Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4443
Heisann!

Sitter her og har veldig lyst å begynne med Flash igjen.
Grunnen til dette er at jeg har lyst å lage et spill.

Problemet er at jeg har ingen idéer på hvordan spillet skal være og hva det skal handle om.

Så kan du bare skrive opp et spill du alltid har ønsket og spille, men ikke har funnet det? (Må være mulig å lage i Flash)

Jeg har noen idéer men, de er ikke så gode.

Beste idéen min:


Spillet skal være et Zombie Survival spill.
På starten av spillet skal du velge et "Safe House".
Målet ditt er at du skal reparere huset og beskytte deg mot invaderende zombier, helt til hjelpen komer.

Om dagen kan du gå ut og lete etter ressurser, overlevende og materiale til å barrikere huset.
Du kan også gå ut om natten, men da er det lurt å ha våpen og folk med seg, for da er sjansen for å bli angrepet av zombier x30 enn om dagen.

Spillet er i 2D graffik. Du skal kunne gå rundt i huset å snakke med de overlevende du har med deg, sjekke ressurser, reparere og andre ting.
Du må også hjelpe de skadde. Hvis de er bitt må du velge mellom å avlive dem, kaste dem ut til zombiene eller la dem være.

Hvis du avliver dem mister du ammo og poppulæriteten din synker litt.
Hvis du kaster dem ut til zombiene (da sparer du ammo) vil poppulæriteten din synke veldig.

Hvis du lar dem være, er det 90% sjanse for at de blir til zombier og dreper noen i huset.
Det er 10% sjanse for at de er immune, og da er de kuren. Hvis du finner kuren, har du vunnet spillet.

Hvis du blir for upopulær vil de andre gjøre opprør og drepe deg.
Da taper du.

De overlevende du har med deg vil ha forskjellige kunnskaper.
F.eks så kan en person være lege. Da vil denne personen bruke mindre medisinske ressurser.

Dette er alt jeg har tenkt på til nå.

Kom gjerne med flere forslag til denne idéen, eller skriv opp din idé til et spill

Takker for all hjelp!

Btw, lagde en kjapp logo.
http://picz.no/l/736
Sist endret av onClipEvent; 29. august 2010 kl. 00:46.
det er utrolig mange zombie survival spill der utgangspunktet er et safehouse + å gå ut på dagen å hente ressurser.
tror jeg heller ville ha satsa på et rpg spill meg noen forskjellige karakterer og skill trees. jeg vet ikke om du har spilt sonny 1 og 2? veldi brae til å være flash spill. eneste som er dumt der, er at det er turnbasert og dermed er det bare utstyret og speccen som har noe å si på slossinga, og ikke skill. hadde vært skikkelig konge med et rpg/fighting spill med god story-line. våpenene kan være alt fra knyttnever og sverd til gevær med ammo, opp til deg

eneste jeg "krever" er at du gir meg link når det blir ferdig
Motleycrue: Det du nevner der er en Veldig oppbrukt idé. Har sett hundrevis av sånne spill.

Kan du sende meg lenken til et sånt spill som jeg har skrevet?
Hadde vært tøft å spille det, fordi et sånt spill har jeg alltid hatt lyst til å spille!
bare et kjapt spørsmål, den logoen var ganske nice. Hvordan laget du den?
Og, god idé!
Sjekk ut newgrounds for inspirasjon, masse artig der. Tipper du allerede visste om det

Post ferdig spill eller beta eller noe i tråden når du har kommet i gang da, hørtes fett ut
Sitat av fisk23 Vis innlegg
bare et kjapt spørsmål, den logoen var ganske nice. Hvordan laget du den?
Og, god idé!
Vis hele sitatet...
Brukte en font.

Jeg har ikke planer om å begyne på spillet enda fordi jeg trenger tips til funksjoner o.l.
Og jeg har heller ingen story. Det med at et virus kom ut fra en lab og smittet 90% av verden, er for oppbrukt.

