Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 9532
jeg kjøpte en 2er med pot, og fikk en kjempestilk med på kjøpet, kjipt, har egentlig lyst å klage, men vet ikke... går det ann å røyke den? takk for alle svar
Pleide å dele den i småbiter og røyke den sammen med buden før i tiden i mine noob dager. Etter noe erfaring så har jeg sett at det kan føre til små hull i jointen på sidene noe som kan være irriterende. Jeg tviler på at man får noe særlig effekt av stilken. Bare kast den. Du kunne klaget når du kjøpte poten, vil ikke tro det er no åpent kjøp policy på slike ting. Enda en ting legalisering hadde ordnet på :P.
Trådstarter
12 1
så det ikke når jeg kjøpte den, den var inni... men det er fra en som jeg kjøper ofte av da, går vel an å nevne det væffal.. takk for svar
skal du klage over at du fikk med stilk i weeden?, det blir for dumt
Sist endret av azoo; 28. november 2009 kl. 11:42.
det går ann å røyke stilken ikke noe farlig i det, men man blir ikke noe høy/fjern siden det ikke er noe serlig virkestoffer i stilken
Du kan jo spør han du kjøpte den av, hva er det værste som kan skje? At du får ett nei.
Har aldri testa det selv, men har hørt av flere at man kan få ganske vondt i hodet. Forresten så veier stilker mye mindre enn man tror..
Du burde ihvertfall nevne det, proffe dealere burde være ærlige med businessen sin. Stilker er ubrukelige og tynger opp poten så du får mindre for pengene.
Det er da helt normalt at budsa har en stilk i midten. Når man trimmer buds, så klipper man bort alle blader og stilker som stikker ut, men man går ikke inn i blomsten for å fjerne stilken som holder hele greia sammen. Hvis du klager på det, så tror jeg de vil le av deg.

Stilk er for øvrig noe du ikke skal/bør røyke. Det har ingen hensikt, og det smaker heller ikke godt.
Trådstarter
12 1
ja, vet jo at budsa har en stilk i midten, men denne stilken var STOR, og den delte seg til en y, og på tuppen av "y"en så var budsa... så den stilken var der uten noe grunn...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Men forde så du det ikke da du kjøpte den? Kanskje du burde ta å se hva du får før du betaler fra nå av, så du ikke ender opp med å kjøpe overpriset løvetann.
Du kan ikke klage på stilken
Pleier å "renske" stilken så pleier jeg å tygge på den litt for det smaker godt, og jeg er så å si avhengig av å tygge på ting.
Er ikke noe grunn til å klage som sagt tidligere i tråden.
Er ikke noe stress å røyke stilken heller men det er ingen vits, skjer at jeg røyker litt stilk når jeg klipper opp poten med en saks.
Men det er ingen vits å ha den med.
Trådstarter
12 1
syns faktisk stilken smaker godt jeg åsså, hvis den er "fersk" og ik knusktørr.. men ja, takker for alle meninger
jeg bruker å kappe opp stilken og bruke den i steden for rist
ikke røyk stilken men spar dem spar mange stilker samle dem opp i en pringlesboks når du har en god del oppi hold en rist forran utgangen på pringles røret og rist du får masse krystaller www.waytoomany.com save your stems sjekk den vidioen SAVE YOUR STEMS heter den mener jeg
Sitat av hahahaha! Vis innlegg
ikke røyk stilken men spar dem spar mange stilker samle dem opp i en pringlesboks når du har en god del oppi hold en rist forran utgangen på pringles røret og rist du får masse krystaller www.waytoomany.com save your stems sjekk den vidioen SAVE YOUR STEMS heter den mener jeg
Vis hele sitatet...
niiiice! tar nok en stund før jeg har så mange stilker, men skl ik kaste de herretter væffal!
Når jeg har pot pleier jeg og legge stilkene til side ettersom jeg mekker slik at jeg kan mekke noen sigaretter med stilk. Stilken i seg selv inneholder ikke noe som gir rus, men sigaretten smaker mye bedre.
Hvis du er heldig og har god pot kan du noen ganger se et lag med krystaller over stilken, da kan du håpe på litt funk i tillegg =)
Du kan jo nevne det, men om vedkommende bryr seg blir vel opp til ham. Kan ikke akkurat gå til forbrukerombudet med saken. :P
Gjør som meg, samle alle stilkene dine fordi de kan ikke røykes men går ann å lage mat av dem : ) F.eks Brownies <3
Sitat av azoo Vis innlegg
skal du klage over at du fikk med stilk i weeden?, det blir for dumt
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er et poeng jeg da. Jeg setter ihvertfall stor pris på om weeden er ordentlig klipt, kura og at stilker er fjernet. Det er en av de største faktorene som gjør at jeg kjøper mye og ofte av en person..
Vel, jeg vil overhodet ikke klasifisere meg som en ekspert på området "cannabis", men utifra alle bøker, guider og videoer jeg har kommet over er det ingen THC som produseres på selve stilken. De dannes som kjent i størst grad på selve "blomst hodet" og tildels på bladene på hunnplantene, men ingen i/på stilken. Det kan selfølgelig ha kommet små mengder med THC kanyler [aner ikke hva jeg skal kalle dem på norsk ellers], på stilken under tørking eller når den lå i posen under transport osv, men tviler på at du vil få noen særlig effekt derifra...
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg syns det er et poeng jeg da. Jeg setter ihvertfall stor pris på om weeden er ordentlig klipt, kura og at stilker er fjernet. Det er en av de største faktorene som gjør at jeg kjøper mye og ofte av en person..
Vis hele sitatet...
Når man kjøper marihuana så kjøper man da alvorlig talt en hel eller flere sticky buds, ikke ferdig oppklipt pot. Skulle jeg kjøpt marihuana og selgeren hadde kommet med en pose ferdig klipt varer ville jeg blitt tvilsom på handelen. Ville da sjekket om evt andre planterester var iblandet, eller om han prøver og buffe på vekta.

