Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2284
Hallo!
Jeg skal studere til høsten, og musikk er noe av det jeg elsker mest. Tingen er at jeg er mer en "bandtype", og er ikke interessert i å jobbe fast som musikklærer. Så det jeg lurer på er egentlig hva kan man bli om man studerer musikk på universitetsnivå ? Hva kan jeg jobbe med etter at jeg er ferdig utdannet ?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Du kan lære barn om musikk på en kulturskole eller lignende, som ikke er like seriøst som en normal skole.
Du kan forske på psykologiske effekter av musikk, eller andre forskningsprosjekter ift. musikk. Du kan jobbe i plateselskaper. Du kan være lærer, privat og i offentlig skole. Blant annet. Det kommer an på hva du spesialiserer deg som, og hvilke mennesker du møter og veier du velger underveis i studiene.
Hvis du ikke har rimelig gode teoretiske kunnskaper om musikk fra før tror jeg du uansett kan glemme det.
Kan jo hende du hadde overlevd på en jazzlinje eller noe sånt, men en bandmusiker passer ikke på de vanlige linjene.

Forøvrig: http://graphjam.files.wordpress.com/...gree.jpg?w=500
Sist endret av Wilibald; 16. februar 2011 kl. 14:41.
Vel.. tar du bachelor i utøvende musikk uten ped, så blir du jo... musiker. Da kan du livnære deg av å frilanse, turnere med band og gi ut musikk, produsere, komponere og arrangere musikk. Tar du bacheloren uten ped får du ikke fast ansettelse i noen skole (lov), men du kan få vikariater.
har en bror som går på Musikkonservatoriet i Kristiansand på tredje året nå, så mener jeg kan si noe her.