Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 23533
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hei og hopp mine søte Otaku og med freaks.

Ser det er mange på freak som koser seg med anime, og trenger anbefalinger til nye serier å se.

Så hvorfor ikke lage en aldri så liten tråd, hvor vi diskuterer anime, vi kan diskutere animer som vi har set, spørre etter anbefalinger om animer som likner på andre serier du har sett, komme med uopfordrede anbefalinger, diskutere animer som kommer.

En ting som er viktig er å bruke spoilers, slik at en person ikke blir ødelagt en anime fordi du var så teit at du røpet slutten uten å advare mot det.
spoilers lages slik
(spoiler)(/spoiler) (bytt "(" med "[" og ")" med "]")
dette vil da se slik ut.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
test


Det er også to faser spoilers, fase 1 er ting som har skjedd i animen, altså som ikke spoiler for folk som har sett animen.
Fase 2 er ting som ikke har skjedd i animen ennå, men har skjedd i mangaen, altså som kan spoile for en som følger med på animen.
Det er også en fordel å legge ved hvilken episode det skjedde/skjer det du skal si. Slik at det er enklere for folk å vite om de vil bli spoila eller ikke.

Et eksempel på bruk av dette er slik:
Fase1, episode 103
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Han blir drept av broren


Da ser jeg frem til å diskutere anime med dere otaku og medfreaks.


-Frufsa
noen som kan annbefale meg en mørk thriller anime?
Fin tråd! Jeg kan da begynne med min personelig mening om Eureka 7

http://2.bp.blogspot.com/-S_bQAW2rtDo/T5D1GZCqTOI/AAAAAAAABzA/UzofEupiGpo/s1600/10_0629eureka_seven0003.jpg


Wikipedia^

Eureka 7 er en Action / Romance anime som er på 50 Episoder. Der er 2 filmer som ikke har noen med selve serien og gjøre men som kan vær greie og se.

Hele serien er en opptur og nedtur, når jeg såg den forstod jeg ikke alltid om jeg skulle bli glad eller sur for Eureka 7 har sine feil. Eureka 7 har et fint plot men der er en del hull gjennom hele serien, men det betyr ikke så mye av en eller annen grunn. Hvorfor vet jeg ikke, og andre jeg har snakket med føler det på samme måte, Eureka 7 gjør på en måte opp for feilene sine og du glemmer at der er hull som du vil ha svar på.

For uten om hull så er der fantastisk musikk, Introene vil man gjerne se, og høre sangene igjen, og igjen, og igjen. Den dag i dag har jeg forsatt en 5 år gammel cd som ligger i bilen med skriften
" Eureka 7 Awesome musikk"

Man blir sterkt knyttet til karakterene, sinne, glede, tårer følger med om du ser denne serien. Jeg følte at slutten av serien var litt " teit " men hele intrykket av Eureka 7 gjør at jeg har sett den hele 3 ganger, og snart skal jeg til igjen.

Håper at noen vil se Eureka 7 for den fortjener mer en hva den har fått.

Jeg ville ikke skrive så mye om serien i seg selv da jeg føler at wikipedia gjør det utmerket
Sist endret av Tombøtte; 16. juli 2013 kl. 01:38.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Martin1d Vis innlegg
noen som kan annbefale meg en mørk thriller anime?
Vis hele sitatet...
Black Lagoon?
http://2.bp.blogspot.com/-IgoASI9gKs0/UMwPzMQOpqI/AAAAAAAAVbY/S6Zgb2SUrzI/s640/bla.jpg

Animen handler om Rock, en velstående japansk buisniss man, som på en jobbreise, hvor han skal levere noen dokumenter, blir kidnappet av pirater, disse er bare ute etter dukumentene men tenker på det som en liten bonus om de får løsepenger for en ansatt også.
Ikke den typen som seiler på sjøen med stor hatt og pappegøye på skuldra, men en mer moderne variant, som seiler en gammel torpedo båt.
Da han oppdager hemmeligheten til bedriften, som inneholder bla mafia virksomhet og korrupsjon, blir han bedt av bedriften å dø som en helt.
Etter piratene får vite at de ikke får løsepenger for han blir de venneligere mot han, og det ender opp med at han blir med piratene.
Dette er en serie med absurd mye action og min absolutte favoritt anime charracter, Revy en totalt bad ass dame.

Serien er full av action og er mørk som hy.
Her får du se moderne pirater, ex-militære elite soldater, russisk mafia, moderne samuraier, nazister, gjengkriminalitet og kirke som dealer dop.

Serien gir et alt for realistisk innblikk i "undergrunden" sett fra en utenforstående sitt perspektiv, måten alt er forklart i serien får en virkelig til å tenke og alt virker "logisk"


Vil ikke si så alt for mye om serien annet en at den må sees.
slenger til slutt med en AMV, ikke se den om du er ekstremt følsom for spoiler og liker å sitte å spekulere i hva som kommer til å skje, den spoiler ikke store hennelser i serien.
http://www.youtube.com/watch?v=fe_WM8Uz-9k
Sist endret av Frufsa; 16. juli 2013 kl. 02:00.
Noen her som har sett Death Note? Anbefaler dere det?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Quantum_ Vis innlegg
Noen her som har sett Death Note? Anbefaler dere det?
Vis hele sitatet...
jeg har sett serien, og når jeg så den syntes jeg den var bra, selv om den har store feil i historien for min del, skjer utrulig mye jeg er missfornøyd med.

Men nå, som jeg har sett endel mer anime vil jeg si det er mange animer som er langt bedre en death note.

Om du er en person som ikke har sett mye på anime, men er ute etter en serie å se så vil jeg si at death note er en helt grei serie å se.
Beste ongoing anime nå for tiden, Attack on Titan.



Anbefales på det sterkeste!


Ellers har vi jo Fullmetal Alchemist: Brotherhood, som etter min mening er den beste animen noen gang laget.

