Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  612 47576
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Hei!

Så nettop på nyhetene at politiet nå får bruke religiøse plagg som sjal (inntullet). Synest personlig dette er meget uheldig. En uniform er en uniform, en bør kunne forholde seg til dette arbeidsplagget?

Hva nå? Snart kommer både sykepleiere, leger, brannmenn osv. iført sjal og andre religiøse plagg? Det neste blir vel at neste politikontroll blir utført av en politidame i burka?

Dette provoserer meg personlig, men hva synes dere?
Sist endret av mkey; 4. februar 2009 kl. 22:21.
Hva for-noe tull sa du!??

Det er det dummeste jeg har hørt! Politi skal da vell være fullstendig nøytrale? De legger igjen seg selv og sine meninger hjemme, når de er på jobb så er de et av statens "verktøy." Eller slik burde det vell være..
Jeg kan virkelig ikke forstå hva som er provoserende med dette. Så lenge jeg kan se ansiktet til den jeg snakker med kan politi, så vel som sykepleiere, leger, brannmenn osv ha hva fanden de vil på hodet.

Dette kan gjøre hverdagen for politikvinner som er muslimer lettere og føre til at kvinner med minoritetsbakgrunn søker seg til polititjeneste. Og er det noe Norge trenger så er det politi med flerkulturell bakgrunn!
Sist endret av Halalgeir; 4. februar 2009 kl. 22:27.
Kan ikke si jeg bryr meg veldig mye om akkurat dette. Har langt viktigere samfunnsproblemer å tenke på enn det at vi absolutt skal gjøre det vanskelig for kvinnelige innvandrere å jobbe i Politiet.

Skal bry meg hvis det viser seg at sjalet deres på en eller annen måte vil gjøre dem i dårligere stand til å gjøre jobben sin.
Sist endret av mentalmelt; 4. februar 2009 kl. 22:28.
I Forsvaret er det tillatt med både turban og lignende plagg, så vidt jeg vet. Hvorfor skal ikke da politiet ha lov?
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Hva for-noe tull sa du!??

Det er det dummeste jeg har hørt! Politi skal da vell være fullstendig nøytrale? De legger igjen seg selv og sine meninger hjemme, når de er på jobb så er de et av statens "verktøy." Eller slik burde det vell være..
Vis hele sitatet...
Nøyaktig hvilke meninger er det politikvinner tar med seg på jobb når de har et sjal på hodet? At de tror på en gud? Guriland, så provoserende.
Syns de må respektere hvordan det er i Norge. Det er jo det sånn vis en kvinne drar ned til et muslimsk land så må hun dekke til seg, men når de muslimske kvinne kommer til Norge så går de fortsatt med sjult hår osv... Vis vi respekter dems regler så må de respektere våre også.
Er du helt gal? Det er ikke en regel i Norge at man ikke skal ha noe på hodet..
Har ikke noe som helst imot dette, men hvorfor dette er "bedre" enn synlige tatoveringer forstår jeg ikke.

PS: Jeg har ingen kilde på tatoveringspåstanden utenom hva jeg har lest her på forumet. Om noen skulle ha det, let me know. :-)
Selvfølgelig skal politibetjenter få ha på seg hijab, om de ønsker det.
Hva er egentlig problemet?
Og til Smokey Mo:
Enten tenkte du ikke før du skrev, eller så er du en selvhøytidelig ignorant.
Hvorfor skal noe slikt provosere noen som helst?
Er så teite argumenter i slike saker, håper det en dag kan ta slutt.
Hva om jeg som er født i norge og er hvit hadde vært politi og gått med et religiøst hodeplagg uansett hvilke religion det gjelder. Hadde du reagert da ? det tror ikke jeg. Sikkert ikke blitt mediaoppmerksomhet engang. Tørr nesten vedde penger på at det eneste som hadde skjedd var at i lokalområdet der jeg jobber hadde jeg blitt navngitt "han med turbanen" eller noe i den duren.
Selvfølgelig skal politibetjenter få ha på seg hijab, om de ønsker det.
Vis hele sitatet...
det er vel greit at politibetjenter få ha på seg hijab, om de ønsker det, så lenge de er politi i midtøsten eller i det landet tradisjonen kommer fra.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
det er vel greit at politibetjenter få ha på seg hijab, om de ønsker det, så lenge de er politi i midtøsten eller i det landet tradisjonen kommer fra.
Vis hele sitatet...
Skriv ut så alle kan se, nøyaktig hvorfor du mener det ikke er greit her i norge.
Miles : Hva får deg til å si at jeg er selvhøytidelig ignorant?

