Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2272
Hei,

Har begynt å bruke nozinan (25mg) som sove medisin (pluss vival og imovane). Sover kjempe godt og lenge. Men hvordan er det å bruke dette over lengre tid? Har det ekle bivirkninger som kan oppstå etter bruk over lengre tid?

Og hvordan er det å mikse nozinan med opiater/opioider? Det står at opiat dosen skal halveres hvis man begynner med nozinan, så det må vel bety nozinan forsterker opiater/opioider ganske kraftig. Noen som har erfaring på den biten?

Forresten, merker godt "akatisi" (Rastløshet, angst og manglende evne til å sitte stille) de første timene etter inntak av nozinan. Er det en bivirkning som vil gå over etter tid eller vil den alltid være der? Har jo vival til å dempe den bivirkningen, men jeg kommer nok ikke til å gå på vival for alltid.
Sist endret av Mexxy; 1. mars 2014 kl. 11:36.
Hei Muradi!
Jeg har brukt nozinan før, men i smertebehandling og jeg opplevde ingen bivirkninger over tid (som rastløse bein, eks). Jeg opplevde at den plagsomme trøttheten og hangoveren ga seg en del og det var ikke plagsomt, men godt.
Jeg mixet masse paralgin forte og nozinan og det var utskrevet av smertepoliklinikken. Så jeg tror at å halvere gjelder sterkere opiater/opioider.
Ang den rastløsheten, angst og manglende evne til å sitte stille, er jeg sikker vil avta etter litt bruk.
Ha en god helg :-)
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Men hva er gjennomsnitts halveringstid for nozinan? I følge felleskatalogen ligger det på fra 15 til 80 timer. Wikipedia sier ~20 timer. Har seg sånn at jeg tok en nozinan (25mg) sist søndag på kvelden, og jeg hadde tenkt å spise kaktus ikveld eller i morgen kveld. Hvis halveringstiden bare er 15-20 timer, så går det jo greit, men er den oppi 80 timer, så blir det noe annet. Jeg kjenner ingenting av medisinen lenger.