Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 12412
Heisann

Så jeg befinner meg nå i en situasjon hvor jeg sterkt vurderer å teste ut såkalte "study-drugs". Jeg er litt over halvveis til bacheloren, og merker at arbeidsinnsatsen og motivasjonen synker drastisk. Nok om det. Etter litt research er det adderall (mulig det har et annet norsk navn?) som kommer ut som en av de populære alternativene i denne kategorien.
Jeg lurer da på:

Er dette noe som er "umulig" å få tak i her i landet?

Kan det vise seg å fort være andre substanser? Greit nok at jeg stoler på dealeren min, men det kommer jo fra noen som fikk det fra noen som fikk det fra noen osv. Dere vet hvordan det fungerer. Er det evt. noen måte jeg kan forsikre meg om at produktet er legit før jeg hiver det i meg?

Eventuelt andre "boostere" som dere kjenner til som kan benyttes istedet taes også imot med stor takk.

Håper noen kan berike meg med litt kunnskap her
Sist endret av cayuc; 3. mai 2016 kl. 05:51.
Adderal, ritalin og vyvanse er vel de meste kjente adhd medisinenen som "misbrukes" i skolesammenheng idag.
For og skaffe disse må du enten finne en person med adhd som selger, eller en dealer som driver innenfor dette området.
Alternativ 2 er at du bestiller dette over DarkNet, men tror ikke du finner dette innlands, altså stor sjanse for at det blir stoppet.

Du kan også lese deg litt opp på Modafinil/adrafinil som er nootropics som også brukes hyppig til studier.
Modafinil er vanskelig og finne på standar nettsider, og kan bli problematisk med tollen. Det er derimot en selger på DarkNet som selger Modafinil og sender innlands.
Adrafinil er kommet i senere tid for og erstatte Modafinil da det blir omgjort til Modafinil i leveren. dette kan enkelt bestilles fra diverse nootropic nettsider, men blir pakken stoppet i toll blir den trolig destruktert uten videre konsekvenser.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Options :

Rangert etter personlig erfaring
1) Banan & Koffein
2) Ritalin, finn en dude med ADHD og spør om du kunne få kjøpt noen tabeletter.
3) Siden du allerede vil ta speed så kan du likegodt bare kjøpe amf, lettere å få tak i enn Ritalin imo.
4) Nootropics -> http://lmgtfy.com/?q=nootropics+for+studying+ -> http://www.powdercity.com/¨
5) Microdosing av LSD

Hva enn du tar så bruk med måte, du blir ikke smartere av å ruse deg.
Sist endret av ArtOfHacking; 3. mai 2016 kl. 17:16.
Ritalin inneholder metylfenidat. Det fungerer som bare rakkern, men gir stygg hangover for noen. Adderal er basicly det samme som gateamfetamin, som er lik fordeling levo og dexamf, men i adderal har du 75% dex og 25% lev. Kaffe vil gjøre deg mye nyttig forøvrig. Husk at metyl og amf er avhengighetskapende og du bygger toleranse. Vil anbefale deg å vise deg selv at du klarer det uten hjelp.
Reseptbelagt: Modafinil (modiodal).

Ikke reseptbelagt: Racetams (oxiracetam, piracetam osv).

Racetams kan gjerne brukes sammen med andre. Sjekk ulike kombinasjoner på drugs-forum.com sitt nootropics-forum.
Trådstarter
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Options :

Rangert etter personlig erfaring
1) Banan & Koffein
2) Ritalin, finn en dude med ADHD og spør om du kunne få kjøpt noen tabeletter.
3) Siden du allerede vil ta speed så kan du likegodt bare kjøpe amf, lettere å få tak i enn Ritalin imo.
4) Nootropics -> http://lmgtfy.com/?q=nootropics+for+studying+ -> http://www.powdercity.com/¨
5) Microdosing av LSD

Hva enn du tar så bruk med måte, du blir ikke smartere av å ruse deg.
Vis hele sitatet...
Ritalin har jeg tilgang på, men vegrer meg mot å ta det, da jeg har hørt litt forskjellig om dette. Samme gjelder forsåvidt amf. Som du kanskje skjønner er jeg ikke helt rutinert på alt hva som er hva osv, så veldig greit med hjelp sånn sett!

Er veldig inneforstått med at jeg ikke blir smartere i så måte, men noe for å hjelpe meg å få "tunnellsyn" og holde 100% fokus på kjedelige oppgaver er det jeg er ute etter her.

Sitat av nikita Vis innlegg
Reseptbelagt: Modafinil (modiodal).

Ikke reseptbelagt: Racetams (oxiracetam, piracetam osv).

Racetams kan gjerne brukes sammen med andre. Sjekk ulike kombinasjoner på drugs-forum.com sitt nootropics-forum.
Vis hele sitatet...
Modafinil er poppis i utlandet vet jeg, men er dette så og si umulig å få fatt på her til lands?


