Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 37160
Som alle sikkert er klar over er dette ett ok alternativ til mange andre ting og greit sammen med alkohol, if you know what i mean.. men hvor mange er det egentlig "ok" å ta før dette begynner å tære på organer eller psyken?..


snakker om Somadril 350 mg akkuratt nu
1 tab 3-4 ganger om dagen er jo anbefalt dose for voksne.
Jeg regner med at man tar litt mer for å oppnå ruseffekt.
Man kan selvfølgelig ta skade av en stor dose, men jeg tror
nok at du skal være mer obs på eventuelle skadevirkninger
som følge av hyppig bruk over tid. Felleskatalogen nevner døsighet
og noe hudutslett som eneste bivirkninger, så det høres ikke ut som det
værste stoffet akkurat. Vær imidlertid forsiktig med å blande med alkohol
da det setter ned toleransen.

Jeg synes generelt det er litt dumt å overdosere "medisin" for å oppnå rus,
men hver sin smak.
Orginal
blackduck's Avatar
Trådstarter
hehe.. er jo alkohol blandingen som er den ultimate ekstra piffen
Joda, men bare vær forsiktig.
Orginal
blackduck's Avatar
Trådstarter
alltid.. men som sagt er dette kun skrevet som informasjon og spørsmål.. er ikke dermed sagt at jeg faktisk tar noe slikt..
noen som kunne slengt ut litt info om somadril? hva er det, hvordan virker det etc.etc.
Somadril er et muskelavslappende middel mot smerter. Sammen med alkohol så bli man utrolig "full" og sannsynligvis husker man ikkeno dagen etter.

Pass på å ikke ta for mange sammen med alkohol, alle muskeler i kroppen blir avslappa inkl hjerte. Det kan ta litt tid før man får effekt så ikke sleng på mange selv om du ikke kjenner noe etter en liten stund...

-At your own risk.
For å utdype det andis sa:
En i halvtimen, MAX!
Samme faen om du ikke kjenner noe så vent minst en halvtime før du tar en til, du har ikke lyst til å ta 4 og finne ut at 2 var passe.
Har ikke tenkt å ta de.. ble tilbudt noen her for 2 dager siden så tenkte jeg sku høre hva det egentlig var forno:P takk for svar
Orginal
blackduck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Orgazmus
For å utdype det andis sa:
En i halvtimen, MAX!
Samme faen om du ikke kjenner noe så vent minst en halvtime før du tar en til, du har ikke lyst til å ta 4 og finne ut at 2 var passe.
Vis hele sitatet...

tull... 4 i slengen funker fint som faen
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har testet ut somadril. de er ikke snille med magen. Jeg tok 10stk sammen med alkohol. Det endte opp med sort oppkast og kullfarget avføring 1-2 dager etterpå. Dette tyder jo abslutt på blødning i magesekk.

GamuT
Sitat av GamuT
Har testet ut somadril. de er ikke snille med magen. Jeg tok 10stk sammen med alkohol. Det endte opp med sort oppkast og kullfarget avføring 1-2 dager etterpå. Dette tyder jo abslutt på blødning i magesekk.

GamuT
Vis hele sitatet...

seff! du drakk i tillegg, du har bare deg selv å takke for det! alko er stert det og for magen..
Sist endret av CCCP; 16. mai 2006 kl. 13:19.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Urgh!
Jeg får Somadril av legen min pga. en nakkesleng fra en bil ulykke og generelle ryggplager..
Jeg synest personlig Somadril ikke er noe å ruse seg på..
Har en kamerat som spiste 29 stykker (moren hadde 30, han tok 29 og lot en ligge for å være grei) men dere kan jo selv tenke dere til hva som skjedde..
For dere som ikke klarer det, så endte det med en overdose der han sluttet å puste og var "død" i X - antall minutter for å da videre å ligge i koma i 1 1/2 døgn..
Ikke særligt smart!
Jeg spiste 10 stk(uten alkohol) for noen år siden, der jeg bare mistet fullstendig kontroll over balansen, og ble bare trøtt og fissen.. Lå i sofaen og vridde meg.. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.. Det var ikke noe herligt, og det er ikke å anbefalle..

