Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  902 296390
Dette er en svært dårlig metode. Jobbet for en del år tilbake et sted hvor en kollega brukte denne metoden. Gjør man det flere ganger er det lett å bli tatt! Heldigvsis oppdaga vi dritten og fikk sparket / politianmeldt kødden! Får neppe jobb i bransjen igjen! Så igjen er hundrelappene verd risikoen?
Imponerende mye krefter enkelte bruker på å spare noen få kroner.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Dette er en svært dårlig metode. Jobbet for en del år tilbake et sted hvor en kollega brukte denne metoden. Gjør man det flere ganger er det lett å bli tatt! Heldigvsis oppdaga vi dritten og fikk sparket / politianmeldt kødden! Får neppe jobb i bransjen igjen! Så igjen er hundrelappene verd risikoen?
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk dere til å oppdage kødden?
Sitat av prenix Vis innlegg
Snus og tobakk er stort sett merket med alarmklistremerker nå.
Vis hele sitatet...
Hva slags alarmklistremerker er det? Har snust i snart 6 år og aldri blitt oppmerksom på et alarmklistremerke? Tenker du på dette bongsystemet hvor du får en kvittering ut av en maskin?
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Hva slags alarmklistremerker er det? Har snust i snart 6 år og aldri blitt oppmerksom på et alarmklistremerke? Tenker du på dette bongsystemet hvor du får en kvittering ut av en maskin?
Vis hele sitatet...
Altså RFID-brikker. Ta av prislappen eller logoen til butikken, og se på baksiden. Da ser du en RFID-brikke. Dette er alarmen.
Disse brikkene må de bare bruke på steder der de er plaga med at ungdommer stjæler.
Har aldri merka disse i Bergen..
Sitat av Cikey Vis innlegg
Enhver kriminell handling vil alltid være en avveining av fortjeneste mot risiko. Her har du i mine øyne ingen fortjeneste å snakke om, spesielt ikke med tanke på at alt av spill / film vil være fritt tilgjengelig på internett innen den tid det dukker opp på salg hos posten.

Risikoen er slik jeg ser det ganske høy med tanke på at det "alltid" er videokameraer på plass i postens lokaler, og at du må adressere dette til en reell person for at det skal komme frem. Dersom posten politianmelder saken og viser bildet ditt til kammeraten du sender til, vel så er oddsen stor for at han vet hvem du er.

Altså er dette en "high risk / low reward" kombo og de er sjelden verd tiden din...
Vis hele sitatet...
Største smartposteska er det vel plass til en god del spill oppi, kanskje 50+ 50 * 200 (halv pris) = 10.000 det er ganske bra, men aner ikke hva oddsen er for å bli tatt...
shit was so cash
Anda22's Avatar
Denne har jeg brukt et par ganger: Gå inn i din nermeste Daglig vare butikk. Ica, rema 1000 whatever. Se når noen kjøper varer, snapp kviteringen til han/hun du netopp så handle (Vist "offeret" har kjøpt masse varer er dette ikke lurt) Gå inn i butikken og finn varen du skal ha. gå i en annen kasse en "offeret" handlet ( eller vente på at shifte til han i den andre kassen som varen(e) ble kjøpt fra går over, og en ny person stepper inn) Gå og si at du er ikke fornøyd med varen og vis kvittering osv. Du har nå fått dei en gratis vare!

Ver obs på at han som handlet kan komme inn i butikken, det skjedde med en kompis!
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Slenger meg på!

Om du jobber i dagligvare butikk, uten cash-guard er det en ganske enkel svindel du kan gjøre!

Du jobber som vanlig, venter på at noen skal betale akkurat for noe eller har en rund sum som er lett å veksle.
Når noen kommer med en slik sum etter at du er ferdig å pipe igjennom varene kan du "Slette-Bongen". Dette gjør at maskinen sletter bongen, skriver ut bongen med varene som er blitt pipet igjennom der "Innbetalt" og "Tilbake" står som 0.
Gir kunden den "Slettede-Bongen" og tar pengene i egen lomme!

Kan være litt risky men mener at dette skal fungere på Coop sine kassasystemer, har en kompis som er litt på innsiden ^^
Vis hele sitatet...
Dette funker ikke lenger..
Coop er bynt å sjekke alle slettete bonger.
Altså ser de at nr 4 sletter bonger så er det møte tvært!
Antaglivis sparken også
Var på meny akkurat, kom på en genial tanke da.

