Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1707
Hei, har i tidsrommet Mai til Oktober begått 3 lovbrudd og har akkurat fått dommen fra den første saken og lurer fælt på hva alt dette til sammen kan havne på...

Dommen jeg har fått er for besittelse av rundt 15g amfetamin, 2,5g hasj og 40 stk 2mg xanax tabletter som ble funnet i bilen min etter jeg hadde kjørt i en annen bil i ruspåvirket tilstand (gangfart og ingen skade skjedd).
-45 dager ubetinget fengsel, 60 000 i bot og førerkortbeslag i 2 år og 6 måneder. Blodprøven viste at jeg hadde promille tilsvarende over 1,2 i stoffene alprazolam, klonazepam, amfetamin og hasj.

4 måneder etter lovbruddet, men før jeg fikk dommen var jeg så dum at jeg gjorde samme saken i en annen kommune, bare at jeg ikke krasjet denne gangen... Ble ringt inn og det ble beslaglagt 100 10mg Valium og en liten klump hasj. Saken gjelder altså kjøring i ruspåvirket tilstand uten sertifikat, tok dog ikke noe urin/blodprøve, så er spent på hva som skjer her!

Uken etter dette ble jeg på nytt tatt for å kjøre uten førerkort, men denne gangen var jeg helt edru. dette skjedde i samme kommune som lovbrudd nummer 2.

Hva kan jeg i beste/værste fall forvente meg? Er ikke tidligere straffedømt og førstnevnte sak ble behandlet som tilståelsesdom, jeg er 20 år gammel og er i jobb om dette har noe å si!

Innlegget er kanskje litt dårlig formulert, så om det er noe du mangler for å kunne svare presist er det bare å spørre!
Du kan kanskje få ned dommen vist du prøver å ta straffen din på en avrusningsklinikk for å få hjelp med problemene dine.
Du mister nok førerkortet på livstid i allefall.
Anonym bruker
"Urolig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spør heller politibetjentene neste gang du blir tatt for ulovlig kjøring
Ingen som kan svare på dette, men som du allerede vet er det ikke positivt å bli tatt 2 ganger for kjøring i påvirket tilstand. Når du itillegg blir tatt en gang til uten førerrettighet kort tid etter dette så ser jeg for meg at det blir vansklig å få noen medfølelse eller skjønn da du åpentbart ikke har tatt konsekvensen av egne handlinger til etterretning. De tilfeller jeg kjenner til der vedkommende har blitt tatt flere ganger for kjøring i påvirket tilstand har dette ført til tap av førerkort for livstid. Livstid betyr livstid, men du kan søke om å få tatt opp igjen førerkortet etter 5 år om det er særlige grunner for dette. På grunn av brudd på narkotikalovgivningen antar jeg og at du må bevise edrulighet før du får søke om sertifikat igjen. At du er i arbeid har ingen påvirkning på straffen du får.

Dette er en åpenbar synsepost og fasit får du av påtalemyndighetene når tiden er inne.