xhacktly : Er helt enig med deg.
Hvis jeg blir stoppa i fartskontroll e.l. og ei dame med burka kommer opp til bilen min hadde jeg faen ikke akseptert noe som helst. Jeg liker å se de jeg snakker med - å bli møtt av noen med burka og rettigheter er nesten frihetsberøvelse synes jeg :C
Det er helt bakmål spør du meg. Detta er Norge, vi burde ikke tilpasse våre regler etter innvandrere med andre prinsipper! Det er jo tross alt en uniform. Det er like dumt som hvis politi tusla rundt med favoritt capsen sin!
Sitat av excubated Vis innlegg
Hvis jeg blir stoppa i fartskontroll e.l. og ei dame med burka kommer opp til bilen min hadde jeg faen ikke akseptert noe som helst. Jeg liker å se de jeg snakker med - å bli møtt av noen med burka og rettigheter er nesten frihetsberøvelse synes jeg :C
Vis hele sitatet...
Hvis ikke du kan se noen, fordi de har håret tildekket (som er saken her), så burde du kanskje vurdere å ta en synstest og levere tilbake lappen. Hva skal du gjøre den dagen du møter en betjent med lue da?

"og rettigheter er nesten frihetsberøvelse synes jeg" gir absolutt ingen mening. Enten får du komme med noen argumenter, eller så får du trekke deg tilbake.
Vi har hørt at dere synes det er bak mål osv. nå. Men det er faktisk ingen som klarer å fortelle hvorfor man skal forby mennesker å følge religionen/kulturen sin? Litt av en frihetsberøvelse å ikke se håret til politibetjenten som kontrollerer deg.

Jeg synes de burde få en politihijab så det blir en del av uniformen!
Sist endret av DeMenT; 4. februar 2009 kl. 22:57.
Sitat av ZrP Vis innlegg
I Forsvaret er det tillatt med både turban og lignende plagg, så vidt jeg vet. Hvorfor skal ikke da politiet ha lov?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke kle deg med disse plaggene og være korrekt kledd innad i en norsk leir. Utenlandsopphold og tjeneste i felt (skog osv) er anderledes. Uniformsreglementet til forsvaret er relativt klart på hvilken plagg du kan bruke.

Ang politiet så er jo noe av grunnen til at politiet har gullemerke i lua er for de skal kunne sees av publikum på avstand. Lurer på hvordan dette skal bli med de nye hodeplagget?
"Jødekalott" er jo religiøst plagg, og dette må jo kanskje også godkjennes i lengden. Hvordan skal du evt feste gullmerke på den?
Skal krisne for lov til å ha et kors rundt halsen som henges synlig?

Fordelen er at større del av den norske kvinnelige muslimske befolkningen kan søke politiet. Politiet skal være et tverrsnitt av befolkningen og nå får vi nok noen flere søkere av muslimske kvinner. Det er bra.

Ellers trur jeg ikke det er noen mange andre fordeler. Muslimske menn som ikke respekter muslimske kvinner i den "nåværende" politiuniformen vil muligens ikke respektere de i den nye heller. (Det er vel bare ovenfor menn at kvinner skal bruke hodeplagget for å ikke fremkalle seksuelle fantasier hoss mannen? ) Altså opp mot publikum trur jeg ikke det har noen fordel - men er ikke sikkert at det har noen spesiel ulempe heller - annet enn at de kan bli vanskeligere å se.

Jeg er jo ikke muslim og det hadde jo vært greit om noen muslimer kommenterte dette innslaget.

_Ole_
ok skal forklare mine argumenter mot:

argumenter mot:
1. det er ikke norsk tradisjon, når man lever i norge får man forholde seg til norske regler.
2. politi skal være lett synelig ikke inntullet i religiøse antrekk!
3. burka osv svekker politiet,

argumenter for:
ingen!

De som mener at dette burde innføres i norge, kan dra tilbake dit tradisjonen om religiøse plagg kom fra å bli purk der!
Det er ikke om å gjøre å tviholde på enhver etablert skikk for enhver pris. Verden utvilker og forandrer seg, vi er ikke lenger en nasjon av potetbønder og fiskere.