Nå bruker jeg Somadril KUN som medisin, og tar dem heller ikke regelmessig men KUN ved kraftige smerter..
Da det kan gå tid(uker) fra hver gang jeg spiser medisinen, opplever jeg en skjelden gang at jeg faktisk føler meg litt ruset bare ved å spise èn.. Og det er i og for seg ganske merkeligt, ettersom jeg er ganske så innspist på benzo'er generelt..
Jeg synest det er ganske kraftige tabletter, 350mg og er svære som pokker - rusen synest ikke er noe sånn særligt..
Føler meg ofte desorientert og som sagt.: balanse evnen blir jo der etter..
Alkohol oppå Somadril = Billig fylla - JA - men det er vel ikke de "beste" pillene ut i fra mine egne erfaringer.
Greie smertestillende, men utover det - er det ikke å anbefalle!
Virke stoffet i Somadril er Karisoprodol --
2-3 somadriler og 2-3 glass rødvin, maks feeling, som sagt, billig fylla! har aldri spist store mengder av dette, min regel er at når det må en fysisk stor mengde av et virkestoff, 1000mg karisoprodol i dette tilfelle da føler jeg det er en tommelfingerregel at du skaffer ekstra mye arbeid for mage, lever, nyrer.... i motsettning til f.eks. benzo, som f.eks. alprazolam som du kanskje trenger 4mg for ruseffekt... mindre fysisk materiale å rense vekk, mindre skade.... gjelder jo seff ikke som noen regel, men føler d er litt regel i det.... heh.. men som sagt, karisoprodol er jo gummidop... er såvidt jeg vet eneste smertestillende som fungerer på ryggsmerter så det lammer vel kanskje nervebanene i ryggraden, som igjen gir en gummifeeeling i hele kroppen... minimalt psykiske effekter, annet en at en blir overfølsom mot alko...

noen som vet om karisoprodol gir overfølsomhet for andre typer rusmiddel en alkohol?
Sist endret av charras; 16. mai 2006 kl. 18:23.
Fire i slengen på makkanedtur kan gjøre underverker

Når det er sagt syns ikke jeg heller dette er noe utpreget rusmiddel. Heller et hjelpemiddel til å slappe litt av etter en hard natt på kjemikalier.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sorry for at jeg drar opp en så gammel tråd, men følte det unødvendig å lage en ny.
Får 4 somadril (usikker på mg) av en kompis i morra, så lurer jeg på hvordan disse gir best effekt?
Droppe, spise, sniffe, røyke? Alle samtidig? En i halvtimen? Bedre med alkohol?

Takk.
Da de har dårlig vannløselighet, ville jeg tro at det er ugunstig å sniffe de.

Leste en trippreapport på Erowid om som tok disse på av medisinske grunner, og opplevde en sterk økning av våte drømmer Kanskje noen som har brukt disse i medisinske doser kan si om det stemmer?
Sist endret av Slaktern; 10. januar 2007 kl. 18:58.
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av unggutten
Sorry for at jeg drar opp en så gammel tråd, men følte det unødvendig å lage en ny.
Får 4 somadril (usikker på mg) av en kompis i morra, så lurer jeg på hvordan disse gir best effekt?
Droppe, spise, sniffe, røyke? Alle samtidig? En i halvtimen? Bedre med alkohol?

Takk.
Vis hele sitatet...

Ta de sammen med et måltid og et par paracett. Da funker de best. Alkohol forsterker effekten enda mer.
Kan man bestille disse fra nettet? evt hvor?
Hva er forskjell på disse og Sobril?