Kan også anbefale Hunter x Hunter (2011), Code Geass og Tengen Toppa Gurren Lagann. Dette er alle helt fantastiske animer.
Sitat av Martin1d Vis innlegg
noen som kan annbefale meg en mørk thriller anime?
Vis hele sitatet...
Da vil jeg først og fremst spørre om du vil ha engelsk dub eller japansk dub + engelsk sub. :P
Jeg har glanet mye på anime og lest, vel, forferdelig mye manga de siste 3-4 årene så jeg har ikke noe som helst i mot å se på anime med japansk dub, men i følge andre som nylig har begynt å sett på anime syns de bare det blir rart og vil helst ha engelsk. :/
__________________

(Åpne spoilererne for mer informasjon)

Phantom: Requiem of the Phantom
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Mafia is rife in America where assassinations are a regular occurrence on the streets. Inferno, a mysterious company, is behind most of these dealings through the use of their near-invincible human weapon, "Phantom."

One day, a Japanese tourist accidentally witnesses Phantom’s latest murder. Desperate to escape, the tourist hides in a secluded building. However, Phantom, revealed to be a young woman named Ein, and the leader of Inferno ‘Scythe Master’ captures the tourist and brainwashes him.

Given the name ’Zwei’, this once peaceful tourist is now a puppet of Inferno with no memories. Drawn into a world of lies, deceit, and violence, Zwei must fight to survive, hopefully to one day regain his memories and escape from this world where he is constantly on the brink of death.
Vis hele sitatet...


Elfen Lied
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Avarsel: Veldig horribelt/mye gore
The Diclonius, a mutated homosapien that is said to be selected by God and will eventually become the destruction of mankind, possess two horns on their heads and have a "sixth sense" which gives them telekinetic abilities. Due to this dangerous power, they have been captured and isolated in laboratories by the government. Lucy, a young and psychotic Diclonius, manages to break free of her confines and brutally murders most of the guards in the laboratory where she is being held, only to be shot in the head as she makes her escape. She survives, falling off a cliff into the ocean and manages to drift along to a beach where two teenagers, Kouta and Yuka, discover her. Having lost her memories, she was named after the only thing that she can now say, "Nyuu," and the two allow her to stay at Kouta's home. However, it appears that the psychotic side of Lucy is not dead just yet...
Vis hele sitatet...


Rainbow: Nisha Rokubou no Shichinin (Synonyms: Rainbow)
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Seven teenagers in 1955 have to learn to live together in the same hold in the reformatory of Shio. Confined in a hall where suffering and humiliation are daily, they are waiting for a ray of hope in a dark, incarcerating world. The story follows their life together and how they move on afterwards.
Vis hele sitatet...


Death Note
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Yagami Light is a 17-year-old genius from Japan who is tired of his life, school, and the state of the world as he knows it. One day, on the way home from class, Light stumbles upon a dark notebook with "Death Note" written on the front. Intrigued by its appearance, Light reads the first few sentences, only to find out that it states that anyone whose name is written inside will die. Discarding it as a joke, Light continues his daily activities. Soon after though, his human curiosity takes the better of him and prompts Light to try the notebook, discovering the truth behind first sentence. Now, with power in his hands, Yagami Light is on a quest to change the world and become God of the New World. His path to holy status won't be easy however, as another genius, known as L, is working against Light's beliefs and Light himself. Who will win this power of Gods between humans?
Vis hele sitatet...


Anbefaler iallefall Phantom og Rainbow på det sterkeste.
Av disse 4 fins Elfen Lied og Death Note med engelsk dub, tror jeg.
Sist endret av WriteXRiot; 16. juli 2013 kl. 04:48.
Sub > Dub
Takk for svar
er det bare jeg som syns den nye sesongen som starta nå sugde *****?

Nå var forrige sesong med utrolig mange bra serier, men det meste som har starta opp nå er bare tull og tøys :/

Vet noen om Suisei no Gargantia kommer til å forsette etter hvert?
Må si at jeg digger attack on titans og black lagoon! Også så er dubben til black lagoon veldig bra! faktisk den beste dubben jeg har sett!
Anbefaler Cowboy Bebop. Er ganske likt Firefly egentlig, handler om en gjeng bounty hunters i fremtiden som flyver rundt i et romskip. Det er egentlig den eneste anime'en jeg har sett ordentlig på, så er mulig det finnes bedre saker, men det var hvertfall fantastisk bra. Synes det var like underholdende som mange kjente hollywood-serier med mangemillionbudsjett. Synd det bare ble laget én sesong.

Noen andre som likte CB som har andre anbefalinger til meg?
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Må si at jeg digger attack on titans og black lagoon! Også så er dubben til black lagoon veldig bra! faktisk den beste dubben jeg har sett!
Vis hele sitatet...
dubb?...................................
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av oamo Vis innlegg
dubb?...................................
Vis hele sitatet...
Dub ja. Black Lagoon har en av de beste engelsk dubbene der ute og er definitivt verdt å se selv om du kanskje foretrekker Japansk.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Må si at jeg digger attack on titans og black lagoon! Også så er dubben til black lagoon veldig bra! faktisk den beste dubben jeg har sett!
Vis hele sitatet...
Black Lagoon dubben har sine feil som gjør den super teit.

Fase 1
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Når hun snakker engelsk med de japanske ungene ved rock sitt hjemsted. Dette blir feil, da hun ikke kan gå fra å snakke engelsk til å snakke engelsk.
http://www.youtube.com/watch?v=nWNx4p6FVRA
Eller når hun snakker engelsk med en person som ikke er stødig i engelsk, blir ikke det samme når du ikke har japansken i bakgrunnen.
http://www.youtube.com/watch?v=f-AdVb1ijLk

Samt at revy sin stemme er majestetisk bra på japansk


Skal sies at jeg er motstander av sub generelt sett, og mener alt bør sees på orginalspråket, enten det er japansk eller russisk for den del.

En annen ting som er negativt med å se dubba anime er at mye japansk humor ligger i språket, og derfor faller helt bort. Et godt eksempel på dette er i one piece, hvor franky støtt og stadig kommenterer ord som inneholder Hentai, og tror de roper på han.
http://www.youtube.com/watch?v=oSnex8WbqBo Denne spoiler litt om man ikke har kommet til Saboady Archipelago arc'en.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Black Lagoon dubben har sine feil som gjør den super teit.

