Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3086
Hei,

Fikk en dott i øret før i dag, da jeg hørte på en basstest på anlegget.
Det er flere timer siden, 5+ litt usikker. Hva nå enn dette kan ha å si..

Uansett, jeg har en dott i venstre øret jeg ikke får vekk, har prøvd med mye rart. Lunkent vann i øret osv..

Btw, vil ikke tro dette er en ørevokksdott da jeg fikk det av lydtrøkket som var veeeldig lavfrekvent og høyt.

Så, noen som vet hvordan jeg kan få vekk trøkket?^^
Røyk en vanlig sigg med øret. (ja jeg er seriøs)
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Røyk en vanlig sigg med øret. (ja jeg er seriøs)
Vis hele sitatet...
Og hvordan jeg få "dratt inn" med øret? Interresant forslag
tror du kan prøve alle kjerringråd som finnes. ingen av de har noen sinne funket på meg. jeg får dette etter enhver konsert/fest med høy musikk.... har du sprengt trommehinna en gang så blir det verre og verre for hver gang og lettere å få det.... hva du enn gjør ikke hell veske i øret når du har slike propper forårsaket av lyd... du får en liten rift i trommehinna som øret fort dekker til for å unngå innfeksjon til "såret" har grodd.... derfor bør du la det være i fred
det er vekk i morgen, du trenger ikke røyke en sigg med øret LOL
Sitat av ballestank Vis innlegg
Og hvordan jeg få "dratt inn" med øret? Interresant forslag
Vis hele sitatet...
Tenn og ta ett drag med munnen så den gløder skkkelig. Deretter dytter du samme enden (selvfølgelig) inn i øret til du møter motstand.
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
tror du kan prøve alle kjerringråd som finnes. ingen av de har noen sinne funket på meg. jeg får dette etter enhver konsert/fest med høy musikk.... har du sprengt trommehinna en gang så blir det verre og verre for hver gang og lettere å få det.... hva du enn gjør ikke hell veske i øret når du har slike propper forårsaket av lyd... du får en liten rift i trommehinna som øret fort dekker til for å unngå innfeksjon til "såret" har grodd.... derfor bør du la det være i fred
Vis hele sitatet...
Så jeg kan ha sprengt trommehinna(ett lite rift ja) altså? Hvordan er det med mye lyd rundt seg etterpå? Er det best om det er stille eller helbreder øret seg uansett? Er vanskelig å få det stille på ett lan

Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Tenn og ta ett drag med munnen så den gløder skkkelig. Deretter dytter du samme enden (selvfølgelig) inn i øret til du møter motstand.
Vis hele sitatet...
Da skal jeg prøve det i morra, da mutter med røyk ikke er hjemme. Er villig til å ta mitt første drag så lenge det får bort det her.. Sad but true

Forresten, kan noen andre ta draget? Så tar jeg mitt første drag med øret? Epiiic
lol , hva er det du har sånt at du klarte å sprenge tromhinna di ?
Jeg dunker daglig med rundt 145 db i bilen bass, lave toner og har fortsatt ikke vondt eller dott i øra
Dette er vanlig når du har med bra anlegg å gjøre. Har selv greid å sprenge trommehinnene(!!!) flere ganger.


Er nå 47% døv, bruk ørebeskyttelse, eller bare vanlige øreplugger, kan ikke påpeke det nok!

Trust me, du vil ikke være halveis døv.
Han har ikke sprengt trommehimma. Alle som har vært på konsert veit at det er vanlig med litt bomull i øra etterpå. Det går over på noen dager, om ikke over natta. Det er kroppens egen måte å fortelle deg at dette var for høyt.
Sitat av ballestank Vis innlegg
Da skal jeg prøve det i morra, da mutter med røyk ikke er hjemme. Er villig til å ta mitt første drag så lenge det får bort det her.. Sad but true

Forresten, kan noen andre ta draget? Så tar jeg mitt første drag med øret? Epiiic
Vis hele sitatet...
Jada. Var bare 14 når onkelen min viste meg trikset, og han tok det første draget.
Sitat av Lakselv2k Vis innlegg
lol , hva er det du har sånt at du klarte å sprenge tromhinna di ?
Jeg dunker daglig med rundt 145 db i bilen bass, lave toner og har fortsatt ikke vondt eller dott i øra
Vis hele sitatet...
Fyrte opp ett par cerwin vega cls215 med en CXA-10 effektforsterker.