Nå har det seg slik at vi har fått en del nye landsmenn og kvinner de siste tiårene, og hvis vi kan tilpasse enkelte ting for å gjøre samarbeidet oss i mellom lettere så gjør vi selvsagt det.

Så lenge det ikke går på bekostning av den praktiske utføringen av arbeidet deres så er det kun trangsynt idioti som står i veien for at dette skal gå helt knirkefritt.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Vi har hørt at dere synes det er bak mål osv. nå. Men det er faktisk ingen som klarer å fortelle hvorfor man skal forby mennesker å følge religionen/kulturen sin? Litt av en frihetsberøvelse å ikke se håret til politibetjenten som kontrollerer deg.

Jeg synes de burde få en politihijab så det blir en del av uniformen!
Vis hele sitatet...

Takk! Og fabianca også takk!
Det er det jeg også sier, dette er ikke argumenter i det heletatt. Bare noe vas.

Men fant link til Vg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=557905
Hvorfor er det så skremmende for dere folk å bli møtt av en politikvinne som ser feks slik ut ?

Fordi du\dere ikke er vandt til det ?
Fordi "dem kan f#€ pakke seg inn i sitt eget land!!

Hvis noen av dere som er så imot dette kommer med ET
rimeligt argument så tar kanskje folk deres mening seriøst.



Xhacktly :

1. det er ikke norsk tradisjon, når man lever i norge får man forholde seg til norske regler.
2. politi skal være lett synelig ikke inntullet i religiøse antrekk!
3. burka osv svekker politiet,


1: Det er kanskje ikke norsk tradisjon det er fordi vi er kristne, om du konverterer til en annen religion blir ikke du forbannet om du ikke får gå med de plaggene du vil?
2: Er de ikke synlige nok når bare håret er dekket til ?
3: Burka svekker politiet? HVORFOR, poenget er at du skal komme med et argument. Hvorfor i alledager svekker det politiet?
Sist endret av Mrlarsen; 4. februar 2009 kl. 23:02.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Vi har hørt at dere synes det er bak mål osv. nå. Men det er faktisk ingen som klarer å fortelle hvorfor man skal forby mennesker å følge religionen/kulturen sin? Litt av en frihetsberøvelse å ikke se håret til politibetjenten som kontrollerer deg.

Jeg synes de burde få en politihijab så det blir en del av uniformen!
Vis hele sitatet...
Hva med andre religioner da? Så vis man er Rastafari troende så kan politiet gå med rastafari lue da?
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ok skal forklare mine argumenter mot:

argumenter mot:
1. det er ikke norsk tradisjon, når man lever i norge får man forholde seg til norske regler.
2. politi skal være lett synelig ikke inntullet i religiøse antrekk!
3. burka osv svekker politiet,

argumenter for:
ingen!

De som mener at dette burde innføres i norge, kan dra tilbake dit tradisjonen om religiøse plagg kom fra å bli purk der!
Vis hele sitatet...
1. Norske regler sier ikke at det som ikke er norsk tradisjon er automatisk forbudt
2. En politikvinne med hennes politihijab er akkurat like synlig som hennes mannlige kollega med caps. Det eneste som ikke er synlig er håret hennes.
3. Det er ikke en grunn det er en påstand, høyst diskutabel sådan. Og fattet på hvilket grunnlag?

Man trenger ikke argumenter for å ikke forby noe? Og jeg har det ganske fint akkurat her.
Sitat av excubated Vis innlegg
Hvis jeg blir stoppa i fartskontroll e.l. og ei dame med burka kommer opp til bilen min hadde jeg faen ikke akseptert noe som helst. Jeg liker å se de jeg snakker med - å bli møtt av noen med burka og rettigheter er nesten frihetsberøvelse synes jeg :C
Vis hele sitatet...
Det virker som du mener at noen som går med Burka og har rettigheter er uakseptabelt?

Personlig mener jeg at en uniform er en uniform, og slik burde det være.
Du ser ingen gå med NY Caps i Politi Uniform fordi de heier på laget?
Selv om det er et religiøst lag, og ikke et teit eksempel som jeg viser her, så viser det vel egentlig at jeg er litt trangsynt. Men jeg har vokst opp med en uniformert far, så er vant med at det er slik det er.
Sitat av Smoky Mo Vis innlegg
Hva med andre religioner da? Så vis man er Rastafari troende så kan politiet gå med rastafari lue da?
Vis hele sitatet...
Det kan nok ikke sammenlignes. En lue er ikke det samme for en rastafari som en hijab for en muslimsk kvinne. Snakker vi kutte locksa så begynner vi å nærme oss, og det ville aldri blitt forbudt med dreadlocks i politiet. Men uansett den dagen du ser en ekte rastafari jobbe i politiet, da fryser helvete til is.

