Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 7705
Hei, jeg vurderer å bestille meg cbd olje fra et engelsk selskap.
Jeg er klar over at dette ikke er lovlig å importere som privatperson pr i dag, jeg lurer på hva konsekvensen for min del blir om dette blir stoppet da jeg er i et yrke der det stilles krav til vandel.
Så la oss si at jeg bestiller cbd olje med totalt innhold av cbd på 4 gram, hva blir konsekvensen om dette blir stoppet i tollen?
Det er fremstilt av hamp og skal ikke inneholde noe thc.
Er det noen her inne som har erfaring med dette?
Sist endret av Shortfuse; 12. desember 2019 kl. 14:29.
Det er ikke ulovlig, skal ikke bli stoppet og det medfølger da naturligvis ikke noen konsekvens. Bare vær sikker på at den er THC fri så er det bare å bestill ivei
Ingen cbd olje er 100% thc fri. Det er hvertfall det selgerne på svensk helsekost med lovlig utsalg av cbd olje sa til meg. Dermed er det muligheter for at den går under spor av narkotika, selvom den er laget av hempolje.

Om det følges opp som narkosak er noe annet. Neppe. Men det kan allikevel være lurt å be selger sende med anonym etikett, og ikke i en brun flaske med "cbd weed leef oil ganja for life" etikett på. Posten kan finne på å åpne pakker med væskeinnhold i. Det skjedde meg med til og med en random vanlig og lovlig sjampo en gang. Skjedde dog ikke værre enn at jeg måtte hente den hos tollvesenet selv, de skulle vel se an reaksjonen min ellerno, og om jeg ikke møtte hadde det sannsynligvis virka mistenkelig nok til at pakka hadde blitt sendt inn på analyse.
Sist endret av celtseus; 12. desember 2019 kl. 14:41.
Toreokjeks: Anbefaler deg et raskt søk på Google, det du sier er fullstendig feil.

Celtseus: takk for svar, dette er et stort selskap, og jeg vet ikke om de er villige til å sende det i en anonym konvolutt uten etikett, men jeg skal sende de en mail og spørre.
Hva mener du jeg skal finne på Google?

Er mange som har fått det gjennom toll de siste månedene med "Fortollet" merket på pakken sin. Og CBD produkter uten THC pr.definisjon er det masse av på markedet. Pr. Def er 0.02%

Var da ikke lenge siden en her inne forklarte at det er gitt ut instrukser til post og tollvesen om nye regler for hamp produkter som er THC fri.
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Hva mener du jeg skal finne på Google?

Er mange som har fått det gjennom toll de siste månedene med "Fortollet" merket på pakken sin. Og CBD produkter uten THC pr.definisjon er det masse av på markedet. Pr. Def er 0.02%

Var da ikke lenge siden en her inne forklarte at det er gitt ut instrukser til post og tollvesen om nye regler for hamp produkter som er THC fri.
Vis hele sitatet...
Du spytter ut anekdoter uten å vite hva du snakker om. Det har ikke noe å si om det er THC eller CBD. Så lenge CBD regnes som et reseptbelagt legemiddel i Norge, vil det behandles deretter av tollen. Selv om det er 0.00 % THC.

"Hva skal jeg google".. hva med for eksempel.. "CBD+Norge". Der har du en sabla god start. Skal vi se hva første treff er der.. legemiddelverket.no ja med samtlige svar på samtlige spørsmål. Første link.

På tide med en toleransepause?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Cbd olje er pr dags dato forbudt å innføre , men er ikke noe problem å få igjennom toll. Bestiller selv fra Danmark.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg bor i danmark og har ingen problemer med å få hendene på CBD-olje. Men jeg handler på et dansk nettsted, så det kan være grunnen.

Hvis du har problemer med å få det fra england kan du prøve på hente det i Danmark?
Sitat av Shortfuse Vis innlegg
Hei, jeg vurderer å bestille meg cbd olje fra et engelsk selskap.
Jeg er klar over at dette ikke er lovlig å importere som privatperson pr i dag, jeg lurer på hva konsekvensen for min del blir om dette blir stoppet da jeg er i et yrke der det stilles krav til vandel.
Så la oss si at jeg bestiller cbd olje med totalt innhold av cbd på 4 gram, hva blir konsekvensen om dette blir stoppet i tollen?
Det er fremstilt av hamp og skal ikke inneholde noe thc.
Er det noen her inne som har erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
ja. fra cbdoilsuk 100% thc fri
▼ ... noen måneder senere ... ▼
https://legemiddelverket.no/import-o...(cannabidiol)-

Nyttig informasjon fra Staten om "Import av legemidler til personlig bruk ved forsendelse".

Hvis det er gitt informasjon til post og toll om å slippe igjennom CBD, så er det ihvertfall ikke offisielt.
Sist endret av NikolaiBerdyaev; 23. mai 2020 kl. 10:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har kjøpt fra Danmark 6-7 ganger og det har havnet i postkassa hver gang. Men ulovlig er det, enn så lenge.
Ser nå ut som at det gikk overraskende fint med bestillingen til Dekommeri2033 ut fra bildet!
La nettopp inn en bestilling hos CBDoilsuk siden de kjørte 50%, allikevel over 500kr.. Ser ut til at dekommeri2033 fikk igjennom, noe som ble bekreftet i en pm. Allikevel er jeg smått nervøs nå, har researchet i evigheter, og det er tydelig at det meste går igjennom, men en vet jo aldri.

Vel, vel, tiden vil vise.

Hvor bestiller du fra KasperAG?
Sist endret av NikolaiBerdyaev; 25. mai 2020 kl. 10:44. Grunn: Staving