Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 7990
Hei! Skal på TG neste år og lurte på hvordan sikkerheten er der angående tyveri
Det er en del tyverdi der, dessverre. Du må bare være forsiktig og ikke la laptoper til 20k ligge og slenge mens du sover.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jeg har vært der 2 ganger, og har aldri blitt frastjelt noe. Jeg har tilogmed hatt 360-spill og kontrollere liggende i hylla! Ikke veldig smart, men det er derfor vi har bygget på skap med hengelås til neste gang.

Det går som regel veldig bra, men det blir jo rapportert tyveri - så hvis du har uflaks kan det skje!
gleder meg til jeg får oppdatert hardwaren min litt!
Sitat av Spirituell Vis innlegg
gleder meg til jeg får oppdatert hardwaren min litt!
Vis hele sitatet...
Dra å hente et skjermkort der, en ram brikke der?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Dra å hente et skjermkort der, en ram brikke der?
Vis hele sitatet...
Kan være smart å låse fast sidepanelet på PC'en :P
Sitat av Spirituell Vis innlegg
gleder meg til jeg får oppdatert hardwaren min litt!
Vis hele sitatet...
Prøv deg på rett person, og du kommer til å få den hardwaren trykt så langt oppi endetarmen at du vil drite komponenter i et halvt år.
Der det er dyr elektronikk er det tyver.
Hvor mange hengelåser trengs på et skap? 40?
Synd at folk skal ødelegge noe sånt, jeg kommer til å dra med meg både harddisk, skjerm, kamera, spill +++ :/

Btw, hvor sikkert er egentlig Kensington-låser? Sett fra et objektivt perspektiv
Jeg har fått inntrykk av at det har vært lite tyverier der. Hvis det derimot skulle skje, er det fordi du er veldig uforsiktig med tingene dine eller sitter ytterst på raden! Noen tips:
-Sitt litt inne på raden, ikke ytterst.
-Bli kjent med de rundt deg og be de passe på
-Gjem unna verdisaker som dyr mus og dyrt tastatur, ikke la det ligge åpent.
-Ta med deg de minste verdisakene som mobil og penger.
-Skriv ned serienummer e.l eller merk sakene dine. Skulle du finne det tilbake har du bevis for at det er ditt.

Følger du disse rådene er du nesten sikret mot tyveri, så du trenger ikke bekymre deg stort for det!
Sitat av Zeco Vis innlegg
Prøv deg på rett person, og du kommer til å få den hardwaren trykt så langt oppi endetarmen at du vil drite komponenter i et halvt år.
Vis hele sitatet...
Litt greit og drite komponenter då, men blir kjipt mot slutten av halvåret da komponentene er utdatert
zeco: vil du ødelegge komponentene dine? trenger bare nytt skjermkort, hadde vært heftig med SLI igrunn
har stjålet noen muser, ram brikker og en gpu, alltid tjent penger på tg lol
Sitat av mikkello Vis innlegg
Jeg har fått inntrykk av at det har vært lite tyverier der. Hvis det derimot skulle skje, er det fordi du er veldig uforsiktig med tingene dine eller sitter ytterst på raden! Noen tips:
-Sitt litt inne på raden, ikke ytterst.
-Bli kjent med de rundt deg og be de passe på
-Gjem unna verdisaker som dyr mus og dyrt tastatur, ikke la det ligge åpent.
-Ta med deg de minste verdisakene som mobil og penger.
-Skriv ned serienummer e.l eller merk sakene dine. Skulle du finne det tilbake har du bevis for at det er ditt.

Følger du disse rådene er du nesten sikret mot tyveri, så du trenger ikke bekymre deg stort for det!
Vis hele sitatet...
Mange kabinetter kan du også låse fast selve kabelen til musen, headsettet, tastatur osv. i kabinettet, slik at de ikke kan ta de med seg med mindre de åpner kabinettet, som du nesten alltid kan låse fast med en hengelås. (Sidepanelet)
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Mange kabinetter kan du også låse fast selve kabelen til musen, headsettet, tastatur osv. i kabinettet, slik at de ikke kan ta de med seg med mindre de åpner kabinettet, som du nesten alltid kan låse fast med en hengelås. (Sidepanelet)
Vis hele sitatet...
Trådløs...
En annen ting man kan gjøre er å dra noen strips rundt alle kablene, vanskelig å dra med seg mus og tastatur da. Med mindre du har med saks... Dette forutsetter at det ikke er trådløst
Jeg og en kompis skal dit første gang, vi vurderer å lege en hylle til oss, er dette lurt?

