Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4295
Heisann!

Jeg ble plutselig litt ineresert i å lage musikk og redigere musikk

derfor leter jeg etter softwarer/programmer som kan gjøre dette

det jeg leter etter er:
- lage musikk på pc'en, dvs lage frehse rytmer osv altmulig innen det
- inspille musikk in real life, dvs at jeg spiller in fra gitar/mik
- redigere all slags mulig musikk, alt fra filter til vrengnig til autotune.

Rettogslett et eller flere programmer som man kan bruke til å lage/redigere musikk

Grunnen til at jeg poster på nytt er fordi jeg vil ha et mest mulig avasert program (kankje ikke det mest vansgliste)
Men jeg liker utfordringer, så dere som har musikk studioer i virkeligheten kan anbefale det dere bruker!

Så post gjerne alle forslag men jeg leter etter et pro tool, ikke et n00b tool

Så ikke post audicyti!!!!!

Jeg har ingen erfaring med dette men det er ingen hindring jeg lærer alt på youtube :P Jeg har hørt om cubase og n-track andre steder men har ikke peiling på om disse er gode.

Gjerne post linker til gode og lange tutorials!


tusen takk på forhånd - breiflabb *blubb*
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Pro-tools er ikke noob-tools.

http://no.wikipedia.org/wiki/Pro_Tools
Trådstarter
24 1
ha12d: jeg sa ikke det heller

andersbt: noen meninger om den? kan du poste en link også :P JEg finner bare webside lage ting....
Sist endret av breiflabb; 15. juli 2011 kl. 14:31.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
FL Studio, lett å sette seg inn i, utrolig kraftig når man først kan bruke det! :I
Trådstarter
24 1
kult takk hva er det for no, lage musikk eller redigere musikk?
Sitat av breiflabb Vis innlegg
kult takk hva er det for no, lage musikk eller redigere musikk?
Vis hele sitatet...
Fl studio er til alt, redigere/produsere...
Søk på youtube etter guider ect... eller søk etter ferdige FLP filer, som du kan åpne i fl studio, men om du vil ha Fl studio, så finner du den på bukta, og det samme gjør du med nexus, det er noe du må ha
Reason til alt untatt innspilling.
Hvis du vil ta i bruk et program som er brukt av de fleste profesjonelle studioer så er svaret du leter etter enten, Steinberg Cubase, Apple Logic eller Pro-tools. Alle programmene blir sett på som "avansert" men de har et veldig logisk oppsett og interface. + Det finnes utallige mange guider og videoer på nettet som kan hjelpe deg til rette.
Jeg mente også FL studio Du finner det helt sikkert i bukta.. :P
Sitat av Kain Vis innlegg
Fl studio er til alt, redigere/produsere...
Søk på youtube etter guider ect... eller søk etter ferdige FLP filer, som du kan åpne i fl studio, men om du vil ha Fl studio, så finner du den på bukta, og det samme gjør du med nexus, det er noe du må ha
Vis hele sitatet...
Vil heller anbefale og lære seg en synth i fl studio fra scratch (3xosc, sytrus etc), og ikke bruke ferdige presets. Lage sine engne lyder
Ableton Live.. så fort du kommer inn i det og skjønner uendeligheten av muligheter som ligger i programmet, så kommer du ikke til å snu..
Sitat av Fonzey Vis innlegg
Ableton Live.. så fort du kommer inn i det og skjønner uendeligheten av muligheter som ligger i programmet, så kommer du ikke til å snu..
Vis hele sitatet...
Nå er vel ikke Abelton Live så veldig bra til å lage musikk med, Abelton Suite derimot ; )

Logic om du har Mac / Pro Tools om du har Pc , evt Pro Tools på Mac

Cubase er og noe , musikklæreren min sa det så fint "Cubase sin manual er faen meg like tjukk som bibelen selv"
Last ned FL Studio 10 Producers Edition på TPB og se på tutorials på youtube... last ned en hau med Plugins/Vst/Virtual Synthesizers som Native Instruments FM8, B4 og Massive, og kanskje z3ta+ Sylenth1 Vanguard Nexis og soniccharge synplant :P
Sitat av Lordtema Vis innlegg
Nå er vel ikke Abelton Live så veldig bra til å lage musikk med, Abelton Suite derimot ; )
Vis hele sitatet...
Eneste forskjellen på de to er at i Suite følger det med fler devices samt ekstra presets og samples, som for øvrig ikke er spesielt fete. Ellers er det helt samme program.
Sist endret av Fonzey; 18. juli 2011 kl. 08:04.