Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4431
Hei

Hva er holdbarheten på uåpnet løs general snus? Snusen har gått ut på dato for en uke siden, men lurte på om den fortsatt er brukbar? Har stått i kjøleskap mesteparten av tiden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Holdbarheita er uendeleg.

Problemet er at den lett kan bli tørr, men det løyser du med å tilsette litt vatn.
Sitat av Carlsberg
lurte på om den fortsatt er brukbar
Vis hele sitatet...
Bare en måte å finne ut det på!
en dæsj brun sprit > en dæsj vann
Én uke over datoen er ingenting hvis den har stått i kjøleskap hele tiden. Du trenger ikke gjøre noe som helst med den. Den er ikke tørr. Forresten, dersom den faktisk tørker, så bør du helle minimalt med vann oppi (noen dråper liksom) og putte den i frysa. Iskald nesten frossen snus er sykt digg. Blir som modellskit.
Sist endret av patches; 28. august 2007 kl. 19:35.
noen uker funker fint.. men etter noen mnd'er blir snusen så knusktørr at det ikke funker med vann heller
Vel smaken blir jo sur hvis den har tørket inn og du tilsetter vann. En uke over dato er som sagt over ikke noe problem forutsatt at den har ligget i kjøleskap hele tiden, er den derimot solbrun og mikroovnstekt er det ikke noe å satse på men det finner du jo fort ut når du åpner den
1 uke har 0 betydning :P ikke 1 mnd heller... Og oppbevar snusen i fryseren om du handler inn mye.. Jeg bruker en boks om dagen.. Dermed er den borte før den har rekt tine helt haha.. Snuset General snus i faktisk 10 år nå.. Så kan vel kalle meg selv en dreven snuser..
Jeg kjøpte 4 pappesker med general for ca 2 år siden. Har enda noen bokser igjen, de har vært fryseren hele tida, å et gått ut på dato for 1 år siden, men er fortsatt like god
Ligger den i kjøleskap eller fryseboks, og ikke er blitt tørr, go for it.
Snus holder seg for ever i det riktige miljøet.
Fant en boks i frysen som hadde lugget der over ett år. Den funket helt fint fortsatt.
..Men det er jo bare og prøv, tviler på at du dør.
haha aldri ta vann i! nekt at det går kompis prøvde engang og den blei blaut og jævelig. ha den i frysa så kan den være ti år over dato og samme nydelige prell smaken sitter i!
Selv kjøpt (faktisk kjøpt "fersk" fra butikken som var gått ut 5-6 mnd over holdbarhetsdato). Åpnet den selfølgelig før jeg så på datoen. Annet enn at den var litt tørr og vanskelig og bake, så vil jeg tro at det går fint an å snuse snus som har overgått holdbarhetsdatoen. Jeg hadde ingen problemer med å snuse den ihvertfall.
vist du ikke tør å sette "livet" ditt på spill med å prøve den snusen så kan jeg godt kjøpe den
▼ ... flere år senere ... ▼
Vet at dette er en gammel tråd, men siden jeg har spørsmål om akkuratt dette, så spør jeg her alikevel.

Har 2 5pakninger med General porsjonsnus liggende, og den har jeg hatt på et kjølig rom siden slutten av Juli. Tror dere den er god enda? Det over i tråden gjelder så vidt jeg skjønte løssnus.

Takk på forhånd!
Skal ikke være noe problem det, når den har ligget kjølig..

Det er jo bare og prøve da..?
Sist endret av Plornt; 24. januar 2011 kl. 22:23.
Snus blir aldri sur, råtten eller dårlig. Eneste som skjer er at den tørker ut, men det oppdager du fort når du åpner boksen. Får du den til å henge nok sammen til å få den opp i leppa så bruker du den, hvis ikke så kaster du den og kjøper deg en ny. Er ikke vanskeligere enn det!
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Jeg kjøpte 4 pappesker med general for ca 2 år siden. Har enda noen bokser igjen, de har vært fryseren hele tida, å et gått ut på dato for 1 år siden, men er fortsatt like god
Vis hele sitatet...
4 pappesker snus? Fikk du kvantumsrabatt?
Sitat av Charger Vis innlegg
Snus blir aldri sur, råtten eller dårlig. Eneste som skjer er at den tørker ut, men det oppdager du fort når du åpner boksen. Får du den til å henge nok sammen til å få den opp i leppa så bruker du den, hvis ikke så kaster du den og kjøper deg en ny. Er ikke vanskeligere enn det!
Vis hele sitatet...
feil. tok opp en boks ettan løs som gikk ut på datoen for 6 mnd siden. lukta dritt og smakte det samme. tok to prell, og resten kasta jeg. ødela helt for meg når det kommer til ettan. Smaker ikke like godt lenger etter den opplevelsen.

Så om du noen gang åpner en boks som lukter dårlig, kast den. Du vil ikke ødelegge forholdet du har til snusen pga. en dårlig boks.
ALDRI hell vann i snusen!!!!
er den tørr og jævli så tar du en liten agurkskive og legger i esken så legger du esken i kjøleskapet! blir helt perfekt etter en time eller 2!
Om den er fuktig: kjør på, da er den på sitt beste.
Om den er tørr: Hiv den i fryseren å la den ligge der i et døgn +/-
Når du tar den ut å lar den tine, vill kondensen/frosten bli til fuktighet/vann og snusen vil bli veldig god, ikke like god som en helt ny dåse, men mye bedre enn tørr snus.

-Dette med å helle i vann skal du bare drite i, det er det samme som å helle vann i tanken når du ikke har råd til bensin. Det gjør bare vondt,verre!
Sitat av Zeco Vis innlegg
4 pappesker snus? Fikk du kvantumsrabatt?
Vis hele sitatet...
Well, denne tråden er ganske mange år gammel - og når jeg skrev det så var det 2 år siden jeg kjøpte snusen. Husker desverre ikke hva jeg betalte for snusen.
Sitat av Gj3dda Vis innlegg
feil. tok opp en boks ettan løs som gikk ut på datoen for 6 mnd siden. lukta dritt og smakte det samme. tok to prell, og resten kasta jeg. ødela helt for meg når det kommer til ettan. Smaker ikke like godt lenger etter den opplevelsen.

Så om du noen gang åpner en boks som lukter dårlig, kast den. Du vil ikke ødelegge forholdet du har til snusen pga. en dårlig boks.
Vis hele sitatet...
Ettan lukter og smaker alltid dritt! Har snuset i 20 år og har aldri opplevd at snus blir dårlig. Tørr ja, men ikke dårlig.