Med denne basstesten: http://www.youtube.com/watch?v=BkBcxHV7-j8

Skal si du er heldig, for det er satans plagsomt!

Sitat av Bundy Vis innlegg
Dette er vanlig når du har med bra anlegg å gjøre. Har selv greid å sprenge trommehinnene(!!!) flere ganger.


Er nå 47% døv, bruk ørebeskyttelse, eller bare vanlige øreplugger, kan ikke påpeke det nok!

Trust me, du vil ikke være halveis døv.
Vis hele sitatet...
Da skal jeg heller dempe volumet litt^^

Sitat av ballekrasj Vis innlegg
Han har ikke sprengt trommehimma. Alle som har vært på konsert veit at det er vanlig med litt bomull i øra etterpå. Det går over på noen dager, om ikke over natta. Det er kroppens egen måte å fortelle deg at dette var for høyt.
Vis hele sitatet...
I hope so.
ballasteank, jeg har 2 par clsc 215.


Det kan jeg skylde døvheten min på..

Be careful..
jeg spilte i stykker øra mi på en konsert en gang, stod helt inntil høytaleren også ropte en venn til meg helt inntil øret. det sa popp og fikk dotter i øra i over en uke etterpå....! gikk til legen fordi jeg lurte på om noe virkelig var ødelagt inni der. og lurte på om han kunne gjøre noe for jeg blei sprø av å høre stemmen min inne i hodet hele tia.... da fikk jeg bare beskjed om å gi det tid til å lege seg. men at jeg burde være forsiktig med høye lyder fremover.... dette var sommertid og jeg gikk på konsert helgen etter og etter det igjen. og for hver konsert ble det egentlig bare værre hahaha. men så pluttselig ble det borte. det er vel 10 år siden vil jeg tro.... og nå har det skjedd så mange ganger at sist jeg ikk det var på en vanlig fest hvor jeg satt for nært høytaleren.... det er ganske slitsomt.... jeg elsker å høre på musikk og da helst så høyt at jeg ikke kan høre meg selv prate det går som regel fint med vanlig musikk, men hvis noen roper noe eller det skjer store forandringer i lydbølgene som at noen kutter musikken brått eller fucker til med en mikrofon eller noe så popper øra.... jeg satt mye i biler til kompiser med store annlegg og det var alldrig et problem før den konserten som fikk det til å poppe første gang... det blir nesten som ørebetennelse..... de barna som er plaget av det blir som regel alldrig kvitt det....

kan jo legge til at jeg hører litt dårlig på det øret.... Bundy sa noe lurt... bruk ørepropper, det er ikke for ingen ting at de som jobber på konserter som regel går med øreklokker eller propper.... de har som regel lert
Sist endret av Rusketulla; 11. august 2011 kl. 23:17.
Sitat av Bundy Vis innlegg
ballasteank, jeg har 2 par clsc 215.


Det kan jeg skylde døvheten min på..

Be careful..
Vis hele sitatet...
Takk, skal være det.
Bruk heller qualizer og spill MASSE bass på lavt enn høy diskant og lite bass

på forsterkern
Sist endret av Bundy; 11. august 2011 kl. 23:23.
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
jeg spilte i stykker øra mi på en konsert en gang, stod helt inntil høytaleren også ropte en venn til meg helt inntil øret. det sa popp og fikk dotter i øra i over en uke etterpå....! gikk til legen fordi jeg lurte på om noe virkelig var ødelagt inni der. og lurte på om han kunne gjøre noe for jeg blei sprø av å høre stemmen min inne i hodet hele tia.... da fikk jeg bare beskjed om å gi det tid til å lege seg. men at jeg burde være forsiktig med høye lyder fremover.... dette var sommertid og jeg gikk på konsert helgen etter og etter det igjen. og for hver konsert ble det egentlig bare værre hahaha. men så pluttselig ble det borte. det er vel 10 år siden vil jeg tro.... og nå har det skjedd så mange ganger at sist jeg ikk det var på en vanlig fest hvor jeg satt for nært høytaleren.... det er ganske slitsomt.... jeg elsker å høre på musikk og da helst så høyt at jeg ikke kan høre meg selv prate det går som regel fint med vanlig musikk, men hvis noen roper noe eller det skjer store forandringer i lydbølgene som at noen kutter musikken brått eller fucker til med en mikrofon eller noe så popper øra.... jeg satt mye i biler til kompiser med store annlegg og det var alldrig et problem før den konserten som fikk det til å poppe første gang... det blir nesten som ørebetennelse..... de barna som er plaget av det blir som regel alldrig kvitt det....

