Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2431
Brukernavnet mitt sier alt...

Så, jeg tok noen drag på sommerferie i Sveits, det er iallefal det jeg skal si til de i forsvaret.

Hvem skal jeg si det til? Har hørt at legene har taushetsplikt, kan være smart å si det til en lege?

Vil jeg få en eventuell straff? Værste tilfelle for meg er rulleblad.
Det jeg røykte var da lovlig cannabis i Sveits, CBD greier, <1% THC sto det på pakken.. Jeg kjøpte ikke greiene selv, men var med noen bekjente som delte jointen . Fikk ikke noe rus, bare smak og lukt.
Hvorfor skal du si det?
Hvorfor skal du det? Ikke si noe, ingen vet noe, ingen problemer for deg..
Tingen er at jeg vil ut av forsvaret, og derfor vil jeg si det.
Finn en annen måte å få slippe Forsvaret på, du ender i verste fall opp med det på rullebladet og mister førerkort å må på pissings over lang tid, etter endt pissing er det ikke sikkert man får førerkort tilbake engang. Bruk søkefunksjonen på forumet å les om alle som plapret til fastlege eller onkel.
Hvorfor dette er en dårlig idé har de andre forklart, men her er et alternativ.
Hadde en venn i samme situasjon. Han sa til administrasjonen at han nektet å ta i våpen, dimmitert på to dager. Forsvaret har så mange folk at de ikke gidder å styre med pasifister.
Vil gjerne høre om noen nylig har erfart at dette ikke funker.
Sitat av Camyle Vis innlegg
Finn en annen måte å få slippe Forsvaret på, du ender i verste fall opp med det på rullebladet og mister førerkort å må på pissings over lang tid, etter endt pissing er det ikke sikkert man får førerkort tilbake engang. Bruk søkefunksjonen på forumet å les om alle som plapret til fastlege eller onkel.
Vis hele sitatet...
Dette er da forskjellig, syns jeg. Å ha røykt i et land der det er lovlig kan da vel ikke være straffbart i Norge? Syns å miste førerkort for å ha røykt er ekstremt, men trolig ettersom politiet i Norge er så "gammeldags" som de er. Det var også CBD, som ikke er helt det samme som THC.
Høres ganske risikabelt å si at jeg har røykt da...

Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Forsvaret har så mange folk at de ikke gidder å styre med pasifister.
Vis hele sitatet...
Høres litt tryggere ut. Hva med å nekte vaksiner? De kan da ikke ha meg om jeg ikke er vaksinert? Vil ut så fort som mulig, helst på dagen skjønner du
Sist endret av jegvildimme2019; 6. juli 2019 kl. 02:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
smell på med alt du kan si lovlig.. pasifist, vaksiner u name it, men for ditt eget beste hold kjeft om bruk av rusmidler som ikke er lovlig her, uansett hvor du har gjort det..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av jegvildimme2019 Vis innlegg
Dette er da forskjellig, syns jeg. Å ha røykt i et land der det er lovlig kan da vel ikke være straffbart i Norge?
Vis hele sitatet...
Om forsvaret misliker trynet ditt risikerer du å få eit år med plenklipping.

Kvifor i hule helvete ikkje sei at du er pasifist, og vil ha sivilteneste? Siviltenesta er avskaffa, men du har krav på fritak om du er pasifist. Om forsvaret gidd lage bry av det er det fordi du framstår på mildt sagt spesielt vis.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Mindre enn 1%thc. Da er du sannsynligvis rein dagen etter eller samme dag.

1%thc pleier ikke å være nok til å få det på urinprøver.

Mange som sr cbd olje med inntil 2 %thc og de pisser reint.

CBd blir lovlig i Norge nå.

Tror det lønner seg å dimme på en annen måte.

Bli ferske for å stjele en sko, eller mat.

Være frekk mot en med høyere rang. Order nekter. Et eller annet. Fake at du mister synet 2 x ila en dag. Eller hørselen.

Er du ikke misbruker som trenger hjelp er det ikke altid en fordel å være ærlig om.

Ja førerkortet ditt kan ryke, men tviler på.det.
Du har ikke røyka hask eller canmsbid, du har røyke cbd med spor av Thc.
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Mindre enn 1%thc. Da er du sannsynligvis rein dagen etter eller samme dag.