Når enn kjøper varmmat, får man den i en boks som blir lagt i en boks som igjen blir lagt i en pose med prislapp på.
Vis en kjøper en billig(a) ting og en dyr(b) ting er det mulig å putte boks b i pose a og legge pose b og boks a fra seg.
Evt. fylle boks a eller en tom boks med andre ting fra butikken.

Dette blir kanskje mer å stjele en å lure.
Var bare en tanke
Still deg i kø på McDonalds, si til personen i kassen du har ventet i 10-15 min og har dårlig tid. Finner de ut du ikke har betalt i systemet forblir du bare enda staere. Funker ganske bra i de fleste situasjoner.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Still deg i kø på McDonalds, si til personen i kassen du har ventet i 10-15 min og har dårlig tid. Finner de ut du ikke har betalt i systemet forblir du bare enda staere. Funker ganske bra i de fleste situasjoner.
Vis hele sitatet...
Hvis du kommer i kassen og påstår du ikke har fått maten du bestilte vil de jo be om kvitteringen du fikk ved betaling av maten?
Er ikke i alle tilfeller du får kvitteringen først da :P
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Vil egentlig tro det, de gir kvittering som ett bevis på hva du har handlet(evt bestillt), right?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Synd vi ikke har McDonalds i Tromsø da
På mange utesteder, må man taste inn beløpet før PIN-koden når man skal betale med kort. Vil det ikke da være mulig å avbryte og skrive inn ett litt lavere beløp og betale det, for deretter og gå og late som ingenting. Tenker da spesielt på når man kjøper seg en øl og bartenderen snur seg og gjør noe annet. Det er jo ikke så uvanlig. Noen erfaringer?
Tenkte å prøve selv neste gang jeg er på fylla.
Det funker helt fint å bare avbryte hele transaksjonen. Maskinen skriver da ut en kvittering om at transaksjonen ble avbrutt, men i en stresset situasjon slik det vanligvis er på utesteder så pleier det å gå greit. Bare sett inn kortet, trykka avbryt, ta ut kortet, ta pils og gå.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
For å gjøre det mer troverdig, enn å kun trykke en knapp(avbryt) så kan du fks trykke 3 random tall, så trykker du feil, og så trykker du avbryt, samme antall trykk som pinkode+klar.

Evt trykke 4 random tall, og trykke avbryt etter det.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Hvis du kommer i kassen og påstår du ikke har fått maten du bestilte vil de jo be om kvitteringen du fikk ved betaling av maten?
Vis hele sitatet...
Sitat av haxxor Vis innlegg
Er ikke i alle tilfeller du får kvitteringen først da :P
Vis hele sitatet...
Du gjør følgende:
1. Entre Mcdonalds/Burger king.
2. Lat som om du står i køen, og rusl litt fram og tilbake
3. Ta en runde rundt, å rapp en gammel kvittering. ( ikke altfor gammel )
4. Begynn å skrike og kjefte på at du har venta sinnsykt lenge og forlanger maten NÅÅÅ.
5. Enjoy your meal

Ps: funker best om du faktisk kjøper en is elr no i forkant
Sist endret av fr334k; 22. november 2010 kl. 20:07.
Sitat av Fleff Vis innlegg
For å gjøre det mer troverdig, enn å kun trykke en knapp(avbryt) så kan du fks trykke 3 random tall, så trykker du feil, og så trykker du avbryt, samme antall trykk som pinkode+klar.

