Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4595
Hei, har noen her noen tips til noen hodetelefoner til under 2.5k. Skal bruker de en del på flyet i sommer. Bryr meg ikke om de er trådløse, men passform og lydkvalitet er essensielt. Må innrømme at jeg heller ikke er overbegeistret for Bose etter det som har vært i media i det siste.

På forhånd takk!
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sennheiser Momentum M2 har god lyd og god komfort, og i tillegg ser de ganske bra ut, dersom dette skal være viktig. Det eneste minuset er at de ikke har støydemping.
De koster 2.390kr på Spaceworld/Soundgarden. Link til iOS-utgave og Android-utgave.
Hvis det er primært til flying er det et must at de er støydempende, Bose er pretty neat dog 3,5k. Aldri stol på media

Hvis du bor i Oslo kan du dra innom Hifi-centeret (ved aker brygge) og prøve diverse men de stiger fort utenfor ditt budget.

https://oslohificenter.no/hodetelefoner/stoydemping
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Sennheiser Momentum M2 har god lyd og god komfort, og i tillegg ser de ganske bra ut, dersom dette skal være viktig. Det eneste minuset er at de ikke har støydemping.
De koster 2.390kr på Spaceworld/Soundgarden. Link til iOS-utgave og Android-utgave.
Vis hele sitatet...
Nå får du wireless versjonen til 2790,- med støydemping ikke noe å lure på. Kan og brukes med kabel.

Sitat av Carlozero Vis innlegg
Hvis det er primært til flying er det et must at de er støydempende, Bose er pretty neat dog 3,5k. Aldri stol på media

Hvis du bor i Oslo kan du dra innom Hifi-centeret (ved aker brygge) og prøve diverse men de stiger fort utenfor ditt budget.

https://oslohificenter.no/hodetelefoner/stoydemping
Vis hele sitatet...
De fleste inkludert de som har dem er enige om at de låter dritt til den prisen de skal ha for Bose. Bose har aldri hatt rykte på seg for å lage noe som låter så hvorfor sku gjøre det? Det de har fått til er støydempinga og det er den som selger som hakka møkk.
Jeg er overmåtelig fornøyd med mine BOSE QC35. Funker godt nok for meg til musikk, samt film/serier på fly. De er lette og jeg kjenner ingen trykk etter flere timers bruk. De er trådløse, samt de kan brukes med kabel. Jeg reiser ganske mye med fly i min nye jobb så de får kjørt seg godt 3-5 ganger i måneden.
Når jeg nevner Bose og media sikter jeg til dette: https://www.theverge.com/2017/4/19/1...g-data-lawsuit
Foruten har jeg ikke helt råd til Bose CQ35, men skal ta til meg tipset om å dra en tur til Hi-fi klubben og høre litt rundt.

Ser at Sennheiser Momentum er til salg for 1399,- hos teknikk magasinet. Er det noen som vet om det er en vesentlig forskjell på lydkvaliteten mellom den trådløse versjonen og i m2?
Sitat av Berre_ein_fyr Vis innlegg
Ser at Sennheiser Momentum er til salg for 1399,- hos teknikk magasinet. Er det noen som vet om det er en vesentlig forskjell på lydkvaliteten mellom den trådløse versjonen og i m2?
Vis hele sitatet...
Jeg syntes lydkvaliteten var bedre ("luftig" og mer "presis") i wired-versjonen; selv når trådløsversjonen ble testet kablet. Jeg vet ikke om dette var subjektivt, men det fikk meg til å kjøpe den.

