Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2474
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Hallo og god morgen

jeg skal i intervju på tirsdag og ville høre litt med dere her inne om hvordan det er med piecringer osv når det gjelder jobb.

mener å huske jeg har lest noe om det her på forumet men klarte ikke oppdrive det..

har arbeidsgiver lov til å nekte deg jobb pga slike smykker osv?
er deltidsjobb btw.

ville bare høre deres synspunkter på dette og deres erfaringer
Sikkerhetsklarert
Kan ikke nekte deg jobb pga det. Men de kan nekte deg å ha det på mens du er på jobb hvis du skal jobbe med mat/næringsmidler.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
oka
åssen skal det gå da mener du?
Kommer helt ann på jobben, hvis jobben er respesjonist på oslo plaza og de ønsker en nøytral person i dress bak disken så kan de jo kreve at du ikke har på piercing.

Er det lager jobb så burde det gå greit medmindre han som interjuver deg er livredd for piercing "folk".

Men om du bør ha på det under interjuvet er vel opptil deg og hvor mye piercingene betyr for deg.

Hvis de er uviktige så kan du likegreit ta dem av.
Hvis de symboliserer hvem du er elns så ha dem på og ikke bøy deg for noen.
Sist endret av Geiten; 11. mai 2009 kl. 10:22.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
er nok en jobb som består av å sette inn varer, rydding og vasking, osv

er 16 doh..
Hvis du f.eks jobber i kjøttdisken på et matbutikk eller bensinstasjon så er det uhygienisk med piercinger.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
sett folk som jobber i varmdisker med smykker i leppa da men?
Høres ut som om du skal jobbe i butikk? I såfall så tror ikke jeg det spiller så mye rolle? Spørs litt på om du skal sitte i kassen kanskje, ettersom at gamle damer ikke liker piercinger:P
Ganske mange kjeder som har strenge regler på bruk av piercinger, nettopp fordi det er (svært) uhygienisk og det kan virke lite innbydende på sarte sjeler.
Sist endret av Wenger23; 11. mai 2009 kl. 11:06.
jeg hadde aldri noe problem med å få jobb når jeg hadde 20mm hull i ørene.
Spør om det da vel. Er ikke værre. Er det et problem, og du er villig til å ta dem ut når du er på jobb, så sier du det og da er det sannsynligvis greit, er det ikke et problem, så er det jo greit, og er du ikke villig til å ta dem ut, og det er et problem, så nytter jo ikke jobben for deg samme hva.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
oka, får vel gå med ett hyggelig sinn i møte hos de ang piecring

er i butikk ja, og har ring i leppa høyre side nederst
Si ifra hvordan det går! Jobber selv på Rema 1000 og vil få meg en slik piercing
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
skal si ifra etter jeg har vært der
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Hvis jeg måtte velge mellom to like gode kandidater og den ene hadde hatt piercing vil nok valget vært lett, dessverre. Det handler om å stille seg selv i best mulig lys, så hvis du har muligheten kan du heller ta den ut under intervjuet og føle deg frem på arbeidsplassen. Når du først har fått jobben er det vanskeligere å gi deg sparken
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
den skjønner jeg veldig lett.
tror nok jeg kommer til å ta ut piecringen under intervjuet, men hun vil vel se hullet?

hvis jeg har den på jobb, vil ikke jeg bli satt til mer drittjobber osv da a?
Sitat av sengetøv Vis innlegg
den skjønner jeg veldig lett.
tror nok jeg kommer til å ta ut piecringen under intervjuet, men hun vil vel se hullet?

hvis jeg har den på jobb, vil ikke jeg bli satt til mer drittjobber osv da a?
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig greia? Har du en liten ring/dobb/dings i øret/whatever, eller bør vi helst måle antall piercinger i ansiktet ditt i kilo? Er det snakk om noe så normalt som en liten dings i øret kan jeg aldri tenke meg at det skal være noe problem. Har du trynet fullt av metall er jo selvsagt saken en litt annen.
Hvis du kun er 16 så blir nok det tilfellet uansett om du har piercing eller ikke. Man må for eksempel være 18 før man får sitte i kassen i dagligvarebutikker.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
hvis du leser lengre opp i tråden så står det at jeg har sidelabret på høyre side.
Dette er vel hakket mer ekstremt, men gir et perspektiv: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=167721
var jeg deg, så hadde jeg dratt til intervjuet med piercing og sakt på et passlig punkt i intervjuet at du er villig til å ta av piercingen på jobb vis det skulle være noe problem.
Da viser du arbeidsgiver at du er en hyggelig person som er villig til å ofre noe for å få jobben.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
syns det var ett drøyt tilfelle..