Evt trykke 4 random tall, og trykke avbryt etter det.
Vis hele sitatet...
Fordel å rive av kvitteringen selv og. De to gangene jeg har gjort det har jeg bare tasta 4 tall og avbryt, se litt irriterende ut pga kø, rive av lapp og stikke med øl.
Vet ikke om dette er nevnt, men hva med trumf/coop kort trikset?
Funker vel egentlig bare om du jobber i en coop/dagligvare butikk.
Trikset går som følgende: Kunde kommer inn, rasker med seg noen varer og kommer for å betale. Du som sitter i kassen spør om h*an har trumf/coop kort. Det har h*n ikke. Da drar du ditt kort. Du får da x% av beløpet h*n handler for. Kan fort bli et par tusen.
Men jeg tror det er ganske stor sjanse for å bli tatt.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Bmariuz: Mja, det jeg tror det er størst risiko for er at kunden ser det, og stusser på det. Særlig om han står i kø en stund, og ser/hører at det gjentar seg. I tillegg til medarbeidere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
du tror ikke kunden lurer da? for du må jo dra trumf/coop kortet før de skal betale med kort.
Dessuten ser det jævlig snålt ut når du drar opp et kort fra lomma og må lene deg framover for å dra kortet i terminalen som er vendt feil vei. Stor sjanse for at du fumler for mye og det ender med å se idiotisk ut. Poenget er posten over stiller også sterkt.
Sitat av commander95 Vis innlegg
på store butikker sånn som coop obs. så har du en fiskestang til la oss si 1500 du drar av prislappen og setter på en prislapp til en som koster 200,- du ser deg litt rundt og velger ho som ser dummest ut og du får en dyr fiskestang til en billig penge!
Vis hele sitatet...
Festlig at du skriver ho, og ikke han eller h*n..
Copy/Paste FTW!

Du må bruke operatører fra sverige der de ikke er registreringspliktige som fks. Telia Ringkontant.

http://www.inumbr.com/ må du skifte ut med en norsk tjeneste.
Hvilken sier jeg ikke, men det er flere å velge mellom, finn det ut selv.



How to Make a Virtually Untraceable Phone Call


1.

First things first: This tutorial is for instructional purposes only!

That out of the way, the first thing that you need are two cheap anonymous prepay phones FROM TWO DIFFERENT CARRIERS(Like the t-mobile or page plus phones). These phone are already active with phone numbers when you buy them.

Use a public computer and use xerobank's TOR browser to change your IP address.

Go to http://www.inumbr.com/ and set up call forwarding **No Signup Needed**, Set the call forwarding to call the first cellphone.

Set up the first phone to call the other via call forwarding. ATT phone with be "cell phone 1", and the T-Mobile with be "Cell Phone 2"

Set up the second phone to call the desired number.


2.

Set the CLID or caller id to always blocked in the settings.

Place one phone in one part of your city, like under a dumpster or something, wrapped in a Ziploc sandwich baggie so it won't get wet.

Make sure both batteries are fully charged!


3.

Drop the second phone somewhere else, but away from where you will be when you place the call.

On the second phone, set the CLID, or caller id, to always blocked.


4.

Go to a random payphone and call the inumbr.com Phone number.

Alternately, you can attach one of two paired 2 way radios to a third prepay phone via a 2.5mm to 2.5mm head set cable. Call the inumbr.com phone number.
** This second way allows you to remain mobile within the range of the radios (usually up to 2 miles) **


5.

Explained:

When you call the Inumbr.com number, it will take your call and forward it to the AT&T phone, so your call is routed through the ATT network. The ATT phone then forwards the call to the T-Mobile phone, thus routing your call through the web, att and now, t-mobile. The T-mobile will finally route your call to it's final destination, completing the call.


6.

2 Way Radio Method explained:

When you place the first call through your third prepay phone (from a third prepay company) you physically make the call on the phone, then immediately ditch the phone and attached 2way radio in the back of a mobile vehicle (like a dump truck, or a route truck, like a local delivery truck - make sure you wave bye to the equipment you'll never retrieve!) Use the second 2 way radio to talk to the subject via a headset.

Even if "they" trace the call to the phone you attached to the first 2-way radio, they still MUST search for the other handset within that 2 mile radius, using triangulation. If you happen to be at Disney world, do you realize how many other families use these radios... especially the "Cobra" or "Motorola" brand.


7.

Traces explained:

There are three types of traces widely used.

"Live Trace" - Or while in a call, authorities attempt to "back-link" the connections. This can take a matter of seconds.

"After Trace" - This is when the call has been completed and forensics teams attempt to see where a call came from after the fact.

"GPS Trace" - The most effective trace and takes Milliseconds!
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Festlig at du skriver ho, og ikke han eller h*n..
Vis hele sitatet...
Er sikker fordi slike ting funker best på folk som kinders,blondiner.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her har jeg en metode for å slippe unna bomringen i kr.sand, hvis du kommer østfra. Denne metoden funker som fjell!
Når man kjører inn mot byen, så kommer man til bjørndalssletta. Til høyre her er det et busstopp og en bomring som "egentlig" bare fungerer for bussen. Men på grunn av at den var veldig dyr i drift, så har de erstattet metoden med hvordan den blir åpnet, for nå åpner deg seg for ALLE som kjører mot bommen!