Så tips gjerne om idéer om funksjoner og story. Nei, jeg visste ikke om NewGrounds 0_o
Takk for lenken!
Sist endret av onClipEvent; 29. august 2010 kl. 01:17.
Story: Man finner Jesu grav, åpner den og blir til Zombie's når man berører duden. Så sprer det seg.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg

Kan du sende meg lenken til et sånt spill som jeg har skrevet?
Hadde vært tøft å spille det, fordi et sånt spill har jeg alltid hatt lyst til å spille!
Vis hele sitatet...
http://armorgames.com/play/269/the-last-stand
http://armorgames.com/play/1443/the-last-stand-2
Kul ide', safehouse og zombier fikk meg til å tenke på left4dead, men så lenget målet her blir ganske annerledes, hørtes det absolutt ut som noe jeg kunne tenke meg å spille, kan ikke si at jeg har spilt et spill som fungerer helt slik.

Selv har jeg "savnet" et spill der man etter og ha spilt igjennom spillet, har muligheten til å se hele historien som en film, der du med din rollekarakter spiller hoved rollen, slik at du i ettertid kan se på deg selv spille, mer eller mindre. Kanskje ikke noe for flash, men noe jeg kunne tenke meg og spille/se.

Smitte: En vampyrflaggermus drikker blodet til en ulv med rabies, deretter biter flaggermusen et menneske som blir til en menneskespisende virus-spredende drapsmaskin.

Eller kanskje en rabiat ape med et ukjent virus som kommer ravende ut fra jungelen, biter noen mennesker og blir drept. De som har blitt bitt er nå infisert med dette hittil ukjente viruset som forvandler mennesker til blodtørstige monstre over natten.
Spillet mitt skal nok ikke være sånn.

I spillet mitt skal du kunne gå rundt og snakke med de andre.
Det er et helt hus du må beskytte og du må gå rundt i det huset og beskytte
vinduene og dørene (Litt som WaW Nazi zombies).

Du må også samle ammo og medisinke ressurser for å overleve.
Mat og vann må du også ha.

Altså, det skal være mye mere frihet og flere ting å gjøre.

methewall: Takk for respons og en god latter (rabiat ape? )

Jeg har også tenkt litt på smitten. Kanskje svineinfluensa?
Sist endret av onClipEvent; 29. august 2010 kl. 02:23.
Er det egentlig mulig å lage noe så "stort" i bare flash?
Det du nevner i førsteposten syns jeg høres ut som en sinnsykt god ide, det er min mening.
Hvis dere andre har sett et slikt spill vil jeg sette pris på om dere poster link hit så jeg får prøvd det
Åssen har du tnekt å lage det i 2D forresten? Da blir det jo samme "vinkel" som The Last Stand? Ellers så ser jeg ikke åssen.

Men god idè.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Er det egentlig mulig å lage noe så "stort" i bare flash?
Vis hele sitatet...
Fullt mulig. Se på Dragon Fable F.eks.
Men, jeg har ikke photoshop skils nok til å lage sånn grafikk.

Takk for all respons!

Hvis noen kunne gitt noen idéer til spillet, ville dette vært flott!
Zombie-tilstanden kan være en bivirkning av svineinfluensavaksinen
Sitat av Huh? Vis innlegg
Zombie-tilstanden kan være en bivirkning av svineinfluensavaksinen
Vis hele sitatet...
haha, ingen dum idé. heheh...

Hva med et spill, der storyen er som følger: Du blir "smittet" av en annen zombie, og du skal drepe uskyldige folk for å "overleve" (selvom du er død da....) og lage en hær av zombier xD
De som prøver å stoppe deg kan feks være: sivile, politi, swat, militære osv...
Det blir liksom ikke som noen av de andre zombie spillene der ute!
Har en ide til et spill (som kan lages i flash):

Story: Du har nettopp kjøpt deg en tomt som bare er en flat jordhaug, så skal du bygge hus og hage (kjøpe inn ting, akkurat som på sims, og trekke kabler (strøm, vann etc.), pluss ha stikkontakter etc.), og klare deg gjennom innspeksjoner (sikkerhetsinnspeksjoner), akkurat som legoland-spillet.
Sist endret av Herû; 30. august 2010 kl. 13:57.
Sitat av visualn00b Vis innlegg
haha, ingen dum idé. heheh...

