Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 655
Har nettop kjøpt og montert en basskasse og forsterker og har blir rådet til å spille inn høytaleren, og ikke spille for høyt når elementene er kalde.

Basskassa er Phoenix Gold Z212PB subwoofer
Forsterker er Phoenix Gold Z 300.1 monoforsterker

Kjøpte dette som en pakke, bruker det sammen med en Pioneer DUH-7900UB.

Er det nødvendig å spille den inn? Evt hvor lenge anbefales å spille inn. Har prøvd å finne andre forum og inlegg og dette, men finner bare forskjellige svar og ingen som bruker samme basskasse som meg.
HiFi-asylet vil alltid synse og mene mye om mangt. Det er ikke noe du absolutt må gjøre og det er nok viktigere i andre enden den øvre del av frekvensregisteret, hi mid og HF. Kan ofte låte litt hardt ut av esken der. De som er spesielt interessert kan la de stå over natta eller ett par dager, eller en skikkelig fest.. Nå har jo du bare en men med to kan du sette de mot hverandre og snu polaritet da kansellerer de hverandre og det er liten sjenanse.

Hvis det er veldig kaldt kan det være lurt å starte med å spille lavt sånn at elementene får temperert seg litt.
Fatters brukte alltid skivene til Yello for å spille inn sine, de har helt rått spenn ift både bass og diskant. Gratulerer med ny kasse! Har en stående selv som straks skal monteres ferdig
Å spille de inn er ikke så farlig, men å ikke spille noe særlig når elementene er kalde er viktig. Når du har spilt litt lav musikk i noen minutter er det bare å skru opp.

Materialene blir sprø og de interne delene kan treffe hverandre hvis det er store temperatur Forskjeller mellom komponentene.
I min tid var dette gjengs. Spille litt begrenset den første perioden. Usikker på om dette rådet ble fulgt.
Hadde en PG 15 på en fet monoblokk. Kostet meg vannlekkasje rundt bakrutene og en tildels plagsom tinitus i voksen alder.