Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 3180
Hei hei..
Jeg ville lage en kopi av min C: boot disk og plassere denne kopien på en tilsvarende like stor harddisk. Begge diskene fra og til er på 1TB størrelse. Jeg har Windows 10-64bits og benytter "Opprett en systemavbildning" som jeg finner under Kontrollpanelet>Sikkerhetskopier eller gjenopprette filene dine (er egentlig Windows 7 programvare).

Når jeg har bekreftet "Start sikkerhetskopien" går det 5-10 sekunder, og en feilmelding dukker opp "Det er ikke nok plass på stasjonen for sikkerhetskopi Feilkode (0x80780048)

Gjør jeg samme operasjon igjen ser jeg at i bildet "Start sikkerhetskopien" at det i tillegg til Boot disken C: er tillagt en disk til, disk L: som er på 1TB. Tenkte at jeg kunne bare kople ut denne L: disken, men var ikke så enkelt. Når det var gjort fikk jeg "Blå Skjerm" = Critical Process died. Jeg fikk heller ikke boot når disk L: var koplet ut.

Spørsmål: Hvordan kan jeg få fjernet denne ekstra disk L: fra Sikkerhetskopieringen slik at det er bare bootdisken C: som det lages systembilde kopi av?

(PS: Systemet tillater ikke formatering av disken L