Hva med et spill, der storyen er som følger: Du blir "smittet" av en annen zombie, og du skal drepe uskyldige folk for å "overleve" (selvom du er død da....) og lage en hær av zombier xD
De som prøver å stoppe deg kan feks være: sivile, politi, swat, militære osv...
Det blir liksom ikke som noen av de andre zombie spillene der ute!
Vis hele sitatet...
Eventuelt slå dette sammen med hovedideen. Først kjemper man mot zombiene, og når man til slutt ikke greier mer blir man bitt, faller tilsynelatende død om og våkner opp som zombie. Man må da kjempe mot de man kjempet med tidligere, som nå endelig har greid å tilkalle militære osv som endelig kommer fram. Når man blir drept denne gangen er det game over.
Mokko: Istedefor at du blir drept, ender spillet med at noen labfolk får tak i deg, og gir deg kuren?

Uansett, så stort klarer ikke jeg å lage det. Da må jeg ha hjelp.

Har begynt litt på basic koding (hitTests, maps, gåing, multiplayer)
En idè:

Du sitter inne en lørdagskveld mens du planlegger å ta deg en feit joint mens du koser deg med masse snacks og gode venner.
Plutselig ringer den intetanende kjæresten din, hun fatter mistanke og bestemmer seg for å oppsøke huset du befinner deg i for å sjekke hva du holder på med.
Du og dine venner gjør alt dere kan for å holde utysket ute av huset, men da blir bare alt enda værre.
Alle kjærestene til de andre kommer løpende over plenen mens de kaster seg over huset og begynner å rive av kledningen på huset for å komme seg inn...

Kjærester og zombier, to sider av samme sak spør du meg!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
En idè:

Du sitter inne en lørdagskveld mens du planlegger å ta deg en feit joint mens du koser deg med masse snacks og gode venner.
Plutselig ringer den intetanende kjæresten din, hun fatter mistanke og bestemmer seg for å oppsøke huset du befinner deg i for å sjekke hva du holder på med.
Du og dine venner gjør alt dere kan for å holde utysket ute av huset, men da blir bare alt enda værre.
Alle kjærestene til de andre kommer løpende over plenen mens de kaster seg over huset og begynner å rive av kledningen på huset for å komme seg inn...

Kjærester og zombier, to sider av samme sak spør du meg!
Vis hele sitatet...
Super ide (synes kjærester er morsommere).
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om du har tenkt å slage spill, så bør du tenke på hvilkene muligheter du har innen grafikk. Det tar tid å tegne. Flash er jo glimrende til å tegne, animere ,og til spillgrafikk, men likevel. Er du en animatør eller en programerer? Det vil gi litt av svaret på hvordan spill du burde lage.

Hva med en tråd der noen poster spillgrafikken, og andre programerer spill med grafikken og poster. Så kan andre igjen lage andre versjoner eller vidreutvikle.

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 24. september 2010 kl. 19:38.
lag et spill der vi gror weed planter

Sånn ala solsikke spillet på sol.no som ble spilt når vi var små, bare weed edition.

Der vi må så frø, vanne, gi næring, bytte potter og ha rette belysning osv.

