Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 6744
Jaja, så bærer det av sted til en (for meg) ny psykedelisk musikkfestival Har ikke vært på noe sånt siden Fullmoon i Tyskland 06, og jeg hadde egentlig ingen planer om å gjøre det igjen med det første heller. Men Ozora er vel bare en av de begivenhetene man må få med seg mens man fortsatt har muligheten. Nå gleder jeg meg faktisk litt også =)

Så, noen andre som har tenkt seg nedover til Ungarn i sommer?

http://ozorafestival.eu/2011/
Virket ganske kult å få med seg. Hvordan er det med folk der?
Ser for meg at det er en del ''spesielle'' folk på et slikt festival.
Husker jeg skulle dit 09, men det ble ikke noe, gjengen var redd for nye opplevelser og det ble en amstertur isteden. Har siden angret på at jeg ikke kjørte solo og Ozora. Garantert noe jeg gjør når jeg har mulighet. Ser jo ganske fantastisk ut!

Tissemann, det er nok en del som driver med ymse ting der, men det burde ikke ha mye å si, pleier jo alltid å bli bra på sånne begivenheter, være det beruset eller ikke. Musikken blir noe annet om man har ymse varer dog.

Kos deg mentamelt! Og hvem vet, kanskje vinner jeg en million på skrapelodd og vi ser hverandre?
Jeg og en kompis (Spankyboii på forumet) skal nedover. Gleder oss som faen, dette blir rått!
Sitat av pannekake2k Vis innlegg
Tissemann, det er nok en del som driver med ymse ting der, men det burde ikke ha mye å si, pleier jo alltid å bli bra på sånne begivenheter, være det beruset eller ikke. Musikken blir noe annet om man har ymse varer dog.
Vis hele sitatet...
Ok, hørtes egentlig ganske bra ut. Jeg er jo bare 16 så psykedelia er noe jeg skal vente en del år med. Elsker slik musikk, men vet ikke helt hvordan det blir på et festival hvor halvparten er i en annen verden på sopp. Tante er fra ungarn, og ei ganske så kul dame, så kanskje ordne noe med henne
Jeg underholder tanken, men har ikke bestemt meg helt ennå.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Virket ganske kult å få med seg. Hvordan er det med folk der?
Ser for meg at det er en del ''spesielle'' folk på et slikt festival.
Vis hele sitatet...
De som deltar på slike festivaler er veldig "chille" folk. De drikker jo omtrent ikke under festivalen, det er aldri noe bråk, og folk tar godt vare på hverandre om man ser at det er behov for det. Bør absolutt oppleves =)

Sitat av pannekake2k Vis innlegg
Husker jeg skulle dit 09, men det ble ikke noe, gjengen var redd for nye opplevelser og det ble en amstertur isteden. Har siden angret på at jeg ikke kjørte solo og Ozora. Garantert noe jeg gjør når jeg har mulighet. Ser jo ganske fantastisk ut!
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nesten samme opplevelsen i 07. Hadde bomset litt rundt i Tyskland og deltatt på et kurs med Karlheinz Stockhausen, og dro deretter videre med to kompiser til Budapest. Det var en uke til festivalen startet, men vennene mine klarte ikke varmen i Ungarn, og dro meg motvillig med til Amsterdam istedenfor.

Sitat av pannekake2k Vis innlegg
Kos deg mentamelt! Og hvem vet, kanskje vinner jeg en million på skrapelodd og vi ser hverandre?
Vis hele sitatet...
Takk! Da sees vi da

Sitat av staM Vis innlegg
Jeg og en kompis (Spankyboii på forumet) skal nedover. Gleder oss som faen, dette blir rått!
Vis hele sitatet...
Kult! Vi får holde kontakten =)

Sitat av Sinister Vis innlegg
Jeg underholder tanken, men har ikke bestemt meg helt ennå.
Vis hele sitatet...
Det er ingenting å lure på min gode mann. Du blir med.
Veldig, veldig fristende! Jeg må få med meg en skikkelig psykedelisk festival en gang, men det blir nok ikke i år (allerede bundet opp alt av ferie og lagt planer). mentalmelt og andre som måtte dra; god tur!
kult! desverre liker ingen av mine venner sånn type musikk. de kaller det for psycho-musikk når jeg skrur på lol.(:S).
og jeg gidder(tørr) ikke å dra alene, men hadde vært kult om noen av dere som skal dra kan fortelle oss hvordan det var når dere er tilbake.