Sitat av xhacktly Vis innlegg
fordi det er feil,
jeg mener at religion er en tro, og ikke hva slags klær man har på seg.
Vis hele sitatet...
Det der er ikke et argument FYI.
Sist endret av DeMenT; 4. februar 2009 kl. 23:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
leste litt fort jeg Noen ting jeg nettopp fikk med meg;

burka ≠ hijab
hijab ≈ bandana
burka gjemmer hele hodet bortsett fra øynene

jeg kan omformulere meg: Hvis jeg møter en person, uten å egentlig se personen, vil jeg alltid være skeptisk. Jeg leser masse ansiktsuttrykk - og når jeg dessverre i utganspunktet ikke liker / har problemer med både politi og 1. generasjon (begge grunnet erfaring) blir jeg litt trykt oppi et hjørne når de blandes sammen..
Nikab skjuler hele ansiktet untatt øyne. Hijab skjuler hals/nakke og hår. (Hjelp!)
Sist endret av DeMenT; 4. februar 2009 kl. 23:12.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Mrlarsen Vis innlegg
Takk! Og fabianca også takk!
Det er det jeg også sier, dette er ikke argumenter i det heletatt. Bare noe vas.

Men fant link til Vg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=557905
Hvorfor er det så skremmende for dere folk å bli møtt av en politikvinne som ser feks slik ut ?
Vis hele sitatet...
haha jeg må ærlig inrømme at det er de styggeste politikvinnene jeg har sett i hele mitt liv, fy flate får jeg en sånn etter meg løper jeg ikke fordi jeg har gjort noe galt!
Synes kun dette blir et problem dersom man etterhvert dekker til store deler av ansiktet (Burka etc.).
Jeg vil se personen jeg snakker med, ikke bare deler av ansiktet hans/hennes. Saa lenge det gjelder plagg paa hodet gjoer det meg ingenting, saafremt det er relativt noytralt med tanke paa fargevalg etc. Vil kvinnelige politikvinner med minoritetsbakgrunn gaa med det, er det helt greit for meg, saa lenge man ser at det er politi, at ansiktet viser, og at det ikke hindrer dem i aa gjoere en like god jobb som de hadde gjort uten.

Er litt trott saa viss dette innlegget ble ustukturert og uleselig: unnskyld meg
Sist endret av illuSiOn^; 4. februar 2009 kl. 23:17.
Blir ikke det også vanskeligere å gjenkjenne politi kvinnen? også da mener jeg vis hun for eks har gjort noe feil, så vil han som ble arrestert klage mot henne ellerno. ( Dårlig eksempel men jeg tror dere skjønner hva jeg mener).
(dement) det var og er et argument!

Kommer ikke det litt ann på religionen din da ?
Og ikke minst enkeltpersoner.
Vis hele sitatet...
jo selvfølgelig er det opp til enkelt personer.

pokemon jeg er enig med deg.
Tillegg til mitt tidligere innlegg :
handler ikke Hijaben også om identitet til sin tro?
Poenget med uniform er jo nettopp at indivudelle forskjeller (identiteten) ikke skal synes utad. Dette inkluderer religion.
Når dette hodeplagget har blitt godkjent så må man også åpne for andre religøse plagg/krusifikser.
Det kan være en bra ting at dette plagget ble godkjent,
men det er imot en av årsakene til å bære uniform.

_Ole_
Sist endret av _Ole_; 4. februar 2009 kl. 23:19.
forslaget om religiøse plagg i politiet mener jeg er idiotisk.

(OT:tenk hvis en muslimskk politimann skulle stoppe midt i en biljakt og bedt mot mekka, det skulle tatt seg ut.)
Sitat av xhacktly Vis innlegg
fordi det er feil,
jeg mener at religion er en tro, og ikke hva slags klær man har på seg.
Vis hele sitatet...
Du skal få lov til å mene akkurat det du ønsker, men å si at "det er feil", er rett og slett ikke et argument... Og hva du mener om hva som er religion eller ikke er jo totalt uinterresant. Det er på ingen måte DU som skal definere hva som er religion og ikke. Hva gjør deg til dommer over hva som skal være gjeldende i en religion som du så åpenbart ikke vet noe som heslt om?

