Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 975
Hei.
Lurer på noe lurt noe.
Mulig dette blir galt forum, men close enough...

Jeg har tanker om å kunne spille ps3'en min på pc monitoren.

men jeg forstår det slik at det blir vanskelig med lyd osv?
Og koblinger ikkeminst.

Jeg er ganske grønn på hva de Hullene bak på monitoren heter osv.
men jeg har et gammeldags VGA hull ( som jeg tror det heter)
og et nymotens hull.. som jeg ikke vet hva heter.

men ikke hdmi hull.

Har noen en hvis formening om hvordan jeg kan få dette til.
merk jeg har fortsatt lyst å ha pcn tilkoblet monitoren, evt kjøre lyden ut av denne??


Håper noen kan hjelpe meg.
Hvordan blir det med lyd da?
Du trenger en HDMI til DVI kabel.

Og så trenger du noe som kan ta imot optisk signal (Det som lyser rødt). for å kunne få lyd.
Med mindre skjermen din har høytalere får du ikke lyd. På Xboxen min bruker jeg HDMI til singal, og enellerannen tredelt kabel til lyd.
du har to kabla til på den til vga, rød og gul, desse er til lyd. vist du ikkje har denne type input, så kan du kjøpe ein slik, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650159
Sist endret av R0flcopter; 18. november 2012 kl. 19:36.
å da kan jeg koble den inn i pcn?
så få lyd fra pc høytalerne?
umm, ja dette er mulig vist du har lydinput på maskina, det er ein som er heilt lik der du setter ørepropper og høgtalararer inn i pc, men gjerne blå.
Yes, det har jeg

L-in står det på den

Satser på at dette er bra jeg og stikker å handler ledninger i morgen.
Takk for all hjelp
nullstress kan hende du må gjere noke software relatert også, men er ikkje sikker.
Hvis du har dvi inngang, kjøper du en hdmi til dvi adapter, koster deg ikke mer enn et par hundrelapper. Lyd kan du stille til å bli kjørt via rca utgangen på ps3'n mens videoen blir kjørt via hdmi, kjører dette oppsettet selv!
OK, neato.
da regner jeg med at dette er en instilling inne på ps3'en?

Og hvordan fungerer det i praksis.. forsvinner pc "bildet" når ps3 starter.
eller må man fysisk switche noe et sted?
Dette gjøres manuelt under innstillinger,

lyd: Innstillinger -> lydinnstillinger -> Audio utdata innstillinger -> (velg) scart

video: innstillinger -> Skjerminnstillinger ->innstilling for video utdata -> (velg) HDMI