En kompis av pappa som jobber som bussjfør fortalte han dette, og det er utprøvd flere ganger! Av meg personlig også.

Og ja, vi har bombrikke, men nå må man jo betale for hver forbikjøring man har, så her kan man nok spare inn litt penger.

Men gjør det på egen risiko, det står jo skilt der med at det er kun for busser, men med en gang du har kjørt 10 meter på den "ulovlige" veien, så er du på en vanlig vei

EDIT: Bomring for busser? Mente strengt talt bare en bom som åpner seg når du kjører mot den.
Sitat av viste19 Vis innlegg
Gratis mat! :
Gå på bensinstasjoner/dagligvarebutikker 10 min før de stenger. Spør om du kan få boller/rundstykker gratis, de må kaste bollene når de stenger uansett. Funker spesielt på statoil o.l, gratis pølser osv
Vis hele sitatet...
jeg har jobba på statoil, og ville aldri i verden ha sagt ja til noe sånt.
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
jeg har jobba på statoil, og ville aldri i verden ha sagt ja til noe sånt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Bare for å være kjip eller?
Det er jo ikke slik at man taper penger. I søpla går det jo uansett.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvorfor ikke? Bare for å være kjip eller?
Det er jo ikke slik at man taper penger. I søpla går det jo uansett.
Vis hele sitatet...
Fordi vedkommende har fått instruks om å ikke gjøre det.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvorfor ikke? Bare for å være kjip eller?
Det er jo ikke slik at man taper penger. I søpla går det jo uansett.
Vis hele sitatet...
Karen som jbber der tar det med selv, vett. Mener det er tidligere i tråden argumentert at "om du skal ha noe, får du betale" hvilket er helt rimelig når du er i en butikk.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvorfor ikke? Bare for å være kjip eller?
Det er jo ikke slik at man taper penger. I søpla går det jo uansett.
Vis hele sitatet...
Men man skal tjene penger på det helt frem til stengetid. Begynner man å gi vekk varer sprer ordet seg latterlig fort og folk begynner å spekulere i det.

Det er dog mer vanlig at ansatte kan ta med seg hjem mat etc som ellers skal kastes, men også her er det varierende praksis.

For mange år siden når jeg jobbet i dagligvarehandel samlet vi opp gamle børd / bollet o.l. som ble hentet av en lokal grisebonde og brukt som for.

Men fersk mat ble naturlig nok aldri gitt bort
Sitat av garilli Vis innlegg
På mange utesteder, må man taste inn beløpet før PIN-koden når man skal betale med kort. Vil det ikke da være mulig å avbryte og skrive inn ett litt lavere beløp og betale det, for deretter og gå og late som ingenting. Tenker da spesielt på når man kjøper seg en øl og bartenderen snur seg og gjør noe annet. Det er jo ikke så uvanlig. Noen erfaringer?
Tenkte å prøve selv neste gang jeg er på fylla.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å taste inn feks 7.90kr hvis drinken koster 79 kr så hvis de legger merke til det sier jeg bare at jeg var klumsete og fikk trykk på feil knapp.
Dragoon: OK, det er jo en god forklaring, men vi kan jo ikke være helt sikker på at dette er årsaken inntil han selv svarer.
anamnesis: Det kan bli mye boller på de ansatte enkelte dager, tenker jeg. Er det forresten mer rimelig - som ansatt - å plukke med seg 20 boller med hjem uten å betale, enn å gi noen av disse til en stakkarslig sulten person?

Jeg har selv jobbet i butikk, og der hadde vi ingen slik praksis. Kom noen på kvelden, og det lå ett brød igjen i hylla, så værsegod. Det hadde vært verre å krevd penger for ett tørt brød som har ligget ute i hylla hele dagen, mener nå jeg. Man kan jo også anta at kunden kommer tilbake og handler mer når han da faktisk har penger. Han har jo tross alt opplevd god service ved å få ett gratis brød, selv om dette ellers hadde gått i søpla.

cikey: Man gir jo selvsagt ikke bort ferskvarer nei
Sist endret av caperno; 21. desember 2010 kl. 19:36.
Sitat av caperno Vis innlegg
cikey: Man gir jo selvsagt ikke bort ferskvarer nei
Vis hele sitatet...
Brød er altså ikke ferske matvarer ?