Takk for svar folkens!
Du får ikke noe særlig motivasjon av slike stoffer. Har du ikke lyst til å jobbe med skole så blir det ikke noe lettere... Det er ihvertfall det jeg har opplevd. Sunt kosthold og trening kan gjøre underverker. Jeg regner med at du ikke har den den sunneste kosten, ettersom du er student. Prøv det først før du går over å andre ting.
Enemy of the snut
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Adderal, ritalin og vyvanse er vel de meste kjente adhd medisinenen som "misbrukes" i skolesammenheng idag.
For og skaffe disse må du enten finne en person med adhd som selger, eller en dealer som driver innenfor dette området.
Alternativ 2 er at du bestiller dette over DarkNet, men tror ikke du finner dette innlands, altså stor sjanse for at det blir stoppet.

Du kan også lese deg litt opp på Modafinil/adrafinil som er nootropics som også brukes hyppig til studier.
Modafinil er vanskelig og finne på standar nettsider, og kan bli problematisk med tollen. Det er derimot en selger på DarkNet som selger Modafinil og sender innlands.
Adrafinil er kommet i senere tid for og erstatte Modafinil da det blir omgjort til Modafinil i leveren. dette kan enkelt bestilles fra diverse nootropic nettsider, men blir pakken stoppet i toll blir den trolig destruktert uten videre konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Ritalin kan fås kjøp innenlands jo, venodor har det inne på lager. Sjekket dete tidligere idag og vendor hadde det inne (Valhalla)
Vet at Modifin også er inne på lager hos en vendor som sender innelands (gjelder også Valhalla).

Begge vendorer skal være ganske raske og pålitelige. Har selv bestilt fra disse vendorene før, uten ptoblem begge har raske leveringstider
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Du får ikke noe særlig motivasjon av slike stoffer. Har du ikke lyst til å jobbe med skole så blir det ikke noe lettere...
Vis hele sitatet...
Jeg synes det gjør underverker på motivasjonen. Der jeg sitter trøtt og grinete, gidder ikke jobbe - så kicker disse stoffene, jeg kvikner til og kommer i godt humør og vil gjøre noe produktivt. Klart, dette er individuelt, men vær forsiktig med å bruke ''du'' når du forklarer slikt, bruk mye heller ''jeg''.

Ellers er jeg helt enig i at det å legge om på livsstilen gjør underverker.
Sist endret av Relevant; 4. mai 2016 kl. 01:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Du får ikke noe særlig motivasjon av slike stoffer. Har du ikke lyst til å jobbe med skole så blir det ikke noe lettere... Det er ihvertfall det jeg har opplevd. Sunt kosthold og trening kan gjøre underverker. Jeg regner med at du ikke har den den sunneste kosten, ettersom du er student. Prøv det først før du går over å andre ting.
Vis hele sitatet...
Jeg er student, og både jeg og så og si alle jeg studerer med har sunt kosthold og trener. Nå tar jeg et veldig høyt og krevende studie, så det er selvfølgelig mest Type A høyt presterende perfeksjonister der.

For meg gir en booster absolutt mer motivasjon, når fagene er vanskelige og tannhjulene i hjernen går litt for tungt rundt. Mye mer motiverende å jobbe når jeg føler meg våken og skjerpet.

Jeg leste litt rundt det og såvidt jeg forstår er Adderall (dexamf og levoamf) og vanlig amfetamin både dopamin releasing agent og reuptake inhibitor, mens Ritalin (methylphenidat) er en reuptake inhibitor. Men dette er mekanismer jeg selv føler at jeg ikke forstår godt nok, så skulle gjerne sett et bedre svar fra noen som kan mer enn meg.

Ritalin ser ut til å ha et dårligere rykte, men jeg lurer på om det er ufortjent. Ikke at jeg noen gang har prøvd noe sånt, men hvis jeg hadde, så ville hypotetisk sett methylphenidat vært min favoritt. Det ville gjort meg mer skjerpet med mindre bivirkninger, og jeg ville ikke fått hangover å snakke om. Men det ville kanskje ha vært fordi jeg kun ville ha tatt små doser, og kun tidlig på dagen. Likevel ville det gått ut over søvnen, så det ville ha vært fint å ha seroquel liggende (hvilket ville være veldig mye bedre enn z-hypnotika, i dette hypotetiske scenariet). Koffein ville hatt grei synergieffekt.
Trådstarter
Sitat av KingPin Vis innlegg
Ritalin kan fås kjøp innenlands jo, venodor har det inne på lager. Sjekket dete tidligere idag og vendor hadde det inne (Valhalla)
Vet at Modifin også er inne på lager hos en vendor som sender innelands (gjelder også Valhalla).