Jeg hadde selv betalt for et slikt spill!
Sist endret av oamo91; 24. september 2010 kl. 19:42.
Uansett hva du ender opp med, bør du laste opp spillet til Kongregate. Populære spill blir belønnet med penger, og de aller mest populære spillene får også såkalte «badges» som lar deg gjøre bestemte ting i utvalgte spill for å øke summen din med Kongregate-poeng. Hele opplegget er egentlig ganske kult.
Kaizen:
Jeg er mer en programmerer enn en animerer, men jeg skal nok få det til.
Har holdt mest på med å lage skisser og ideer, så har ikke gjort så veldig mye.
Jeg har skrevet den basic engin'en (Styring, skifte våpen, plukke opp penger), men ikke mye grafikk er gjort.

oamo91:
Hvis du vil informere meg om hvordan man skal dyrke weed, så hadde jo det blitt litt fett
Jeg er ikke den personen som vet mest om sånt akkurat..

Kyrios:
Kongregate er en fin plass, men jeg er ikke ute etter penger.

-----

Som sagt, så er ideer og skisser det jeg har gjort mest av.

Hvis noen vil komme med forslag, hadde det vært flott
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Legg ut tegninger, så blir det lettere å se for seg hvordan du hadde tenkte det hele.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
oamo91:
Hvis du vil informere meg om hvordan man skal dyrke weed, så hadde jo det blitt litt fett
Jeg er ikke den personen som vet mest om sånt akkurat..
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å få informasjon om meg når det allerede ligger så mange bra groguider her på forumet
Sitat av NitroFis Vis innlegg
En idè:

Du sitter inne en lørdagskveld mens du planlegger å ta deg en feit joint mens du koser deg med masse snacks og gode venner.
Plutselig ringer den intetanende kjæresten din, hun fatter mistanke og bestemmer seg for å oppsøke huset du befinner deg i for å sjekke hva du holder på med.
Du og dine venner gjør alt dere kan for å holde utysket ute av huset, men da blir bare alt enda værre.
Alle kjærestene til de andre kommer løpende over plenen mens de kaster seg over huset og begynner å rive av kledningen på huset for å komme seg inn...

Kjærester og zombier, to sider av samme sak spør du meg!
Vis hele sitatet...
På tide å skaffe seg ny kjæreste?
#Offisielt Trønder
Men og ta i utgangspunkt i Call of duty World at war Zombies kan jo være en insprasjon kilde
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
På tide å skaffe seg ny kjæreste?
Vis hele sitatet...

Nei, jeg er ikke interessert i damer som godtar at jeg røyker hasj, og dessuten
så er det en grei fritidsaktivitet å prøve på å holde det skjult.

Skaffer heller en bunker jeg kan gjemme meg i da.
Story: En Meteor (ikke så alt for stor) slår ned i en park i en hvilken som helst by bare det ikke er New York da denne byen har blitt gangbanga når det kommer til settings i spill og filmer. Denne meteoren tiltrekker seg mye oppmerksomhet og folk flokker seg rundt den før politiet ankommer og stenger av området. Meteoren utgir en gass som gjør folk om til zombier men effekten slår ikke inn før et par dager senere så viruset har god tid til å spre seg. Viruset sprer seg raskt og du må da barikadere deg inne i et hus å bruke gameplayet du snakket om.
Som jeg ser det har du to valg.
1. Seriøst zombie spill hvor et virus sprer seg og truer med å utslette hele menneskeheten, hvor du (og din lille unge jente?) må overle X antall dager før dere blir hentet av Militære styrker. Obs denne historien er ganske oppbrukt, men men.

2. Lag et "tull" spill, hvor det kanskje ikke er zombier men homofile, søte ekorn, valper eller noe angriper deg og du må overleve. Dette er ment mest på gøy og kanskje ikke så seriøst.

Uansett lykke til
Lag ett first-person fotballspill hvor du er deg selv, på en klubb du velger selv. Du må f.eks; stille på trening, stille på kamper, snakke med media. Det som gjør det litt annerledes enn andre like spill er at du også må ta deg av det private. Gå på stevnemøte med dama, lage mat, rydde... selvsagt gjør du alle de tinga til ett minispill i spillet så det ikke blir kjedelig. En tanke jeg har hatt lenge :P
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg har tenkt litt på en kryssning av Jones in the fastlane og dopewars som et litt morsomt spillprosjekt. En isometric verden der beveger seg mellom forskjellige bygninger i forskjellige byer, og satser på en karriere med hovedmål å klatre høyest mulig i samfunnet ved å velge en sti, enten det er den lovlydige eller den krimminelle.