Tenkte da å lage sånn gitter man kan dra ned, akkurat som i butikker, er dette sikkert nok?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Jeg og en kompis skal dit første gang, vi vurderer å lege en hylle til oss, er dette lurt?

Tenkte da å lage sånn gitter man kan dra ned, akkurat som i butikker, er dette sikkert nok?
Vis hele sitatet...
Det kan være ganske lurt med en hylle, spesielt hvis du har med deg mye. Veldig deilig å få vekk litt ting fra beina og rundt PCn!
Angående det gitteret kan nok det være smart, men det kan også tiltrekke seg oppmerksomhet som igjen kan føre til stjeling. Jeg hadde aldri giddet å bruke tid på et gitter som du nevner, så lenge du følger mine tips over er det veldig liten sannsynlighet for at noen stjeler!
Aldri opplevd tyveri der faktisk. Har vært der 3 ganger.

Smarteste du kan gjør er å alliere deg med sidemenn så dere kan passe på hverandres ting.
Hylle er å annbefale, hvis du er veldig paranoid kan du jo ha med en koffert med lås som du slenger verdisaker i når du forlater plassen din, som du bare har stående oppå hylla eller under plassen.

Gjorde selv dette, men kun fordi koffert var det mest praktiske for meg
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Hvor mange hengelåser trengs på et skap? 40?
Synd at folk skal ødelegge noe sånt, jeg kommer til å dra med meg både harddisk, skjerm, kamera, spill +++ :/

Btw, hvor sikkert er egentlig Kensington-låser? Sett fra et objektivt perspektiv
Vis hele sitatet...
Holder nok med en hengelås per "dørhåndtak". Personlig har jeg ikke brukt Kensingtonlåser veldig mye, men på de HP laptop'ene jeg har brukt det på har det vært veldig enkelt og bare knekke den løs fra plastikken, så det kan anbefales og sikre det litt bedre hvis du har laptop.
Var på TG i fjor og ble ikke frastjålet noe... men ha altid styr på hvor tingene dine er! Also lommelykt er ikke gale å ha med seg
Sitat av vellum Vis innlegg
Holder nok med en hengelås per "dørhåndtak". Personlig har jeg ikke brukt Kensingtonlåser veldig mye, men på de HP laptop'ene jeg har brukt det på har det vært veldig enkelt og bare knekke den løs fra plastikken, så det kan anbefales og sikre det litt bedre hvis du har laptop.
Vis hele sitatet...
Har aluminiumschassis på dataen så hvis knekking er det største problemet så tipper jeg at jeg er safe
Synes det ikke er mye tyveri på TG, vært der 3 år på rad aldri hatt noe som er blitt stjelt. Lagt unna mus og tastatur når jeg sover og lommebok og telefon i lomma. Legg tinga i bag og dytt den under bordet funker fint
tja, blir vell alarmsystem som er koblet på alt av ys jeg har på hylla + 140dB sirene, 30 kilo kevlar pakket rundt alt a utstyr.

neida, er ikke redd for at noe blir stjelt jeg
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
I løpet av de 5 årene jeg har vært på Gathering, så har jeg aldri blitt frastjålet noe, heller ikke har noen jeg kjenner vært så uheldig. Er et overtall av ærlige mennesker der, men selvfølgelig alltid noen som skal være idioter. beste tipset jeg kan gi er å ikke ha masse verdisaker liggende og slenge, og strips sammen kablene dine. Hvis du har hyller, sikre baksiden slik at de som sitter tvers over deg ikke kan strekke seg over.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
zeco: vil du ødelegge komponentene dine? trenger bare nytt skjermkort, hadde vært heftig med SLI igrunn
har stjålet noen muser, ram brikker og en gpu, alltid tjent penger på tg lol
Vis hele sitatet...
fuck. you.
Jeg har fått frastjelt mus OG en GPU + TG 09 t-skjorta (wtf???).
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Hylle er å annbefale, hvis du er veldig paranoid kan du jo ha med en koffert med lås som du slenger verdisaker i når du forlater plassen din, som du bare har stående oppå hylla eller under plassen.

