Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 7760
Jeg prøvde 3 korker med GHB i går.. Pleier man å få noe nedtur av det? Hakke opplevd noe nedtur ennå, men kan jeg få det seinere utover uka? Er GHB farlig bare der og da, eller har det også langtidsvirkninger?

Mhv Organ
Sitat av Organ Vis innlegg
Jeg prøvde 3 korker med GHB i går.. Pleier man å få noe nedtur av det? Hakke opplevd noe nedtur ennå, men kan jeg få det seinere utover uka? Er GHB farlig bare der og da, eller har det også langtidsvirkninger?

Mhv Organ
Vis hele sitatet...
3 korker? det må være svært dårlig kork du har fått.
du bør ikke blande ghb med andre ting.

faktisk er ghb i små mengder bra for kroppen
Sitat av phyton Vis innlegg

faktisk er ghb i små mengder bra for kroppen
Vis hele sitatet...
Jasså? Fortell.
Trådstarter
22 2
Ja, fortell hva du mener med at små menger er bra for kroppen? Er det pga at hjernen skiller ut edorfiner ?
http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdo.../ghb-1482.html

I hjernen finnes det mange såkalte nevrotransmittere, dvs signalstoffer som beveger seg mellom nervecellene og "gir beskjeder" fra celle til celle. Det finnes signalstoffer som gjør at vi blir mer oppstemte og hyperaktive, og så finnes det hemmende stoffer som beroliger oss og fjerner angst, eller gjør oss sløve.

Det vanligste hemmende signalstoffet i hjernen heter GABA (gamma amino hydroksybutyrat). GHB er en forkortelse for gamma hydroksybutyrat, og ligner på GABA. GHB finnes også naturlig i hjernen og er en del av stoffskiftet til GABA.
Jeg finner ingenting som tilsier at det er godt for kroppen å få i seg syntetisk GHB. Selv om det finnes naturlig i kroppen så hiver jeg ikke i meg adrenalin eller DMT heller.
Enkelt tilfeller av små doser ghb er ikke farlig og gir ingen hangover. Du får en lei hangover viss du bruker for høye doser eller over lang tid.

Hangoveren minner litt om hvordan abstinensne ved avhengighet er. Man er gjerne litt engestlig,kvalm har vansker med å konsentrere seg og man svetter endel.

I min erfaring er nedturen værst ca når ghb`n går ut av kroppen, da svetter man og fryser itt, føler seg litt satt ut og litt engestelig. Som fylla angst, jeg var på jobben i slik tilstand og jeg klarte ikke ta lette avgjørelser eller bruke hodet på slike ting jeg tar avgjørelser om hver dag.

Det som var grunnen var at hjernen virket nesten død, den var som om den var ett annet sted. Jeg klarte ikke konse meg over jobben. Og glemte tall, hvor jeg la papirer osv.
Følte meg rimelig hjepeløs.
Det hjelper å ta en kork til, men da går det ikke lenge før du blir hekta. Og ghb abstinenser er jævelig, de varer kort men man kan havne i deliirium, man er vettskremt,svetter,fryser osv.

Jeg la meg inn da jeg ikke orket mer, jeg hadde hvilepuls på 140 og blodtrykket husker jeg ikke helt, men undertrykket var 90.--
De så vare på og virket sjokkert. GHB går på GABA-B reseptorene mens benzo går GABA-A.
Så det hjelper, men ikke hundre prosent. Det som tar alt er blandt annet lyrica og en russisk angst medisin som nå selges som helsekost i EU.

Da var jeg ikke klar over lyrica og sa at valium var lureste, da det har lang halveringstid og jeg har lav tolleranse på stoffet.
Valiummen virket bra, pulsen og angsten ga seg. Men tingen er at virkningen på puls og blodtrykk varte bare en time.
Så første dagen ble det 5mg diaz i timen. Da virknigen kul holdt ri under en time.

Mitt råd er å ikke bruke det mer enn 1-2 dager pr uke max.. Så la det gå tre dager imellom. Dette for å ikke nedregulere GABA-B reseptorer og oppregulere andre reseptorer. Samt ha et overskudd med dopamin som gjør at du ikke får sove, skjelver,fryser og svetter..
InTrance: Vettug post det der, men jeg har fremdeles til gode å se noe forskning som tilsier at små doser GHB er _bra_ for kroppen din som det sies lengre opp her.

Jeg vet at GHB i sin reneste form ikke spesiellt helseskadelig, og det at du ikke får noen hangover er vel og bra, men fremdeles ikke direkte sunt.

Nå tolket jeg det slik at du går god for phyton her. Så du får si ifra hvis jeg tar feil
GHB øker nivåene av veksthormoner i kroppen, og brukes derfor mye som kosttilskudd av kroppsbyggere. Angivelig skal det hjelpe musklene å restituere seg etter trening.