kan jo legge til at jeg hører litt dårlig på det øret.... Bundy sa noe lurt... bruk ørepropper, det er ikke for ingen ting at de som jobber på konserter som regel går med øreklokker eller propper.... de har som regel lert
Vis hele sitatet...
Såppass ja. Er heldigvis ikke så ofte på konserter, men det hjelper ikke med det anlegget her i hus en halvmeter unna hvert øre, får bare senke volumet eller skaffe meg no propper.

Jeg er jo kjempeglad i høy musikk selv, så blir vel propper når jeg tenker meg om. Har ikke lyst på de øra som dere har etter for mye høy lyd:/

Sitat av Bundy Vis innlegg
Bruk heller qualizer og spill MASSE bass på lavt enn høy diskant og lite bass
Vis hele sitatet...
Det er gjort^^ Bassen som er digg
Jeg anbefaler deg å bruke propper UANSETT.


Å miste hørselen i en alder av 20, er langt i fra kult.

EDIT: Jeg kan ikke påpeke det nok, UANSETT!!!! Bruk øreplugger.
Don't make the same mistake i did.
Sist endret av Bundy; 11. august 2011 kl. 23:24.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Jeg anbefaler deg å bruke propper UANSETT.


Å miste hørselen i en alder av 20, er langt i fra kult.

EDIT: Jeg kan ikke påpeke det nok, UANSETT!!!! Bruk øreplugger.
Don't make the same mistake i did.
Vis hele sitatet...
Ser poenget ditt, skal prøve å ikke gjøre samme feilen!
Dette er ikke tilfeldigvis deg, vel? http://www.youtube.com/watch?v=D3Qz7ksl63Y
Sitat av knewt_ Vis innlegg
Dette er ikke tilfeldigvis deg, vel? http://www.youtube.com/watch?v=D3Qz7ksl63Y
Vis hele sitatet...
heheh, heldigvis ikke!
Sitat av Lakselv2k Vis innlegg
lol , hva er det du har sånt at du klarte å sprenge tromhinna di ?
Jeg dunker daglig med rundt 145 db i bilen bass, lave toner og har fortsatt ikke vondt eller dott i øra
Vis hele sitatet...
145dB? Heilt sikker på det? Det er eit større lydtrykk enn eit jetfly lagar når det tek av. Alt over 130dB er direkte skadelig for øyret.
Sitat av jarinalus Vis innlegg
145dB? Heilt sikker på det? Det er eit større lydtrykk enn eit jetfly lagar når det tek av. Alt over 130dB er direkte skadelig for øyret.
Vis hele sitatet...
Prøv russebusser og van's med sjuke annlegg, + syke hjemmeanlegg(drevet med bilforsterkere og aggregat....)


Skal forresten kjøpe meg 2 stk aggregat igjen
Tar ikke lang tid før du er døv, da.
Sist endret av Bundy; 13. august 2011 kl. 06:06.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Prøv russebusser og van's med sjuke annlegg, + syke hjemmeanlegg(drevet med bilforsterkere og aggregat....)


Skal forresten kjøpe meg 2 stk aggregat igjen
Tar ikke lang tid før du er døv, da.
Vis hele sitatet...
Syke hjemmeanlegg drevet med bilforsterkere og aggregat?
Trenger man ikke bare en transformator da? 230v - 12v etc..
Ikke hvis man vil ha mer amper
Sitat av Bundy Vis innlegg
Ikke hvis man vil ha mer amper
Vis hele sitatet...
Kan du gi meg ett regnestykke på det?