1%thc pleier ikke å være nok til å få det på urinprøver.

Mange som sr cbd olje med inntil 2 %thc og de pisser reint.

CBd blir lovlig i Norge nå.

Tror det lønner seg å dimme på en annen måte.

Bli ferske for å stjele en sko, eller mat.

Være frekk mot en med høyere rang. Order nekter. Et eller annet. Fake at du mister synet 2 x ila en dag. Eller hørselen.

Er du ikke misbruker som trenger hjelp er det ikke altid en fordel å være ærlig om.

Ja førerkortet ditt kan ryke, men tviler på.det.
Du har ikke røyka hask eller canmsbid, du har røyke cbd med spor av Thc.
Vis hele sitatet...
Les tråden da. Det finnes måter å komme seg vekk fra militæret uten å gjøre noe så dumt som å stjele eller begå noe annet straffbart og tvilsomt. CBD er fortsatt å regne som narkotika til dags dato, i tillegg til at soldathoder kommer ikke til å sitte og google seg frem til hva CBD og THC er og hva det brukes til. Cannabis er narkotika i deres øyne, saken avsluttet for deres del.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Les tråden da. Det finnes måter å komme seg vekk fra militæret uten å gjøre noe så dumt som å stjele eller begå noe annet straffbart og tvilsomt. CBD er fortsatt å regne som narkotika til dags dato, i tillegg til at soldathoder kommer ikke til å sitte og google seg frem til hva CBD og THC er og hva det brukes til. Cannabis er narkotika i deres øyne, saken avsluttet for deres del.
Vis hele sitatet...
Har lest hele tråden.

Men å stjele i militæret blir ikke rapportert til politiet, men innen militærpolitiet så det er noe som ikke henger igjen like lenge som Evt stoff missbruk.

Derfor forslagene mine. Bare for å åpne litt kreativitet for å komme ut.

Har TS skutt flere ganger med våpen og plutselig nekter så virker det jo veldig rart.

Personlig faket jeg prøvene i sesjonen slik at jeg hadde dårlig kognitiv evne, dårlig hørsel og syn.

Sørget også for en "fargerik" urinprøve som de kalte det.

Dette ble ikke rapportert videre meg bekjent. Men dette er også 16 år siden så mye kan ha skjedd siden.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med å bare gjennomføre året? Jeg kjenner til flere som ikke hadde veldig lyst til å gjennomføre førstegangstjeneste, men gjorde det likevel. Fellesnevneren var at flere var greit fornøyde når de var ferdige. Etter min mening var det også flere av dem som hadde godt av strukturen og mosjonen militæret ga dem. Jeg sier selvsagt dette med forbehold om at du ikke har spesielle planer for fremtiden som gjør det fornuftig å skippe.

Men for å faktisk svare på spørsmålet ditt så vil jeg si at det å innrømme rusbruk vil være en særdeles dårlig ide. Du risikerer å bli anmeldt og bøtelagt. Konsekvensene av en narkotikadom på rullebladet bør ikke undervurderes. Din beste sjanse tror jeg vil være å erklære deg selv som pasifist. Du kan også vurdere å fake alvorlig depresjon eller lignende. Jeg kjenner en kar som ble dimma på grunn av dårlig psykisk forfatning, men dette var dog høyst reellt og ikke skuespill.
Anonym bruker
"Forbannet Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg var i millitæret, var det en person som forsvant i 14 timer. Viste seg at han, var i nærmeste storby og shoppet og koste seg. Vet ikke hva han sa, men så han aldri igjen. Dette var dag 2
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fortalte om min panikkangst på sesjon, fikk brev om at de ikke har bruk for meg verken i krig eller fred. Dette var for ca 15 år siden.
Gjennomfør året. Er mitt råd. Kan fort bli det beste året i ditt liv.
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Hvorfor dette er en dårlig idé har de andre forklart, men her er et alternativ.
Hadde en venn i samme situasjon. Han sa til administrasjonen at han nektet å ta i våpen, dimmitert på to dager. Forsvaret har så mange folk at de ikke gidder å styre med pasifister.
Vil gjerne høre om noen nylig har erfart at dette ikke funker.
Vis hele sitatet...
Dette, brukte samme metode for å dimme selv.