Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1489
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært avhengig av oxy i lang tid nå. Brukt 60-80 mg døgnet. Begynte å trappe ned for 3 eller 4 uker siden. Begynte først å trappe ned ved å ta en pille (5mg) mindre. Trappet ned så mye det lot seg gjøre. når jeg var nede på 20-30 mg begynte jeg med norspan. Altså jeg byttet ut oxy mot norspan. Har klart å trappe ned ved hjelp av å tygge på 1 til 2 stk 20 mg norspan om dagen etter det. Idag er første dagen jeg har våknet med minimale abstinenser. Hva ville skjedd om jeg idag hadde tatt 60 mg oxy for en liten high. Ville jeg instantly kjent abstinens symptomer når effekten går vekk eller vil jeg bare kjenne littegranne mere abstinenser enn jeg gjorde når jeg våknet idag?
Hold deg unna, er bare hodet ditt som spiller deg et puss. Det er ikke verdt det selv om det kjennes sånn ut akkurat her og nå.
Anonym bruker
"Omgitt Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spør deg selv om hva som er best av short term pleasure = ruse seg og fucke opp fremtida og avhengighetsdansen igjen, eller Long term benefit = avstå. En god modell jeg lærte meg på rehab som hjelper meg hver gang dumme gamle vaner prøver å lokke meg til dumme valg igjen.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er ikke ute etter "moralpreken" om hvordan avhengighet ødelegger meg selv og dem rundt mem. Får oxy lovlig av lege mot kronisk sykdom. Lurte fordi jeg vil kunne ruse meg på oxy en gang iblant UTEN å være avhengig. Eller simpelthen bruke mye ved evt gjennomsbrudd smerter. Derfor jeg lurer på om man får insta abstinenser etter en dose når du nylig har sluttet. Har forsåvidt ingen cravings av oxy lengre. Ikke mer enn jeg har av å drikke ei helg med vennene mine. Vil vite om det er mulig for meg, nå etter å ha trappet ned, å ruse meg på oxy en gang iblant uten å få fysiske abstinenser mtp nylig nedtrappin/at jeg var avhengig.
Anonym bruker
"Omgitt Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke ute etter "moralpreken" om hvordan avhengighet ødelegger meg selv og dem rundt mem. Får oxy lovlig av lege mot kronisk sykdom. Lurte fordi jeg vil kunne ruse meg på oxy en gang iblant UTEN å være avhengig. Eller simpelthen bruke mye ved evt gjennomsbrudd smerter. Derfor jeg lurer på om man får insta abstinenser etter en dose når du nylig har sluttet. Har forsåvidt ingen cravings av oxy lengre. Ikke mer enn jeg har av å drikke ei helg med vennene mine. Vil vite om det er mulig for meg, nå etter å ha trappet ned, å ruse meg på oxy en gang iblant uten å få fysiske abstinenser mtp nylig nedtrappin/at jeg var avhengig.
Vis hele sitatet...
Bro, mener ikke moralpreken men et godhjerta tak i nakken fordi jeg vet hvordan den djæveln på ene skuldern lurker. Du har jo psykisk cravings etter oxy når du ønsker å fortsette å ruse deg på det en gang i blandt. Oxy er noe av det mest avhengighetsskapende så innerst inne veit du at det ikke lar seg gjøre å holde til en gang i blandt. Mtp din tidligere avhengighet, ganske ferske sådan mtp du er rett ute fra rehab, så vil hjernen din få blod på tann instantly og hele rehaben var bortkasta. Slitent liv og knuste hjerter. Vil du virkelig? Opp til deg bro men når til og med fremmede folk på nettet bryr seg om deg gjør folk rundt deg det enda mer. Jeg syns det er så leit å se folk som har gitt jernet på rehab og klart å bli rusfri dette rett tilbake igjen og tro de har kontroll. Den mister du sekundet du kjenner rusen igjen.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du veit det sikkert men vil bare minne deg på at toleransen din er mye lavere nå enn da du begynte å trappe ned så vær forsiktig om du velger å innta.

Til det du spørr om, ja du vil forsterke abstinensene og flytte dem flere dager fram i tid, var nesten ferdig nedtrappet på dolcontin for ei stund siden og når jeg hadde trappet ned til 15mg inntok jeg 50mg dagen etter og sleit med sterkere abstinenser igjen i 3-4 dager.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du veit det sikkert men vil bare minne deg på at toleransen din er mye lavere nå enn da du begynte å trappe ned så vær forsiktig om du velger å innta.

Til det du spørr om, ja du vil forsterke abstinensene og flytte dem flere dager fram i tid, var nesten ferdig nedtrappet på dolcontin for ei stund siden og når jeg hadde trappet ned til 15mg inntok jeg 50mg dagen etter og sleit med sterkere abstinenser igjen i 3-4 dager.
Vis hele sitatet...
Takk for svar snorta 60 mg oxy og kjente så og si ingenting. Har heller ikke fått no særlig mer abstinnenser. Kommer nok ikke til å gjøre det igjen på en lang stund tror jeg. Føler blir bortkasta når jeg ikke kjenner noe....
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bro, mener ikke moralpreken men et godhjerta tak i nakken fordi jeg vet hvordan den djæveln på ene skuldern lurker. Du har jo psykisk cravings etter oxy når du ønsker å fortsette å ruse deg på det en gang i blandt. Oxy er noe av det mest avhengighetsskapende så innerst inne veit du at det ikke lar seg gjøre å holde til en gang i blandt. Mtp din tidligere avhengighet, ganske ferske sådan mtp du er rett ute fra rehab, så vil hjernen din få blod på tann instantly og hele rehaben var bortkasta. Slitent liv og knuste hjerter. Vil du virkelig? Opp til deg bro men når til og med fremmede folk på nettet bryr seg om deg gjør folk rundt deg det enda mer. Jeg syns det er så leit å se folk som har gitt jernet på rehab og klart å bli rusfri dette rett tilbake igjen og tro de har kontroll. Den mister du sekundet du kjenner rusen igjen.
Vis hele sitatet...
Har aldri vært på no rehab? Slutta av meg selv. Fant min egen måte med norspan plasterene og litt beroliggende. Ble avhengig fordi legen skrev ut mot kronisk sykdom og sa jeg skulle gå på de daglig, mot smerter. Men etterhvert så virket jo ikke oxyen på samme måte lenger mot smerter... derfor valgte jeg selv å slutte. Trenger oxy når det kommer gjennombruddssmerter. Det er da jeg trenger en liten "high"... derfor jeg lurer på når jeg kan bruke oxy en gang iblant. Har ingen intensjoner om å bruke hele tia og bli avhengig igjen. Jeg har en kronisk sykdom og jeg trenger den rusen mot smertene jeg får, men det funker ikke når jeg er avhengig. Når toleransen vil være vekke (noe den tydeligvis ikke er), og når jeg kan bruke uten å få masse abstinens symptomer. Av det jeg fant ut idag så er ikke toleransen vekk, men jeg får ikke ekstreme abstinenser eller cravings av en gangs bruk.