jeg liker av en eller annen grunn at det er i ungarn, i dunno why lol.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Joda, skal bli bra dette. staM som dro meg med på dette, var vell egentlig bare på en fest han foreslo det, så da var det vell lett å si ja
Var der i 2009.
Jeg ville heller stukket til "Lost Theory" i Kroatia eller "Transylvania Calling" i Romania. Mye heftigere line-up!! Dessuten virker det mer intimt, noe som er å foretrekke.
Sitat av Fonzey Vis innlegg
Var der i 2009.
Jeg ville heller stukket til "Lost Theory" i Kroatia eller "Transylvania Calling" i Romania. Mye heftigere line-up!! Dessuten virker det mer intimt, noe som er å foretrekke.
Vis hele sitatet...
Raja Ram og Simon Posford skal jo spille spesialshow for å feire 20-års jubileum!
Det er jo verdt hele turen bare å få med seg dem!

Mentalmelt:
Hvor mye regner du med å punge ut for turen?
Fly, billett, mat + drikke, annet.

Jeg har veldig lyst til å dra selv, men det står og faller på et par ting jeg må ordne først.
Sist endret av harald25; 10. juni 2011 kl. 13:24.
o shit waddup
Har. så. lyst.

Men så dessverre ikke datoen eller lineupen før jeg satte opp ferie mht jobben, så jobber visst omtrent hele tiden da det er. Er kanskje mulig jeg drar ned for å få med meg helgen, om det viser seg det er da musikken jeg vil høre mest er på scena. Holder pusten.

Helt seriøst så stilte jeg meg spørsmålet "hvilke artister er det du savner?". I came up blank.
Sist endret av ulldott; 10. juni 2011 kl. 13:47.
Flyger ner den 1 augusti, blir första festival på mig och då är jag närmare 30

Sitat av sugerøret Vis innlegg
kult! desverre liker ingen av mine venner sånn type musikk. de kaller det for psycho-musikk når jeg skrur på lol.(:S).
og jeg gidder(tørr) ikke å dra alene, men hadde vært kult om noen av dere som skal dra kan fortelle oss hvordan det var når dere er tilbake.

jeg liker av en eller annen grunn at det er i ungarn, i dunno why lol.
Vis hele sitatet...
Jag reser ensam, man träffar alltid folk där nere
Jeg skal ivafall på Boom i 2012, hvordan er Ozora i forhold til Boom? Har ikke hørt så mye om Ozora.
Rå Lineup da, mange kjente dj's/artister, jobber dessverre på denne tiden så blir vel en tur til neste år, skriv gjerne hvordan det var der etter du har opplevd festivalen, Mentalmelt
Jeg tenkte meg på Boom 2011.. Men så fant jeg ut at det arrangeres annethvert år og forrige gang var i 2010, hehe.

Er helt ny når det kommer til slike festivaler og Ozora virker meget fristende. Det meste av den musikken når meg ikke i det hele tatt før jeg er på en psykadelisk "reise" og håper ikke det blir noe problem der nede.

Blir meget mulig jeg tar turen nedover med bil og telt.. Om det blir tur så blir det nok alene så folk er velkommen til å slenge seg på.

Joda, musikken når meg godt den.. men ikke godt nok uten
Sist endret av Naturgrønn; 11. juni 2011 kl. 15:27.
OZORA Festival 2010 (Official Video)

Alle må se den. Den vidoen vil overbevise mangen om å dra nedover håper jeg.

Det er hvert fall helt sikkert at jeg skal dit.. Kjører 30/31. Juli. Første stopp Christiania. Bare gi en lyd om noen vil sitte på.
Var på ozora i 2008, 2009 og i fjor. Dette er helt klart en av de beste psy festivalene i verden. Festivalen har vokst veldig de seneste årene. Tror det var rundt 6000 stk i 2008 og sikkert over 15000 i fjor. Men som mentalmelt sier blir det aldri bråk. Tar definitivt turen i år også. Billig er det også!
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Kjenner en del som skal nedover. Vi setter sikkert opp en stor camp sammen, så er det bare å joine hvis man vil
Aahhhww, shiiit.
Hadde egentlig planen om å dra nedover i år, mest med tanke på Sphongle. Men, så ville kompis heller på ferie til et annet sted når det var bestillingstid og jeg ville ikke dra alene for å være nofriends en hel festival Trodde faktisk ikke det var så mange nordmenn som stikker nedover, og når jeg ser det er såpass mange freaks frister det enda mer.
Men, har nå brukt opp alle pengene for sommeren og kan ikke betale for tur og billetter i år En gang skal jeg dit though.