skal det, si at jeg er villig til å at ut smykket da det kommer på ett passlig tidspunkt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan gikk det??
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
jeg fikk jobben, men hadde mistet kula natta før jeg skulle på intervju
Hadde jeg stått på Lefdal og skulle hatt hjelp, en ansatt hadde sett helt normal ut, og ved siden av stod han med de store hullene i øret hadde jeg ikke vært i tvil om hvem jeg hadde spurt etter hjelp. Sånn er jeg bare.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Så hvem er det som skiller mellom normal og unormal, du?
Sitat av bavarai Vis innlegg
Så hvem er det som skiller mellom normal og unormal, du?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde og selfølgelig spurt han som ikke hadde de hullene i ørene. Jeg bryr meg ikke om utseende, men de hullene var egentlig ganske ekle, og såg ganske vondt ut..
jeg tror du skjønte meget godt hva jeg mente bavarai, men du vil bare kverrulere. Det er et første inntrykk jeg får iløpet av 10 sekunder, og selv om han som da har de digre feite hullene i øret kan være mer enn nok kvalifisert til å hjelpe meg, men jeg ville spurt han som da ikke hadde piercinger. Som sagt, det er meg
Sist endret av prick; 21. mai 2009 kl. 12:40.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Kan ikke nekte deg jobb pga det. Men de kan nekte deg å ha det på mens du er på jobb hvis du skal jobbe med mat/næringsmidler.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skal ikke arbeidsgiver kunne gjøre det? Har han da også plikt til å gi deg jobben og har ikke lenger noe selvstendig valg til å velge hvilken kandidat han ønsker for jobben?

Diskriminering er ikke lov, men dette kan man pakke inn på hvilken som helst måte og kalle noe annet, så en arbeidsgiver kan gjøre det meste. Å være selektiv for å beholde bedriftens navn og rykte i stedet for å sette det på spill er en arbeidsgivers plikt. Valestrand fra artikkelen burde ha tenkt på at han var en mindre ønsket kandidat lenge før han tok tunellene sine, og jeg blir overrasket over hvor naiv han er. Jeg håper dette bare var mas fra hans side fordi han ikke fikk jobben.
r0adkill her på forumet jobber i butikk. Og har tunneller i ørene på ca 3 cm. Samt 1,2 cm i underleppa. Samt andre mindre "tradisjonelle" valg av stil. Men ser ikke ut til at det er noe stress og jobbe i matbutikk. DU kan selvfølgelig møte på en pikk av en arbeidsgiver, men det kan man piercinger eller ikke. Vis at du er hyggelig så går det nok bra.

Ps: man får normalt sett ikke sitte i kasse før fylte 18 år
Jeg for min del har ingenting i mot piercinger og synes det kan være fint, men hadde jeg vært arbeidsgiver og arbeidstaker hadde hatt f.eks. store tuneller i ørene ville jeg etter all sannsynlighet ha valgt en annen kandidat da det kan virke støtende, gi kunden feil inntrykk av bedriften og gi den et dårlig omdømme. Jeg er da ikke en pikk av en arbeidsgiver for det? Det handler jo i bunn og grunn om kunden og størst mulig profitt.
Etter mine personlige estetiske preferanser var ikke de øreringene til arbeidssøkeren i VG artiklen veldig vakre. Samtidig synes jeg det er kult at ikke alle bøyer seg for flertallets diktatur når det gjelder påkledning og fremtoning, derfor ser jeg ikke bortifra at jeg like gjerne kunne spurt mannen med store øreringer som den "normale" ansatte. Det er vel greit at ikke alt i samfunnet skal preges av homogenitet?
Nei men det handler om hva en "Kunde" føler seg trygg på. Det burde kanskje ikke vært sånn, men sånn er det.
Brell: Veldig enig i at det er bra at folk gjør som de vil, tattoverer halsen eller tar piercinger, men samtidig synes jeg det er trist at det gjør dem så mye mindre attraktive på arbeidsmarkedet og mange ganger må ta til takke med det de får. Men dette er jo selvfølgelig noe man burde være klar over før man gjør det
Sitat av prick Vis innlegg
Hadde jeg stått på Lefdal og skulle hatt hjelp, en ansatt hadde sett helt normal ut, og ved siden av stod han med de store hullene i øret hadde jeg ikke vært i tvil om hvem jeg hadde spurt etter hjelp. Sånn er jeg bare.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?

For meg hadde det vært det samme, men var den ene butikk medarbeideren en fin jente hadde jeg klart spurt hun om hjelp først