Fase 1
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Når hun snakker engelsk med de japanske ungene ved rock sitt hjemsted. Dette blir feil, da hun ikke kan gå fra å snakke engelsk til å snakke engelsk.
http://www.youtube.com/watch?v=nWNx4p6FVRA
Eller når hun snakker engelsk med en person som ikke er stødig i engelsk, blir ikke det samme når du ikke har japansken i bakgrunnen.
http://www.youtube.com/watch?v=f-AdVb1ijLk

Samt at revy sin stemme er majestetisk bra på japansk


Skal sies at jeg er motstander av sub generelt sett, og mener alt bør sees på orginalspråket, enten det er japansk eller russisk for den del.

En annen ting som er negativt med å se dubba anime er at mye japansk humor ligger i språket, og derfor faller helt bort. Et godt eksempel på dette er i one piece, hvor franky støtt og stadig kommenterer ord som inneholder Hentai, og tror de roper på han.
http://www.youtube.com/watch?v=oSnex8WbqBo Denne spoiler litt om man ikke har kommet til Saboady Archipelago arc'en.
Vis hele sitatet...

Det er ikke den duben jeg har sett isåfall. Der var det flawless engelsk som var gjennomført av folk fra amerika.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Det er ikke den duben jeg har sett isåfall. Der var det flawless engelsk som var gjennomført av folk fra amerika.
Vis hele sitatet...
Vell, den første er ikke dub i hele tatt, det er fra den orginale japanske versonen, og nr2 er en sammenlikning av den engelske og den japanske versonen

Om du har sett en annen dub en den jeg linka til og syntes den var bra må du virkelig skjekke ørene dine, fordi da er det noe alvorlig galt, da dette er den offisielle dub'en og den folk mener er bra. Jeg er dog ikke på noen måte enig i at den er bra, og det er grunnet det jeg skrev istad.
Jeg er heller ingen fan av engelsk dub generelt. Kommer på samme hvilken serie det er snakk om. ^^

Litt om Attack on Titan/Shingeki no Kyojin fra mitt perspektiv:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Noe av det første jeg tenkte var at jeg aldri hadde sett en såpass emosjonell tragedie i en anime før. Var helt opphengt til jeg nådde episode 10, da bestemte jeg meg for å lese mangaen. Etter jeg nådde det nyligste kapittelet sluttet jeg å følge med på animeen. Grunnen for det var vel at etter 25-35 kapitler virket det bare langdrygt. Det som var stort og uventet for et par kapitler siden skjer nå gang på gang som om det er helt vanlig. Det blir mindre fokus på hovedpersonene og alt blir bare forvirrende. Det er for mange ting man ikke får svar på og det tar alt for lang tid å få svar på det.
Sist endret av WriteXRiot; 16. juli 2013 kl. 18:29.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Jeg er heller ingen fan av engelsk dub generelt. Kommer på samme hvilken serie det er snakk om. ^^

Litt om Attack on Titan/Shingeki no Kyojin fra mitt perspektiv:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Noe av det første jeg tenkte var at jeg aldri hadde sett en såpass emosjonell tragedie i en anime før. Var helt opphengt til jeg nådde episode 10, da bestemte jeg meg for å lese mangaen. Etter jeg nådde det nyligste kapittelet sluttet jeg å følge med på animeen. Grunnen for det var vel at etter 25-35 kapitler virket det bare langdrygt. Det som var stort og uventet for et par kapitler siden skjer nå gang på gang som om det er helt vanlig. Det blir mindre fokus på hovedpersonene og alt blir bare forvirrende. Det er for mange ting man ikke får svar på og det tar alt for lang tid å få svar på det.
Vis hele sitatet...
Om du mener shingeki er den mest emosjonelle tragedien du har sett har du ikke sett mye anime, og i hvertfall ikke madoka magica,
Dette er vel strengt talt ikke en spoiler men om man har tenkt å se madoka magica med full effekt burde man ikke lese det. (inneholer for såvidt litt poilers fra shingeki også)
SPOILER ALERT! Vis spoiler

hadde madoka magika vert shingeki hadde Armin død i løpet av de 3 første episodene, for så at mikasa dør noen episoder etterpå, og slutten er at eren blir til en titan permanent, og i utganspungtet ikke klart å redde noen

En annen serie som er langt mer emosjonell en shingeki er Clannad, en serie jeg holder på med å se nå.
Husk å se Clannad after story etter clannad frufsa
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Martin1d Vis innlegg
Husk å se Clannad after story etter clannad frufsa
Vis hele sitatet...
sefølgelig, med mindre jeg staller den i løpet av de første episodene, slik som jeg har prestert å gjort mer mirai nikki xD
Eller Gurren lagann for densagsskyld, jeg må slutte å skulle se på hundre og ørten serier samtidig(egentlig bare 16serier )...
Har i noen år sett anime, og har etter hvert sett en ganske flau stor mengde av dem Så tenkte jeg skulle liste opp de jeg syns burde nevnes, og som på flere måter har satt sine spor i meg. Ser ganske mye forskjellig så det burde være noe for alle i denne listen

Jeg vil gi dem underkategorier som jeg føler de hører til under.
Jeg skriver titlene på Japansk, føler det blir mest rett


Action

Naruto/Naruto Shippuudun Action, Inspirerende
Dette var den første animen som jeg ble hekta på. Ser ikke så mye på animen lenger med følger forsatt med på mangaen. Har kanskje blitt litt dratt ut etter hvert, men forsatt noe alle som ser anime burde få med seg.


Fairy Tail Action, Humor, Emosjonell
Denne er kanskje ikke for alle, men blandingen av epic fight scenes, karakterene og humoren så ble denne gull for meg. Er ikke så lengesiden animen stoppet, men mangaen skrives forsatt så håper en gang i fremtiden at den vil starte opp igjen.

