Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6787
Jeg har prøvd å google litt, men finner ingen fungerende politiradioer fra noen kanter av landet. Er det noen som vet om noen linker eller streamere for politiradio (uansett landsdel) som er online?
Her er for Trondheim.
eller noen som vet hvor jeg kan kjøpe, skaffe, eller lage min egen slik at jeg kan høre på lokalpolitiet?
http://scanner.pjatt.com/ Denne er for Stavanger/Sandnes

Her er hxa kompisen min bruker for og lage en politi nettradio:

Utstyr i bruk

Scanner: Uniden Bearcat UBC92XLT
Antenne: UHF og VHF
For streaming: Minijack fra scanner til PC. OddcastV3 mot Shoutcast og Icecast streamingservere
Webserver: Apache2, PHP, APC, MySQL
Sist endret av Oddiii; 13. august 2013 kl. 00:50.
Pga nettopp dette med radioer online har alle utrykningsetater begynt å ringe for og informere om bosted, situasjon osv.


Så å tro du blir vitne til noe kult via politiradioen er bortkastet tid.
iallefall for Rogaland så kommer det ofte mobilnummer, fødselsnummer og adresser så det du sier gjelder iallefall ikke her.
Jeg er en god bruker av politiradioer, men jeg har de ikke på denne datamaskinen. De er lagret på min datamaskin.
Jeg vet at sensitive opplysninger ikke kommer over radioen, men det kan komme noen morsomme ting over radioen.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Pga nettopp dette med radioer online har alle utrykningsetater begynt å ringe for og informere om bosted, situasjon osv.


Så å tro du blir vitne til noe kult via politiradioen er bortkastet tid.
Vis hele sitatet...
Nå ja, på travle lørdagskvelder har jeg hørt en god del rart på radioen.
Det er ofte alt går over radio i stressede situasjoner, det er vertfall min erfaring, men har ikke hørt på politiradio på 3-4 måneder.

Alt fra østeuropeere som skjærer seg gjennom taket på kjøpesentre til selvmordsforsøk fra bruer, væpnede aksjoner, biljakter og slåsskamper osv.
Kan fort bli god underholdning om man lar den stå på i bakgrunnen over lang tid og ofte.


Edit1: Har også hørt utallige mange personopplysninger, som numre, navn, personnummer, adresse osv. Har også hørt navn, personnummer og adresse på bekjente over samme radionett.

Edit2: Dette er på Trondheim sitt nett, det kan sikkert variere fra nett til nett hvor mye opplysninger som kommer fram.
Sist endret av ZELDUR; 13. august 2013 kl. 01:11.
Ja, det forekommer jo at det kommer en del via radioen når det skjer mye. Jeg har blant annet sittet og hørt at de har vendt snuten til leiligheta mi. Guds lykke, jeg kunne sittet lenge i fengsel.
er det politi radio for bergen på nettet? noen som har link?
Sitat av cold Z Vis innlegg
eller noen som vet hvor jeg kan kjøpe, skaffe, eller lage min egen slik at jeg kan høre på lokalpolitiet?
Vis hele sitatet...
Spørs hvor i landet du befinner deg.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
http://www.politiradio.net/ funker i winamp
Trodde ikke det var mulig å høre på politiradio lenger jeg, pga. Digitaliseringen?
King of Destructions
lilpsych's Avatar
i vestfold hvertfall så
Yay!! Morro for unga!
Er det noen som helst sjanse for at man kan høre på f.eks. oslo politiet etthvert også? eller seilte den båten avgårde når de byttet om til det nye sambandsnettet?
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Tido Vis innlegg
Yay!! Morro for unga!
Er det noen som helst sjanse for at man kan høre på f.eks. oslo politiet etthvert også? eller seilte den båten avgårde når de byttet om til det nye sambandsnettet?
Vis hele sitatet...
Nettet er vel fortsatt oppe og brukes som backup ville jeg tru, men Oslo pd. har gått over til Tetra.
Var artig å høre på Oslo radioen før, var ganske mye fart der på kveldene.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
nok a fun og høre på i vestfold i helgene også
Jepp, savner å ha det på øret en lørdags kveld
Her står det hvilke distrikter som har gått over til det nye nettet:

http://no.wikipedia.org/wiki/Nytt_digitalt_n%C3%B8dnett

Det nye digitale nødnettet heter forresten TETRA.