Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 10612
Noen som vet om fungerende værested for narkomane i Oslo pr dags dato?

Eventuelt hvor lønner det seg og sove ? Vet det er blitt totalforbud osv for å sove i oslo nå...
Trådstarter
5 0
takk for svar! : )
Trådstarter
5 0
men finnes det ikke noe som er gratis? omså bare et dagtilbud?
Hvorfor skal du sove ute? Du har pc og Internett, du må ha ha et sted å være?
Trådstarter
5 0
trenger ett sted å være som ikke koster så altfor mye mens jeg er noen få dager i Oslo for obvious reasons..
Sitat av BongRips Vis innlegg
Hvorfor skal du sove ute? Du har pc og Internett, du må ha ha et sted å være?
Vis hele sitatet...
Det finnes internett og pc'er paa bibloteket, eller saa har kanskje TS en telefon. Om han hadde et sted aa veare hadde han sikkert ikke spurt
Trådstarter
5 0
altså, jeg har ett sted og bo elllers. skal bare til oslo en helg, og vil bruke MINST mulig cash på steder å sove. jeg har tlf og pc ja. internett kafeer vet jeg jo at det finnes; men man kan jo heller ikke sove der.

og han, er en hun hiih
De plassene de tilbyr overnatting for narkomane/bostedsløse er sikkert rimelig smekkfull fra før av. Det er nesten usselt gjort av deg ta opp plassen for de som virkelig trenger det. Hvem som helst kan sikkert ikke bare komme dit, og kreve en soveplass fordi de ikke vil bruke penger på hotell.

Du finner sikkert rimelige overnattingssteder i Oslo som ikke koster skjorta. Ikke vær så grådig.
Sist endret av shittrønder; 22. januar 2014 kl. 18:07.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Prøv å se om du kan couchsurfe hos noen.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hjelpe meg, søk på couchsurfing heller.
Flere her på forumet har opprettet tråder der de søker bosted noen dager i bytte mot mat, koselig selskap osv. med positivt resultat. Prøv heller det. Vet at det er et hunkjønn her på forumet som har hatt overnatting av freaks opptil flere ganger.

Kjenner hun seg igjen, kan hun sikkert gi lyd i tråden.
Annet alternativ: https://www.airbnb.no/s/oslo?price_max=617

Let, og kanskje du finner noe rimeligere enn det jeg fant. Tok bare ett kjapt søk. Har positiv erfaring med siden selv, men ikke i Norge.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Kan også være verdt å ta en prat med Den Åpne Dør ("aka Døra. bare spør rundt) i Schweigaardsgate, rett ved Harald Hårdrådes Plass: http://www.velferdsetaten.oslo.kommu...1531-8842.html
Sist endret av bakkus; 22. januar 2014 kl. 19:23.
Thon hotell har vel tilbud til 399.- pr natt. Det er billig.
det finnes hosteller her i oslo. prisen ligger rundt 100-300 pr natt.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Jeg vil anbefale deg å leie deg inn på hotell, fremfor å vanke sammen med Oslos narkomane og gjengmiljøet som våkner til live om natten. Hotell koster ikke all verdens, alt etter standard...

Lykke til.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
De plassene de tilbyr overnatting for narkomane/bostedsløse er sikkert rimelig smekkfull fra før av. Det er nesten usselt gjort av deg ta opp plassen for de som virkelig trenger det. Hvem som helst kan sikkert ikke bare komme dit, og kreve en soveplass fordi de ikke vil bruke penger på hotell.

Du finner sikkert rimelige overnattingssteder i Oslo som ikke koster skjorta. Ikke vær så grådig.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at TS ikke er fattig narkoman?
Jeg kan selvfølgelig ikke vite det, men slik jeg tolker det så har hun penger, men vil absolutt ikke bruke de på overnatting.