For de som har vært der tidligere:
Hvordan kommer du deg fra flyplass til festivalområdet?
Er det langt?
Jeg er veldig dårlig i geografisammenheng(havnet i feil by i England, feil øy i Thailand, feil landsdel i Sverige, feil tog i Danmark..... you get the point) og hjemmesidene til festivalen hjalp ikke noe videre med å finne veien dit.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Det kjøres egne Ozora-busser fra Budapest.
Hvordan kommer nFF-folket seg nedover?
Stam og spankyb. feks.?
Vurderer en liten tur rundt i Europa i det aktuelle tidsrommet så det er ikke 100% utelukket at jeg tar turen.

Så jo jævlig gøy ut!
Tror det blir veldig bra, men grunnet jobb får jeg nok ikke verdt med denne gangen. Uff, blir dårlig av å bare se på line-upen og filmer fra ifjor. Jeg kan iallefall trøste meg med at "Boom festival 2012" vil bli helt konge.

Dere hadde nok likt den også http://www.youtube.com/watch?v=bBXrJrs2q_M

Kos dere mentalmelt, StaM og Spankyboii, Pumapunku, goldenbullock og Naturgrønn!!
Da ser det ut som jeg, Cuddrow, Penesmurfen og en til drar nedover.
Når hadde dere andre tenkt å dra ned? Mandag? Tirsdag?
Området ligger ca. 2 timer unna flyplassen.. det går shuttle, men det opplegget var bare surr da vi var der; Vi bestilte på forhånd nøye timet med ankomst på flyplassen sånn at vi skulle slippe å vente, men ble allikevel stående nesten 2 timer og vente:P Husk på å få shuttle til å stoppe innom et supermarked så dere kan få kjøpt med alt av nødvendigheter (dopapir, vann, solkrem etc)
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av harald25 Vis innlegg
Da ser det ut som jeg, Cuddrow, Penesmurfen og en til drar nedover.
Når hadde dere andre tenkt å dra ned? Mandag? Tirsdag?
Vis hele sitatet...
Nais =) Jeg reiser mandag kveld.
Moro med så mange freaks på ozora i år. Jeg velger å dra nedover på søndag, med fly. Syns det er fint å ha to dager før det smeller der nede. De beste camp spotsa blir fort tatt også. Er veldig greit å ha teltet under et tre slik at man slipper å våkne opp i en ovn. Blir veldig varmt der nede.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke lenge igjen nå!



Timetable 2011 (main+chill)
Sitat av Sinister Vis innlegg
Jeg underholder tanken, men har ikke bestemt meg helt ennå.
Vis hele sitatet...
Som Mentalmelt sier, du blir med! Fant nå ut at jeg skal dra etter å ha sett alle de offisielle filmene, og kommer til å ta deg med i bæremeis om du protesterer!

Og ja, en Freak-camp hadde vært king-kong!
Sist endret av nilsern; 19. juli 2011 kl. 03:29.
Det har skjedd en stor endring i planene mine, så jeg får dessverre ikke dratt nedover i år likevel. Satser på å få det spikret tidlig så jeg får med meg neste arrangement. Spankyboii har vel, så vidt jeg forsto, fremdeles tenkt seg nedover.

Dere som skal får kose dere!
Jeg og min frue kommer nedover sammen med en kompis, og jeg vet at mye annen hippieshit fra lokalmiljøet dukker opp!
Vi er to kompiser som har tenkt oss på tur innom Amsterdam for så å muligens komme oss videre til Ozora, noen som har lignende planer?

Vel, nå har jeg bestilt interrail for anledningen så dersom noen tenker seg å kjøre samme opplegget er det bare å joine!
Jeg og en kompisjeng på 4 (5 til sammen) skal også til ozora i år vi reiser med fly da. norge ->amsterdam -> budapest. Vi booka biletter slik at vi har en ca 8 timer i amsterdam før vi flyr videre til budapest (samme gjelder veien tilbake fra festivalen.), så vi tenkte oss litt rundt i coffeeshops Håper jeg treffer noen fra nFF på OZORA, hadde vert chill!



GLEDER MEG!
Er det forsatt mulig å få tak i billetter?
Sitat av tabutuba Vis innlegg
Er det forsatt mulig å få tak i billetter?
Vis hele sitatet...
yup,
link: http://ozorafestival.eu/2011/tickets/


"During the festival at the Gate (UNLIMITED ) —> 110 EUROS"
Dette blir bra! jeg og en venn drar nedover på tirsdag med fly.
Sitat av hva Vis innlegg
Dette blir bra! jeg og en venn drar nedover på tirsdag med fly.
Vis hele sitatet...
Samma här, norwegian?
Planene har blitt litt endret.
Jeg drar nedover, men de tre andre jeg skulle dra sammen med blir ikke med likevel