Jeg tror det hadde vært et morsomt sammarbeidsprosjekt av flere grunner.. Man trenger forskjellig kompentanse. Alt fra idemyldrere og testere, til grafiske designere og programmerere. Og programmeringsutfordringene setter man selv grenser for. Man kan holde det enkelt eller utfordre seg med avanserte simuleringer, og ai programmering.
Det er forholdsvis enkelt å se resultater, men det kan enkelt videreutvikles i det uendelige.

Det blir selvfølgelig likt alle disse dopewars-klonene alle har prøvd seg på, men jeg ser for meg noe med litt mer real-time følelse, og multiplayer der man ikke nødvendigvis påvirker hverandre direkte, men fortsatt kan spilles litt mer lokalt og fortsatt føle at man konkurrerer mot hverandre.

Nå var det vel ikke et slikt samarbeid trådstarter var ute etter, men jeg følte for å slenge ut dette

http://en.wikipedia.org/wiki/Jones_in_the_Fast_Lane
http://en.wikipedia.org/wiki/Dopewars
Sist endret av z0p; 25. september 2010 kl. 23:47.
Sitat av Dead Roach Vis innlegg
Som jeg ser det har du to valg.
1. Seriøst zombie spill hvor et virus sprer seg og truer med å utslette hele menneskeheten, hvor du (og din lille unge jente?) må overle X antall dager før dere blir hentet av Militære styrker. Obs denne historien er ganske oppbrukt, men men.
Vis hele sitatet...
Noen som sitter og ser på War of the Worlds?


Mitt spørsmål er, vil ikke et så "stort" spill ta veldig mye prossesorkraft? Flash er jo kjent for slikt...
Nei, tror nok heller han har spillt Dead Rising 2.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
her er noe brainstorming skribbel jeg fikk for en god stund tilobake:

http://prosjektet.net/xbmc/dopewars/
Har ikke scanner, så opplastning vil være vanskelig. Kam kanskje ta bilder med iPhone?

Anyways, er hos bestemor nå, så får ikke gjort så mye før på mandag.

Tusen takk for alle ideene! Før jeg vil begyne for fult på dette spillet vil jeg ha hele storyen klar.
Så skriv gjerne flere ideer. Jeg tror jeg kommer til å jobbe videre med Zombie konseptet.

Hvis du har en fet historie til et sånt spill, ikke nøl med å skrive den!
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Idé: Du blir smittet av en sykdom som gjør deg til en zombie og som gjør at du kan smitte andre. Men som en liten twist på zombie-sjangeren så er poenget med spillet å ungå å smitte mennesker, og å ungå å bli drept av SWAT etc. Man skal dermed "snike" seg til et labratorium og få motgift for å bli et menneske igjen.
litt oppvarming kan være Joker Nord eller den "slipp ball og unngå røvern" greia på Lottotrekninga.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan Font er det på logoen? :-)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg husker ikke hvilken font jeg brukte, og den pc'en jeg hadde hele prosjektet på gikk til H...

Har begynt på et nytt spill da, så jeg skal prøve å holde dere oppdatert =)

Skal ikke røpe så mye nå, men kan si at det blir et 2D RTS spill, inspirert av Red Conquest på iPhone.

http://picz.no/l/1203
Ser veldig ut som Caterpie imo x)
Kan vise hvor "langt" jeg har kommet

Jeg har fått til bevegelse nå. Neste er å selecet flere enheter om gangen og bevege dem

http://www.swfupload.com/view/158611.htm

(Trykk på et sted på skjermen for å bevege den røde prikken)
Sist endret av onClipEvent; 25. februar 2011 kl. 18:19.