Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3142
Anonym bruker
"Tolerant Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er i en litt kjip situasjon hvor jeg må få nedbetalt gjeld, har allerede nedbetalt 20 tusen. Og må betale ned 30 tusen til innen 2 uker.


Jeg har ingen startkapital, hvordan kan dette skje illegalt eller lovlig?
Er det illegal eller legal gjeld vi snakker om her? Hvis det er legalt kan du vel be om betalingsutsettelse?
Anonym bruker
"Selvforsynt Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jobb dobbelt, også på helger. Gå fra den ene jobben til den andre. Dagskift ett sted, kveldsskift eller nattskift et annet sted. Ikke unn deg hvile, bare bit sammen tenna og gjør det. Tips er nattevakter på bensinstasjon og ufaglært på sykehjem / helsesektor. Bruk lørdager og søndager ekstra aktivt pga helgetillegg.

Utfordringen er at du får lønn i etterkant så du må uansett få betalingsutsettelse fra kreditor, det løser du med en telefonsamtale.

Er det snakk om narkogjeld har jeg ingen sympati og ønsker lykke til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er i en litt kjip situasjon hvor jeg må få nedbetalt gjeld, har allerede nedbetalt 20 tusen. Og må betale ned 30 tusen til innen 2 uker.


Jeg har ingen startkapital, hvordan kan dette skje illegalt eller lovlig?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å gi skikkelige råd uten å vite noe om deg og dine ferdigheter.

Selg alt du har av verdier som PC, mobil og annet på Finn/Facebookgrupper.

Hvis det er snakk om seriøs narkogjeld, kan det være lurt å prøve å søke om forbrukslån, evt. prøve å låne fra venner eller familie hvor konsekvensene for å betale for sent er mindre.
sucky sucky, så har du kroner og dårlig ånde på no time.
Lei en traktor av en bondeknøl og lei deg ut til kommunen som snømåker og grusstrøer til veiene så har du 20k på tre dager.
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Lei en traktor av en bondeknøl og lei deg ut til kommunen som snømåker og grusstrøer til veiene så har du 20k på tre dager.
Vis hele sitatet...
Det er nok lettere sagt enn gjort.
Sitat av something Vis innlegg
Det er nok lettere sagt enn gjort.
Vis hele sitatet...
True jeg tenkte heller ikke på at han skrev han ikke hadde startkapital. My bad
Anonym bruker
"Mekanisk Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Lei en traktor av en bondeknøl og lei deg ut til kommunen som snømåker og grusstrøer til veiene så har du 20k på tre dager.
Vis hele sitatet...

Hvem kommune ? Jeg kjører for Asker kommune og har 70 000 fastpris for hele sesongen på brøyting(6 måneder, 11k per måned), og 350kr timen for å strø..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvem kommune ? Jeg kjører for Asker kommune og har 70 000 fastpris for hele sesongen på brøyting(6 måneder, 11k per måned), og 350kr timen for å strø..
Vis hele sitatet...
Snakka med en 20 åring som brøyta her og sa jeg håpte han tjente bra. Han svarte at han gjorde ikke det før men etter at han slutta som ansatt i firma og heller begynte privat og leide seg selv ut så kunne han tjene 20k på tre dager sånn som føret var da. Alltid smartest å være sin egen sjef. Han jobba da tolv timers i det verste snøkaoset i vinger
Sist endret av Mk1; 9. februar 2024 kl. 01:27.
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Lei en traktor av en bondeknøl og lei deg ut til kommunen som snømåker og grusstrøer til veiene så har du 20k på tre dager.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvem kommune ? Jeg kjører for Asker kommune og har 70 000 fastpris for hele sesongen på brøyting(6 måneder, 11k per måned), og 350kr timen for å strø..
Vis hele sitatet...
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Snakka med en 20 åring som brøyta her og sa jeg håpte han tjente bra. Han svarte at han gjorde ikke det før men etter at han slutta som ansatt i firma og heller begynte privat og leide seg selv ut så kunne han tjene 20k på tre dager sånn som føret var da. Alltid smartest å være sin egen sjef. Han jobba da tolv timers i det verste snøkaoset i vinger
Vis hele sitatet...
Dette er litt utopisk, det er ikke nødvendigvis alltid sånn. Har det litt sånn i min bransje, problemet her er jo bare at du stiller nederst på lista etter at firma med avtale har brukt opp alle sine egne ansattressurser. Det er også nye regler på innleie av bemanning som gjør at det blir mindre og mindre aktuelt med oppdrag som ENK så du bør ha et AS eller være ansatt et sted som fakturerer. Nå blir det nye regler for innleie av arbeidskraft, det står ikke konkret ENK der men det samme gjelder.
Fyren har 13 dager på seg. Å kjøpe traktor, opprette firma, fikse kontrakter med kommune osv… dette tar jo mye mer enn 13 dager. Et urealistisk forslag.

Lån eller ran er mine to tips.
Fly til Nord-Norge, prøv å få jobb på en liten fiskebåt, du kan fort tjene noen tusen pr dag.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Krite en hekto med gall å selge i mindre kvanta for full gram pris. Blir fort penger av det om du har kontaktene.
Umulig å gi gode råd, avhengig av flere ting, jeg vil ikke ha svar på noenting- spør deg selv;

-Hva har du å tape?
-krets/referanser
-språk
-hvor desperat du er
-grenser
-moral
-handlingskraft

viktigst av alt;
- hva du er i stand til
-om du kan stole på kontaktene dine / tillitt


generelt ville jeg si; ikke sett deg på fly med masse drugs, om du skal gjøre det så hold deg hvertfall innenlands og bare hasj

bør være skeptisk til alle som vil sende stash med deg på passasjerfly utenlands.

Skal ikke anbefale noe ulovlig. Prøv å ikke miste alt du har av grunnverdier og moral

Visstnok - ikke at jeg anbefaler LSD skal være relativt safe å transportere på fly. innenfor Europa [b] Så lenge du greier å holde maska hele turen uten å stresse.
Sist endret av WouwseP; 14. februar 2024 kl. 23:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta forbrukslån på 30, så setter du alt på svart på unibet. Worst case scenerario et at du brukket damme stratten å trenger enda et forbrukslån på 60k
Sist endret av psychic_sunnny; 15. februar 2024 kl. 00:45.
13 dager?realistisk sett så er det begrensa hva du har å velge i,
1. «Prostitusjon» + «finesse»
2.«Finesse» + Kredittkortgjeld
3. Finn en sponsor eller «kjæreste».
4. Onlyfans/chat

^prøv å mixe noe fra de over. Mange desperate svin.
Forstår behovet, men har etter samtlige forsøk innsett at lett-tjente penger ikke er en ting. Mtp nedgangstider er til og med Finn.no salg av elektronikk blitt langdrygt (det var min go-to i krise, selg konsoll/pc/headset/fyll inn sjæl).