Selvsagt er det ulik praksis på slikt. Men jeg vil tro de fleste steder har regler mot å ikke gi bort varer...
Et brø som har ligget siden kl 8 på morgenen til 11 på kvelden er ikke en _fersk_ matvare
En gang glemte jeg penger hjemme og skulle kjøpe kebab på min faste kebab sjappe. Men siden de som jobber der kjenner meg godt og jeg kjøpte kebab nesten hverdag. Når de spurte meg; rollekebab eller pita?? Jeg bare: "rullekebab"
Kebabmannen: "det blir 35 kroner" jeg: "okei" imens jeg leter etter mynter i lomma. "faen eg glemte pengene" Mannen: "okei, du kan få kebab i dag, betale senere når du har penger" Etter det betalte jeg dagen etter. men etter begynner jeg tenke? hvorfor ikke få gratis kebab noen ganger? jeg har gjort det 5 ganger.
Det lønner seg at du er fast kunde og at det er ikke bare en mann eller 2 menn som jobber på det lokale sjappet, men oftest minst 5 opptil 10 menn. du kjøper kebab av ahmed, si at du betaler neste gang til han. men du lar være å betale. når du skal kjøpe kebab neste gang samme uken eller uken etter, da må det ikke være ahmed er på jobb, men mohammed som jobber. ahmed kommer glemme det etter 2 uker. helst når det er travelt. men ikke gjør det hele tiden, da taper kebabsjappe penger og det kan blir dyrere kebab. det skjedde faktsistk på min kebabsjappe. de har gått 5 kroner på pita. (ikke min feil)=) jeg gjorde bare når eg var skikkileg sulten og null penger.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Brød er altså ikke ferske matvarer ?

Selvsagt er det ulik praksis på slikt. Men jeg vil tro de fleste steder har regler mot å ikke gi bort varer...
Vis hele sitatet...
Da jeg søkte på den lokale narvesen fikk jeg beskjed av sjefen der at å ta med seg mat er totalt uakseptabelt, og vil bli regnet som å stjele. Dette var fordi en tidligere sjef hadde latt de ansatte gjøre dette, og de ansatte hadde begynt å spekulere i å steke en siste pizza siste kvarteret selv om det ikke var behov for det. Så det er en av de mulige grunnene-
Sitat av commander95
på store butikker sånn som coop obs. så har du en fiskestang til la oss si 1500 du drar av prislappen og setter på en prislapp til en som koster 200,- du ser deg litt rundt og velger ho som ser dummest ut og du får en dyr fiskestang til en billig penge!
Vis hele sitatet...
Forsøkte dette når jeg var liten pjokk. Du kan tro kassadamen i lekebutikken ble storøyd når jeg kom der med en gameboy som hadde en prislapp på 10kr.