Begge vendorer skal være ganske raske og pålitelige. Har selv bestilt fra disse vendorene før, uten ptoblem begge har raske leveringstider
Vis hele sitatet...
Hvor risky er dette da? Verken jeg eller noen bekjente av meg har bestilt derfra, så har null erfaring med det. La oss si at jeg blir tatt, er det mulig å komme seg unna eller er jeg fucked?

Sitat av candela Vis innlegg
Jeg er student, og både jeg og så og si alle jeg studerer med har sunt kosthold og trener. Nå tar jeg et veldig høyt og krevende studie, så det er selvfølgelig mest Type A høyt presterende perfeksjonister der.

For meg gir en booster absolutt mer motivasjon, når fagene er vanskelige og tannhjulene i hjernen går litt for tungt rundt. Mye mer motiverende å jobbe når jeg føler meg våken og skjerpet.

Jeg leste litt rundt det og såvidt jeg forstår er Adderall (dexamf og levoamf) og vanlig amfetamin både dopamin releasing agent og reuptake inhibitor, mens Ritalin (methylphenidat) er en reuptake inhibitor. Men dette er mekanismer jeg selv føler at jeg ikke forstår godt nok, så skulle gjerne sett et bedre svar fra noen som kan mer enn meg.

Ritalin ser ut til å ha et dårligere rykte, men jeg lurer på om det er ufortjent. Ikke at jeg noen gang har prøvd noe sånt, men hvis jeg hadde, så ville hypotetisk sett methylphenidat vært min favoritt. Det ville gjort meg mer skjerpet med mindre bivirkninger, og jeg ville ikke fått hangover å snakke om. Men det ville kanskje ha vært fordi jeg kun ville ha tatt små doser, og kun tidlig på dagen. Likevel ville det gått ut over søvnen, så det ville ha vært fint å ha seroquel liggende (hvilket ville være veldig mye bedre enn z-hypnotika, i dette hypotetiske scenariet). Koffein ville hatt grei synergieffekt.
Vis hele sitatet...
Der har du det! Akkurat noe i den gata jeg er ute etter Så det du sier er at methylphenidat = ritalin ? Samme greia, forskjellig navn?
Beklager hvis jeg spør dumt her nå
Jeg var i samme situasjon som TS og prøvde Ritalin. Jeg gjennomførte etter retningslinjene i denne artikkelen http://thelastpsychiatrist.com/2007/...correctly.html og hadde en positiv opplevelse.

Min opplevelse var at Ritalinen hjalp med å produsere noe mer kvantitet, foran kvalitet. Hvilket ikke bare var negativt, siden dette lot seg bearbeide senere. Som sagt holdt jeg meg til det som sies i artikkelen, og (relativt) korte men effektive arbeidsøkter var idealet. Alt behov for å søke distraksjoner(sjekke sosiale medier, forums, browse reddit, stirre ut vinduet og dagdrømme) ble så og si fraværende.
ritalin = concerta = methylphen = methylphenidat. Vel, mulig det er forskjellige bindestoffer osv, men alle har virkestoffet methylphenidat.
Jeg tror at det hypotetisk sett er mulig å bli distrahert, eller snarere, at den aktiviteten jeg i så fall var i gang med når effekten kom, plutselig ville bli veldig interessant. Derfor ville det være lurt å sette i gang med arbeidet med en gang. Jeg tror at jeg ville opplevd mer intenst fokus med methylphenidat, mens amfetamin ganske enkelt ville gjort meg mer våken, men det ville jo hjulpet, det også.
Amfetamin (adderall, dexedrine, metamina, etc) gir generelt mindre bivirkninger og bedre virkning enn methylphenidat (ritalin, concerta, etc). Methylphenidat har lavere misbrukspotensiale og derfor er det førstevalg ved behandling av AD(H)D.

Personlig får jeg ingen ønsket effekt av Ritalin, det er zombiemodus og jeg blir trøtt, i tillegg er det ubehagelige bivirkninger.
Metamina gjør meg våken, fokusert og gjør det lettere å komme i gang med ting.
Jeg har kun prøvd stoffene i terapeutiske doser.
Sitat av candela Vis innlegg
Ritalin ser ut til å ha et dårligere rykte, men jeg lurer på om det er ufortjent. Ikke at jeg noen gang har prøvd noe sånt, men hvis jeg hadde, så ville hypotetisk sett methylphenidat vært min favoritt. Det ville gjort meg mer skjerpet med mindre bivirkninger, og jeg ville ikke fått hangover å snakke om. Men det ville kanskje ha vært fordi jeg kun ville ha tatt små doser, og kun tidlig på dagen. Likevel ville det gått ut over søvnen, så det ville ha vært fint å ha seroquel liggende (hvilket ville være veldig mye bedre enn z-hypnotika, i dette hypotetiske scenariet). Koffein ville hatt grei synergieffekt.
Vis hele sitatet...
Grunnen til ritalin har et dårlig rykte er fordi rusen - sammenlignet med amfetamin - ikke er spesielt sterk og heller ikke like behagelig, særlig ikke hvis planen er å holde seg våken time etter time.

