Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1329
Avhengig av koffein. Får oppheng, angst og blir deprimert når jeg jeg drikker for mye kaffe/koffein. Får jeg ikke i meg litt i løpet av dagen så får jeg heftig hodepine og feber symptomer. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Gidder ikke å begynne å røyke bønner.
Hmm, ville anbefalt og bare ikke drikke mer en det du må, altså for å ikke få "abstinenser", dersom du ikke vill slutte da. Prøv å finne ut hvormye du tåler så bare passer du på å ikke få i deg mer en det, føler selv et ubehag om jeg får i meg for mye koffein, men aldri hatt noe problem med det om jeg bare drikker kaffe osv. Da jeg fikk i meg formye var det med koffeinpiller og det er en annen sak.
Da vil jeg anbefale deg sobril mot angsten, tramadol mot depresjonen og hodepinen, seroquel mot opphenget også må du selvsagt røyke weed, for det er vidundermedisin.

Men mer seriøst så er det vel bare å drikke moderate mengder kaffe?
Ellers kan vitamin B12 og sukker (eller mat) redusere bieffektene av koffein
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Jeg må slenge meg på de over her. Er helt jævlig, verste som er. Vel for min del var det krevende å slutte med koffein, jeg ble satt på 9mg alprazolam i døgnet, 40mg Diazepam og ca et halvt gram med morfin i den verste perioden. Abstinensene av koffein en ga seg ikke, klarte ikke stoppe med mine 3 kopper om dagen, var umulig. Mistet venner, familie og jobb. Selv i dag, 23 år etter kjenner jeg suget og er fortsatt i behandling, lykke til kompis, du er midt i det levende helvete nå. Har du kapital, bruk 50 000kr på aya ret eller iboga behandling, ønsker deg alt godt
Hodepinen tar iallfall jeg greit med 2 Paracet om gangen. Jo, det har til tider føltes som om, noen tar en drill og borrer siden av øyet og innover nepa på grunn av hodepine. Tipper nedforheten også blir borte etter en stund.
Anonym bruker
"Nummen Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dagens trolletråd?
Men er enig, koffeinabstinenser er det værste som er :'(
Takk for svar.
Anonym bruker
"Nummen Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men som alle andre stimulanter så går vel bivirkningene over over tid. Har desverre ingen tips for å minimere disse bivirkningene. Kanskje et bedre kosthold / mer næring i små perioder.
Jeg selv drikker iværtfall ca. 4-8 store kopper, mere om jeg føler for det. Abstinensene jeg opplever er hodepine utav helvette, å paracet/ibux tar det ikke i det heletatt, eneste som hjelper meg er èn kopp kaffe, woosh symptomfri. Har ingen problemer forøvrig av kaffedrikkinga mi, MÅ ikke ha. Hjertebank å svette å litt angst forsvinner ganske greit etter noen timer. kjenner jeg sistnevnte så slutter jeg å drikke kaffe.
Er det koffein du er hekta på, så kan du jo også bytte fra kaffe til tè, i en overgangsperiode?
Personlig elsker jeg selve kaffesmaken fra frisk kværna bønner.
Sist endret av Eyeamare; 17. januar 2019 kl. 17:43.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
I smell bullshit
Vis hele sitatet...
Da er det lurt å vaske seg
Anonym bruker
"Irritert Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syns spørsmålet kan svares seriøst. Noen er overfølsom til koffein og kaffe. Jeg får selv angst og blir skjelven, men har ikke vært avhengig. Jeg bestemte meg bare for å slutte. For oss som er overfølsom kan dette gi en veldig deilig men kort opptur, Hvor kvalme angst og skjelving forekommer ved nedtur.