Gjorde selv dette, men kun fordi koffert var det mest praktiske for meg
Vis hele sitatet...
Hvis "tyven" er veldig paranoid kan han vell bare ta med seg hele kofferten ?
Har alltid blitt alliert med sidemann som har passa på og motsatt
i vertfall, hviss noen stjeler fra meg og jeg finner det ut(selv om det er en boks brus) blir det politi anmeldt! ikke av den grunn at jeg har med meg sykt dyr brus men av prinsipp, jeg mener at på slike arrangemanger skal det ikke være noen shitkids som ødelegger for andre selv om de tjener på det! TG skal være slik at andre vil komme dit neste år også, men hviss de mangler masse datadeler til flere tusen kr. så er ikke det sikkert + at da den personen kansje ikke har mulighet til og spille de siste dagene

til de som stjeler på TG:
gi faen i og kom i det heletatt! oppfør dere hvis dere skal komme.

ha en fin dag/natt videre
Nå er dette 3 år siden men tg naboen min ble faktisk frastjelt bærebar pc og headsett mens jeg sov på plassen min. så folk kan være veldig frekke

Bare prøv å bli kjent med de rundt deg så kan de passe på litt
Sist endret av mr_james; 13. oktober 2011 kl. 00:44.
En ting som kan være smart er å tegne reiseforsikring, noe jeg mener mye datautstyr er verdt. Usikker om det blir dekket på et arrangement som TG, hvis ikke kan du alltids finne på en god historie som gjør at forsikringen dekker tapet.
Får lite lyst til å dra på TG når det er tyver der ...
Jeg drar alltid med minst 4 andre. Det er alltid en eller annen feit nerd som er våken gjennom hele TG. Han passer på alt
Men ellers, jeg tar alltid alle små ting med meg. Sover med klær på sånn at jeg har mobil og sånt i nærheten. Lukter riktignok svett dagen etterpå, men da dusjer jeg bare og skifter klær.
Skjønner ikke at folk tørr å stjele på en sånn plass.
Du kan risikere at å springe til onkel blå og inrømme alt, er det tryggeste du gjør.
Ikke gøy å ende opp på akutt motaket med diverse datarelaterte skader. hehe.
Skal slenge ut noen kloke ord, om våres tidligere TG-turer:
  • Unngå trådløse artikler, hvis du har det, må du alltiiiid pakke det ned/bort, ellers blir det tatt.
  • Har du bærbar pc, kjøp deg Kensington lås, det ser jævlig fishy ut hvis noen står og fikler som faen hvis det er en slik lås på.
  • Når du legger deg, har du sovepose slenger du godsakene dine ned i soveposen, gjerne mellom benene dine, det skal mye til for at noe skjer da.
  • Legg ting du er redd for, i en bag, under bordet der du sitter.
  • Allier deg med de du sitter med, og da snakker jeg ikke om dine kompiser, men folk rundt deg, de biter ikke. Da går gjerne avtalen to veier, og man har et øye på deres ting også hvis de er borte. Det jeg har erfart med dette, er at du burde alliere deg med de som sitter foran deg, altså de du kan kikke i øynene, og de som sitter bak deg/ved siden av deg, da er du rimelig sikker.
  • Ikke vær en godtroende tulling, og tenk deg om før du går fra plassen din, selvom det bare er 10 minutter, det tar bare 2 sekunder å stjele noe.
  • Har du stasjonær pc, stripser du alle kablene dine fast til en hengelås som sitter på kabinettdøra di, det funker fjell.
  • Unngå etter alle kunstens regler å sitte ved kanten, da må du være en hauk og passe på tingene dine.

Ellers er TG et jævlig fint sted, der man kan møte mange med samme interesser, og man får ingen dumme kommentarer om at man har spilt for lenge, eller er en nerd, slik man gjerne får hjemme/andre steder.

Jeg drar med 10 kompiser, hvis det er av noen interesse.
Nyt TG.
Sist endret av rW.; 13. oktober 2011 kl. 17:01.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
zeco: vil du ødelegge komponentene dine? trenger bare nytt skjermkort, hadde vært heftig med SLI igrunn
har stjålet noen muser, ram brikker og en gpu, alltid tjent penger på tg lol
Vis hele sitatet...

For guds skyld, kom å stjel fra meg. Problemet er at hvis jeg ser deg stjele, så tar det ikke lang tid før du ligger utenfor Vikingskipet halvdød. Kjenner et par pyro folk fra forumet her.. Tror de hadde likt å "piffe" opp buksa di.
Sitat av T.J Vis innlegg
Får lite lyst til å dra på TG når det er tyver der ...
Vis hele sitatet...
drit i tyvene og se hvordan de reagerer

dra på TG men pass på tingene dine, er mange gode råd her.

det er akuratt dette jeg snakker om, tyver ødelegger gleden for så mange. bryt dere inn i et hus eller noe, så kan dere faktisk være stolt av at dere ikke blir tatt! eller noe enda enklere er og rane gamlinger på gata eller ta lommeboken til morra deres! stjeling er lavmål. få dere jobb og tjen penger selv! ikke ta noen fancye ting av en sovende gamer på TG som kansje har spart i flere år for og kjøpe pc, pc utstyr osv. også kommer noen og stjeler halvparten av det han har. da har han/hun en deffekt pc resten av TG og dermed er gleden ødelagt.
det er ikke meningen og tjene penger på TG men og ha det morro!

just saying
de som planlegger og stjele på TG ikke gidd og kom engang. liten vits og gjøre seg til tyv og bli hatet hviss du blir tatt pga noen datadeler verdt noen tusen! tenk dere om før dere gjør det, hvordan ville dere likt det hviss noen har stjelt pc-skjermen din? eller tastaturet?

til dere som ikke stjeler:
ha det fint på TG håper at så mange som mulig kommer og har det gøy og slipper og tenke på at noen ødelegger oppholdet.