Jeg har kommet med andre forslag som er bedre enn det hun søker etter. Kan tenke meg at hun kanskje fikk en PM etter at hun fortalte at hun er en kvinne, ikke mann. Skal ikke se bort i fra at noen allerede har gitt henne en sofa under oppholdet i Oslo. De fleste fattige narkomane, som f.eks bruker hospits som overnatting har sjeldent egen PC og telefon, noe TS ser ut til at hun har.
Sitat av Hardtliv2013bwoi Vis innlegg
Hvordan vet du at TS ikke er fattig narkoman?
Vis hele sitatet...
TS har et sted å bo. De bo stedene som TS spørr om er for fattige narkomane uten fast bolig til seg selv. Ergo er TS allerede i en bedre situasjon en de bostedsløse som de tilbudene er for. TS har også råd til å reise til Oslo en helg, noe de fattige narkomane uten fast bolig ikke har råd til, altså å reise et sted en helg. Tipper de fleste Freaks gjetter som meg, at TS har økonomi til å leie seg et sted som ikke går utover de fattige narkomane som ikke har råd til egen bolig og oppta de fattige narkomanes sårt tiltrengte bolig tilbud (plass).
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
TS har et sted å bo. De bo stedene som TS spørr om er for fattige narkomane uten fast bolig til seg selv. Ergo er TS allerede i en bedre situasjon en de bostedsløse som de tilbudene er for. TS har også råd til å reise til Oslo en helg, noe de fattige narkomane uten fast bolig ikke har råd til, altså å reise et sted en helg. Tipper de fleste Freaks gjetter som meg, at TS har økonomi til å leie seg et sted som ikke går utover de fattige narkomane som ikke har råd til egen bolig og oppta de fattige narkomanes sårt tiltrengte bolig tilbud (plass).
Vis hele sitatet...
Jeg tolket det mer som at ts var en typisk bondejunkie som kommer innom oslo på smackweekend.
Seriøst, hvem ville ellers spurt etter et 'værested for narkomane'?
Synes kanskje det blir litt feil. Du har vel råd til ei seng på et flermannsrom på enten Perminalen eller Anker Hostel?
Reiser man inn til dophovedstaden er det ikke så unaturlig å ville prioritere pengene sine på dop, og ikke overnatting.
Sist endret av Deep Sleep; 23. januar 2014 kl. 07:02.
Nå vet vi ikke om hun er narkoman, gjør vi?

Jeg kan godt forstå spørsmålet om hun er narkoman, men tanken på at hun skulle være narkoman slo meg ikke, utrolig nok. Skulle det være tilfellet så vet jeg at det er flere frivillige organisasjoner i Skippergata der de tar deg for den du er. De kan sikkert hjelpe med steder der man kan overnatte bedre enn hva vi kan her i tråden.

Så, TS: Har du et rusproblem?
Sitat av Deep Sleep Vis innlegg
Reiser man inn til dophovedstaden er det ikke så unaturlig å ville prioritere pengene sine på dop, og ikke overnatting.
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden vet du at Oslo er dophovedstaden? Og hva får deg til å si noe så gjennomtenkt?
Klart, folk reiser jo ikke dit bare for å få tak i litt tjall og slikt, må vite.

Eller har du nettopp kommet ut ifra ei hule i sånn ca Dovrefjell?
Sist endret av aeon_illuminate; 23. januar 2014 kl. 11:53.
Hvordan i all verden vet du at Oslo er dophovedstaden?
Vis hele sitatet...
Oslo fikk vel i 2008 en fem meter lang gullsprøyte fordi den var verdens heroinhovedstad...
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Hvordan i all verden vet du at Oslo er dophovedstaden?
Vis hele sitatet...
Visstnok "overdosehovedstaden" også.
The guardian kaller Oslo cheap fix capital.
Så joda, realtivt kjent begrep...
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Hvordan i all verden vet du at Oslo er dophovedstaden? Og hva får deg til å si noe så gjennomtenkt?
Klart, folk reiser jo ikke dit bare for å få tak i litt tjall og slikt, må vite.

Eller har du nettopp kommet ut ifra ei hule i sånn ca Dovrefjell?
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager mener du er "dophovedstaden" da?
Sitat av moret Vis innlegg
Visstnok "overdosehovedstaden" også.
The guardian kaller Oslo cheap fix capital.
Så joda, realtivt kjent begrep...
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager mener du er "dophovedstaden" da?
Vis hele sitatet...
@ Begge dere to over meg:

JO. Ja. Joda. Selvfølgelig har Oslo størst forbruk av ulovlige stoffer - ikke bare i kvanta, men også sett per innbygger. Det sier seg jo selv når byen ligger geografisk nærmere svenskegrensa og E6 (les; det er lettere å transportere dop inn ift Trondheim og Bergen), samt at det er Norges desidert største by og storbyområde med alt i alt anslagsvis 1M mennesker.

Men (uten at jeg gidder å finne frem masse håndfaste kilder for utsagnet mitt), tror ikke dere nesten alle hovedsteder i europeiske land er dopphovedsteder ?