Shingeki no Kyojin(Attack on titan)Action, Emosjonell, Gore
Kunne nesten laget en egen post bare på traileren til denne animen. Denne tok virkelig animeverden med storm når de første episodene begynte og rulle for noen måneder siden. Har aldri sett en så sterk første episode i noen annen anime. Art worket på denne animen falt veldig i smak hos meg. Med tykke uthevede linjer som som er ganske uvanlig, får du en inn the face opplevelse når actionen begynner. Sammen med den episke musikken og de kanskje litt utradisjonelle kameravinklene har de etter min mening klart og lage noen av de mest episke action scenene i alle animene jeg har sett. Vet noen om lignende animer, SEND MEG PM ASAP!!!!

Suisei no Gargantia Action, Sci-Fi
Denne animen er veldig interessant, da den igjennom animen tar opp en del etiske fremtidsrettede problemer som menneskeheten kanskje en dag kommer til å oppleve. Actionen her helt grei, men for min del var det mye av dialogene og opplevelsene hovedpersonen Ledo som fattet min interesse.

Sword Art Online Action, Trist, Fantasy
Tenk deg et virtuelt spill kommer på markedet, som gjør at du kan spille et MMO som om det er en virkelig verden, høres awesome ut? Ikke når det skjer noe som gjør at den eneste måten og komme ut av spillet er å komme igjennom det uten og dø. For vist du er uforsiktig og mister all HP så dør du i den ekte verdenen. Første sesongen er EPIC og ingen burde gå glipp av denne. Den andre sesongen er så som så, men ser du første, kommer du garantert til å se andre.

Morsomt

Namiuchigiwa no Muromi-san Morsom, Random, Havfruer??
Dette er en utrolig random. Noen episoden sitter jeg bare etterpå. Men har nesten skreket ut i latter av noen av episodene, som foresten bare er på 13 minutter. Det tar ikke lange tiden og se de 13 episodene av animen, så er verdt og titte på.

Kokoro Connect Morsom, Drama, Pinlig
Ideen til denne animen er simpel, 5 skoleungdommer som plutselig skifter kropper helt random om hverandre uten at de vet at det kommer. Noe som gjør at de veldig ofte havner i ganske pinlige situasjoner. Dette er kanskje ikke i animen, men se for deg; du sitter og runker, plutselig skifter du kropp med ei jente i klassen og du befinner deg i hennes hode og må forsette med samtalen hun har med moren. Vitende at jenta du bytta plass med plutselig satt på rommet ditt med kølla di i hånda. OUCH!


School Life

School Days Drama, Romanse, Harem
Denne starter litt tregt, men siden karakterutviklingen i denne animen er ganske god, så vil du garantert fullføre den.
Det er ganske få High School animer som ikke gjør en stor deal ut av sex og pubertet, men denne er et unntak. Det er få animer der jeg har fått skikkelig hakeslepp og må klype meg i skinnet for å forstå at det jeg så var virkelig med i historien. De siste 2 episodene gjør hele animen, spesielt de 10 siste minuttene. Det skjer noe så uventet og som ikke henger på greip i forhold til resten av serien. Denne MÅ ses!!

Sakurasou no Pet na Kanojo Romanse, Drama, Morsom
Settingen er utrolig morsom. Det er veldig mange pinlige situasjoner som har gjort at ihvertfall jeg har hatt noen latterbrøl. Den er til tider ganske inspirerende og har noen gode moralske pekepinner. Dette er kanskje den beste High School animen jeg har sett. Selv om du ikke liker slike animer til å begynne med så er jeg SIKKER på at du vil like denne. Den er rett og slett noe for seg selv

Boku wa Tomodachi ga Sukunai Morsom, Harem, Romanse
Når du sammen med en jente starter en klubb for de som ikke har venner, så kan du tenke deg at det er en del spesielle folk som melder seg inn.
Dette er en av de få anime jeg har hardcoret og sett alt sammenhengende.
Det er en sesong 2 av denne som jeg ikke husker navnet på :/

Harem.... dont judge me!!

Yosuga no Sora Drama, Romanse, Harem
Denne animen bryter kanskje ganske store etiske retningslinjer mot slutten, men må nesten nevnes. Dette er en anime jeg ikke klarer og bestemme meg for om jeg likte eller ikke, rett og slett fordi de 2 siste episodene satte meg så ut. Den kan kanskje være litt forvirrende og litt for kjapp noen steder i plottet, men er utrolig bra animert og feel over hele serien.

R-15 Harem, Morsom, Skole
Har igrunn ikke så mye å si om denne. Men liker du Harem så må denne nesten ses.

Annet

Shinsekai yori Skrekk, Fantasy, Drama
Sammen med Shingeki no Kyojin/Attack on titan er dette en av de voldeligste animene jeg har sett til nå, spesielt litt utover i plottet. Denne animen overasket meg utrolig positivt på flere måter. Stemningen i denne er utrolig bra. Skrekk delen var utrolig nervepirrende og jeg genuint følte frykt for karakterene til tider.
Denne animen er satt 1000 år frem i tid, og på mange måter satte samme inntrykk på meg som Suisei no Gargantia. Jeg sier det igjen, denne ses

ellers

Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai
Mayo Chiki!
Haiyore! Nyaruko-san W
Fight Ippatsu! Juuden-Chan!!
Death Note
Dakara Boku wa, H ga Dekinai.
Hayate no Gotoku!


Vist det er interesse for det kan jeg lage ny og lengre post. Dette er bare toppen på isfjellet av det jeg kan anbefale.
Tipper det er mange som kommer til å rage over lista mi, men dette er bare en håndfull av mine personlige favoritter
Er mange av de store animene jeg ikke har listet opp her eller gitt den oppmerksomheten de fortjener, bare sånn det er sakt.
En serie jeg elsker og virkelig må anbefale er Mushishi. Rolig og filosofisk historie om en ekspert på "Mushi", en annen form for liv. Helt fantastisk serie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mushishi

http://www.youtube.com/watch?v=sBF5oZK9SQY Første episoden

http://www.youtube.com/watch?v=VhQYbNAzytc Andre episoden, sannsynligvis favoritt episoden min.