Litt off topic men, hva er Prozac? Og hvor kjøpe disse på nett?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Worner
Ta de sammen med et måltid og et par paracett. Da funker de best. Alkohol forsterker effekten enda mer.
Vis hele sitatet...
Redigert:

Paracet er ikke noe man bør missbruke i lengre tid, ettersom det kan gå hard ut over levra.
Sist endret av Dodecha; 17. mai 2007 kl. 17:45. Grunn: Feilinformasjon
Sitat av bearfighter
Litt off topic men, hva er Prozac? Og hvor kjøpe disse på nett?
Vis hele sitatet...
Du har ikke peil på hva prozac er men har lyst til å kjøpe på nettet? Kidsa i dag alså...Setter seg ikke inn i noe, før de trøkker det i kroppen.

Prozac er foresten anti-depressive som det ikke går ann å ruse seg på.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av bearfighter
Kan man bestille disse fra nettet? evt hvor?
Hva er forskjell på disse og Sobril?

Litt off topic men, hva er Prozac? Og hvor kjøpe disse på nett?
Vis hele sitatet...
Somadril virker muskelavslappende, mens sobril er angst dempende og gies også til folk med søvnvansker.

Prozac er et antidep. preparat som er mest brukt i behandlinger i USA såvidt jeg har forstått.
Cipramil / Cipralex er vel det "nærmeste" man kommer "norsk" prozac.
Uansett har dette ingenting med rus å gjøre.

Om dette fåes kjøpt på nett eller ei er ikke vår oppgave å finne ut.
nFF tar sterk avstand til det som anngår salg av narkotika, derav også legemidler - lovlig eller ei.
Informering om hvor ulovlige medikamenter eller andre ulovlige rusmidler selges på nett, er ikke noe som er respektert på freakforum og ansees som et regelbrudd.
Linker til slike sider vil bli slettet så snart det blir oppdaget.
vel, prozac er det samme som fontex (fluoksetin)
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av Dodecha
Paracet gir da null effekt, og er heller ikke bra for levra om du misbruker det.
Vis hele sitatet...

Paracett forsterker effekten fra somadril.
Et par paracett er ikke farlig for levra
Sist endret av Worner; 11. januar 2007 kl. 10:11.
Spis 3 soma, 2 pf, og 2 paracet. Da blir man gnom, hold deg unna alkohol på denne miksen her ja.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Klasket i meg 3 somadril på 350mg og 2 paracet på 500mg... prøver å bytte ut green-peace på en intelligent måte... Problemet er jo søvnen (Altfor vant til den vanlige nattingsen:P) 2 timer gikk til jeg innså at det måtte muligens litt mere til så 1 xtra somadril 350mg + 2 pinex forte på 500mg nettopp:P venter spent:P Fyllegangen er i d minst hærHar jeg piffet opp med 2 øl så vet jeg at formen blir megaloffers i eventyrland, men prøver å avstå fra alkoholen da jeg blir veldig lett glad i den igjen Spør du meg så er thc og alkohol ynglingsrusen, men føler at jeg blir for innesluttet i lengen osv.........




What2 do? What2 do?



He who hesitates, masturbates
▼ ... noen uker senere ... ▼
Helt feil Dodecha, paracetamol gjør at Somadril har ekstra effekt. Helst bør man ta det sammen med kodein også, dvs paralgin forte eller pinex Forte, da får du max effekt at Somadril.
Og man blir behagelig stein.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av usansynelig
Helt feil Dodecha, paracetamol gjør at Somadril har ekstra effekt. Helst bør man ta det sammen med kodein også, dvs paralgin forte eller pinex Forte, da får du max effekt at Somadril.
Og man blir behagelig stein.
Vis hele sitatet...
Du har rett, det er klinisk bevist at paracetamol øker effekten av karisoprodol, og leger bruker kombinasjonen i noen tilfeller ved mye smerte.
Men jeg står fremdeles på mitt om at paracetamol misbruk (og kombinering av flere legemidler) over perioder kan gi ureveserbare leverskader, og at man kan få like god eller bedre effekt av andre rusmidler uten samme risiko.
Litt off topic, men hvis man tar 10+/- Paraglin Forte noen ganger i uka for å ruse seg, blir leveren fort ødelagt? Merker man at leveren er ødelagt?
jeg tok 10-15stk pf kvar dag i ca 2 år+ forrskelige benzo,soma.lever fortsatt å har ikkje hatt noen skader på lever eller noe..men har greid å sluttet no heldigvis.men det er så klart ikkje å anbefale å ta for mye pf pga av paracetamol.du vil merke for eksempel en ømhet i mageområdet når leveren sier stopp,men det kan skje et par dager etter inntak sier de som har peil på d.men for å ruse seg på paralgin vil jeg annbefalle å ekstrahere kodeinet fra pillene så du slipper eventuelle leverskader.
Sitat av Dodecha
Du har rett, det er klinisk bevist at paracetamol øker effekten av karisoprodol, og leger bruker kombinasjonen i noen tilfeller ved mye smerte.
Men jeg står fremdeles på mitt om at paracetamol misbruk (og kombinering av flere legemidler) over perioder kan gi ureveserbare leverskader, og at man kan få like god eller bedre effekt av andre rusmidler uten samme risiko.
Vis hele sitatet...

