Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2254
Jeg er igjen på utkikk etter en ny telefon og valgene står mellom en Galaxy Nexus, eller en Note.

Så kort og godt, hvilken av dem burde jeg kjøpe og hvorfor?
Samsung Galaxy Note
Denne vil passe deg perfekt om du er en ekstrem forretnings/power-user. Største telefonen på markedet så ikke kjøp den hvis du har under middels store hender.

Positivt:
-Stor flott skjerm
-Følger med en utrolig bra stylus(penn)
-Perfekt for den som lever gjennom telefonen
-Bra kamera
-Touchwiz
Negativt:
-Størrelsen kan oppleves gigantisk av noen, men det sies at den blir mindre for hver dag
-Den er avhengig av Android oppdateringer gjennom Samsung, så ikke forvent å den nyeste android versjonen til en hver tid. (kan løses med custom roms)
-Noe crapware
-Touchwiz

Samsung Galaxy Nexus:
Dette er Googles visjon for Android. Følger ikke med særlig unødig programvare, annet enn Googles egne programmer. Perfekt telefon for den som liker å ligge foran med programvare, superlett å roote og massevis av tilgjengelige custom roms.

Positivt:
-Alltid oppdatert programvare direkte fra Google
-Flott skjerm uten at telefonen er gigantisk
-Alle applikasjoner fra Market vil fungere, da dette er utviklertelefonen
-Ingen crapware
-Ingen fysiske taster(gir mer skjermplass til fullskjermsapplikasjoner)
Negativt:
-Middelmodig kamera
-Ingen fysiske taster(gir mer skjermplass til fullskjermsapplikasjoner)
-Ikke mulighet for minnekort

I bunn og grunn så blir forskjellen mellom disse telefonene størrelsen, og din preferanse for, eller mot, Touchwiz.
Personlig ville jeg gått for Galaxy SII. Nexus har svakere maskinvare enn både Note og S2, men kommer med Ice Cream Sandwich. Det er vel den eneste "fordelen" Nexus har over Note, imidlertid har den en noe bedre skjerm enn S2. ICS kommer som gratis oppdatering til både Note og Galaxy SII i løpet av 1.kvartal 2012, så det burde ikke være en tungtveiende grunn i avgjørelsen din.

Note er veldig stor, den er en mellomting mellom et nettbrett og en mobil, og det er såvidt man greier å presse den ned i lomma. Telefonen er dog veldig bra. Jeg har bare fått fiklet med den i et par timer, men jeg likte den. Den er veldig responsiv, og det er gøy å fikle med stylusen (skrive notater og redigere bilder). Telefonen har vel hakket vassere CPU sammenliknet med en S2 (tokjernet 1,4Ghz prosessor vs tokjernet 1,2Ghz prosessor) og samme GPU (?).

Hvis Galaxy SII er totalt uinteressant, og du er ute etter den beste telefonen fra et hardware perspektiv (og størrelsen ikke plager deg), ville jeg gått for Samsung Galaxy Note.

.. men igjen, sjekk ut Galaxy SII hvis du ikke har gjort det.
Sist endret av OstiasMoscas; 14. januar 2012 kl. 04:08.
Har hatt en Galaxy SII, men var så dum at jeg byttet den bort i en splitter ny HTC Titan. Dette var noe jeg angret veldig på, siden den ikke kunne måle seg med min gode gamle SII. Grunnen til at min personlige favoritt er Note, er jo fordi den er en forvokst SII. Har lest på diverse forum at størrelsen er maksimal, men også perfekt! Skjermen er skarp, oppløsningen er outstanding (SII har 800 piksler i høyden, det har denne i bredden), batterilevetiden er også utrolig bra, faktisk av de beste på smartphone-markedet.

Så jeg bestilte faktisk en Galaxy Note.
bra valg : )
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
OT: Dilemma er når du må velge mellom to ting, hvor begge gir dårlige "utslag"
RR har definert dillemaz som valget mellom to onder, men godtar også valget mellom to goder, fordi det er et onde å måtte velge bort noe godt.
Sist endret av krJo; 14. januar 2012 kl. 11:07.
har en padde så gikk sgn. storfornøyd. faktsik deilig med vanilla. sg2 vil også få ics men med samsung sitt system oppå. det er ikke fullt så positivt.
Sist endret av SoloSuper; 14. januar 2012 kl. 12:07.
kan melde om drøssevis med problemer på min galaxy, det går i at jeg ikke før koblet den til pc ikke kommer på nett med den( har fått tilsendt oppsett) får ikke lagt på når jeg ringer, samt at tlf skrur seg av. er også helt ræva support på samsungs hjemmeside ang å få lastet ned os slik at jeg får formatert den. Kort fortalt: JEG ANBEFALLER IKKE GALAXY
Har Galaxy II, hadde samme dilemma som deg og var ganske bestemt på å kjøpe Nexus. Har satt ICS på den (custom ROM), eneste som ikke funker atm er video... offisiell ICS fra Samsung kommer strakt til SGII. Nexus har samme GPU som første Galaxy, så ICS på 2ern blir rått og enda raskere enn Nexus.
galaxy 2 er jo bare helt super.. Note'n er enda bedre. større skjerm, hele en tomme større, raskere prosessor.. sikkert mer og.. det følger også med en sånn pekepenn på note'n.. den koster 1000 kroner mer enn galaxy 2 da, men det er den nok verdt.. jeg har ihvertfall lyst på note, men jeg har akkurat kjøpt galaxy 2, så jeg får vente litt før jeg kjøper noe nytt. jeg ville mye heller hatt note enn nexus.. ville vel forsjåvidt heller hatt galaxy2 enn nexus
Er storfornøy med min Galaxy Nexus, hatt kun et par tilfeller med at jeg ikke får ringt. Løste seg med en reboot. Har hatt telefonen i 2 uker nå.
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Jeg er igjen på utkikk etter en ny telefon og valgene står mellom en Galaxy Nexus, eller en Note.