En annen herlig serie er Seirei No Moribito som følger livet til en livvakt. Det visuelle i serien er helt fantastisk og jeg er stor fan av historien, god karakter utvikling og action scene er nesten makeløse når det kommer til animasjon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Moribit..._of_the_Spirit
Jeg syntes Sword Art Online var så UTROLIG digg, helt til:

SPOILER ALERT! Vis spoiler
De kom I den "nye" spill verdenen der de plutselig ble alver? eller noe med vinger? vet ikke hvorfor men det ble bare for teit for meg! og jeg som har sett Eureka 7 og har gamet night elf i wow, samt gamet Aion Online.. vet ikke hva som gjorde det men etter 3 episoder i den "nye" verdenen så bare ga jeg opp serien.


Noen som kan oppmuntre meg til og se mer?
Sist endret av Tombøtte; 17. juli 2013 kl. 03:54.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Jeg syntes Sword Art Online var så UTROLIG digg, helt til:

SPOILER ALERT! Vis spoiler
De kom I den "nye" spill verdenen der de plutselig ble alver? eller noe med vinger? vet ikke hvorfor men det ble bare for teit for meg! og jeg som har sett Eureka 7 og har gamet night elf i wow, samt gamet Aion Online.. vet ikke hva som gjorde det men etter 3 episoder i den "nye" verdenen så bare ga jeg opp serien.


Noen som kan oppmuntre meg til og se mer?
Vis hele sitatet...
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Hadde de bare laget det en egen sesong... SAO hadde lett kunne gått over 24 episoder, så tatt ALO som en egen sesong på 24 episoder, slik som de gjør med GGO, men jeg vil anbefale deg å se hele ALO også, Det er en helt insane episk scene mot slutten, og du vil vel se slutten?
Sitat av Frufsa Vis innlegg
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Hadde de bare laget det en egen sesong... SAO hadde lett kunne gått over 24 episoder, så tatt ALO som en egen sesong på 24 episoder, slik som de gjør med GGO, men jeg vil anbefale deg å se hele ALO også, Det er en helt insane episk scene mot slutten, og du vil vel se slutten?
Vis hele sitatet...
SPOILER ALERT! Vis spoiler
når jeg droppa serien pga at jeg føler den ble for teit så har jeg ikke så veldig lyst :P men blir det litt mindre... hum, vinger ? eller er det en stor del av hele greia ?
burde vært möderatör
Hva er greia med at ingen har nevnt hverken Baccano, Berserk, Hellsing Ultimate, Panty & Stocking With Garterbelt, Highschool of the Dead, Nichijou, Danshi Koukousei no Nichijou, Azumanga Daioh eller Lucky Star? Jesus christ folkens!

forresten: Tengen Toppa Gurren Laggan er og blir verdens beste anime. For alltid.
Sist endret av pappabetaler; 17. juli 2013 kl. 04:26.
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Hadde de bare laget det en egen sesong... SAO hadde lett kunne gått over 24 episoder, så tatt ALO som en egen sesong på 24 episoder, slik som de gjør med GGO, men jeg vil anbefale deg å se hele ALO også, Det er en helt insane episk scene mot slutten, og du vil vel se slutten?
Vis hele sitatet...
Enig der.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Følte at det gikk alt for raskt fra spillet startet til at de nesten var ferdig. Jeg hadde gledet meg til å se SAO på bakgrunn av settingen, at de var fanget i et spill, og syntes det var skuffende at det var så lite fokus på selve spill-aspektet og all den fete slossingen som kunne ha vært.


Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Hva er greia med at ingen har nevnt hverken Baccano, Berserk, Hellsing Ultimate, Panty & Stocking With Garterbelt, Highschool of the Dead, Nichijou, Danshi Koukousei no Nichijou, Azumanga Daioh eller Lucky Star? Jesus christ folkens!

forresten: Tengen Toppa Gurren Laggan er og blir verdens beste anime. For alltid.
Vis hele sitatet...
Har ikke sett noen av de du nevner foruten om Baccano (Dritbra) og noen eps av Highschool of the Dead, og må bare si at jeg skjønner virkelig ikke greia med at Highschool of the Dead er så populært. Kan ikke komme på noe annet enn at fanbasen synes det er dritdigg å se på borderline hentai med zombier.
Sist endret av Quix; 17. juli 2013 kl. 04:29.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Hva er greia med at ingen har nevnt hverken Baccano, Berserk, Hellsing Ultimate, Panty & Stocking With Garterbelt, Highschool of the Dead, Nichijou, Danshi Koukousei no Nichijou, Azumanga Daioh eller Lucky Star? Jesus christ folkens!

forresten: Tengen Toppa Gurren Laggan er og blir verdens beste anime. For alltid.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nevnt Berserk vist jeg viste at de hadde laget en anime, har lest mangaen og må si det var magisk!

ble nå MEGET exited
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Hva er greia med at ingen har nevnt hverken Baccano, Berserk, Hellsing Ultimate, Panty & Stocking With Garterbelt, Highschool of the Dead, Nichijou, Danshi Koukousei no Nichijou, Azumanga Daioh eller Lucky Star? Jesus christ folkens!

Tengen Toppa Gurren Laggan er og blir forresten verdens beste anime. For alltid.
Vis hele sitatet...
azumanga er i egen klasse når det kommer til komedie, og tråden er fortsatt ung, man regner da vel ikke med at alle bare skal pøse på med alle godbitene i starten?

Luckt star er forresten en anime man må ha sett endel på anime fra før av for å få fult utbytte av.

Gurren Lagann er forresten en anime jeg har stalla, og er ikke enig med deg i at det er den beste animen i historien, den kan på ingen måte måle seg med feks Madoka Magica og Black Rock Shooter

Sitat av Quix Vis innlegg
Har ikke sett noen av de du nevner foruten om Baccano (Dritbra) og noen eps av Highschool of the Dead, og må bare si at jeg skjønner virkelig ikke greia med at Highschool of the Dead er så populært. Kan ikke komme på noe annet enn at fanbasen synes det er dritdigg å se på borderline hentai med zombier.
Vis hele sitatet...
Når skal folk forstå hva hentai er...
For det første, det vi forbinner med hentai(som forøvrig er helt feil) er animert porno fra japan, altså serier med sex, ikke serier som er må scethy.

i Japan derimot betyr ikke hentai noe annet en Pervers, eller pedofil. Og om du sier hentai japan vil selv den 30 år gamle mannen som fortsatt bor hjemme hos foreldrene og sitter å ser på lolicons, reagere å kikke rart på deg.