Men hadde jeg hatt en venn som jeg stolte på som dyrket selv og curet plantene sine, ville jeg selvfølgelig også satt ekstremt stor pris på om han ville grinde marihuanaen og plukke ut stilker.

Men nå er ikke det særlig normalt og ha slike gode kontakter for alle og enhver, så får man ferdig oppklippet pot ville jeg gransket den nøye og gjerne smakt på den. Stilker er en del av hva du betaler for, men er det en liten bud på tuppen av en ett grams unødvendig stilk må man selvfølgelig klippe av denne før man veier sakene og kommer til en enighet. Man kan da ta handelen over en kopp kaffe, granske varene, veie varene og betale hvis man sier seg enig. Avstå fra shady handler på gaten med useriøse møkkadealere.
Nei æsj, ikke waste lungene på den, same gjelder frøene.
puffman: Jeg tror han mener klippet som i trimmet, altså at blader og unødvendige stilker er fjernet. Dette er en helt essensiell del av arbeidet hvis produktet skal se skikkelige ut.
Jeg har misforstått trimmet med grindet når jeg skrev innlegget mitt. Men da er jeg veldig enig!

Legger til bilder som viser forskjell mellom trimming og grinding, for de som vil vite. Øverste er grindet weed, nederste foregår trimming ad buds.


http://forum.grasscity.com/photopost/data/500/thumbs/weed_with_pencil.jpg
Sist endret av Quetzalcoatl; 7. desember 2009 kl. 20:25.
seff skal det ikke følge med en stilk som veier like mye som potten. det er jo en selvfølge. om det gjentar seg neste gang (om du kjøper av samme person) ville jeg nevnt det for han. alle kan jo gjøre feil, men som sagt gjentar det seg ville jeg sagt ifra. man betaler jo tross alt for det som kan røykes, ikke en forbanna stilk.