Du har tydeligvis bestemt deg for at du ikke liker tanken på at politi skal gå med hijab og kommer opp med all slags vas for å vise dette. Kom heller med argumenter!

Hvorfor skal ikke politi få lov til å gå med hijab? Fordi du sier det?
Vil politi med hijab gjøre en dårligere jobb enn uten?
Hvorfor skal de som kommer til Norge legge igjen alle sine skikker på utsiden av grensen? Er det slik at hijab er et livsfarlig våpen som tas i bruk for å utslette Norge fra kartet?

Jeg syns diskusjonen er interessant og vil gjerne ta den med deg, men da får du argumentere for synspunktene dine og ikke komme med tull...
De eneste som vil ha et problem med dette er folk som i utgangspunktet har problemer med å respektere innvandrere på lik linje med etniske nordmenn. Når folk tyr til argumenter som at "det er feil" og "når de er i norge så må de vise håret sitt" så skjønner man hvor lista ligger.

Legg merke til hvor mye usaklig tull enkelte av dem klarer å lire av seg utover det også, det er jo som å snakke med barnehageunger. Flaut...

_Ole_:
Hijaben vil naturligvis passe til resten av uniformen og således være en del av den. No problem..
Sitat av Smoky Mo Vis innlegg
Blir ikke det også vanskeligere å gjenkjenne politi kvinnen? også da mener jeg vis hun for eks har gjort noe feil, så vil han som ble arrestert klage mot henne ellerno. ( Dårlig eksempel men jeg tror dere skjønner hva jeg mener).
Vis hele sitatet...
Hvordan blir det vanskeligere å gjenkjenne henne enn en politibetjent som bærer hatt/lue?

Sitat av _Ole_ Vis innlegg
Poenget med uniform er jo nettopp at indivudelle forskjeller (identiteten) ikke skal synes utad. Dette inkluderer religion.
Vis hele sitatet...
Nei, uniformen handler om at det skal være lett å se hvem som jobber for politiet. At en kvinne går med sjal sier som nevnt ingenting utover at hun tror på en gud, så skal man følge argumentet ditt burde vel alle gått med heldekkende uniform så ingen ser hvem som har mørk hudfarge, rødt hår, er ung/gammel, kvinne/mann osv.
Hvis vi hadde gått inn for dette, har det rablet fullstendig for staten.

Som noen sa tidligere i tråden; politiet er statens og lovens verktøy - uavhengig av deres syn og meninger.
Hvis politiet skal bli tatt seriøst bør de ha UNIFORMEN på seg. Og ikke være inntullet i en turban eller burka.

Greit folk med minoritetsbakgrunn kanskje vil føle seg, eh. Ja, jeg vet ikke hva de vil føle. Jeg vet bare at de er en minoritet som bor i Norge. Og i Norge er vi i utgangspunktet ikke muslim eller hindu. Majoriteten er ateister.
jeg er selv ateist, og ville hatt et stort problem å tatt en politimann iført turban seriøst.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Hvis du er ateist hvorfor ville du da hatt et stort problem med og ta en politimann seriøst hvis han har burka?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Du skal få lov til å mene akkurat det du ønsker, men å si at "det er feil", er rett og slett ikke et argument... Og hva du mener om hva som er religion eller ikke er jo totalt uinterresant. Det er på ingen måte DU som skal definere hva som er religion og ikke. Hva gjør deg til dommer over hva som skal være gjeldende i en religion som du så åpenbart ikke vet noe som heslt om?

Du har tydeligvis bestemt deg for at du ikke liker tanken på at politi skal gå med hijab og kommer opp med all slags vas for å vise dette. Kom heller med argumenter!

Hvorfor skal ikke politi få lov til å gå med hijab? Fordi du sier det?
Vil politi med hijab gjøre en dårligere jobb enn uten?
Hvorfor skal de som kommer til Norge legge igjen alle sine skikker på utsiden av grensen? Er det slik at hijab er et livsfarlig våpen som tas i bruk for å utslette Norge fra kartet?

Jeg syns diskusjonen er interessant og vil gjerne ta den med deg, men da får du argumentere for synspunktene dine og ikke komme med tull...
Vis hele sitatet...

herregud, han sier bare meninga si ikke at han er dommer å bestemmer at ikke de skal få lov til det.. nå må du heller ta deg sammen å akseptere at alle ikke mener det samme som deg!