Det som hotd regnes som er Ecchi(kun uten for japan vel og merke), som her betyr serie med seksuell relatert innhold, (i japan blir dette brukt på det vi kaller "hentai", altså på porno, ja forstå det den som kan...)

Jeg er en av de som sitter å ser på mye ecchi anime, rett og slett fordi det er hysterisk morsomt. Liker det spesielt om det er kombinert med yuri(når tenåringsjenter får romantiske følelser for hverandre)
burde vært möderatör
Sitat av oamo Vis innlegg
Jeg hadde nevnt Berserk vist jeg viste at de hadde laget en anime, har lest mangaen og må si det var magisk!

ble nå MEGET exited
Vis hele sitatet...
Ikke bli FOR opphisset, animeen tar ikke for seg mer enn en brøkdel av mangaen. Det du derimot BØR få animeboner av er at animeen er blitt gjenfortalt i tre splitter nye OVA-filmer. Jeg har bare sett den første av dem men de virker minst like bra som animeen, om ikke bedre. Du bør egentlig se alt sammen. Her er traileren for film nr 3. Kjenner jeg får grøsninger, fy faen Berserk er det sjukeste as...

Sitat av Quix Vis innlegg
Har ikke sett noen av de du nevner foruten om Baccano (Dritbra) og noen eps av Highschool of the Dead, og må bare si at jeg skjønner virkelig ikke greia med at Highschool of the Dead er så populært. Kan ikke komme på noe annet enn at fanbasen synes det er dritdigg å se på borderline hentai med zombier.
Vis hele sitatet...
Sjekk ut alt, jeg har god smak :3

Angående Highshool of the Dead så må jeg si at borderline hentaien slo meg som en parodi mer enn noe annet. Ærlig talt. Åssen kan man ikke le av shit som dette?

Noen som har sett Redline forresten? Det er en mer eller mindre perfekt animert film med et nydelig sound track og en særegen stil. Det tok syv år å tegne dette mesterverket.

Oh shit, Akira må heller ikke glemmes! Duh.
Sist endret av pappabetaler; 17. juli 2013 kl. 05:07.
Shady Banana
Quix's Avatar
http://oyster.ignimgs.com/wordpress/write.ign.com/145268/2013/02/Hunter-x-Hunter-1.jpg

Hunter x Hunter 2011 (Hunter Hunter)

Hunter x Hunter (2011) er en råbra anime om Gon som etter å ha fylt 12 år, reiser hjemmefra for å bli en såkalt Hunter og for å en dag kunne møte faren sin. På vei til Hunter-eksamen får han seg tre nye venner, Killua, en tidligere leiemorder fra den verdenskjente Zoldyck klanen, den hevnlystne Kurapika som er bestemt på å finne personene som utslettet klanen hans, og doktor-lærlingen Leorio, en ganske pysete men smart mann.
De begir seg sammen ut på eventyr for å bli profesjonelle Hunters og oppnå hver sine mål.

Hunter x Hunter (2011) er en serie som pågår as we speak og er i skrivende stund på 88 episoder.

Jeg skal ikke legge skjul på at dette er en Shonen-anime og den har sine likheter med DB/One Piece/Naruto/Bleach/Whatevs men det er en såpass god serie at den er et ganske friskt pust i en alt for falmende sjanger.
PS: Hunter x Hunter har faktisk vært litt av inspirasjonen bak Naruto, så hvis du liker Naruto så vil du nok finne Hunter til din smak


http://cdn.madman.com.au/images/series/series_texhnolyze.jpg

Texhnolyze

Texhnolyze handler om Ichise, en ung undergrunns-bokser som mister den ene armen sin og den ene foten etter å ha blitt angrepet. Han blir tatt inn av en kvinnelig lege og brukt som forsøkskanin til den siste modellen av Texhnolyze, en cyborg-løsning for å erstatte tapte kroppsdeler. Han hentes deretter inn for å jobbe for Oonishi, en av mennene som styrer byen Lux. Han vikles deretter mer og mer inn i krigen mellom opprørerne, staten og en mektig organisasjon.
Texhnolyze tar sted i byen Lux, en stor by som er bygd dypt under jordens overflate etter at menneskeheten nesten døde ut.

Texhnolyze ble laget i 2003 og er på 22 episoder.

LES
Texhnolyze er ikke en lett anime å se. Den er ikke for alle. Det er en ganske spesiell anime og kan til tider være vanskelig å komme seg gjennom. Serien er ganske mørk og dyster og det er definitivt en deprimerende afære men det er fremdeles en knallsolid psykologisk sci-fi.
Sist endret av Quix; 17. juli 2013 kl. 05:15.
Kan også nevne denne siden her

Bare å huke av det du liker så finner den masse forskjellig til deg
Gasai Yuno
7 3
Sitat av Frufsa Vis innlegg
jeg har sett serien, og når jeg så den syntes jeg den var bra, selv om den har store feil i historien for min del, skjer utrulig mye jeg er missfornøyd med.

Men nå, som jeg har sett endel mer anime vil jeg si det er mange animer som er langt bedre en death note.

Om du er en person som ikke har sett mye på anime, men er ute etter en serie å se så vil jeg si at death note er en helt grei serie å se.
Vis hele sitatet...
Må si meg uenig med Frufsa. Death Note er en helt fantastisk serie som alle personer som i det hele tatt har interesse for anime bør se. Den er ikke blant mine topp ti serier basert på handling men om jeg skulle rangert de seriene som satt mest inntrykk på meg så er den blant de top 5.

Det som er så bra gjennomført med Death Note er at den har så mange ikoniske karakterer som for eksempel L.

Når du har sett animen anbefaler jeg deg å se Live Action filmen. Dette er Death Note historien fortalt igjennom 3 filmer (Ikke animert). De gjenskapte karakterene perfekt, noe som jeg vil si 99.9% av alle live action filmer ikke gjør.