Sitat av Tokis Vis innlegg
En gang glemte jeg penger hjemme og skulle kjøpe kebab på min faste kebab sjappe. Men siden de som jobber der kjenner meg godt og jeg kjøpte kebab nesten hverdag. Når de spurte meg; rollekebab eller pita?? Jeg bare: "rullekebab"
Kebabmannen: "det blir 35 kroner" jeg: "okei" imens jeg leter etter mynter i lomma. "faen eg glemte pengene" Mannen: "okei, du kan få kebab i dag, betale senere når du har penger" Etter det betalte jeg dagen etter. men etter begynner jeg tenke? hvorfor ikke få gratis kebab noen ganger? jeg har gjort det 5 ganger.
Det lønner seg at du er fast kunde og at det er ikke bare en mann eller 2 menn som jobber på det lokale sjappet, men oftest minst 5 opptil 10 menn. du kjøper kebab av ahmed, si at du betaler neste gang til han. men du lar være å betale. når du skal kjøpe kebab neste gang samme uken eller uken etter, da må det ikke være ahmed er på jobb, men mohammed som jobber. ahmed kommer glemme det etter 2 uker. helst når det er travelt. men ikke gjør det hele tiden, da taper kebabsjappe penger og det kan blir dyrere kebab. det skjedde faktsistk på min kebabsjappe. de har gått 5 kroner på pita. (ikke min feil)=) jeg gjorde bare når eg var skikkileg sulten og null penger.
Vis hele sitatet...
Dårlig misbruk av menneskelig tillitt, spør du meg. Er du såpass heldig og har muligheten til å leie en kebab virtuelt når som helst, don't fuck it up og betal de usle 30kr neste gang du er i nærheten. Ikke moralpreken, bare et godt tips !
Sist endret av Exmagician; 22. desember 2010 kl. 08:37.
Handler ikke den tråden om å lure hverdagligse systemer? jeg ga bare mitt tips. de fleste innleggene her på tråden er også om misbruk av menneskilg tillit. hvorfor ikke gi dem også "tips" ikke "moralprekenen" som du sier.
Sist endret av Tokis; 23. desember 2010 kl. 19:15.
Kiwi hvor da? Må kjøpe en for å se.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Synd vi ikke har McDonalds i Tromsø da
Vis hele sitatet...
Det funker jo på burgerking elns? Dær gir de deg jo ikke noe kvitering....
Sitat av loathsome Vis innlegg
Dårlig misbruk av menneskelig tillitt, spør du meg. Er du såpass heldig og har muligheten til å leie en kebab virtuelt når som helst, don't fuck it up og betal de usle 30kr neste gang du er i nærheten. Ikke moralpreken, bare et godt tips !
Vis hele sitatet...
Helt enig. Det å finne svakheter i dårlig planlagte systemer eller rutiner er en ting, imens det å utnytte tillit blir i mine øyne for simpelt. Da kan du like gjerne straight up stjæle..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette går vel heller under "hvordan tjene penger på ulovlig vis".

Neste gang du er i skibakken, ta en kikk utenfor varmestuene. Se hvor mange ski som har lås på seg. 1 par, kanskje 2 av 50-60. Disse skiene kan du lett ta med deg, umerket. Mange dyre ski der også. Kunne blitt en ganske lukrativ business om du hadde klart å selge skiene du knabbet vil jeg tro.
En liten ting jeg tenkte på når jeg kjøpte pølse i stad var dette: Kompisen min kjøpte seg en baconpølse på narvesen og mens dama drev å ordna med den så sa jeg at jeg også skulle ha pølse så hun kunne likegjerne lage 2 med en gang. Hun satte da frem to pølser til oss og deretter skulle jeg gå for å betale, men jeg kunne jo bare ha løpt med den.
Dette er dog akkuratt like vanskelig og simpelt som å stjele en tyggis e.l men det er en måte å skaffe seg mat på hvertfall.
i thailand en gang spyttet jeg ut en stift på bordet, som stammet fra kyllingbiten jeg nettopp hadde puttet i munnen. det var på en restaurant ja. alle jeg var med (7-8stk) fikk hele pakka gratis + is og kaffe og greier. så i guess man kan bare putte hvasomhelst i maten og slippe unna med det gratis.
Sitat av iMoan Vis innlegg
En liten ting jeg tenkte på når jeg kjøpte pølse i stad var dette: Kompisen min kjøpte seg en baconpølse på narvesen og mens dama drev å ordna med den så sa jeg at jeg også skulle ha pølse så hun kunne likegjerne lage 2 med en gang. Hun satte da frem to pølser til oss og deretter skulle jeg gå for å betale, men jeg kunne jo bare ha løpt med den.
Dette er dog akkuratt like vanskelig og simpelt som å stjele en tyggis e.l men det er en måte å skaffe seg mat på hvertfall.
Vis hele sitatet...
Jeg og hadde samme tilfelle, en kompis skulle bestille burger på shell, så sa jeg at jeg skulle ha samme. Han betalte med det samme han bestilte, mens jeg ventet på burgeren. Vi fikk de samtidig men glemte at jeg ikke hadde betalt, så jeg bare gikk ut ;D
Nettopp lest igjennom hele tråden, den tryggeste og mest diskrè metoden jeg så var å kjøpe en type godteri, finne på noe kødd, ta bilde og skriv et klagebrev = gratis favorittgodteri. Slipper å møte noen ansatte face to face.

Det å be om rabatter fungerer sjelden, prislappen er som den står, ansatte kan ikke bare gi rabatt uten videre.

De mest lukrative triksa skrives garantert ikke om.
Sist endret av Taurean; 7. januar 2011 kl. 00:49.