Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1629
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
skal til sverige iløpet av nermeste framtid. Noen som har erfaring med elephant ølet til carlsberg? ser det innholder 7.2%
Carlsberg sin elephant øl er veldig god syntes jeg værtfall.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
har drikt endel sterk øl oppimellom. syntes det kan bli litt for mye alkohol smak hvis du skjønner. det er ikke problem med denne ? kjedelig å kjøpe 2 brett som smaker vondt hehe
Jeg drikker det meste. Men har ikke mye til overs for det ølet. Kan fint ha en boks ikke noe jeg kunne hatt mange av på rappen. Smaker mye alkohol.
Sofiero Guld(?) inneholder 7,5% alkohol, og syntes den smaker best av øl med rundt denne styrken.
kanskje jeg får prøve den. noe annet anbefaling? hadde vært litt okey å prøvd noe annet enn heineeken/ san miguel vær gang.
Ræva di lukter...
r0s3's Avatar
32 9
Du kan jo prøve Pripps Blå Ekstra Sterk? Den skal være ganske grei hører jeg; ganske grei pris i tillegg.
Sist endret av r0s3; 17. juli 2018 kl. 19:16.
Sitat av r0s3 Vis innlegg
Du kan jo prøve Pripps Blå Ekstra Sterk? Den skal være ganske grei hører jeg; ganske grei pris i tillegg.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes den er grei nok den, men jeg mener Sofiero Guld smaker mindre alkohol selv om det er litt mer i den. Syntes også den smaker nærmere vanlig pils enn Pripps, som smaker litt mer stramt slik som sterke typer øl gjerne gjør.
Ræva di lukter...
r0s3's Avatar
32 9
Sitat av Marshmallows Vis innlegg
Jeg syntes den er grei nok den, men jeg mener Sofiero Guld smaker mindre alkohol selv om det er litt mer i den. Syntes også den smaker nærmere vanlig pils enn Pripps, som smaker litt mer stramt slik som sterke typer øl gjerne gjør.
Vis hele sitatet...
Har aldri prøvd Sofiero Guld, noe som man bør være på utskikk etter? Hva bør man forvente av ølen?
Sitat av r0s3 Vis innlegg
Har aldri prøvd Sofiero Guld, noe som man bør være på utskikk etter? Hva bør man forvente av ølen?
Vis hele sitatet...
Jo sterkere øl blir, jo strammere blir smaken vanligvis. Øl med rundt ti prosent syntes jeg er helt forferdelig. Liker personlig øl best rundt fem prosent. Sofiero Guld er litt mer "fyldig" enn øl med lavere alkoholinnhold, men ikke på samme måte som andre i samme klasse. Jeg merker at det er sterkere, men jeg liker den godt. Anbefales å prøve!
Ræva di lukter...
r0s3's Avatar
32 9
Sitat av Marshmallows Vis innlegg
Jo sterkere øl blir, jo strammere blir smaken vanligvis. Øl med rundt ti prosent syntes jeg er helt forferdelig. Liker personlig øl best rundt fem prosent. Sofiero Guld er litt mer "fyldig" enn øl med lavere alkoholinnhold, men ikke på samme måte som andre i samme klasse. Jeg merker at det er sterkere, men jeg liker den godt. Anbefales å prøve!
Vis hele sitatet...
Får vel kjøpe et brett med det en dag da! Takk for anbefalingen!!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er jo mange gode øl rundt 7% og oppover. Men pils er ikkje av dei som tåler det, generelt sett. Skal du opp i den styrken bør du sjå på f.eks. belgiske øl (leffe f.eks.), og kraftige stouts eller IPAer. Eg har smakt IPAer på godt over 10% utan alkoholsmak.
Jeg har smakt mye forskjellig øl, også av de med høy eller veldig høy prosent. Jeg vil si meg uenig med Marshmallows angående Sofiero Guld'en. Jeg synes det er det noe av det verste innen høyprosent-øl. Jeg har ofte blitt overrasket over lettdrikkeligheten til sterke øltyper, men nettopp denne øltypen mintes om en forferdelig drink søskenbarnet mitt har laget noen ganger; pils og vodka. Han har da sprit, men manglende blandevann, og han bruker da ølen som blandevann.
det er det jeg mente sånn sterk alkohlol/ vodka smak.. bare å skyte inn tips, jeg er glad i pils jeg å liker å smake nye ting