Sitat av oamo Vis innlegg
Kan også nevne denne siden her

Bare å huke av det du liker så finner den masse forskjellig til deg
Vis hele sitatet...
Uenig, syntes han burde bruke MyAnimeList.net, langt lettere å finne relatert anime.

Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Jeg syntes Sword Art Online var så UTROLIG digg, helt til:

SPOILER ALERT! Vis spoiler
De kom I den "nye" spill verdenen der de plutselig ble alver? eller noe med vinger? vet ikke hvorfor men det ble bare for teit for meg! og jeg som har sett Eureka 7 og har gamet night elf i wow, samt gamet Aion Online.. vet ikke hva som gjorde det men etter 3 episoder i den "nye" verdenen så bare ga jeg opp serien.


Noen som kan oppmuntre meg til og se mer?
Vis hele sitatet...
Det var jo en fantastisk plot-twist. Serien burde ekspandert over 51 episoder, men SAO er fortsatt en episk serie. Jeg gleder meg til neste sesong, OVA og film.

Sitat av oamo Vis innlegg
er det bare jeg som syns den nye sesongen som starta nå sugde *****?

Nå var forrige sesong med utrolig mange bra serier, men det meste som har starta opp nå er bare tull og tøys :/

Vet noen om Suisei no Gargantia kommer til å forsette etter hvert?
Vis hele sitatet...
Det er utrolig mye bra som kom forrige sesong. Sommer sesongen som nettop har begynt inneholder utrolig mye bra anime. Anbefaler deg å faktsk se på ting som:

http://eyeonanime.com/wp-content/upl...eyeonanime.jpg

Sword Art Online - Ikke åpne spoilertags om du ikke har sett serien
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Syntes dette er en fantastisk emosjonell serie. Det er ikke selve plottet som er emosjonelt men overgangen imellom spillverden hvor jeg gråt samtidig som det hele tiden er en trist undertone ved hvordan serien vil utarte seg mot slutten. Jeg ble rimelig oppspilt når Kirito hadde overvunnet ALO og skulle besøke Asuna men støtte på psykopaten http://www.youtube.com/watch?v=B--VY...gjHUqCYwCyOhxw
Sist endret av cocopara; 17. juli 2013 kl. 10:02.
http://http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQZu9rwjvcSdnrsUbpBHa15Aqk1G7YK9gdPRus4MjXfxxbCgWyN9w
One Piece

Animen går ut på en som heter Luffy. Han har lyst til å bli kongen over alle piratene. For å få til det, så vil han hente en skatt, som heter One Piece. Han må også samle andre i sitt medlem, som og har forskjellige mål. Det ene, f.eks, er en som er flink med sverd. Han har som mål og bli den sterkeste sverdmannen i hele verden. Nå skal ikke jeg fortelle mer om animen, men den er verdt å få med seg. Den har opp til 604 episoder

http://www.imdb.com/title/tt0388629/
Sist endret av stinkdyr; 17. juli 2013 kl. 11:37.
Mye gode tips her, har ikke sett på anime på mange år da jeg gikk litt lei. Vurderer å ta det opp igjen da endel har mange gode historier. Sword art online fristet veldig

Noen tips til nybegynneranime for jenter som aldri har sett anime og synes tegnefilmer er tull?
Sist endret av RayMonk; 17. juli 2013 kl. 13:27.
Love it or hate it, min favoritt er Azumangah Daioh

Kun intro: http://www.youtube.com/watch?v=oBU5EUoW6q0
Sist endret av Defman; 17. juli 2013 kl. 13:27.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
http://http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQZu9rwjvcSdnrsUbpBHa15Aqk1G7YK9gdPRus4MjXfxxbCgWyN9w
One Piece

Animen går ut på en som heter Luffy. Han har lyst til å bli kongen over alle piratene. For å få til det, så vil han hente en skatt, som heter One Piece. Han må også samle andre i sitt medlem, som og har forskjellige mål. Det ene, f.eks, er en som er flink med sverd. Han har som mål og bli den sterkeste sverdmannen i hele verden. Nå skal ikke jeg fortelle mer om animen, men den er verdt å få med seg. Den har opp til 604 episoder

http://www.imdb.com/title/tt0388629/
Vis hele sitatet...
Tom Fishmand Island arc'en
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Vil bare dele denne teorien med deg/alle andre der ute som ser på one piece, dette er et mesterverk uten sidestykke
http://apforums.net/showthread.php?t=38205
Jeg har lest teorien flere ganger og føler den klaffer bedre og bedre for hver gang jeg leser den

Deffinitivt vert å lese
Sitat av Raymond Vis innlegg
Noen tips til nybegynneranime for jenter som aldri har sett anime og synes tegnefilmer er tull?
Vis hele sitatet...
De fleste jentene jeg kjenner som ser anime er det Naruto som har fått dem intressert helt i begynnelsen. Tror de fleste Shonen animene er gode startere for de fleste.
Tror Fairy Tail også kan fungere bra og vise en skeptisk jente
burde vært möderatör
Sikker på at Naruto og Fairy Tail egner seg for en som "synes tegnefilmer er tull"? ;p
Ville heller anbefalt noe hakket mer virkelighetsnært og haha, til og med litt modent?
Baccano eller Death Note vil jeg tippe passer henne bedre.

Eller Redline!!
Sist endret av pappabetaler; 18. juli 2013 kl. 01:54.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Sikker på at Naruto og Fairy Tail egner seg for en som "synes tegnefilmer er tull"? ;p
Ville heller anbefalt noe hakket mer virkelighetsnært og haha, til og med litt modent?
Baccano eller Death Note vil jeg tippe passer henne bedre.

Eller Redline!!
Vis hele sitatet...
+1 på death note. Standar jente favoritt.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Tenkte jeg skulle komme med en liten anbefaling på en serie som akkurat har begynt.

