Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4122
Hei, jeg tenkte å prøve noe nytt av det å nyte hasjen ved å spise den.
Så fikk jeg den ideen ved disse juletider at det kanskje vil fungere å lage hasjpepperkaker

Så jeg lurer på om noen av dere har laget dette før? Det hadde vært ganske gøy å laget noe sånnt og det hadde vært ekstra gøy hvis det hadde vært godt

Jeg kan ikke si at jeg er så veldig god til å lage mat og slike ting.
Men hvis dere har noen forslag til hvordan jeg kunne ha gjort dette så hadde jeg satt veldig stor pris på det.
Sitat av Toggyy Vis innlegg
Hei, jeg tenkte å prøve noe nytt av det å nyte hasjen ved å spise den.
Så fikk jeg den ideen ved disse juletider at det kanskje vil fungere å lage hasjpepperkaker

Så jeg lurer på om noen av dere har laget dette før? Det hadde vært ganske gøy å laget noe sånnt og det hadde vært ekstra gøy hvis det hadde vært godt

Jeg kan ikke si at jeg er så veldig god til å lage mat og slike ting.
Men hvis dere har noen forslag til hvordan jeg kunne ha gjort dette så hadde jeg satt veldig stor pris på det.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppsk...ft.php?id=1656

Varm hasjen ilag med smøret så har du hasjpepperkaker
Bare ikke gjør brøleren med å ha for mye hasj i hvis det skal smake godt. Lag heller flere mindre porsjoner og prøv deg fram.
Hmm, ja tror jeg skal prøve på det
Takk!
Bradypus variegatus
Sloth's Avatar
Heller ikke gjør feilen første gang jeg laggde brownies, de ble ikke særlig potente og vil tro det har med at jeg stekte de på for høy varme.

Kokepunktet for THC er forresten 157 °C (315 °F)
Min hjemmelagde oppskrift på hasjpepperkaker:

Når en pepperkakebaker baker pepperkake-kaker
Tar han først en liten hasjklump og en kilo margarin
Oppi gryta smelter smørja og det neste du må gjørra
Er å røre sammen smørja med en kilo med farin.

Og mens smørje og sukker skummer
Tar man åtte eggeplommer
Som man rører ut i gryta med en kilo hvetemjøl
Og til slutt i gryta slepper
Man en liten teskje pepper
Også rører han omkring og tømmer deigen på ei fjøl.

Easy peacy lemon squeezy. High times!
Sitat av Sloth Vis innlegg
Heller ikke gjør feilen første gang jeg laggde brownies, de ble ikke særlig potente og vil tro det har med at jeg stekte de på for høy varme.

Kokepunktet for THC er forresten 157 °C (315 °F)
Vis hele sitatet...
Er det ikke sånn at temperaturen aldri kan nå 100°C inni bakevaren?
Nei, det kan ikke bli høyre enn smøret. Siden smøret fordamper og tar med seg varmen. Hadde man bakt med vann derimot..

Melet vil og påvirke koketemperaturer :P
Når man lager brownies med flis i står ovnen på 180-200 grader, og har alltid blitt smurt på den! Så tror ikke varme har noe og si når du "baker"
Sitat av Pope Vis innlegg
Min hjemmelagde oppskrift på hasjpepperkaker:

Når en pepperkakebaker baker pepperkake-kaker
Tar han først en liten hasjklump og en kilo margarin
Oppi gryta smelter smørja og det neste du må gjørra
Er å røre sammen smørja med en kilo med farin.

Og mens smørje og sukker skummer
Tar man åtte eggeplommer
Som man rører ut i gryta med en kilo hvetemjøl
Og til slutt i gryta slepper
Man en liten teskje pepper
Også rører han omkring og tømmer deigen på ei fjøl.