..Og er da ikke London en dophovedstad (som er kjent for masse kokain)?, eller Moskva (krokodil og opiater)?, Lisboa og Madrid?, eller ikke minst Amsterdam?


(..) Jeg kan da i det minste referere til denne artikkelen om narkoforbruk verden over, Guardian her også. Norge ligger gjennomsnittlig eller lavere enn gjennomsnittet, fikk jeg inntrykk av etter å ha tatt en kjapp titt. Poenget mitt er at selv om Oslo i kraft av å være Norges største by har høyest forbruk av nesten ale typer ulovlige stoffer, så bør den likevel ikke bli "stemplet" som en dophovedstad. Å få tak i 'dop' er noe en gjør rimelig lett i de fleste europeiske byer over en viss størrelse.
Sist endret av aeon_illuminate; 23. januar 2014 kl. 15:05.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
@ Begge dere to over meg:

JO. Ja. Joda. Selvfølgelig har Oslo størst forbruk av ulovlige stoffer - ikke bare i kvanta, men også sett per innbygger. Det sier seg jo selv når byen ligger geografisk nærmere svenskegrensa og E6 (les; det er lettere å transportere dop inn ift Trondheim og Bergen), samt at det er Norges desidert største by og storbyområde med alt i alt anslagsvis 1M mennesker.

Men (uten at jeg gidder å finne frem masse håndfaste kilder for utsagnet mitt), tror ikke dere nesten alle hovedsteder i europeiske land er dopphovedsteder ?

..Og er da ikke London en dophovedstad (som er kjent for masse kokain)?, eller Moskva (krokodil og opiater)?, Lisboa og Madrid?, eller ikke minst Amsterdam?


(..) Jeg kan da i det minste referere til denne artikkelen om narkoforbruk verden over, Guardian her også. Norge ligger gjennomsnittlig eller lavere enn gjennomsnittet, fikk jeg inntrykk av etter å ha tatt en kjapp titt. Poenget mitt er at selv om Oslo i kraft av å være Norges største by har høyest forbruk av nesten ale typer ulovlige stoffer, så bør den likevel ikke bli "stemplet" som en dophovedstad. Å få tak i 'dop' er noe en gjør rimelig lett i de fleste europeiske byer over en viss størrelse.
Vis hele sitatet...
Det er vel snakk om at Oslo er Europas dophovedstad her, Så du kan vel slutte å ro nå
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Var det ikke heroin-hovedstad de prata om? At vi hadde veldig høyt antall sprøytenarkomane og overdoser konsentrert i tigerstaden.
Men dette er vel noen år siden, med plata osv. Veit ikke om det har blitt noe forandringda , eller om de bare har flytta på seg.
Sist endret av Bothrops; 23. januar 2014 kl. 16:26.
@aeon_Illuminate

Sjekk hvilken tråd du er i.

Oslo har flest narkomane, billigst og mest dop i Norge.

Når TS spør om et værested for narkomane er det ikke unaturlig å anta at hun har en interesse for narkotika.
Sov på bussterminalen.
Du kan jo ta med deg litt godt med tøy og sove oppe på sognsvann eller noe slikt. Hvis du reiser litt vekk fra sentrum så er det ikke usannsynlig at du får være i fred. Kanskje frognerseteren kan være noe også. Nå vet jeg ikke hvordan du er stilt økonomisk, men hvis du har utstyr til å ligge ute så er det i hvert fall gratis. Koster bare litt for t-banen.
270 kr på vandrehjem (Haraldsheim) i Oslo. Noe som virkelig ikke er ille.
Dra på legevakta og snakk med sosial vakttjeneste så får du et par netter på Prindsen for kr 0,-. Anbefales ikke.....
Sosial vakttjeneste på Legevakta er vel ikke helt ukjent med denne formen for turisme... Jeg tror nok det kan bli vanskelig å bare skulle rekvirere seg et rom på et av lavterskeltilbudene ment for sårt trengende folk! Det medfører ofte en del nysgjerrighet og registrering av den som søker disse plassene. Tanken er nok godt ment med å kunne tilby en intro i det offentlige hjelpeapparatet. Så hvis du er i Oslo for å handle regelmessig, så er kanskje ikke det så dumt ettersom det ikke er helt usansynlig at Oslos sjelehungrige dopmarked absorberer nettop slike turister. Jeg har sett slikt skje med mine egne øyne :O