I tillegg har GHB vist seg å ha beskyttende egenskaper overfor nerveceller, samt at det virker forebyggende mot hypoksi. Det brukes også medisinsk i sammenheng med enkelte lidelser, deriblant alkoholisme og katapleksi.
Når det kommer til nedturen/hangoveren på GHB, er den ikke så alt for ille. Jeg koste meg egentlig, selvom dopamin nivået var lavt og angsten terte innpå. Føles ut som du har vært sikkelig på fylla. Men jeg må si at rusen var så koselig den natten at jeg følte ro og glede i kroppen dagen derpå alikevel. Skal så sies at dette var min første gang, og jeg tokk også alt for mye. Det som er farlig er at det er vanlig og sovne når du tar litt for mye. Noen ganger går det galt og lungene slutter å fungere. Jeg sovnet, det gjorde flere andre av oss og, men gikk bra heldighvis.
Sitat av CLUTCH Vis innlegg
Jeg vet at GHB i sin reneste form ikke spesiellt helseskadelig, og det at du ikke får noen hangover er vel og bra, men fremdeles ikke direkte sunt.
Vis hele sitatet...
Enig med deg, CLUTCH. Som In Trance og mentalmelt sier, kan GHB med fordel brukes som legemiddel og kosttilskudd i en del tilfeller, men t det er sunt på generelt nivå har man ikke grunnlag for å påstå, så vidt jeg kan se. Jeg ville aldri anbefalt friske mennesker å innta GHB, eller noe annet legemiddel eller tilskudd, på regelmessig basis, med mindre de hadde en påvist mangel eller en diagnose som kan behandles med det aktuelle stoffet.
Og ta en GHB dose som du blir ruset av kan garantert være helseskadelig. GHB er ulovlig, det betyr at du må gjette deg fram i doseringer av batcher, farlige greier.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Og ta en GHB dose som du blir ruset av kan garantert være helseskadelig. GHB er ulovlig, det betyr at du må gjette deg fram i doseringer av batcher, farlige greier.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så vanskelig å få tak i rent GHB-salt, for de som vet hvordan. Den flytende dritten som folk korker i seg derimot, bør man ligge langt unna.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Når det kommer til nedturen/hangoveren på GHB, er den ikke så alt for ille. Jeg koste meg egentlig, selvom dopamin nivået var lavt og angsten terte innpå. Føles ut som du har vært sikkelig på fylla. Men jeg må si at rusen var så koselig den natten at jeg følte ro og glede i kroppen dagen derpå alikevel. Skal så sies at dette var min første gang, og jeg tokk også alt for mye. Det som er farlig er at det er vanlig og sovne når du tar litt for mye. Noen ganger går det galt og lungene slutter å fungere. Jeg sovnet, det gjorde flere andre av oss og, men gikk bra heldighvis.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel omdiskutert hvorvidt GHB hemmer eller stimulerer utslippet av dopamin, men det mest aksepterte er at GHB hemmer dopamin-utslippet, og at man vil få økt utslipp av dopamin når effekten av GHB slipper taker. [Chin and Kreutzer, 1992]
▼ ... over en måned senere ... ▼
hvor mangen korker er grensa før man faktisk kan dø av å ta ghb?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Ally Vis innlegg
hvor mangen korker er grensa før man faktisk kan dø av å ta ghb?
Vis hele sitatet...
èn.

titegn.
hvordan er det mulig?
GHB bør som de aller fleste andre rusmilder måles i gram, ikke i kork. Det er helt umulig å vite hvor mye en kork inneholder, da man i utgangspunktet ikke vet hvor sterk løsningen er. I tillegg er det stor risiko for at GHBen inneholder urenheter, eller at det rett og slett ikke er GHB i det hele tatt. GHB er et hvitt, tørt salt i sin reneste form, og kun i denne formen bør man kjøpe det.
ghb finnes nesten ikke å få kjøpt i norge, den "ghb" man får kjøpt rundt omkring er NESTEN alltid gbl kokt med kaustic-soda får å få riktig ph, men det er fortsatt gbl. det omdannes til ghb i leveren noe som er veldig skadelig for båd lever å nyrer.noe av det som er ute å går er også 1,4 butanediol som er MYE sterkere og som også omdannes til ghb i levern. men det er sjelden man kommer over den sorten
Ok. Jeg kjøpte ghb igår for 1500kr. Har aldri tatt det før og tenkte jeg skulle ta litt i kveld med litt sprit. Gleder meg
Tuller du? Du skal ikke under noen omstendigheter kombinere GHB med alkohol. Les deg nå i hvert fall opp på et grunnleggende nivå før du inntar et nytt stoff.
Nei? Har hørt det skal gi en deilig rus og mest effekt av korken
Det blir antakeligvis det siste vi hører fra deg. GHB og alkohol er ingen lur kombinasjon. Det er et prakteksempel på at kombinasjon av to dempende stoffer fort kan være livsfarlig. Joda, det _går an_ å gjøre det, rent teknisk, det er ikke 100% dødelighetsrate, men det øker fremdeles risikoen meget betraktelig for at noe skal gå galt.
Sitat av Ally Vis innlegg
Nei? Har hørt det skal gi en deilig rus og mest effekt av korken
Vis hele sitatet...
Ja, det gir absolutt mer effekt. Det øker også sjansen for overdose betraktelig. Så og si alle GHB-overdoser og dødsfall vi hører om i media er på grunn av denne kombinasjonen. Jeg vet at normene rundt dette i rusmiljøene er svært uforsvarlige, men det behøver ikke å bety at du trenger å følge dem. Jeg skal ikke overdramatisere, i mange tilfeller utspiller denne kombinasjonen seg mer eller mindre smertefritt, men du har allikevel ingen forutsetninger for å vite hvor grensen går når du for det første er beruset, og for det andre ikke vet konsentrasjonen av GHB i GHB-løsningen din.