På grunn av kroniske plager får jeg somadril og nobligan av legen. Har fått beskjed om å være forsiktig med å komibinere somadril og nobligan, men alltid ta ibux og paracet sammen med disse. Jeg er allergisk mot kodein så det er ikke et alternativ. Jeg tar ikke mer en det som er forskrevet, så det er ikke noe problem, men liker ikke at det kanskje er ekle bivirkninger som leverskader, har ikke tro på at den trekkes tilbake kun pga misbruk. Derfor lurer jeg på om du kan fortelle meg hvilke andre midler som er bedre, eller mener du bare rusmessig?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
madikken: Det var nok først og fremst i rus-sammenheng jeg baserte mitt utsagn på, når det gjelder smertebehandling vil jeg nok anbefale å høre på legen din.
Sist endret av Dodecha; 18. mai 2007 kl. 19:34.
Sitat av bearfighter
Kan man bestille disse fra nettet? evt hvor?
Hva er forskjell på disse og Sobril?

Litt off topic men, hva er Prozac? Og hvor kjøpe disse på nett?
Vis hele sitatet...
Prozac er et antidepresiva. SSRI prep som brukes mot depresjoner som bipolar 1-2 lidelser osv. Dette blir solgt i Norge under navnet Fontex, eller Fluoxetin. (Fluoxetin er virkestoffet)
Dette er et legemiddel som over hode ikke gir noe rus! Så om du har tenkt å ruse deg på det, glem det! Du kan like gjerne spise en mint halstablett. Effekten er den samme.
Hvilke interaksjoner er det mellom paracetamol og f.eks kodein, eller for den saks skyld karisoprodol? Kan se hvordan de forskjellige preparatene kan brukes og kombineres i smertelindring for bedre effekt, men ikke hvordan paracetamol øker(potenserer) effekten av, ja, f.eks somadril.
Tidligere fantes det "Somadril comp." (lysegrønne) som inneholdt paracetamol og koffein i tillegg til karisoprodol. Det står noe om det i denne tråden (jeg har ikke lest hele):
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=72724
Og her er litt mere interessant info om karisoprodol:
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:5567:17:::0:0
Paracetamol og kodein øker virkningen av somadril drastisk, altså å ta paralgin forte eller pinex forte sammen med Somadrilen. Paracetamol er hardt for levra, men mange går på normal max dose i mange år foreskrevet av leve, så noen akutt lever-skade oppstår ikke ved normal dosering.
Hvor har du den informasjonen fra? Paracetamol modifiserer på ingen måte effekten av kodein eller karisoprodol. Hvor du, Dodecha og Worner har dette fra vil være veldig interessant. Kodein og morfin(metabolitten) binder til μ-opioid reseptorene og øker frigjøringen av GABA. Om man da kombinerer f.eks Paralgin forte med Somadril vil det oppstå synergisme(potensiering), pga. karisoprodol øker affiniteten til GABA via binding til GABAA reseptorene.
spankingguru
Worner's Avatar
Jeg har fått vite det av min far som igjen har fått vite det av legen sin.

