Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1803
Lurer bare på en ting, har nå sett litt rundt på internet å klarer ikke å finne noe skikkelig svar.

Til poenget: Jeg er en som samler på diverse "Kule sigaretter" (Ikke spør hvorfor, er bare blitt en hobby)

Skal sannsynligvis til Sverige om ikke så altfor lenge å tenkte å bruke Post restante for å hente sigaretten der som vedkommende skal sende de til. (er ikke lovlig å bestille tobakk til Norge over internett)

Men ifølge vedkommende så er det ikke lovlig å sende pakker med sigaretter fra brasil til andre land. (Denne personen bor i brasil, som jeg traff over internet. Derfor sier han at jeg skal sende pengene til han via western union til hans USA addresse når han skal til USA neste måne for så å sende pakken med disse sigaretten til Sverige fra USA..(Det skal visstnok være lov å sende sigaretter fra USA til andre land)

Høres dette legit ut? Eller er dette en type som kan være ut etter å lure meg?

prøver å finne ut om det er lovlig å sende tobakk fra brasil til andre EU land, men finner ikke noe svar. Kom til brasiliansk tollside men alt står på portugisisk så jeg forstår ingenting av va som står der! finner heller ikke deres E-post addresse for å høre med dem!

Disse sigarettene skal han ha litt cash for, siden de ikke er i salg lengre noen sted. (Han selger forøvrig tomme sigarett pakker også over internet som er en del billigere) men jeg samler kun på uåpnet pakker!

Han har også vist meg bilde av pakken så jeg vet vedkommende har den!

Noen som vett?

Beklager om de står litt rotete her nå, er på farten serdu!
Be han sende bilde av sigarettene du ønsker sammen med et bilde av ditt ønske, kan jo være hva som helst så lenge det er igjenkjennbart og unikt. Dersom han leverer dette vil jeg si at avtalene er legit. Spørs jo litt hvor mye penger det er snakk om, men hvis dette er noe du er veldig interessert i ville jeg gått for det hvis han kan levere nevnte bilde.
Her kan du lese hva det svenske tollvesenet skriver om tobakk. Det er et saftig prispåslag!!
http://tull.se/tobakpanatet.4.7df61c...e9e71092f.html
Takk PsychedExplorer! Tingen er, jeg er medlem av en gruppe på facebook som han opprettet å så jeg fant helt tilfeldig, da han han før jeg ble medlem lagt ut bilde av sin unike "Sigarett/pakke" men sa den ikke va for salg fordi han kun hadde 1 pakke, men så bydde jeg ganske høyt på den pakken å fikk an til og ombestemme seg :P så lurer på om eg bare skal kjøre på :-)

Når det komme til disse saftige prispåslagene på tull 57,6 % och skatt 152 öre/styck hvordan rekner jeg ut hvor mye dette vil bli totalt?
Skal bestille noen pakker fra en nettbutikk i utlandet for så å sende det til i Sverige slik at jeg ikke reise til sverige for kun 1 pakke
blir totalt 9 pakker, "20 pakkninger" men hvordan skal jeg rekne ut hvor mye de blir med skatt/toll?
Så vidt jeg vet, er det lovlig å bestille og motta sigaretter fra utlandet, så lenge man betaler avgift for det. Jeg har bestilt fra ebay før, og det gikk smooth. Lykke til.
Sitat av PetrovRusk Vis innlegg
Så vidt jeg vet, er det lovlig å bestille og motta sigaretter fra utlandet, så lenge man betaler avgift for det. Jeg har bestilt fra ebay før, og det gikk smooth. Lykke til.
Vis hele sitatet...
er du sikker på det? hvor lenge siden er det si du bestille sist gang?

ifølge tollen er de ikke lovlig, eller er lovlig med veldig vanskelig å få inn, me mindre det er norsk tekst på pakka https://www.toll.no/no/varer/alkohol...obakk_og_snus/
Sitat av DrShroom Vis innlegg
er du sikker på det? hvor lenge siden er det si du bestille sist gang?

ifølge tollen er de ikke lovlig, eller er lovlig med veldig vanskelig å få inn, me mindre det er norsk tekst på pakka https://www.toll.no/no/varer/alkohol...obakk_og_snus/
Vis hele sitatet...
Det var en liten stund tilbake bare.
Hvis det er tollen du er bekymret for, ville jeg bare tatt en telefon til dem, evt en mail, og spurt. Det verste som kan skje er at de sier at det ikke lar seg gjøre, du kan ikke bli straffet for å spørre
Usikker på dette, men hvis du kan sannsynliggjøre at du er samler er det vel ikke det største problemet, og siden det er en pakke så er vel ikke tollen så intressert. Men som PsychedExplorer sier ring dem eller send mail de er ganske raske til å svare