Nei, hold deg til det ene eller det andre, det er det beste rådet du vil få om den saken.
Sist endret av mentalmelt; 20. november 2010 kl. 13:50.
Ok, takk for råd. Blir vel kanskje en blanding med redbull da. Kan man blande ghb-en oppi redbull boksen eller må man svelge korken rent først å så drikke blandevanne rett etterpå?
bør blandes med melk for best effekt
Sitat av skukketrure Vis innlegg
bør blandes med melk for best effekt
Vis hele sitatet...
Kan du henvise til en kilde for denne påstanden? Jeg har hørt det motsatte, men fant lite konkret etter å ha søkt. Nærmeste var vel denne, som indikerer redusert effekt.
hvor lenge kan ghb oppbevares i kjøleskapet før den er ødelagt?
Sitat av Ally Vis innlegg
Ok, takk for råd. Blir vel kanskje en blanding med redbull da. Kan man blande ghb-en oppi redbull boksen eller må man svelge korken rent først å så drikke blandevanne rett etterpå?
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale deg å drikke blandevannet etterpå. Skyll godt med redbull, smaken er jævlig og salt som fy.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg vil anbefale deg å drikke blandevannet etterpå. Skyll godt med redbull, smaken er jævlig og salt som fy.
Vis hele sitatet...
Det kan da umulig være noe poeng i å spise saltet rent for å skylle det ned med redbull? Om du er påpasselig med doseringen ville jeg tro det var bedre å blande ut, for smakens skyld..
Sitat av Ally Vis innlegg
hvor lenge kan ghb oppbevares i kjøleskapet før den er ødelagt?
Vis hele sitatet...
Lenge. Jeg vil dog råde deg til å bruke en beholder av glass, ikke plast, ettersom løsningen din kan ha kjemiske egenskaper som gjør at den vil løse opp plast.
Nei ikke slik jeg føler det fetter. Smaken er bare helt jævlig, og jeg ønsker å fjerne smaken fort, smaken av ghb henger igjen om du blander det med noe, føler jeg får det bedre til om jeg skylder ordentlig etterpå istedet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Var bortig GHB en gang som var champagne-farga...noen som har vert bortig den?
M si at jeg sovna av, og våkna opp igjenn først 18 timer etterpå.
Sitat av Xtoothec Vis innlegg
Var bortig GHB en gang som var champagne-farga...noen som har vert bortig den?
M si at jeg sovna av, og våkna opp igjenn først 18 timer etterpå.
Vis hele sitatet...
Om du sov 18 timer tviler jeg på at det var GHB. Sikker på at det ikke var et opiat el? Som regel våkner man rimelig fort etter stempling på GHB (0,5-3 timer som regel) og føler seg særlig våken. 18 timer har jeg aldri sett, opplevd eller hørt om.
Kan være han mente at når han gikk å la seg, sov han 18 timer. Har hørt av bekjente at dem sover veldig godt på GHB. Jeg for min del den ene gangen jeg gikk å la meg på GHB rus, våkna jeg etter et par timer, svett som faen! Om jeg ikke husker feil røyka jeg også hasj den gangen om det skulle ha noe betydning.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det funker og ta seg en drink eller to til korken. Siden du aldri har prøvd det eller akkurat det oppkoket før. Start med en halvfull en vent 1 time. Merker du ikkeno da tar du å topper korken og tester den mer ker du ikkeno etter 30min. (skjønner? bli kjent med styrken på korken først. Spar spriten. Kork er drit gøy alene, trenger ikke noe alkohol!

Visst du skal klare sitte å bælme sprit med GHB uten at det er noe problem, bør du være bra innkjørt(dvs. Rusmisbruker/Narkoman)
Wikipedia sier blandt annet:

Små doser GHB gir en oppkvikkende rus: Man føler seg våken og kunstig pigg og opplagt. Større mengder kan gi en bedøvende og sløvende effekt, og en hallusinogen effekt (sansebedrag). Virkningen kommer etter 5–20 minutter og kan vare i halvannen til tre timer. Mange blir hissige og aggressive under rus. Selv små doser kan føre til svimmelhet, snøvling, hodepine, kramper og lavere blodtrykk. Ved overdose kan brukeren svime av og havne i koma mens hjertet svekkes eller luftveien blokkeres. GHB er spesielt farlig når det brukes sammen med alkohol. Langtidsbruk av GHB kan føre til leverskader,nyreskader,psykiske problemer og depresjoner.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/GHB