Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6570
Kom hjem til at strømmen var tatt i dag, ringte hafslund og fant ut at jeg hadde glemt å tegne abonnement og siste leietaker skylder mye på strømmen.
Byttet abonnement i dag men fikk vite at det kan ta litt tid før de fjerner plomberingen, derfor vil jeg fjerne den selv.
det er en liten "lås" med et hull med gjenger i på toppen, kan se om jeg kan få lagt ut bilde senere.
noen som vet hvordan man fjerner faenskapet?
Vet at jeg risikerer anmeldelse, men det får så være.
IT-Konsulent
Om forrige eier/leietaker skylder penger skal ikke det gå utover deg.

Registrer deg som leier av linjen, og krev å få den opphevet straks.

Hadde selv det problemet, og de kom dagen etter å fjernet hos meg. Skal dog sies at leiligheten var tom når vi flyttet inn og hadde vært det en stund. (Registrerte meg på nett, ringte hafslund og forklarte, kom dagen etterpå)
Har fått stengt strømmen selv engang, og tenkte også å fjerne plomben. Så oppdaget jeg en gul merkelapp som hengte på plomberingen som advarte mot å fjerne plomben og som sa at fjerning av plombe automatisk medførte politianmeldelse. Skal jommen si at det var tre kjipe uker uten strøm, kjøleskap, varm dusj og varm kaffe. Er mer påpasselig med å huske strømregning etter den opplevelse
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Politianmeldelse for en plombering er noe jeg bryr meg fint lite om,det er ikke min skyld at strømmen er tatt og det blir en barnslig prinsippsak fra min side.
Men etter mye knot,ti tommeltotter og noia for strøm ble det til at jeg venter til de fikser det...
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Kan du legge ut bilde av plomberingen? Hadde vært interessant å se hvordan de gjør det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PurFaen Vis innlegg
Politianmeldelse for en plombering er noe jeg bryr meg fint lite om,det er ikke min skyld at strømmen er tatt og det blir en barnslig prinsippsak fra min side.
Vis hele sitatet...
At det er nokon andre sin feil fjerner ikkje straffeansvaret ditt. Den einaste grunnen til å ikkje få bot for eit slikt stunt er at du har handla i naudverje, i.e. har åpna straumen igjen som einaste utveg for å unngå skade på eigedommen eller helse.
Sitat av PurFaen Vis innlegg
... jeg hadde glemt å tegne abonnement ...
Vis hele sitatet...
Sitat av PurFaen Vis innlegg
... det er ikke min skyld at strømmen er tatt ...
Vis hele sitatet...
Helt uten skyld kan det vel vanskelig sies at du er. Å følge opp med å bryte plomberingen, vel vitende om at det er straffbart, ville du neppe fått stor forståelse for hverken hos nettselskapet eller politiet.
Sist endret av Provo; 27. april 2016 kl. 13:09.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Jeg er også veldig intressert i å se selve plomberingen. Post gjerne bilde slik at vi kan se om vi finner ut av det.
For de som vil se plomben så kan jeg i det minste beskrive:
Har du skru-sikringer(UZ) så tar de som regel ut en, eller 2(av tre isåfall) sikringer og skrur inn en svart plombe med et lite hull i midten øverst. Den svarte ytterkappen kan skrues i det uendelige såfremt man ikke har nøkkel for å låse den for så å skru plomben ut.

Men på de mer vanlige automatsikringene bruker de som regel samme plombe som på måleren(plastledning/wire gjennom en metallbit som stemples), da du har hull for å sette inn plombe slik at bryteren er låst i posisjon nede.
Dette skjedde meg å for ca 7 år siden. Ble forbanna reiv av plomba å ble anmeldt, forklarte politiet at det verken var meg som skyldte strømselskapet penger å hadde ingenplaner om å sitte uten strøm i flere uker pga gamle leieboer. SAKEN HENLAGT
Hvem er det som har låst inn elektrikeren for å installere denne plomben (om sikringsskapet er inni boligen)?
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av hotline Vis innlegg
Hvem er det som har låst inn elektrikeren for å installere denne plomben (om sikringsskapet er inni boligen)?
Vis hele sitatet...
Man er vel pliktig å låse inn strømselskapet om de kommer for å plombere. Politiet åpner døren for de om nødvendig.