Hvis du får over-ear-versjonen av M2 til 1400 kr, er det, etter min mening, et røverkjøp. Jeg mener hodetelefoner til godt over 2000 kr lydmessig sliter med å holde tritt.
Jeg kjøpte meg nettopp et sony-mdr1000x. Jeg lå egentlig i samme prisklasse som deg, men bestemte meg for å betale 3,6 k for headsetet. Det er veldig lett og behagelig å ha på hodet. Har ikke hatt trådløse headsets før som jeg kan sammenligne med, men lydkvaliteten imponerer meg sterkt. Det mest imponerende er vel støyreduksjonen, som visstnok er den beste på markedet. Gikk meg en tur i oslo igår, og det var som å ha en boble på hodet, selv uten musikken på. Gleder meg veldig til å teste ut disse på backpacking og flyturer om noen måneders tid. Anbefales sterkt, hvis du har pengene og klarer å ta vare på dyre ting!
Selv bruker jeg Marshall Monitor daglig og kan anbefale de.
Hatt de litt over 1 år nå og har brukt de til en del til musikkproduksjon samt vanlig musikk, gaming osv.

Konklusjon

Vi er altså godt fornøyde med dette hodesettet. Det har topp byggekvalitet, er behagelig å bruke over tid, har god lyd og et praktisk filter som lar deg bestemme lyden selv. Om du virkelig vil eksperimentere er det også mulig å finne filtstykker og klippe til egne filtre.
Marshall har holdt seg til trenden, for hodesettet har mye bass. Det fungerer veldig bra de de fleste typer populærmusikk. Vi syns dog ikke bassen er overveldende. Det er god balanse mellom diskant, mellomtone og bass. Opplevelsen blir en luftig og godt definert lydgjengivelse.

De er praktiske å ta med seg og kompisen kan putte inn sine egne hodetelefoner og lytte på din musikk. Karakteren måtte bli fem knyttede never i luften.
Vi har testet ett og annet hodesett de siste årene, og føler oss på trygg grunn når vi påstår at Marshall Monitor byr på skikkelig god lyd.
Vis hele sitatet...
http://www.lydogbilde.no/test/hodete...rshall-monitor
https://www.tu.no/artikler/test-test...monitor/228339


https://www.prisjakt.no/product.php?p=1843851
Sennheiser M2 er skikkelig bra, jeg eier de selv.
Lyd er så subjektivt at du nesten må prøve de før du kjøper. Momentum 2 isolerer godt, og låter "morsomt". Jeg tror de er tunet litt som en V-akse. Dvs, mye bass og diskant og en litt tilbaketrukket mellomtone. Jeg liker de veldig godt, og betalte 2600,- for den kablede versjonen av over ear for 2 år siden. Må også nevnes at de er veldig lette i forhold til andre headset.

Jeg prøvde on ear versionen, den likte jeg ikke i det hele tatt - Det har nok noe med størrelsen på ørene mine. Så du får nesten prøve selv.
Kjøpte et par sony mdr-1000x i starten av backpackingen min, og etter 2 måneder sier jeg med vel fornøyd med det kjøpet. Prøvde meg frem mellom de og qc35 men syntes bose'n hadde hakket dårligere støydempning, og det er noe sony har satset hardt på. Mdr høreklokkene stiller støydempingen inn etter huet ditt ( du skrur på en knapp, den sender ut lyd og analyserer utifra det) og de ser ikke like bulkete ut som jeg personlig syns momentumen er. Har også en knapp for å skru på at man bare hører stemmer, hvorvidt du kommer til å bruke det får du bestemme selv.
I tillegg har du sensorer på høyre klokke, og ved enkle sveip kan du justere volum og nytte sang/pause som jeg syns er veldig deilig når du har på bluetooth og du har mobilen i lomma.
Sist endret av Thrashcan; 14. mai 2017 kl. 11:16.
Gjennoppliver tråden jeg!

Ser at Sony MDR-100ABN er på tilbud til 1500 hos Power or Komplett. Er de et godt valg? Ser at de pleide å gå for mer. Har sett litt på anmeldelser at de skal være gode. Noen som kan sammenligne de med feks Sennheiser Momentum?

Eller HyperX Cloud? Bruker de hjemme nå, men er ikke veldig praktiske å ta med rundt!
Sist endret av Berre_ein_fyr; 20. mai 2017 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.