Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1014
Dette er en Macbook Pro Retina 15" mid 2012. Den kom på lager her i Norge like før jul i fjord.

Hver gang jeg stenger macen, i dvale/hvile/shutdown eller om jeg bare lokker ned skjermen så kommer denne beskjeden opp etter jeg har skrevet inn passordet ved ny oppstart. Og, hvis maskinen står i dvale/hvile så må jeg holde inne power knappen minst tre sekunder eller så forblir bare skjermen svart ved ny oppstart (men man hører at maskinen starter).

Og når jeg endelig kommer inn, så kommer beskjeden opp og med anbefaling om å sende report til apple (har gjort det). Og noen ganger så kan jeg få opp et gammelt workspace, altså ikke det jeg hadde før jeg skrudde av maskinen. Type at søppelbøtten som var tømt ikke var tømt likevel, ellers nylige endringer forblir ikke sånn som jeg gjorde de.

Og, hvis maskinen min kjører på Intel graphics har den det med å kræsje og skru seg av når den må bytte til nVidia og samme greia får jeg da under oppstart.

On noen vet hva dette skyldes? Er det hardware? Jeg har nemlig hatt maskinen på rep 2 ganger pga RAM, og en tredje gang fordi de ødela bakbelysningen i tastaturet.

Jeg har prøvd å sette opp maskinen på nytt via iTunes, har ingen disc det har vi slutta å få med. Har installert gfxCardStatus der du kan velge manuelt hvilket videokort maskienn skal kjøre. Men det hjelper ikke. Har prøvd alle kombinasjoner av strøm/display innstillinger men ikke noe av det har noe å si heller.
Sist endret av Totskalle; 25. september 2013 kl. 14:13.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Dette er en Macbook Pro Retina 15" mid 2012. Den kom på lager her i Norge like før jul i fjord.
Vis hele sitatet...
Er jo en mac så det sier vel seg selv
Fra spøk til fakta; har du prøvd en SMC reset?

Really simple to fix.

1. Make sure that the account you are in has Administrator privileges
2. Go into System Preferences
3. Click on Start Up Disk
4. Select the Macintosh HD OSX drive
5. Click Restart and then follow any prompts given by the computer

Once the mac restarts, your problem should be fixed.
Vis hele sitatet...
Prøvd dette?
Sist endret av Magnisx; 25. september 2013 kl. 14:52.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Forsøkte dette nå, fikk faktisk ikke opp feilmelding når maskinen skrudde seg på igjen. Skal prøve å skru av å på litt haha

Fine greier, det var ikke værre. Ante ikke at det var noe som het SMC restart, er det nytt med SSD det kanskje? Eller så har jeg bare tidligere oversett det. Takk til deg da, så var denna macen helt feilfri og.

Men nå var det tilbake igjen
Hardwareproblem, kontakt de du kjøpte den av. Ta backup av harddisk før du sender den inn.