Vet at u=r*i osv.. Men er liiiitt trøtt atm. Har no bilanlegg liggenes
Sitat av ballestank Vis innlegg
Kan du gi meg ett regnestykke på det?

Vet at u=r*i osv.. Men er liiiitt trøtt atm. Har no bilanlegg liggenes
Vis hele sitatet...
P = U*I
I = U/R
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
@Ballestank: Husk at du ikke kan kjøre et 12 volts bil-anlegg på 230 volt, vet nemlig om noen som har gjort det før...
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Det som funket for meg, var å tette igjen høyre øre med en fing, for å så holde meg for nesen og blåse luft i i nesen (utlignign).
Sitat av Fleff Vis innlegg
@Ballestank: Husk at du ikke kan kjøre et 12 volts bil-anlegg på 230 volt, vet nemlig om noen som har gjort det før...
Vis hele sitatet...
Gjør jeg det så kommer det til å lukte vondt
Husk: Det er amperen som gir deg mye bass. Ikke volt.


Samme regelen: Det er ikke volten som dreper, men amperen.
Sitat av ballekrasj Vis innlegg
Han har ikke sprengt trommehimma. Alle som har vært på konsert veit at det er vanlig med litt bomull i øra etterpå. Det går over på noen dager, om ikke over natta. Det er kroppens egen måte å fortelle deg at dette var for høyt.
Vis hele sitatet...
Du vil få skikkelig tinnitus. Folk her ber jo om hørselsskader.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Bundy Vis innlegg
ballasteank, jeg har 2 par clsc 215.


Det kan jeg skylde døvheten min på..

Be careful..
Vis hele sitatet...
OT: Vet ikke om du har peil på dette, men jeg har et par av disse høyttalerne stående der kassene er slitt og begge mellomtone- og det ene basselementet må byttes. Er det verdt å få fikset det? Har selvfølgelig googlet litt og kommet frem til noen ca. priser, men det er kjekt å vite om jeg burde kaste de eller evt. la de støve ned på loftet til jeg får kjøpt deler.
Ja, det er veldig off-topic.
Sist endret av kosepaa; 14. august 2011 kl. 21:12.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av kosepaa Vis innlegg
OT: Vet ikke om du har peil på dette, men jeg har et par av disse høyttalerne stående der kassene er slitt og begge mellomtone- og det ene basselementet må byttes. Er det verdt å få fikset det? Har selvfølgelig googlet litt og kommet frem til noen ca. priser, men det er kjekt å vite om jeg burde kaste de eller evt. la de støve ned på loftet til jeg får kjøpt deler.
Ja, det er veldig off-topic.
Vis hele sitatet...
Er definitivt lurt å prøve å ordne opp i de, prøv å få tak i et billig brukt element.

Bare det funker, så er vel det godt nok? Om du skal slå på stortromma, så kan du jo få de omlakkert. og evt få de solgt som Custom 215 xD
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Er definitivt lurt å prøve å ordne opp i de, prøv å få tak i et billig brukt element.

Bare det funker, så er vel det godt nok? Om du skal slå på stortromma, så kan du jo få de omlakkert. og evt få de solgt som Custom 215 xD
Vis hele sitatet...
Ja, det var jo det jeg i utgangspunktet tenkte å gjøre etter å ha fått høre pris for samme arbeid hos HiFi-klubben. Må nok ta meg en tur opp for å sjekke tilstanden før jeg bestemmer meg for hva jeg skal gjøre, men så lenge det låter så holder det for meg. Eneste er at de er JÆVLIG store (relativt) og at jeg kanskje må kvitte meg med dem grunnet plassmangel.
Selg dem til meg, jeg kunne trengt et par til.



Forsåvidt, så gjør du JÆVLIG lurt i å beholde dem, bare kassene koster jo 7k elns.

Elementene er langt fra så dyre.

Eller bruk andre elementer enn de fra CW. Funker også, gå for kvalitet tho.
Sist endret av Bundy; 14. august 2011 kl. 21:48.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Om du går for et annet element enn CW, så er det høy sannsynlighet for at elementet ikke spiller likt som de andre, da vil lyden høres litt forvrengt ut. Da bør du iallefall bytte ut i par