Så kort og godt, hvilken av dem burde jeg kjøpe og hvorfor?
Vis hele sitatet...

Jeg er også på utkikk etter ny mobil, Usikker på om jeg skal velge Nexus eller s2.
det jeg selv tror jeg kommer til å velge er Nexus, siden den har nyeste version av android og hørt at den har et bra kamera. Vet ikke om dette stemmer men..
Mange som har S2 også, derfor holder jeg litt på nexusen
Har nå kjøpt meg en Note og er storfornøyd! Skjermen, batterilevetiden, responsen +++ er utrolig bra. Jeg har hatt en S2 og var storfornøyd med den, men dette er faktisk enda bedre! Anbefaler denne telefonen til tross for sin størrelse og pris, det er definitivt verdt det siden dette vil være en av de beste telefonene på markedet i lang tid fremover.
Sitat av birk95 Vis innlegg
Jeg er også på utkikk etter ny mobil, Usikker på om jeg skal velge Nexus eller s2.
det jeg selv tror jeg kommer til å velge er Nexus, siden den har nyeste version av android og hørt at den har et bra kamera. Vet ikke om dette stemmer men..
Mange som har S2 også, derfor holder jeg litt på nexusen
Vis hele sitatet...
Kameraet er dårligere på Nexus en på SII, men den har til gjengjeld bedre skjerm. Skjermen til SII er likevel en av de beste på markedet, og i tillegg har den kraftigere maskinvare enn det Nexus kan skilte med.

At Nexus kommer med Ice Cream Sandwich stemmer, men den kommer også som en oppdatering til Galaxy S2 i løpet av 1. kvartal i følge Samsung.
Sist endret av OstiasMoscas; 16. januar 2012 kl. 22:37.
Jeg bruker Samsung Galaxy Note atm. Når jeg fikk den fikk jeg litt panikk for størrelsen, men som noen sa tidligere den blir "mindre" for hver dag.

Har ALDRI opplevd maken til telefon. Det er rett å slett den mest fantatiske dingsebomsen jeg har hatt. Å i tillegg til alt det positive om den her, så kan eg informere om at det faktisk ganske nice å sitte på do å surfe med denne.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
kan melde om drøssevis med problemer på min galaxy, det går i at jeg ikke før koblet den til pc ikke kommer på nett med den( har fått tilsendt oppsett) får ikke lagt på når jeg ringer, samt at tlf skrur seg av. er også helt ræva support på samsungs hjemmeside ang å få lastet ned os slik at jeg får formatert den. Kort fortalt: JEG ANBEFALLER IKKE GALAXY
Vis hele sitatet...
Jeg har holdt på med flere Galaxy s2, og det har ikke vært slike problemer med noen av dem.
Det ser ut som du har vært veldig uheldig og fått et såkalt "mandagsprodukt", og dette kan jo skje med alle typer telefoner, og andre produkter og forøvrig.
Sist endret av Fuzzybossen; 17. januar 2012 kl. 18:11.
Sitat av Sqq Vis innlegg
Jeg bruker Samsung Galaxy Note atm. Når jeg fikk den fikk jeg litt panikk for størrelsen, men som noen sa tidligere den blir "mindre" for hver dag.

Har ALDRI opplevd maken til telefon. Det er rett å slett den mest fantatiske dingsebomsen jeg har hatt. Å i tillegg til alt det positive om den her, så kan eg informere om at det faktisk ganske nice å sitte på do å surfe med denne.
Vis hele sitatet...
Helt enig, at en så sinnsykt god skjerm skulle komme på en telefon hadde jeg faen ikke trodd. Responsen og batterilevetiden er også helt vanvittig. Kalenderappen som har kommet til Note gjør organisering mye mer oversiktlig, og den ser bra ut. "skjerm-pennen" er også litt fascinerende og samtidig moro å bruke. Helt klart mitt beste kjøp innen elektronikk noensinne.