Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2762
Hey

Presterte inatt og fyre opp i peisen rett før en kompis og meg skulle sove. Vi syns det lukta litt rart, men med litt innabords trodde vi at det var noe plastikk papir eller noe inne i peisen

Titta på peisen for femmin siden og så at det lå en en liten smelta "klump" der. Prøvd å fjerne med såpe og vann og det fungerte dårlig.

What to do?
Sist endret av Turrist; 21. august 2011 kl. 17:12.
Hammer, meisel, barberblader og stålull. Lykke til!
Hm....tenn på i peisen igjen?
Er en mulighet for at det smelter/blir mykere igjen, slik at det blir lettere å fjerne...
Tenkte på det samme selv.

Men har ikke så veldig lyst på enda mer lukt
Sist endret av Turrist; 21. august 2011 kl. 18:51.
hadde nok fyrt opp peisen igjen ja :P
Er nysgjerrig på hvordan det ser ut, kan du poste et bilde? :I
Ja, vis oss bilde! :P

Og når du skal fjerne det, prøv å fyr opp igjen, bedre med litt guffen lukt en liten stund enn en permanent metall-klump på ovnen
Kan ta bilde imorgen.
Hammer og meisel er nok å foretrekke her og gå over med stål ull etterpå. Vil ikke tro det hjelper og fyre opp igjen. Hadde det skulle blitt smelta såpass at det ble borte ville det vel blitt det første gang du fyrte opp.
Var jo ikke at man skulle fordampe den vekk, bare smelte polykarbonaten slik at den var lettere å fjerne...
Hvorfor har du lagt en CD på ovnen?
Sitat av kEAN Vis innlegg
Hvorfor har du lagt en CD på ovnen?
Vis hele sitatet...
Hva har det med saken å gjøre? Alle kan gjøre en tabbe iblandt -.-
La cden der når jeg rydda for lenge siden. Er på en måte en bue på toppen av peisen/ovnen hvor det er litt plass..

Tenkte ikke noe særlig på det når det var kaldt som satan selv i kjelleren og ikke var edru
malings skrape og god gammeldags muskelkraft er nokk tingen (y)
legg på resten av platesamlingen din neste gang så får du sånn stylish belegg på hele=)

Tror nok hvis du varmer opp igjen og prøver å fjerne det blir det bare kliiin.
Støp rundt cd-plata med gips sånn at du får en fin kopp rundt den, fyll opp med lynol.
Lynolen (toluen) vil løse opp cd-plata såpass at du kan skrape den av med en kniv.
Er litt dårlig med kameraer for tiden. Takk for hjelp!
Sitat av kEAN Vis innlegg
Hvorfor har du lagt en CD på ovnen?
Vis hele sitatet...
Hva var det TS sa? Med litt innabords trodde han det var noe av plast som han hadde pælma i peisen når han tente på.
Skrap det vekk, restene tørker du vekk med Lynol/Aceton e.l.
Skal du først bruke aceton ville jeg i allefall anbefale og tørke GODT før du fyrer opp i peisen igjen. Jeg tror det er en smule brennbart...
Sitat av Essy Vis innlegg
Hva var det TS sa? Med litt innabords trodde han det var noe av plast som han hadde pælma i peisen når han tente på.
Vis hele sitatet...
Det var svar på?
Neste gang brenner du den i cdrw-driven..
Sitat av Mechie Vis innlegg
Neste gang brenner du den i cdrw-driven..
Vis hele sitatet...
HE HE

Men ja, det er en del gode forslag her. Ville tro at det letteste hadde vært å fyre i peisen igjen med god utlufting, slik at den blir litt mykere å skrape bort
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Det var svar på?
Vis hele sitatet...
Var ikke meninga å gi kp.

Det var svar på hvofor jeg ikke reagerte på lukta, så sjekka jeg ikke oppå peisen..
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Det var svar på?
Vis hele sitatet...

Sitat av kEAN Vis innlegg
Hvorfor har du lagt en CD på ovnen?
Vis hele sitatet...
Sitat av Essy Vis innlegg
Hva var det TS sa? Med litt innabords trodde han det var noe av plast som han hadde pælma i peisen når han tente på.
Vis hele sitatet...
There you go
Sist endret av Bl4derunner; 25. august 2011 kl. 18:21.