Nemmelig Blood Lad.
http://www.yenpress.com/wp-content/uploads/2012/10/Kodama_BLoodLad_V1_TP.jpg
En serie som likner på Beelzebub, en av mine absulutt favoritt serier, fulgte tross alt med på serien siden epsiode 2.
Serien handler om en vampyr som forelsker seg i et menneske, eller rettere sagt eksistensen til et menneske. Da dette menneske blir spist av en plante, og dermed gjort om til et spøkelse prøver han desperat å finne en måte å gjøre henne til et menneske igjen. Serien er en god komedie og hovedpersonen er overdrevet op(akkurat som i beelzebub).
Uheldig vis er det kun Horriblesubs som leverer en subba verson innen for rimlighetens grenser av tid, som er rippa ned fra hulu, ikke akkurat kvalitets sub med andre ord. Men serien er fortsatt verdt å ta en titt på.
Vil anbefale Kaiji

http://www.animedokidoki.com/staff/categoria/kaiji-2.jpg

En spennende anime som handler om gambling.

Kaiji er kjempefattig og har masse gjeld, og livet hannes suger generellt sett.
En dag får han besøk av en man som gir han ett tilbud om å slette gjelden viss han blir med på ett cruise.

Skikkelig spennende anime! Er ikke så mye action og blod o.l, men er en anime med veldig høyt spenningspunkt og mange twists and turns.
Sist endret av kimmy9gga; 22. juli 2013 kl. 22:43.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Mye gode tips her, har ikke sett på anime på mange år da jeg gikk litt lei. Vurderer å ta det opp igjen da endel har mange gode historier. Sword art online fristet veldig

Noen tips til nybegynneranime for jenter som aldri har sett anime og synes tegnefilmer er tull?
Vis hele sitatet...
Detroit Metal City: Youtube. Hysterisk morsom parodi-serie. Passer ikke for alle, men det finner du vel ut av.

Fullmetal Alchemist: Brotherhood: Rett og slett en god serie.
Hallooo, leter etter bra "Martial Arts" anime'er. Noen som kan anbefale noe?
Har allerede sett på alle seriene om "Makunouchi Ippo". Likte dem veldig.
Har også sett på Bleach, stor sett på grunn av Zaraki Kenpachi og Grimmjow

P.S Naruto er ikke "Martial Arts" anime for meg
Sitat av NaseBase Vis innlegg
Hallooo, leter etter bra "Martial Arts" anime'er. Noen som kan anbefale noe?
Har allerede sett på alle seriene om "Makunouchi Ippo". Likte dem veldig.
Har også sett på Bleach, stor sett på grunn av Zaraki Kenpachi og Grimmjow

P.S Naruto er ikke "Martial Arts" anime for meg
Vis hele sitatet...
Mener du Hajime no Ippo? (Makunouchi Ippo)

Ellers vil jeg anbefale Historys Strongest Disciple Kenichi
Vil personlig si at Historys Strongest Disciple Kenichi er enda bedre en Hajime no Ippo! (hvis du faller for den kan du også lese videre på mangaen! Mangaen er kjempelang De avslutta anime pga. at mangaen gikk inn i undergrunns fighting med betting og sånt, og det ble for hard kost for animen :P)
Sitat av BloodSpilla Vis innlegg
Mener du Hajime no Ippo? (Makunouchi Ippo)
Vis hele sitatet...
Ja, selvsagt. Glemmer alltid det originale navnet

Titta litt på Historys Strongest Disciple Kenichi på Google Bilder. BOOOBS
Men det er sikkert bra, skal se på den idag.

Og hvis du også liker fighter animeer, så kan jeg absolutt anbefalle "Baki The Grappler". Beste animeen jeg har funnet så langt.
P.S De har sluttet med anime på grunn av budsjettet også
Sitat av BloodSpilla Vis innlegg
Mener du Hajime no Ippo? (Makunouchi Ippo)

Ellers vil jeg anbefale Historys Strongest Disciple Kenichi
Vis hele sitatet...
som anime heter den Shijou Saikyou no Deshi Kenichi
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Høst sesongen ser ut til å bli en bra sesong.
http://www.crunchyroll.com/anime-new...13-anime-chart

selv ser jeg frem til Walkure Tomanze, Kill la Kill, Pupa, strike blood, sesong 2 av magi, samt madoka magica filmen, men den får vi nok dessverre ikke sett før det har gått en stund :/

Kommer også til å lade opp med å se sesong 1 av White album og Freezing, slik at jeg kan følge med på sesong 2 av disse også.


Hva tenker dere om den kommende sesongen, og anime året 2013 til nå? Vi har jo tross alt hatt mye bra nå.
Date a live, shingeki no kyojin, blood lad, sunday without good, og sikkert mange andre jeg har glemt å nevne også
Tenkte jeg også kunne komme med en anbefaling da. Selv om jeg ikke har sett anime på kjempelenge så er det et par som sitter igjen i minnet..

Gankutsuou: The Count of Monte Cristo
Den klassiske historien med en liten vri. Utrolig pen og sexy serie. Tegnestilen og fargebruken er bare nydelig og er i seg selv god nok grunn til å se serien. Historien, som nå er et av de større verk, har fått en frisk makeover og gjør seg veldig godt i settingen.

Gunslinger Girl
Er det to ting japanere digger så er det småjenter og digre våpen. Her får man begge deler.
Skal prøve å ikke røpe for mye men vi snakker om foreldreløse småjenter blir brainwashed av den italienske regjering og blir brukt til å jakte ned mafia. Flott serie med visse eksistensielle spørsmål.

Dokuro-chan
Ehem... ja, hva skal man si...
Det er sikkert mase kåte 16åringer som vil digge denne serien, men samtidig har den dust mye humor og en sjarm så få kan matche.
En engel fra framtiden blir sendt tilbake i tid for å hindre at hovedpersonen i serien stopper kvinner i å eldes... Mye pedo-humor med andre ord. Knall underholdning.

Basilisk
To klaner i old-times battler om hvem som skal bli den nye Shogun.

Rurouni Kenshin (OVA)
Den "egentlige" anime-serien er kul nok den, men denne OVA'en er bare drittbra. Jeg regner med at mange har sett den, men har dere ikke så gjør det med en gang. 4epiosder med awesomness.

(Merk: jeg har ikke sett noen av disse seriene på sikkert en 6-7år, om ikke lenger. ikke døm meg :P )