For guds skyld, kom å stjel fra meg. Problemet er at hvis jeg ser deg stjele, så tar det ikke lang tid før du ligger utenfor Vikingskipet halvdød. Kjenner et par pyro folk fra forumet her.. Tror de hadde likt å "piffe" opp buksa di.
Vis hele sitatet...
synd at jeg har lite chems tilgjengelig ellers kunne jeg ha vert med på morroa
Sist endret av StålSkuff; 13. oktober 2011 kl. 17:24.
hvordan er det med kokain evt meth eller pepper ovenfor weed? lukter hundenene det eller er de bare trent opp til hasj/weed
Sist endret av Spirituell; 13. oktober 2011 kl. 17:29.
Sitat av flexx Vis innlegg
En ting som kan være smart er å tegne reiseforsikring, noe jeg mener mye datautstyr er verdt. Usikker om det blir dekket på et arrangement som TG, hvis ikke kan du alltids finne på en god historie som gjør at forsikringen dekker tapet.
Vis hele sitatet...
Min reiseforsikring dekker alt så lenge jeg bare er på butikken, så de dekker ting som TG og sånt også ja.
før du legger deg til å sove så kobler du bare mus, tastatur og headsett av og legger det i baggen/kofferten din. Etter det så tar du kofferten med deg til hotellet/plassen du sover. Ble ikke frastjålet noe som helst ifjor
Du kan vel legge en GPS-sporingsenhet i kabinettet.
Lås også sidepanelet og eventuellt sveis fast GPS.
Krypter harddisk, lag/kjøp et skap hvor kabinett og diverse er innelåst, med innbruddsalarm.
GPS er da praktisk hvis noen bryter opp.
(har mer på lager, men er ikke lett å skrive alt med en iPhone.)
OBS! Husk forsikring!!
Sist endret av bendikz; 13. oktober 2011 kl. 17:46.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
And that is why jeg ikke er så fan av svære lan lengre.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
hvordan er det med kokain evt meth eller pepper ovenfor weed? lukter hundenene det eller er de bare trent opp til hasj/weed
Vis hele sitatet...
Ja. Hunder kan trenes til så mangt.
At ikke folk lager grupper og sitter sammen? Må være det beste for alle.
Alt du blir frastjålet på TG, kan dekkes av reiseforsikring. Bare fiks det, så er du sikker. Bortsett fra datatap da...
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Det er gøy å gå på skattejakt når TG er over. Bare gå en runde på 5 minutter og du har sikkert funnet masse kødd folk har glemt igjen.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
zeco: vil du ødelegge komponentene dine? trenger bare nytt skjermkort, hadde vært heftig med SLI igrunn
har stjålet noen muser, ram brikker og en gpu, alltid tjent penger på tg lol
Vis hele sitatet...
Yeah, tøffingen.

Du er jammen taper når du er nødt til å stjele muser, RAM osv. Og om du ikke er nødt, men gjør det fordi du kan, så er du hvert fall taper.
Sist endret av Pinneknurk; 13. oktober 2011 kl. 18:56.
Husker at en jeg reiste med hadde med seg en laptoplås. Dessverre brukte han rusmidler under TG, og skiftet koden til låsen under rus.
Det endte med at han måtte ødelegge låsen, noe som ikke var gunstig i forhold til vakter og lignede, men det ordnet seg når han kunne bevise at han faktisk satt på den plassen. Dessuten hadde han navnet sitt både klistret på PC-en og som brukernavn.
Sjå på mej, je er bustinn, itte stjæl fra mej.

Reiseforsikring som nevnt over dekker tyveriet på tg untatt datatap, så husk å ha en backup.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hadde vært heftig med SLI igrunn
har stjålet noen muser, ram brikker og en gpu, alltid tjent penger på tg lol
Vis hele sitatet...
Du er observert. Sokketjuven på Tg. Meld deg snarest.

http://img7.imageshack.us/img7/1465/sockthiefguyii.jpg