Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1032
Har klønt litt å lastet ned en hel sesong i m4v - tenkte jeg skulle chille foran TV med en halv sesong. Også spiller ikke mediaspilleren apple sine drm filer.

Er det noen enkel måte å konvertere dem?

Noen gode linux tools som fikser dette?
Total Video Converter?

EDIT: uups, skal være til linux. sorry.
Sist endret av RabbitPen; 29. desember 2012 kl. 00:30.
Total video converter det er vel windows sw om jeg husker korrekt?

Har ingen windows vm atm - kun linux os akkurat nå.

får ikke handbrake til å kjøre.
Sist endret av random67489; 29. desember 2012 kl. 00:34.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
m4v er ikkje nødvendigvis DRM'd. Det er indikasjon på at det er H264, i apple sin container som ligner ganske mykje på MP4. Kan du konvertere det direkte er det neppe DRM - som brorparten av alle filer der ute.

Avi er også et kontainerformat, men et kontainerformat som lar deg stappe inn nær sagt kva som helst av kodeker. Finn ut kva kodeker boksen din støtter først...
Løste seg, endret filnavnet fra .m4v til .mp4 og nå virker det

Har ikke peiling på hva den støtter, er en boks jeg lånte av en kamerat uten manual og det finnes ikke noe manual på nettet og produsenten har droppet all info om boksen. Tydelig et produkt de ikke er stolt av. Kina mannskit.