å det med å legge igjen alle sine skikker utenfor syns jeg godt de kan gjøre så godt de kan.. hvorfor ta med seg problemene inn i norge? det blir jo som å kjøpe ny leilighet fordi det er så rotete i den andre.. så når du flytter tar du med deg alt rotet til den nye leiligheten..
argumenter mot:
1. det er ikke norsk tradisjon, når man lever i norge får man forholde seg til norske regler.
2. politi skal være lett synelig ikke inntullet i religiøse antrekk!
3. burka osv svekker politiet,

De som mener at dette burde innføres i norge, kan dra tilbake dit tradisjonen om religiøse plagg kom fra å bli purk der!
Vis hele sitatet...
som nevt tidligere,

nei tror ikke politi med hijab osv gjør en dårligere jobb en de uten( det har jeg aldri sagt)

sier heller ikke at de som kommer til norge skal legge igjen alle sine skikker på utsiden av grensen, men de kan legge dem igjen hjemme og gå på jobb som en vanlig statsborger som følger norske lover å regler,(invandrere trenger ikke å endre på et helt lands lover og regler bare fordi dem har en annen tro/kultur der de kommer fra)
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er ikke om å gjøre å tviholde på enhver etablert skikk for enhver pris. Verden utvilker og forandrer seg, vi er ikke lenger en nasjon av potetbønder og fiskere.
Vis hele sitatet...
nå blir jeg nok misslikt sterkt her men
da skulle det egentlig ikke være noe problem å legge vekk hele relgion heller?
Jo, det er et problem og det vet du godt. Religion sitter dypt hos folk, mye dypere enn vår trang til å se håret til den vi snakker med.
Nå har de funnet ut at ingen vil bruke hijab : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=557937
Game disconnected
pokemon's Avatar
jeg syntes bare det er ulogisk at vi må bøye oss etter dem mer enn de skal bøye seg etter oss... vi lever godt i norge å trenger vell ikke forandre på det?
pokemon: Det var logisk du.. Hvordan får vi det mindre godt av at dette blir gjennomført?

xhacktly:
Når man tar mennesker inn til seg så forplikter man seg også til å ta hensyn til dem, på samme måte som at når du adopterer en unge så tar du hensyn til den ungen. Dette er ikke en urimelig sak, jeg skjønner ikke hvor all motviljen kommer fra.


Dere viser ingen gode argumenter, bare motvilje. Det er helt latterlig å se på..
Sist endret av mentalmelt; 4. februar 2009 kl. 23:58.
Provoserer meg noe så i helvete..
Er ingen form for rasist men en uniform er en uniform...
Når utenlandske mennesker kommer til Norge så burde de følge våres regler.. VI ER FOR GREI MED DEM...
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
pokemon: Det var logisk du.. Hvordan får vi det mindre godt av at dette blir gjennomført?

xhacktly:
Når man tar mennesker inn til seg så forplikter man seg også til å ta hensyn til dem, på samme måte som at når du adopterer en unge så tar du hensyn til den ungen. Dett er ikke en urimelig sak, jeg skjønner ikke hvor all motviljen kommer fra.


Dere viser ingen gode argumenter, bare motvilje. Det er helt latterlig å se på..
Vis hele sitatet...
vi får det kanskje ikke mindre godt av akkurat dette men det begynner i det små.. å ettervert så er vi blitt muslimer hele gjengen.. religion er bare tull i mine øyne..

helt enig kulefanger!
Sist endret av pokemon; 4. februar 2009 kl. 23:59.
Hva faen? jeg er ikke rasist. Bare så det er sagt. Men dette blir bare for dumt.
Mange innvandrere klager over norge og menskene osv, det er helt greit. Noen er kjempe hyggelige andre ikke.

Men seriørst? vi er i norge, politiet kan ikke fly rundt med burka?
Har politiet etter deg , eneste du ser er en haug med burka og turpa osv.

Synes dem kan reskeptere de få tingene .

Sorry for litt rar formulering, er litthøy på litt av vært. over og ut
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Provoserer meg noe så i helvete..
Er ingen form for rasist men en uniform er en uniform...
Vis hele sitatet...
Da jeg jobbet på Kiwi kunne jeg velge mellom shorts/bukse og skjorte/t-skjorte..ja, til og med grønne bukseseler kunne jeg gå med. Blir du provosert av det?
Hijab er nå en valgfri del av uniformen til politiet.