Easy peacy lemon squeezy. High times!
Vis hele sitatet...
Du reddet dagen min, takk!
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Er det ikke sånn at temperaturen aldri kan nå 100°C inni bakevaren?
Vis hele sitatet...
Jo, det kan den absolutt, har du aldri glemt grandis i ovnen ?
Men å tenke på kokepunktet på hasj er ikke vits da de fleste bakevarer er mer enn ferdige om kjernetemperaturen når de grader. Jeg er litt usikker på hvor langt opp man kommer med pepperkaker da det er mye sukker i dem som trenger forholdsvis høy temperatur, men det bør fortsatt være under kokepunkt for THC.
Sukker blir til småbrunlig karamell på 160 grader cirka.
Sist endret av moret; 6. desember 2012 kl. 14:30.
Bør nesten legge til at oppskriften min ikke er testet så veldig nøye. Sånn at ingen prøver i god tro, mener jeg.

Men til saken. Det som er fint med pepperkaker generelt er at de er så tynne. Trenger ikke veldig høy varme og steker likevel ganske fort på lavere varme.
Det må da være et pluss mtp. at de skal inneholde hasj.
Lag hasj brownies? du bare putter hasjen i smøret, varmer det forsiktig og rører rundt helt til hasjen e i toppen av gryta. så blander du sammen alle de andre ingrediensene og vips.. nam nam. du finner mange guider til dette hvis du søker opp på google eller youtube

det er ikke noe som heter for mye hasj i brownies btw til en viss grad.. hehe
Sist endret av Icec0ld; 6. desember 2012 kl. 21:28.
burde vært möderatör
Sitat av Icec0ld Vis innlegg
det er ikke noe som heter for mye hasj i brownies btw
Vis hele sitatet...
Ikke si det! Jeg og tre andre folk hadde 12-14g i en liten kake en gang. Det smakte hasj med et hint av brownie, noe som ikke var særlig delikat. Vi spiste selvfølgelig opp hele dritten i løpet av kvelden, og jeg som var både uerfaren og langt ifra innrøyka på den tiden, ble så fjern at jeg ikke en gang klarte å prate norsk. Å spille Skate 3 på 360 var selvfølgelig en svært intens opplevelse i denne tilstanden, selv om jeg bare tryna gang på gang og fikk lættis av animasjonene. Forsto ikke en dritt av hva som foregikk rundt meg, og når de andre, mer erfarne jævlene fyrte opp en joint når det nærmet seg midnatt, var det over og ut for meg. Jeg grønna heldigvis ikke, men det var ikke langt ifra.

tldr: 3g oralt for en nybegynner iløpet av én kveld er alt for mye!
Er enig med pappabetaler, er noe helt annet å mekke brownies enn å røyke for å si det sånn
Haha. Ja, det er ikke videre moro å spise for mye brownie med stæsj i.
Det å holde seg fast i gulvteppet for harde livet mens verden raser forbi i en salig smørje av sanseinntrykk gir ikke mersmak for å si det sånn. Veldig moro å tenke på i ettertid, men det var 2timer som var litt for intense for min smak mens det sto på.
Mente 5-6 g da
Sitat av moret Vis innlegg
Sukker blir til småbrunlig karamell på 160 grader cirka.
Vis hele sitatet...
legg til kremfløte og cannabissmør og du har en lysebrun karamell som smaker godt
Sitat av Icec0ld Vis innlegg
det er ikke noe som heter for mye hasj i brownies btw til en viss grad.. hehe
Vis hele sitatet...
Nei, nei! For all del.. Mekka 4g i en kake med en kompis som var veldig uerfaren en gang. Ente opp med at jeg måtte få han i seng i løpet av 2 timer fordi, og jeg siterer "Verden snurrer så jæææævlig fort rundt". Selv satt jeg oppe og var fjern til klokka 2 på natta (vi spiste den fra 18:00 på dagen og utover). Så, ja.. garantert noe som heter for mye hasj i brownies.
1. smuldre gress eller hasj i varmt flytende smør.
2. Legg i et glass med lokk. Fyll opp en gryte med vann.
3. Legg glasset med cannasmør oppi gryta.. Småputre i minst 24 timer (dess lengre dess bedre)
4. Sil deretter ut stilker osv fra gress (eller hasjklumper)og du har kvalitets-cannasmør du kan lage kaker av.

