Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1813
jeg er så utrolig lei meg nå.


Jeg er 17, snart 18 år og er rusavhengig. Kjærsten min på 18 år, er også rusavhengig, og han har drevet med heroin, og amfetamin i 1 år nå, og jeg har drevet med det i 3 år. vi har vært sammen i 7 mnd, og vi har en avtale på at fra og med den 29. August, skal vi være rusfrie sammen. vi har ruset oss sånn rundt 1-3 ganger i uka fra mai og har hatt en avtale på at vi skal begrense det.

jeg har planer om å være rusfri resten av livet, han vil men har ikke tro på at han klarer det.

På tirsdag skal jeg opp i lagmannsretten pga en voldekt som skjedde for et års tid siden.
Han har lovt meg at han skal være der for meg og støtte meg.

alt er så vanskelig, jeg spurte om han kunne komme til meg og besøke meg i dag, for at jeg har det utrolig tungt og jeg trenger han.
Men han valgte i stedet og dra til oslo og sette et skudd med amfetamin.

av den grunn at jeg sa til han noe som var henta ut fra bibelen om kjærlighet som gjorde han rørt og ga han dårlig samvittighet, og at jeg skulle gå i kirka i dag og be for at vi skal klare det, noe jeg sa for og bevise at jeg er villig til og gjøre alt for at vi skal få til og bli rusfrie sammen.
( jeg er så lite kristen som man kan bli, men er faktisk villig til og prøve alt. )

Da ble han sur for at jeg ikke gikk i kirka i dag, og han sa dette :
" du løy til meg, og gjorde så jeg fikk dårlig samvittighet den eneste måten jeg tilgir deg på er at jeg gjør det godt igjen selv, ved å drite i deg i dag og stikke til oslo å ruse meg."

Jeg elsker han. og han er min store kjærlighet, så jeg føler ikke å gå fra han er det rette...

Han har så utrolig mange gode sider, det er bare på grunn av den helvettes rusen, som gjør han til en drittsekk.

Er det noen jeg kan prate med der ute?
er det noen jeg kan få noe tips av?
Sist endret av Veggen; 24. august 2014 kl. 17:39.
Dere må BEGGE ha et ønske om å bli rus frie, du kan ikke ønske deg at han blir rus fri sammen med deg. Han må selv ha et ønske om å bli rus fri sammen med deg.
Du kan ringe rus tlf 08588

http://www.rustelefonen.no

Jeg ønsker dere lykke til begge to :-)
Sist endret av Huttetutta; 24. august 2014 kl. 15:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ønsket er der.

Men hvor stort ønsket er fra han sin side, det er jeg mer skeptisk på.

Han sier han skal bli rusfri for MEG, men hva med han selv..
Sitat av Whistle123 Vis innlegg
Da ble han sur for at jeg ikke gikk i kirka i dag, og han sa dette :
" du løy til meg, og gjorde så jeg fikk dårlig samvittighet den eneste måten jeg tilgir deg på er at jeg gjør det godt igjen selv, ved å drite i deg i dag og stikke til oslo å ruse meg."
Vis hele sitatet...
Manipulering, høres ut som det er DIN skyld at han må ruse seg.

Sitat av Whistle123 Vis innlegg
ønsket er der.

Men hvor stort ønsket er fra han sin side, det er jeg mer skeptisk på.

Han sier han skal bli rusfri for MEG, men hva med han selv..
Vis hele sitatet...
Jeg gjentar, han må ønske det helt selv og det høres ikke ut som han har skikkelig lyst til det. Du kan ende opp med at om du klarer å bli rus fri, vil dere ha evige krangling om at han fortsetter å ruse seg. Det vil tappe deg for alle krefter og at han manipulerer deg med å skylde på deg for at han ruser seg, vil ende opp med at du vil miste all selvtillit. Får du høre lenge nok at div. er din skyld vil du ende opp u sikker og tro det selv etterhvert.
Jeg snakker av erfaring........

Han vil sikkert, det høres ikke ut som at han vil det enda.
Sist endret av Huttetutta; 24. august 2014 kl. 15:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
At to partner går sammen for å holde seg rusfri kan være vanskelig, om han sprekker hva gjør du?
Han kan heller ikke vær rusfri for deg, og det virker som han legger mer vekt på din rusproblematikk enn hva han gjør med sin egen. Jeg tror dette går en vei og det er nedover. Kanskje feil av meg å komme med sånne argument når jeg ikke kjenner dere, men av egen erfaring så har det ikke gått bra med mine partnere, kanskje det er noe feil med meg?
Lykketil iallefall.

edit;
ved å drite i deg i dag og stikke til oslo å ruse meg
Vis hele sitatet...
Om dere er på dag 1 ved å holde dere rusfri så (har?) han allerede sprukket, noe man burde tenke over.
Sist endret av ezyy; 24. august 2014 kl. 16:14.
Folk er veldig forutinntatt mot alle former for relasjon med folk som ruser seg, så når to personer ruser seg så sier det seg selv at de fleste fraråder det. Men folk flest har faktisk ikke noe grunnlag for å uttale seg om dette, og de neglisjerer ubevisst flere av de tungtveiende aspektene ved problemstillingen som kun førstehånds erfaring kan gi en forståelse for.

Men enda jeg ikke har noen motforestillinger mot det å løse noe slikt som et par så ser jeg en del problemer her. Disse er en konsekvens av alderen deres. Han er et ansvarsfraskrivende, umodent og manipulerende rævhål, og han kan være det fordi du er litt naiv og godtroende.

Jeg tror ikke dette er noe lurt for din del.
Uten at jeg kjenner deg eller kjæresten din, men bare på bakgrunn av denne tråden har jeg et veldig godt tips jeg kan komme med til deg:

Kutt han ut.

Som nevnt ovenfor her; han manipulerer deg og er ikke motivert nok til å slutte med rus. Dersom han ikke er det, men bare er delvis med - kan jeg nesten garantere deg at dette ikke kommer til å gå for deg.

Du må desverre kutte navlestrengen slik jeg ser det og gjerne andre "dårlige" venner.

Jeg har ingen personlig erfaring med å slutte med rus, men jeg tenker dette er elementært når man skal gi slipp på rusen. Nytt nettverk, nytt sted, nye impulser som får tankene over på andre ting og ikke minst ha noe å sysle med og ikke bare ligge på sofaen.

Lykke til! Dersom du er motivert nok må du bestemme deg og være lojal ovenfor deg selv.
Helt ærlig er han en drittsekk. Du kan ikke tilgi sånt fordi han ruser seg, så gi han et ultimatum: deg eller rusen.

Lykke til og søk støtte fra andre også.
Sist endret av Spirituell; 24. august 2014 kl. 18:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Helt ærlig er han en drittsekk. Du kan ikke tilgi sånt fordi han ruser seg, så gi han et ultimatum: deg eller rusen.
Vis hele sitatet...
Det blir også feil vist hun skal gi han to alternativer som han mest sannsynlig elsker mer enn alt annet.