Original Mix Hardt slående [COLOR="Red"]Electro House[/COLOR]!

deadmau5 - Some Chords En av sangene fra 4×4=12 det nye albumet til deadma5!


[CENTER] deadmau5
4x4=12



[COLOR="Indigo"]KhoMha[/COLOR]
Oppdaget nettop denne 20 åringen fra Medellin, Colombia
Lager noe av det beste jeg har hørt innen prog house.
Han er relativt ukjent iforhold til hvor god han er.
Så tenkte jeg skulle poste noen sanger og remixer av [COLOR="Indigo"]KhoMha[/COLOR].
Jeg mener han har potensialet, til å bli en av verdens eliten.
innen prog house. Hva menere dere?

[COLOR="Indigo"]KhoMha[/COLOR] - Iliada (Unreleased Mix)

D.E.R. & Julius Beat - Our Feeling ([COLOR="Indigo"]KhoMha[/COLOR] Remix) En av mine favoritt sanger den for tiden. Enorm remix av [COLOR="Indigo"]KhoMha[/COLOR]

DJ Steve Aguirre - Butterfly Stance ([COLOR="Indigo"]KhoMha[/COLOR] Stance Remix)

[COLOR="Indigo"]KhoMha[/COLOR] - Hero (Original Mix) Sangen bygger seg opp til en orgasme av en drop!

Takker til alle som har postet sine sangtips. Håper dere legger ut mange flere!
@MiniMee
Wow veldig mye bra! KhoMha var utrolig chill sykt undervurdert!

Her er en annen sang fra den nye deadmau5plata deadmau5 - Right this Second
Dere som er aktive i denne tråden burde bookmarke http://housebloggen.no
Mine favoritt artister/band er:
Brooklyn Bounce (Sex, Bass & Rock 'N' Roll)
Headhunterz (Subsonic)
Deadmau5 (Bot, Strobe)
Swedish House Mafia (One (your name))
Pendulum (Witchcraft, Watercolour)
Netsky (Smile)
Nero Innocence)
Tinie Tempah (Miami 2 Ibiza ft. Swedish House Mafia, Pass Out)

Hører vanligvis på veldig mye Electro House, Funky House, DnB, Dubstep, Disko(faktisk fett!), Hardstyle og litt Melodic Trance (om jeg føler for det)

Har en liste med snart 600 låter på Spotify, for det meste elektronisk. Here it is!
Enjoy!
@Bmariuz
Nice spilleliste, mye bra der.

[CENTER]Her er mine to electronica liste.[/CENTER]


[CENTER]Epic[/CENTER] [CENTER]En mix med masse electronica, mest party og livlig musikk [/CENTER]

[CENTER]Ubert[/CENTER]
[CENTER]Dette er den mer chille spillelista. Mye prog house [/CENTER]

Sitat av moncler Vis innlegg
Dere som er aktive i denne tråden burde bookmarke http://housebloggen.no
Vis hele sitatet...
Ja housebloggen er en utrolig bra side. Oppdateres hver dag, med det aller nyeste fra house verden
Kjære elektronika spesialister, kan noen fortelle meg hvilken Elektronika låt det er som blir spillt @ 03:50, har prøvd sang tråden men til ingen nytte... :/ på forhånd takk

http://www.vgtv.no/?category=115

ps! dette er nå en av mine favoritter så ble det relevant også

http://www.youtube.com/watch?v=iqkzR0sdtuU
Sist endret av Munoz; 2. desember 2010 kl. 19:10.
takker dagens teknologi(og dere som sprer gleden), er omtrent umulig å få med seg alle god bitene. Veldig mye energiske låter her, ikke stop!