Fordelen med kvalitets-cannasmør er at kakene funker etter 20-30 minutt (vs 2-4 timer) - og blir mye mere potent, enn om du smørjer sammen noe på en to tre.
Sitat av Bearass Vis innlegg
1. smuldre gress eller hasj i varmt flytende smør.
2. Legg i et glass med lokk. Fyll opp en gryte med vann.
3. Legg glasset med cannasmør oppi gryta.. Småputre i minst 24 timer (dess lengre dess bedre)
4. Sil deretter ut stilker osv fra gress (eller hasjklumper)og du har kvalitets-cannasmør du kan lage kaker av.

Fordelen med kvalitets-cannasmør er at kakene funker etter 20-30 minutt (vs 2-4 timer) - og blir mye mere potent, enn om du smørjer sammen noe på en to tre.
Vis hele sitatet...
Her må man vel ha noen ganske nøyaktige mål for å få riktig "funk" ?

"En gryte med vann", da tenker jeg minst en 4-5 liters gryte. Og "ett glass med cannasmør" blir for meg ett kjøkkenglass, ca 2.5 dl smør, med kanskje 1 gram brunt\grønt.

Vet ikke helt om dette blir så riktig. Og mener du man da skal bruke vannet man sitter igjen med til bakverket? Skal det "reduseres" som det heter på kokkespråket? Ned til hvilken mengde .. 50%?

Og lar man et hvilket som helst glass "småputre" i vann i over ett døgn ville jeg vært bekymra for om det ville sprekke. Og da er ihvertfall alt ødelagt..
Sist endret av Taurean; 7. desember 2012 kl. 23:52.
Sitat av Pope Vis innlegg
Min hjemmelagde oppskrift på hasjpepperkaker:

Når en pepperkakebaker baker pepperkake-kaker
Tar han først en liten hasjklump og en kilo margarin
Oppi gryta smelter smørja og det neste du må gjørra
Er å røre sammen smørja med en kilo med farin.

Og mens smørje og sukker skummer
Tar man åtte eggeplommer
Som man rører ut i gryta med en kilo hvetemjøl
Og til slutt i gryta slepper
Man en liten teskje pepper
Også rører han omkring og tømmer deigen på ei fjøl.

Easy peacy lemon squeezy. High times!
Vis hele sitatet...
Jeg føler det er greit å legge til at det er denne typen pepper man skal bruke:

http://bildr.no/thumb/1337481.jpeg

Kjenner jeg freaksa rett så kunne noen fort gjort funnet på å bruke litt mer potent pepper, og da kunne opplevelsen fort blitt annerledes.
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Jeg føler det er greit å legge til at det er denne typen pepper man skal bruke:

http://bildr.no/thumb/1337481.jpeg

Kjenner jeg freaksa rett så kunne noen fort gjort funnet på å bruke litt mer potent pepper, og da kunne opplevelsen fort blitt annerledes.
Vis hele sitatet...
Neida! Det gjør bare at man orker å spise mer
Sitat av Pope Vis innlegg
Min hjemmelagde oppskrift på hasjpepperkaker:

Når en pepperkakebaker baker pepperkake-kaker
Tar han først en liten hasjklump og en kilo margarin
Oppi gryta smelter smørja og det neste du må gjørra
Er å røre sammen smørja med en kilo med farin.

Og mens smørje og sukker skummer
Tar man åtte eggeplommer
Som man rører ut i gryta med en kilo hvetemjøl
Og til slutt i gryta slepper
Man en liten teskje pepper
Også rører han omkring og tømmer deigen på ei fjøl.

Easy peacy lemon squeezy. High times!
Vis hele sitatet...
Hjemmelagd av Thorbjørn Egner ja
Sitat av googlyeyes Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tror ikke Egner har hasj oppi pepperkakeoppskriften til barn, men ok...
Sist endret av Pewpew; 11. desember 2012 kl. 22:26.