Så jeg håper på å kunne sette opp telt sammen med andre freaks som skal nedover!
Jeg har aldri vært der før, så jeg aner ingenting om hvor man slår seg ned.
Noen som kan gjøre meg litt smartere?
Sitat av harald25 Vis innlegg
Planene har blitt litt endret.
Jeg drar nedover, men de tre andre jeg skulle dra sammen med blir ikke med likevel

Så jeg håper på å kunne sette opp telt sammen med andre freaks som skal nedover!
Jeg har aldri vært der før, så jeg aner ingenting om hvor man slår seg ned.
Noen som kan gjøre meg litt smartere?
Vis hele sitatet...
Verkar som att campingområdet är ganska utspritt så jag antar att man slår sig ner där de känns rätt Kommer garanterat va samlingar med norrmänn och andra skandinaviska nationaliteter, när kommer du ner?
Jeg og noen venner skal også nedover på Ozora. (Fra Oslo/Trondheim). Hadde vært kult å møte flere fra Norge, muligens joine i en felles camp. Er der på mandagen. Vår første ozora, gleder meg noe syykt
Hoy

Plutselig kommer eg til å havne på OZORA aleine. Er det noen som har lust å splitta camp med meg? Gidde ikke ha eget telt før å si det sånn... Send PM.

Ellers så ønsker jeg, alle dere andre som ska, en konge festival Line-Up ser fine ut for en bra opplevelse.

Snakkes
Drar med en liten gjeng som skal slutte seg til en større bande, etter hva jeg er blitt fortalt med norsk flagg. så ensomme nFF'ere er jo selvsagt velkomne til å campe der. drar ned på mandag den 1. kl 13 med norwegian. Dette blir jo årets uke! Ses.
Sitat av navnekalle Vis innlegg
Drar med en liten gjeng som skal slutte seg til en større bande, etter hva jeg er blitt fortalt med norsk flagg. så ensomme nFF'ere er jo selvsagt velkomne til å campe der. drar ned på mandag den 1. kl 13 med norwegian. Dette blir jo årets uke! Ses.
Vis hele sitatet...
Kult, da er vi på samme fly! Sees sikkert på gaten på mandag ;D
Sitat av Pumapunku Vis innlegg
Verkar som att campingområdet är ganska utspritt så jag antar att man slår sig ner där de känns rätt Kommer garanterat va samlingar med norrmänn och andra skandinaviska nationaliteter, när kommer du ner?
Vis hele sitatet...
Lander i Budapest 15:30.

Håper på en nff-camp da, så vi ensome ulver kan slutte oss til den! =)
Neste år kommer eg!
Sitat av Pumapunku Vis innlegg
Samma här, norwegian?
Vis hele sitatet...
ja




asdasd
Da bærer det snart av gårde til flybussen.
Har med et lite norskt flagg jeg skal henge på sekken.

Så, hvis noen ser er fyr med diger sekk med norskt flagg og gitar i hånda, så er det bare å rope hallo!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Så, hva synes dere om festivalen?

Jeg koste meg ihvertfall glugg hjel =) Var mest rundt chillouten, da main stage fort blir litt slitsomt i lengden. Men Shpongle-konserten fikk jeg selvsagt med meg. Ellers synes jeg faktisk at Ott-konserten var den beste. Maken til stemning skal du lete lenge etter. Tilbragte også en del tid i hengekøyene ved magic garden.

For øvrig ser det ut som om Ozora-teamet har splittet opp. Bonden har fått det for seg at han skal tjene mer, og brorparten av teamet har derfor blitt kvisa ut. Eventuelle Ozora-festivaler blir derfor i en annen regi, men teamet er fast bestemt på å lage en ny festival et annet sted. De hevder også å ha artistene på sin side.

hvor mange av dere var der egentlig i år? Rapporter inn.
Jeg syns ozora i år var utrolig gøy! Veldig mye folk i år, men syns forsatt ozorafylten var der. Ohh ja Ott skaper alltid stemning! Syns også biosphere som åpnet chillouten var sinnsykt fett! Ellers var eat static et høydepunkt for meg. På mainstage var kanskje trippyhippies og irgum burgum best. Raja og simon p sitt fire timers sett var også veldig bra.

Ellers koste jeg meg veldig med campen vi fikk fiksa til i år. Fikk samlet mange fine mennesker. ohh minnene gir meg gåsehud! Likte selv å ligge i hengekøyene og spise plommer. Også hadde jeg noen utrolig fine yogasessions i magic garden.

Jeg er litt blandet på følelsene rundt 2012 festvalen. Har sett at de har klart å få med seg noen fete acts til neste år, så jeg tror jeg drar.

Liker å tro at det er stedet som skaper stemingen....