Trancesetters The Search Christian Smith Remix Mørk med mye energi, en favoritt fra meg
Skal se om jeg finner noen flere!(burde ikke være et problem)
Nå er jo ikke jeg noe fan av elektronisk musikk, egentlig, men det mest elektroniske jeg hører på er vel Nine Inch Nails.
Ellers har jeg en kamerat som har starta et band som heter Ultra Sheriff. De har en plate ute, Galactic Fame, som jeg syns er jævla kul. Sikkert fordi det gir meg Amiga-feeling, og fordi de bruker gitar og bass, og rocker fullstendig live Sjekk det ut
Hip-hop? jjuek, ikke bland det inn hva med ugress - manhattan sapphire, det er ikke hip-hop det
Sitat av Ozma Vis innlegg
Linus Loves er en relativt lite kjent gruppe som har laget mye kult. Jeg ville beskrevet det som en slags funky house-musikk.
Vis hele sitatet...
Linus Loves har fet musikk. Husker jeg kjøpte en vinyl av dem i 2006, i London.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei folkens. Har vært sløvt med nye sanger i det siste. Har vært i jule modus osv :P
[COLOR="Red"]
Calvin Harris ft Deadmau5 - Im Not Alone [/COLOR]
Ufattelig vakker sang. Bygger i seg opp fint, deadmau5 i siget! Definitivt en av mine favoritt sanger for tiden.

[COLOR="RoyalBlue"]Calvin Harris - You Used To Hold Me [/COLOR] Gammel men kul låt av Calvin Harris

Noen som har noen bra låter på lager?
Ingen som har nevnt Boys Noize?! Med slagere som & Down, Superfresh, Jeffer og Gax. Neurolicious if you ask me.
Sitat av Tengel Vis innlegg
Ingen som har nevnt Boys Noize?! Med slagere som & Down, Superfresh, Jeffer og Gax. Neurolicious if you ask me.
Vis hele sitatet...
Boys Noize er legende. Fant opp egen type house, som kun innvolverte datalyder.
Perdition City er det eneste elektronika albumet jeg hører på. Noen som vet om noe lignende? Eksperimentalt, ingen grenser for hva låtene kan inneholde. Jeg vet Ulver har andre album i lignende stil, men jeg har ikke fått sjekka de skikkelig ut enda, det er på to-do lista mi da. Skal gjøres når jeg er alene og stein som pokker. Digger musikk som har et psykedelisk preg over seg, men det må jo være bra gjennomført.

http://www.youtube.com/watch?v=dHTivMMDk5U er favorittlåten min fra Perdition City. Hallways of Always.
God, norsk elektronika:

Vinter in Hollywood - You Can Play

http://www.youtube.com/user/winterpi.../0/guk7i_pTxkk
Noen som har mer forslag til slik avslappende trance sånn som Tom Glass - She Shines? Bare elsket den sangen, virkelig nydelig.
Temper Trap - Eurythmic Disposition (Eddie Thoneick Bootleg)
Fragma - Toca Me (Inpetto 2008 remix)
Treadstone - Galaxia 2009 (Orginal Mix)
Starzoom - Billie Jean (Hi-Tack Club mix)
Sherry Flavour - The Grand
Phonat - Set Me Free (Avicii mix)
Aaren San - Apes from space (Dirtyloud remix)
Alex Armes - No reasons (Angger Dimas remix)
Axwell - Centre of the universe (ikke releaset enda)
Bob Sinclar - New new new (Avicii Meets Yellow)
Bob Sinclar & Ben Onono - Rainbow of love
Morgan Page & Lissie - Longest Road (Deadmau5 remix)
Felguk - Side by side
Pryda - Illusions
Pendulum - The Island part 1 og 2
Pendulum - The Island (Madeon remix)

Noe kommerst, men også utrolig mye gull.
At ingen har nevnt Cafe Del Mar (Deadmau5 remix) er rart. Ellers så kan Ratatat så absolutt annbefales, dog er det en ganske annen stil enn Deadmau5.

Andre epic tunes:
Infected Mushroom - Elation Station
Røyksopp Forever
Protassov - Butterfly dub (Protassov & Kinski Remix)
RJD2 - Ghostwriter

Ellers så kan Beat Torrent så absolutt annbefales! De har noen sykt kule remix'es, de spilte bla på Roskilde 10, og det var en helt syk konsert! Beat Torrent på spotify (kun siste plata) og Beat Torrent (spillelista fra Roskilde). Personlig foretrekker jeg live settet, men fra den nye plata er Abesses - Beat Torrent mix virkelig en favoritt.

Enjoy!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har begynt å høre på en del house i det siste, begynner å digge det

Fant nylig en nydelig sang, Cloud 9 av Paul Keeley

http://open.spotify.com/track/7ECL5SWBzPa8QmSE70RBM6