Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3254
Hvor gode er de nye spytt testene til politiet? og hvor lenge etter man har røykt cannabis kan de slå ut på testen?
En kjenning leier hos en som er snut, og han fikk høre 1 år
Sitat av watchman Vis innlegg
En kjenning leier hos en som er snut, og han fikk høre 1 år
Vis hele sitatet...
du tror på alt folk forteller deg?
Sitat av watchman Vis innlegg
En kjenning leier hos en som er snut, og han fikk høre 1 år
Vis hele sitatet...
Ja jøss, det tror jeg også på.
Sitat av watchman Vis innlegg
En kjenning leier hos en som er snut, og han fikk høre 1 år
Vis hele sitatet...
Uhm... 1år? Du tror vel ikke seriøst på det? Mulig politibetjenten drev skremselspropaganda da kjenningen din spurte ham i fritiden?

Uansett så kan det ikke være 1 år.

Siden spyttet kommer fra spyttkjertlene, som produserer 1-2 liter spytt i døgnet tror jeg man kan være safe etter et par dager. Har hørt om bruk av munnvann, spise sterk mat, tyggegummi etc. kan hjelpe på for å øke spyttproduksjonen.
Hvis du har røyka en gang er det stort sett ute av kroppen i løpet av en uke.
Hvis jeg ikke tar helt feil er THC fettløselig. Det betyr at hvis du røyker ofte kan THC lagres i kroppen og da kan det ta en stund før det er helt ute av systemet, men da skal du røyke mye og jeg tror ikke det gir noe utslag på hverken spytt- eller urinprøver.
1 år var litt i det drøyeste laget.

1 uke som flere har sagt, er nok det mest troverdige.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Folkehelseinstituttet:
THC kan oftest påvises i blodet inntil om lag et halvt døgn etter inntak av en vanlig rusgivende enkeltdose, mens omdanningsstoffet THC-syre kan påvises i urin i flere dager. Etter langvarig bruk kan i enkelte tilfeller THC påvises i blod i opptil to døgn etter siste inntak, og THC-syre i urin flere uker etter siste inntak.
Vis hele sitatet...

Spytt dannes ved sekresjon fra kjertler i munnhulen og består hovedsakelig av vann (99 %), fordøyelsesenzymer, elektrolytter og slim. Det produseres daglig fra 0,5-1,5 liter, avhengig av forhold som stimulerer spyttproduksjonen. Stoffer som påvises i blod, passerer i varierende grad over til spytt ved bl.a. diffusjon, aktiv transport, og filtrering. Forholdet mellom stoffkonsentrasjonen i spytt og blod varier fra stoff til stoff, avhengig av fysikalsk-kjemiske egenskaper og proteinbinding. For enkelte stoffer er konsentrasjonen i spytt høyere enn i blod, mens for andre stoffer er forholdet omvendt. For eksempel har benzodiazepiner og cannabis lav overgang til spytt, mens opiater og amfetaminer vanligvis har betydelig høyere. Stoffer som påvises både i blod og spytt, tyder på et nylig inntak, siden stoffene forsvinner relativt raskt fra disse kroppsvæskene. I urinprøver derimot, vil stoffer kunne påvises adskillig lenger og kunne indikere inntak tilbake i tid.
Vis hele sitatet...
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...99:1:0:0:::0:0

Det du kan lese ut av dette, er at cannabis vil forsvinne fra spyttet omtrent like fort som rusen forsvinner hvis du røyker lite. Opptil 2 døgn er vel svaret OP er ute etter. Sannsynligvis raskere da cannabis har lav overgang fra blod til spytt.
Sist endret av Eplefisk; 28. november 2009 kl. 19:05.
Trådstarter
jeg tror ikke den finner cannabis i spyttet etter 24 timer, men finner ikke noe som kan bekrefte det. Men det som Eplefisk skriver høres fornuftig ut.
Brukes dette bare i trafikk-kontroller eller som vanlig testing også ?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Bare i kontroller. Spytt-test for narkotika og blåseprøve for alkohol er ikke bindene i en rettssak og brukes kun for å vite om videre testing er nødvendig. Derfor vil du alltid bli tatt inn til blodprøve hvis du blåser rødt i en kontroll.
Sist endret av Eplefisk; 1. desember 2009 kl. 13:23.
▼ ... over en måned senere ... ▼
er spyttesterne kommet i bruk enda da?
Ihvertfall i Danmark, så det er nok ikke lenge til de kommer aktivt i bruk her i landet også.
man kan finne sporstoff i hår test :P etter mange år
Sist endret av ЂЈД; 15. januar 2010 kl. 21:28.
Her står alt du trenger å vite: http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_te...ed_drug_screen

Står en del om testing her også http://www.erowid.org/plants/cannabi..._testing.shtml

Mao, cannabis kan påvises i spytt opptil 24 timer.
Sitat av phyton Vis innlegg
jeg tror ikke den finner cannabis i spyttet etter 24 timer, men finner ikke noe som kan bekrefte det. Men det som Eplefisk skriver høres fornuftig ut.
Vis hele sitatet...
tror ikke jeg heller

en fyr jeg vet om sjekka med rustelefon,de sier det samme