Det virker som det er mange som mener det samme. Her er en annen på forumet
http://www.freakforum.nu/forum/showp...5&postcount=11
Det som er så jævla utrolig, hvor har alle det fra? Paracetamol vil ALDRI, uansett hvor mye du vil, ØKE effekten av et opioid(må nesten bare le...) eller karisoprodol.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av busemann
Det som er så jævla utrolig, hvor har alle det fra? Paracetamol vil ALDRI, uansett hvor mye du vil, ØKE effekten av et opioid(må nesten bare le...) eller karisoprodol.
Vis hele sitatet...
Les og lær:
http://www.cochrane.org/reviews/en/ab001547.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract

Jeg fant dog ingen dokumenter på paracetamol og karisoprodol kombinasjonen i farta.
Sitat av Dodecha
Les og lær:
http://www.cochrane.org/reviews/en/ab001547.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract

Jeg fant dog ingen dokumenter på paracetamol og karisoprodol kombinasjonen i farta.
Vis hele sitatet...
Sjangsen for at du gjør det er like liten som at du skulle finne ei studie som beviser at paracetamol gjør kodein mer potent. Helt ærlig, leste du virkelig igjennom studiene? Om så, les på nytt. Veit du tar feil, synd men sant.
▼ ... over et år senere ... ▼
hvordan er det å blande somadril å sobril da?:P
Å blande legemidler er generelt sett ingen god idé uansett. Vi husker vel vår alles kjære Ledger?
Den eneste gangen jeg har tatt Somadril var sammen med PF, og jeg følte en ekstremt sterk rus, i tillegg til sterkt begrenset kontroll over kroppen. Jeg tok bare 2 Somadril, så jeg kan tenke meg at PFen hadde noe å si, men kan dog ikke bekrefte dette.

Uansett, det var overhodet ingen ubehagelig rus.
Sitat av h4llik
Litt off topic, men hvis man tar 10+/- Paraglin Forte noen ganger i uka for å ruse seg, blir leveren fort ødelagt? Merker man at leveren er ødelagt?
Vis hele sitatet...
Man merker at leveren er i ulage hvis du kan klarer å kjenne en "kant" under høyre side av brystkassen. Normalt er det dog kun garvede alkoholikere som klarer dette men, just in case..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det dere tenker på med at man øker effekten handler nok om at det øker den smertestillende effekten, som jo er det folk vanligvis tar disse medikamentene for. Men at Paracetamol skulle ha noen som helst effekt for å øke ruseffekten, det handler nok om at noen har misforstått et eller annet sted på veien.
Men PF og Somadril som rusmidler, det har jeg lang erfaring med. Og Paracetamol-delen av det, den kan man gjerne droppe for meg ;-)
Sitat av GiriGiri
hvordan er det å blande somadril å sobril da?:P
Vis hele sitatet...
Carisoprodol(Somadril) vil potensere Oaxzepam(Sobril) og omvendt.

Sitat av RESpekt
Man merker at leveren er i ulage hvis du kan klarer å kjenne en "kant" under høyre side av brystkassen. Normalt er det dog kun garvede alkoholikere som klarer dette men, just in case..
Vis hele sitatet...
Leveren er nok mer enn bare i ulage når man har kronisk hepatitt og hepatomegali(forstørret lever) som er den "kanten" eller trykket man kjenner under ribbeinet. Hepatitt kan gi mange ulike symptomer; tretthet, kvalme, feber, smerter i mage og ledd, gulsott, mørk urin, osv osv.
vet ikke om dette er riktig sted å spørre om dette,men siden dere allerede var inne på paracetamol og potensert rus så spør jeg her:
finnes det noen typer(i det hele tatt) piller som forsterkes av paracet?
var på en dopfest en gang og der satt en fyr med noen piller som vistnok var kraftigere enn både xanor,valium og de fleste(om ikke alle) benzoer og han spiste denne pillen med paracet fordi rusen ble forsterket,hvilken pille kan dette ha vært?
Eneste paracet Interagerer med i følge Felleskatalogen er;
http://www.felleskatalogen.no/felles...r/N02BE01.html