Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1283
Har kommet fram til en eventuell pc, har noen innvendinger eller tips? Og viktigst av alt, vil alle delene passe sammen?

http://imgur.com/a/GWWSH

Takk for hjelp!
Ville brukt over 1000 kr mindre på kabinett og 500 mindre på PSU, så oppgradert til 1080.
edit: gjerne 500 mindre på hovedkort også og bruke billigst mulig nettbutikk
Sist endret av BaconWeed; 20. desember 2016 kl. 23:59.
Ikke kjip ut på PSU'en.. Ett av de få komponentene du kan ta med deg i flere fremtidige pc bygg hvis du kjøper en god en. Hjelper ikke å gunne på med ett 1080 kort hvis du steker det i stykker med en white-rated PSU.
Behold den du har i lista der.
Delene passer bra sammen

Du finner samme delene for en billigere penge om du sjekker prisguide:
Spar ~300 på hovedkort
Spar ~100 på psu
Spar ~150,- på ssd'en

Ville ærlig talt ikke gå langt ned på verken hovedkort eller PSU. Hovedkortet du har valgt er helt fenomenalt til overklokking og generelt bruk av skylake prosessorene. Du tar en støkk i bios og brukervennlighet når du skimper på hovedkortet. PSU'en er en no-brainer, ikke legg deg ned i pris på den.
Sist endret av The Riddler; 22. desember 2016 kl. 02:36.
Sitat av OleBM Vis innlegg
Hjelper ikke å gunne på med ett 1080 kort hvis du steker det i stykker med en white-rated PSU.
Behold den du har i lista der.
Vis hele sitatet...
Hvis så skjer så får en jo nytt. Så det er ikke slik at en da har tapt ett 1080 kort. Dette kan en leve på i 5 år (reklamasjonsrett). Helt enig med deg angående psu en burde ikke kjøpe noe av det dårligste når det kommer til kvalitet. Dette for å slippe mye styr med blandt annet ustabilitet og alt det andre en dårlig psu kan føre med seg. Kjedelig å sitte uten maskin i det hele tatt på grunn av at en ville spare noen få 100 kr. Den han har i listen er ett klokt valg

Selv ville jeg ventet på 7600k og Z270 (Kaby Lake) når det er rett rundt hjørnet. Når det kommer til ram ville jeg valgt 16GB i og med at jeg ser at minnebruken min i enkelte spill er over 8GB allerede i dag.