Hvis man derimot bruker eller har forventninger om til ritalin - eller enda bedre - en depottablettvariant - som "et glidemiddel for en friksjonsfri variant av en allerede greit fungerende hverdag" tror jeg man ikke vil bli skuffa.

Altså at man ikke merker noe til rusen i løpet av dagen men først på ettermiddagen tenker: "oi, denne dagen gikk uforskammet enkelt og flott" og om man ikke hadde dytta i seg tabletten ville man nok ikke helt kunne ha satt fingeren på hva det skyldtes.
Hei, jeg er helt ny til og kjøpe nootropics og legemidle på nett, men i mars prøvde jeg og kjøpe Phenylpiracetam fra powdercity, og den blei stoppet i tollen, men ser at det er flere her som får ting igjen om tollen.. Er det noen nootropics tollen regaerer mindre på? Er det lettere og få in Noopept eller adrafinil en Phenylpiracetam? Jeg måte ikke betale bot selv om den blei stoppet i tollen, men vis jeg kjøper flere og de blir stoppet, må jeg eventuelt betale en bot da?

Jeg trenger noe får litt extra konsentrasjon får og studere, jeg har ganske så sikkert ADD, rolig som bare det, men klarer ikke og konsentrere om ting som ikke interesserer meg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har prøvd synapsil? Kom over det på internett og det virker ganske overvurdert. Tenker dette må være tråden det passer best å spørre.
For meg, Kratom! Ingen over ingen ved siden av. Kunne sitte i mange timer fullt fokusert, faktisk kose meg mens jeg skrev side etter side med kjedelig stoff. Men nå får jeg ofte skikkelig jobbekick av små mengder av enkelte opiater, tror ikke alle reagerer slik.
Sist endret av pkk1990; 19. juni 2016 kl. 23:25.
Attentin funker, er dexamf. samme som metamina, jeg bruker attentin som adhd medisin og det er veldig bra saker for konsentrasjonen!
Jeg sliter mye med konsentrasjon på temaer jeg ikke interesserer meg for. Jeg klarer ikke beskrive hvor utrolig kjedelig det er å lese om et emne over lengre tid jeg overhode ikke kunne tenke meg å interessere meg for eller sette meg inn i. Føles ut som at hjernen støver ned og råtner bort. Kanskje litt overdrevet, men man forstår kanskje interessen min for study-drugs. Uheldigvis har jeg ikke fått testet modafinil/adrafinil enda, men de ligger i handlekurven ett eller annet sted

Har personlig erfaring med Ritalin, amfetamin og mikrodosering av LSD. I tillegg til sukker og koffein da.

Ritalin:
- Ble våken og opplagt i omtrent 6 timer. Fikk ikke noen spesiell "fokus" ellernoe, bare mer våken, og dermed klarte å lese mer av den grunn. Etter 6 timer ble jeg trøtt, trang i øynene, gjespa mye. Mulig jeg tok for lite Ritalin til å oppnå ønsket effekt. 10mg i starten, 20mg ila en dag, og 2x10mg et par dager senere pluss 10mg påfyll etter 6 timer. Ikke spesielt mye å merke seg. Men funker uten tvil.

Mikrodosering av LSD:
- Prøvde først hjemme. Fikk utmerket resultat (20-25mcg) og holdt meg gående med teoretisk stoff samt webutvikling i mange, mange timer uten å bli ukonsentert.
- En negativ side er at du kan gjøre dette en dag, men så må du ha en dags pause. Du kan ikke mikrodosere to dager på rad, da toleransen bygges opp vanvittig fort. Annenhver dag er maks. Vanskelig å dosere! Jeg gikk jeg på en smell en gang og doserte litt mye (det er vrient å skjære små lapper ) og det jeg jobbet med flyttet litt rundt på seg og farger osv "bølget" og blinket litt. Ikkenoe biggie, men litt distraherende.

Amfetamin:
- Høvdingen over fokus og konsentrasjon. Uheldigvis fikk jeg dosert litt for mye, gikk over fra å være fokusert og motivert til å bli litt rusa. Fikk eufori, endte opp med å spille CS:GO i intervaller på 10-15 timer av gangen. 10-12 matcher av gangen uten stopp. Forsvant inn i spillverdenen og satt der til jeg var tom for amfetamin. Skal du prøve det så sett deg klare regler på forhånd. Ta heller for lite i starten her enn å være redd for at du ikke skal "kjenne" noe...for om du kjenner at du er rusa har du tatt for mye.

Lykke til!
Tips på dosering av lapper er å løse det opp og bruke dråpeteller.